PDA

View Full Version : Wideband Air / Fuel Ratio, Lambda meter kopen


Allart-Ghetta
04-05-2005, 12:04
Aangezien mijn Lambdaboy het niet meer doet, en de firma niet meer bestaat ga ik waarschijnlijk een nieuwe meter kopen.
Innovate LM-1, zo te leze echt een prachtig apparaat met voor mij (als semi-kenner) 2 belangrijke functies:
-compatible met BOSCH (goedkope) sensors EN !!! de NKT L1H1.
-controle van de calibratie, mijn vraag is altijd bij de zelfbouw en ook wel een beetje bij de Lambdaboy hoe werkt het nu precies en nog belangrijker is het te vertrouwen. Een meter is leuk maar is er niets an klopt kan je nog beter niets weten. De LM-1 geeft gewoon het zuurstofpercentage van de lucht weer, dit schijnt precies 20.9% te moeten zijn, wijkt dit meer dan 0,6% af moet je op calibrate drukken, en geeft hij daarna de nieuwe gemeten waarde weer.

Zijn er nog meer mensen die een complete kit willen bestellen? $349 ex verzend en invoer. Samen bestellen scheelt een hoop in de verzendkosten.

Dennis@polo86c.nl
04-05-2005, 15:53
Heb je een link met meer info?

Waar heb jij trouwens jouw Megasquirt spullen besteld? Glen's Garage (http://www.glensgarage.com)?

MelG60
04-05-2005, 15:57
Is een goed ding die Innovative alleen als je bv een 0-5 volt uitgang wilt voor je standalone dan kan je meteen extra doekoe passen

MelG60
04-05-2005, 15:58
Hoe is het trouwens met je hoofd Allart? Hoorde dat een klant kwaad was geworden nadat hij voor de zoveelste keer koude spare-ribs had? :)

Allart-Ghetta
04-05-2005, 17:29
Volgens mij heb ik net gelezen dat je bij de Innovative (nieuwste firmware) de uitgangscurve zelf kan instellen.

Half weekje ziekenhuis en een paar wonden+verlamming van mijn halve gezicht en een kapot oor verder gaat het wel, vandaag voor het eerst geen hoofdpijn gehad.

Zestienkleppen
04-05-2005, 18:02
Sterkte, met je hoofd en met de AFR. Toch geen blijvende verlamming hoop ik?

Allart-Ghetta
05-05-2005, 19:15
Dank je, nee verlamming is alweer weg, kwam door de zwellingen.