PDA

View Full Version : Golf 5, krijg mijn deur niet meer open, wat nu??


DieterGolf5
28-07-2012, 15:15
Hallo allemaal !

Ik ben in bezit van een Golf 5 van 2004, 3deurs.
Maar nu zit ik bij een probleem:
'' de deur van de bestuurderskant wil niet meer open, zowel niet langs binne als langs buiten ''
Ik denk dat de kabel van de klink naar het slot kapot is, want als ik aan de klink trek blijft die gewoon staan, dus de kabel is vrijwel over

Wat moet ik nu doen?
heb al vanalles geprobeerd, hebbe jullie nog wat tips?
alvast bedankt
Grtzz

Martyn
28-07-2012, 16:47
zal eerder je slot zijn, aangezien binnen en buiten een aparte kabel is, dan zouden ze beiden gebroken moeten zijn lijkt me sterk.

Tips, slaan op de deur, en schakelaar in de deur voor open en dicht bedienen en tegelijk open proberen te maken wil wel eens helpen.

DieterGolf5
29-07-2012, 12:33
zal eerder je slot zijn, aangezien binnen en buiten een aparte kabel is, dan zouden ze beiden gebroken moeten zijn lijkt me sterk.

Tips, slaan op de deur, en schakelaar in de deur voor open en dicht bedienen en tegelijk open proberen te maken wil wel eens helpen.

We hebben dit met 2mensen geprobeerd, maar zonder resultaat :(
Maar als ik langs buiten aan het slot trek, daar zit ''die veer beweging'' niet meer in
Mhh, wat is dit effe balen :(
In ieder geval fel bedankt al !!
grtzzz

Spierings
29-07-2012, 14:30
We hebben dit met 2mensen geprobeerd, maar zonder resultaat :(
Maar als ik langs buiten aan het slot trek, daar zit ''die veer beweging'' niet meer in
Mhh, wat is dit effe balen :(
In ieder geval fel bedankt al !!
grtzzz
Nu zit er helemaal geen weerstand meer in de greep ??
Lijkt alsof het greepmechanisme blijft hangen, en hierdoor je slot van slag is.
Je zou kunnen proberen naast de greep wat smeermiddel te spuiten en dan aan de greep jutteren om hem gangbaar te maken.

DieterGolf5
15-08-2012, 17:15
zal eerder je slot zijn, aangezien binnen en buiten een aparte kabel is, dan zouden ze beiden gebroken moeten zijn lijkt me sterk.

Tips, slaan op de deur, en schakelaar in de deur voor open en dicht bedienen en tegelijk open proberen te maken wil wel eens helpen.

Ben er uiteindelijk mee naar de garage geweest !
hij heeft dit gedaan zoals u gezegd had, merci er voor !!
Grtzz

DieterGolf5
15-08-2012, 17:16
Nu zit er helemaal geen weerstand meer in de greep ??
Lijkt alsof het greepmechanisme blijft hangen, en hierdoor je slot van slag is.
Je zou kunnen proberen naast de greep wat smeermiddel te spuiten en dan aan de greep jutteren om hem gangbaar te maken.

opgelost !
toch bedankt !
grtzz

Martyn
16-08-2012, 20:21
Geen dank daar zijn forums voor ;)

gies
27-04-2013, 18:41
Ik heb dit probleem nu ook, alleen met me linker achterportier.
Van alles geprobeerd:

1. accu loskoppelen
2. binnenpaneel verwijderd en dan kloppen en tegelijk open/dicht incl hendels
3. met infraroodlamp erop om te verwarmen

Welke opties hebben we nog?
want uitboren via je wielkast is echt me laatste optie.

Neem aan dat alle deuren voor de APK moeten kunnen openen?

Spierings
27-04-2013, 18:54
Ik heb dit probleem nu ook, alleen met me linker achterportier.
Van alles geprobeerd:

1. accu loskoppelen
2. binnenpaneel verwijderd en dan kloppen en tegelijk open/dicht incl hendels
3. met infraroodlamp erop om te verwarmen

Welke opties hebben we nog?
want uitboren via je wielkast is echt me laatste optie.

Neem aan dat alle deuren voor de APK moeten kunnen openen?

Uitboren via je wielkast :screwy: Vraag me wel af wat je allemaal wilt verneuken.

Eerst laten uitlezen, voor hetzelfde geld is het gewoon een elektronische storing.

Anders als het elektronisch in orde is:
Met twee man een aan de hendel trekken en afstandsbediening bedienen en de ander op de portier slaan.
Indien het nog niet helpt binnenpaneel los halen en proberen direct op het slot te tikken met een grote hamer ;)

gies
27-04-2013, 19:16
Heb zelf vagcom en hij geeft idd een fout aan me linkerportier aan.
Fout gewist maar probleem blijft bestaan.
Als ik op open duw klikt hij 2 keer, maar ontgrendeld niets.

Zoals ik al zei, binnenpaneel verwijderd en open/dicht tegelijk etc geprobeerd, tevergeefs.......

Maar een hamer? er is geen mogelijkheid om bij het slot te komen en dus ook niet op te tikken direct.

En idd zoals je zegt....uitboren is echt laatste wat ik wil doen.

2H-2H
27-04-2013, 19:57
Golf 5 kom je er niet bij van binnen, de huidplaat moet er af om er mooi bij te komen.

Maar dan moet het portier eerst open.

Edit, plaatje bij het praatje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4CLAA3CK.jpg

Spierings
27-04-2013, 21:12
Heb zelf vagcom en hij geeft idd een fout aan me linkerportier aan.
Fout gewist maar probleem blijft bestaan.
Als ik op open duw klikt hij 2 keer, maar ontgrendeld niets.

Zoals ik al zei, binnenpaneel verwijderd en open/dicht tegelijk etc geprobeerd, tevergeefs.......

Maar een hamer? er is geen mogelijkheid om bij het slot te komen en dus ook niet op te tikken direct.

En idd zoals je zegt....uitboren is echt laatste wat ik wil doen.
Wat voor storing zit er dan in ?? Kan ook door het portierregelapparaat veroorzaakt worden.
Is volgens mij niet mogelijk om ze van kant te wisselen (om te testen) maar kan me vergissen.


Uitboren is geen optie, maakt onnodig erg veel kosten.
Maar was eerder een reactie op het uitboren vanuit de wielkast, je moet namelijk veel slopen wil je vanaf die kant bij het slot komen ;)

Golf 5 kom je er niet bij van binnen, de huidplaat moet er af om er mooi bij te komen.

Maar dan moet het portier eerst open.

Edit, plaatje bij het praatje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4CLAA3CK.jpg
Dat ze plaatwerk aan de buitenkant hebben is mij bekend, maar haal de speaker eruit en dan zal je met een lang verlengstuk er wel direct op kunnen hameren, zoals eerder vermeld werkt het beter met 2 man ;)

Mocht je de portierplaat los halen (waarvoor de deur eerst open moet) is het verstandig om op de volgorde van de boutjes te letten. Je hebt namelijk verschillende lengtes en bij de verkeerde krijg je een deukje in het plaatwerk ;)

2H-2H
27-04-2013, 21:17
vele wegen leiden naar rome :)

gies
28-04-2013, 12:47
gelukt!!!
lange smalle schroevendraaier en een hamer door een klein gaatje in de deur en dan op het slot een goeie tik en hij functioneert weer voorlopig.