PDA

View Full Version : Golf V sensor problemen!! Lamda nox enz HELP!


polo 6n 1995
12-06-2012, 09:27
Hallo,

Ik zit weer met een probleem.
Ik heb sinds november vorig jaar een Golf 5 gekocht. kort na de koop begon het motormagement lampje te branden.

Naar de Volkswagen dealer geweest, bleek het de NOX (lambda) sensor te zijn. Heb ik laten repareren.

Nog geen week later ging het lampje weer branden. Weer naar de Volkswagen dealer geweest, dit keer was het de 2de sensor.
Ook weer laten repareren.

Nog geen week later ging het lampje weer branden. Weer naar de Volkswagen dealer gegaan, dit keer was het de uitlaatgas temperartuursensor (de 3de sensor). Ook laten repareren.

Nu bleef het lampje wat langer uit! Maar nog geen 2 weken later ging die weer branden... ZUCHT!! Dit keer vertelde ze me dat het komt om dat er een massa probleem in de kabelboom zit en dat dit alleen te maken heeft met de laatste sensor (uitlaatgas temperatuursensor) en dat ze het gaan maken voor me en dan alleen de de laatste rekening er mee verrekenen.

Nu is mijn vraag: Het lijkt mij dat die 3 sensoren wat met elkaar te maken hebben en aan elkaar gelinkt zitten, en dat ze eigenlijk het gewoon moeten gaan verrekenen met alle 3 de reparaties. Klopt het dat die 3 problemen kunnen veroorzaakt worden door dat massa probleem en niet alleen met die laatste sensor te maken hebben?

Weet iemand misschien waar ik een schema van dit kan downloaden of iets in die richting?

Ik hoop dat iemand mij zsm kan helpen.
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Sander

Audi1981
12-06-2012, 09:37
Alle 3 die sensors worden onafhankelijk van elkaar ingelezen, maar kunnen wel een gemeenschappelijke massa hebben. De kans dat een slechte massa in de 3e sensor de 2 andere defect heeft gemaakt is zeer onwaarschijnlijk en schier onmogelijk om aan te tonen. Ik vind het netjes dat ze laatste rekening laten vervallen :thumbup:

polo 6n 1995
12-06-2012, 11:52
Alle 3 die sensors worden onafhankelijk van elkaar ingelezen, maar kunnen wel een gemeenschappelijke massa hebben. De kans dat een slechte massa in de 3e sensor de 2 andere defect heeft gemaakt is zeer onwaarschijnlijk en schier onmogelijk om aan te tonen. Ik vind het netjes dat ze laatste rekening laten vervallen :thumbup:

Maar de golf 5 heeft toch dat Canbus systeem? Toch ook met de sensoren?
Dat zou toch inhouden dat de massa geregeld word door het Canbus systeem net zoals de + en geschakelde + dat daar door geregeld word?
Of zit ik er naast?

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

jaapq
16-06-2012, 09:30
ik heb precies dezelfd klacht gehad. reparatie over reparatie en achteraf bleek het in de kabelboom te zitten. Volgens monteur beweegt de motor bij optrekken en afremmen. kabels schuren in de kabelboom tegen elkaar en na verloop van tijd kunnen ze openschuren en de massaproblemen veroorzaken. Ook bij mij zijn zo'n beetje alle sensoren vervangen geweest. mvg jaap

Spierings
16-06-2012, 10:49
Maar de golf 5 heeft toch dat Canbus systeem? Toch ook met de sensoren?
Dat zou toch inhouden dat de massa geregeld word door het Canbus systeem net zoals de + en geschakelde + dat daar door geregeld word?
Of zit ik er naast?

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

Sensoren hebben niks met canbus te maken, deze hebben naast een voeding en massa vaak een eigen signaaldraad welke naar het regelapparaat gaan. Canbus zijn communicatie draden tussen verschillende regelapparaten

Massa, Plus en Geschakelde plus hebben hier ook niks mee te maken, het enigste wat canbus doet is zoals eerder aangegeven de communicatie. Op de canbus kan bv een signaal komen te staan waaruit andere regelapparaten uit kunnen halen dat ze actief moeten worden.

polo 6n 1995
02-07-2012, 12:36
Jaap,

Ik heb inderdaad dat probleem.
Ze zijn op dit moment de kabelboom aan het vervangen. (een deel daar van)
Nu hoop ik wel dat het hierna gewoon klaar is :P

Gr,
Sander

sven_gti
26-05-2013, 22:00
Hoi. Is je probleem opgelost nu? Zoja welk stukje kabelboom hebben ze vervangen want ik heb juist het zelfde probleem :D
Mvg Sven