PDA

View Full Version : RNS 510 Vrijschakelen


Mr.Acar75
16-06-2012, 13:17
Dag mede forumleden.

Ik heb nu al ruim een jaar een RNS 510 navigatiesysteem in mijn Touran. Nu wil ik graag die DVD vrijschakeling hebben, zodat ik tijdens het rijden ook gewoon DVD kan kijken. Is er iemand in de buurt van Kampen (Zwolle) die hier verstand van heeft? Stuur mij AUB niet naar een dealer, daar ben ik al geweest. En voor die prijs wil ik het echt niet laten doen, die lui zijn gek man!

Dus, kun jy dit, of weetje het goed uit te leggen zodat ik het zelf kan, graag even een PM!

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Resul Acar

Spierings
16-06-2012, 16:34
Stuur mij AUB niet naar een dealer, daar ben ik al geweest. En voor die prijs wil ik het echt niet laten doen, die lui zijn gek man!

Denk dat die prijs te verwijten is doordat ze het zelf ook niet kunnen doormiddel van omcoderen/andere software en een extern bedrijf hiervoor moeten inschakelen.

Deze functie is door de fabriekant/pon niet vrijgegeven en kan dan vaak ook niet met de orginele tester uitgezet worden.
Met de niet officiele weg kan dan ook vaak veel meer.

Op MP staan verschillende bedrijven (zoek DVD vrijschakelen) en via google vind je er nog vele meer.

Mr.Acar75
23-06-2012, 11:54
Op MP heb ik er al een paar gezien, en er staan ook vele positieve reactie's onder. Mar Utrecht is mij net een beetje té ver rijden, al is de prijs wel erg scherp. Ik zal google is even verder uitzoeken. Mijn dank voor uw reactie!

golfje_295.000
23-06-2012, 11:57
stond op t forum van de sciroccoclub. weet niet of t werkt...



Sinds de update van de firmware van de RNS-510 (naar 2660/2/4/6/8) is het middels een kleine truc mogelijk om dvd's te bekijken terwijl de wagen in beweging is, en dit zonder vrijschakeling.

De truc is eenvoudig, de dvd laten afspelen, eens je vertrekt, valt de videoweergave uit. Stop veilig de wagen en druk op de info knop gans bovenaan rechts en dan onmiddelijk de TONE knop blijven induwen tot men een signaal hoort. Wanneer men hierna vertrekt, blijft de DVD gewoon mooi afspelen.
Men moet dit wel telkens herhalen wanneer met een dvd wenst af te spelen, de truc blijft niet ingebakken in het systeem, maar das nou niet het probleem dacht ik.
Ik heb het getest op 2 rocco's, en het werkt keer op keer!!

Mooie truc dus, die algauw weer 150 euro uitspaart voor een vrijschakeling. Trouwens, de firmware upgrade van de RNS is sowieso dik de moeite waard.

Mr.Acar75
24-06-2012, 14:55
Hey, bedankt voor je reactie. Deze truc had ik ook al eens geprobeerd. Het werkte bij mij helaas niet.

Ik heb de RNS 510 gisteren laten vrijschakelen door iemand via MP. 5 minuten werk, en hij doet het nu perfect. Kostte overigens ''maar'' €25.-