polo 6n 1995
12-06-2012, 09:27
Hallo,
Ik zit weer met een probleem.
Ik heb sinds november vorig jaar een Golf 5 gekocht. kort na de koop begon het motormagement lampje te branden.
Naar de Volkswagen dealer geweest, bleek het de NOX (lambda) sensor te zijn. Heb ik laten repareren.
Nog geen week later ging het lampje weer branden. Weer naar de Volkswagen dealer geweest, dit keer was het de 2de sensor.
Ook weer laten repareren.
Nog geen week later ging het lampje weer branden. Weer naar de Volkswagen dealer gegaan, dit keer was het de uitlaatgas temperartuursensor (de 3de sensor). Ook laten repareren.
Nu bleef het lampje wat langer uit! Maar nog geen 2 weken later ging die weer branden... ZUCHT!! Dit keer vertelde ze me dat het komt om dat er een massa probleem in de kabelboom zit en dat dit alleen te maken heeft met de laatste sensor (uitlaatgas temperatuursensor) en dat ze het gaan maken voor me en dan alleen de de laatste rekening er mee verrekenen.
Nu is mijn vraag: Het lijkt mij dat die 3 sensoren wat met elkaar te maken hebben en aan elkaar gelinkt zitten, en dat ze eigenlijk het gewoon moeten gaan verrekenen met alle 3 de reparaties. Klopt het dat die 3 problemen kunnen veroorzaakt worden door dat massa probleem en niet alleen met die laatste sensor te maken hebben?
Weet iemand misschien waar ik een schema van dit kan downloaden of iets in die richting?
Ik hoop dat iemand mij zsm kan helpen.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Sander
Ik zit weer met een probleem.
Ik heb sinds november vorig jaar een Golf 5 gekocht. kort na de koop begon het motormagement lampje te branden.
Naar de Volkswagen dealer geweest, bleek het de NOX (lambda) sensor te zijn. Heb ik laten repareren.
Nog geen week later ging het lampje weer branden. Weer naar de Volkswagen dealer geweest, dit keer was het de 2de sensor.
Ook weer laten repareren.
Nog geen week later ging het lampje weer branden. Weer naar de Volkswagen dealer gegaan, dit keer was het de uitlaatgas temperartuursensor (de 3de sensor). Ook laten repareren.
Nu bleef het lampje wat langer uit! Maar nog geen 2 weken later ging die weer branden... ZUCHT!! Dit keer vertelde ze me dat het komt om dat er een massa probleem in de kabelboom zit en dat dit alleen te maken heeft met de laatste sensor (uitlaatgas temperatuursensor) en dat ze het gaan maken voor me en dan alleen de de laatste rekening er mee verrekenen.
Nu is mijn vraag: Het lijkt mij dat die 3 sensoren wat met elkaar te maken hebben en aan elkaar gelinkt zitten, en dat ze eigenlijk het gewoon moeten gaan verrekenen met alle 3 de reparaties. Klopt het dat die 3 problemen kunnen veroorzaakt worden door dat massa probleem en niet alleen met die laatste sensor te maken hebben?
Weet iemand misschien waar ik een schema van dit kan downloaden of iets in die richting?
Ik hoop dat iemand mij zsm kan helpen.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Sander