PDA

View Full Version : Aansluiting maken km teller


Jan-Turbo
15-08-2012, 18:32
Ik ben bezig met t opknappen van een Caddy mk1. Ding gekocht en bezig de verbouwing af te maken waar mee was begonnen.

Vooral de elektronica was een warboel en dan heeft een reden:

Motor van een seat Toledo en een dash van een audi a3... :D

Achter de motor hangt een versnellingsbak van een vw touran (6bak).
Bij de orginele bak van een toledo zit de aansluiting voor de teller op de versnellingsbak, bij een touran niet. Waarschijnlijk zit die bij de touran i.c.m. de abs maar die voorziening heeft deze motor dus niet en heb ik dus het probleem dat ik geen aansluiting heb voor de km-teller.

Heeft iemand een idee hoe ik dan toch weer een aansluiting krijg die mijn km-teller goedwerkend maak?

ewcaddymk1
17-08-2012, 08:15
abs zit toch niet op de versnellingsbak :confused:

Jan-Turbo
17-08-2012, 12:39
Nee, klopt. Bij een touran is dat waarschijnlijk aangesloten via de abs en dat heb ik nou net niet op mn caddy zitten...

Jeff
17-08-2012, 13:22
http://www.speedhut.com/custom_gauge_description-gauge_type-Speedometer_GPS-auto_number-831.htm

Iets met GPS zou een optie kunnen zijn. Enkel in lange tunnels heb je een klein probleem. Maar dat is een kwestie van toeren vasthouden.

Losse sensor:

http://www.jegs.com/i/JEGS+Performance+Products/555/41612/10002/-1

Jan-Turbo
19-08-2012, 21:34
Hoi Jeff.

Bedankt voor deze nuttige info! Dit is ongeveer wel de oplossing die ik zoek en wat die tunnels betreft, die hebben we hier in nederland toch zowat niet.

Zo'n losse sensor moet naar mijn idee wel aan te sluiten of pas te maken zijn voor de orginele teller.

Nogmaals hartelijk dank!

Jeff
19-08-2012, 21:39
Hoe is je duits?

Op een duits forum zal er heus wel ergens een mooiere en goedkopere oplossing staan. Suc6

Jan-Turbo
20-08-2012, 06:03
Mijn duits? Euhhhh, mondeling red ik me aardig (ivm mn beroep als chauffeur) maar lappen tekst word lastiger... Haha.
De basis voor de olossing is er en daar ben ik al heel blij mee.

Mtdi
20-08-2012, 06:57
Ik rij met een 6 bak van een Golf5,wat is de code van de Touran bak?
Heb er een bakhelft van een Golf4 voor gezet met een tandwiel rondsel werkt perfect.
Maar ga weer terug naar een 5 bak omdat die bakken een langere eind overbrenging hebben.

Jan-Turbo
25-08-2012, 20:19
Geen idee wat de code vd bak is, zal vd week eens even kijken. Hoe heb je dat precies zitten dan met die bakhelft van een golf 4?
Mn schoonvader is overigens al aan t testrijden geweest (met zn eigen auto) met een gps snelheidsmeter die ie heeft gemaakt alleen is deze nu nog voor de scheepsvaart. Hier word nog een omrekening in gemaakt zodat we op km's uit gaan komen. De 1e metingen waren echter zeer nauwkeurig...