PDA

View Full Version : Ervaringen parkeerhulp/parkeersensoren voor lage auto :D


Sven-GTI
09-07-2012, 14:21
Hey,

Ik ben eens op zoek gegaan naar een parkeerhulp systeem voor m'n mk3.
Niet omdat ik niet achteruit kan rijden/fileparkeren, maar het gaat er mij meer om dat ik m'n m'n (behoorlijk) lage golf altijd bang ben dat ik m'n uitlaat of onderlip raak tegen stoeprandjes en dergelijke.

Je hebt altijd van die parkeervakken waar van die k*tstoepranden aan het einde liggen zodat je die met je banden raakt en dus niet tegen de muur erachter aanrijdt. Allemaal leuk en aardig, behalve met en verlaagde auto, want die randen zijn altijd smal en je ziet ze in de spiegel niet :mad:

Moet ik altijd eerst paar keer uitstappen om te kijken of ik wel in het parkeervak sta en niet tegen die stomme randen.



Maar goed, ik zoek dus zo'n parkeerhulp systeempje voor een nette prijs, liefst goedkoop maar toch funtioneel. Iemand goede ervaringen?

Sven-GTI
02-08-2012, 10:50
Niemand ervaringen met parkeersensoren?

Matheo
02-08-2012, 11:01
Dan moet je ze wel helemaal onder in de bumper gaan monteren, op een normale auto gaan de sensoren ook niet af op een stoeprand o.i.d. Het lijkt me niet makkelijk om de juiste hoogte te vinden zodat ze nietafgaan op het wegdek zelf bijvoorbeeld. Cameratje geen betere optie?

Sven-GTI
02-08-2012, 12:06
Misschien is dat wel makkelijker, of gewoon zoals nu heel aso m'n auto een halve meter van alle stoepranden parkeren zodat ie helemaal op de weg staat :D

Matheo
02-08-2012, 12:29
Ron de Vries heeft camerasetjes voor ca. €150,00 zag ik net.

VeeDubber
02-08-2012, 12:33
Je kunt in principe elk systeem nemen. De truc zit hem in de afstelling van de sensoren. 9 van de 10 systemen werken met een kegelvorming scan-bereik. Stel je dus als het ware de vorm van een pion voor, kleine diameter bij het begin van de sensor en deze wordt steeds groter richting het einde van het bereik.

Bij de meeste systemen krijg je tegenwoordig wiggen die je onder de sensor kunt schuiven waarmee je de sensor schuin kunt stellen. Probleem bij een lage plaatsing is namelijk dat de sensor te snel "grond ziet" en daardoor heel erg onbetrouwbaar wordt. Door de wig onder de sensor te schuiven ga je de kegel niet horizontaal, maar hoger dan horizontaal richten, met als gevolg dat de sensor denkt dat hij de grond op een normale afstand ziet en dus de gevoeligheid weer acceptabel is.

Het is allemaal even wat uitzoekwerk, maar ik denk dat het wel te doen is. Persoonlijk zou ik echter nooit onder de 25cm van de grond gaan. In mijn ervaring krijg je het dan gewoon niet meer goed.

Sven-GTI
06-08-2012, 08:28
Mmm, hier was ik al een beetje bang voor.

Denk dat ik maar gewoon goed moet oppassen of een achteruitrijcamera ergens onder m'n bumper zien te fixen.
Het gaat mij voornamelijk om die lage stoeprandjes die ik dan met m'n uitlaat aantik als ik iets te ver naar achteren rijd.