PDA

View Full Version : tellers golf1 gti


pascal76
26-08-2012, 18:38
Is er iemand die eventueel foto's voor me heeft van de tellers van een golf1 gti?
Ik heb een 1.6gti en volgens mij klopt het een en ander aan de achterkant niet met de "folie" aan de achterkant, zit namelijk wat los en gek vind ik zelf.
Zie foto.
Hoor graag van jullie over tips enz.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/3/4/klokken1.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/3/4/klokken2.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/3/4/klokken3.jpg
:thumbup:

gizmo98
26-08-2012, 18:51
volgens mij is dit geen Combi van GTI

pascal76
26-08-2012, 19:23
volgens mij is dit geen Combi van GTI

Zat er toch echt in....heb je een voorbeeld dan van een gti teller?

vwfiel
26-08-2012, 19:38
Lijkt wel van gti
Alleen heb ik mfa in plaats van een digitaal klokje

pascal76
26-08-2012, 19:48
Lijkt wel van gti
Alleen heb ik mfa in plaats van een digitaal klokje

En waarom zit die folie dan zo gek aan de achterkant?Ik wil er eigenlijk ook eentje met mf omdat ik die hendels nu ook heb en ook in de kabelboom de aansluiting heb.
Hoe sluit je de mfa trouwens aan vanaf de hendels?

Joris_MK1
26-08-2012, 20:21
Vanaf de hendel gaat tweevoudig draadje naar de teller als ik het goed heb.
De teller die jij hebt is zonder MFA, echter is het logisch dat die kabel daar niet aangesloten is. Ze gaan namelijk niet 20 verschillende folies maken, ze veranderen namelijk alleen de onderdelen die nodig zijn, je zult aan de bovenkant van de teller ook lege 'eilandjes' tegenkomen, plekken waar geen weerstand of draadbrug zit.

Maar voor MFA heb je meer nodig, er moet een aansluiting van je vacuum naar je teller toe, vanaf de inlaat dus, je hebt volgens mij ook een oliedruksensor nodig, niet alleen een oliedrukschakelaar... En zo zullen er nog wel wat dingen zijn.

pascal76
26-08-2012, 20:27
Vanaf de hendel gaat tweevoudig draadje naar de teller als ik het goed heb.
De teller die jij hebt is zonder MFA, echter is het logisch dat die kabel daar niet aangesloten is. Ze gaan namelijk niet 20 verschillende folies maken, ze veranderen namelijk alleen de onderdelen die nodig zijn, je zult aan de bovenkant van de teller ook lege 'eilandjes' tegenkomen, plekken waar geen weerstand of draadbrug zit.

Maar voor MFA heb je meer nodig, er moet een aansluiting van je vacuum naar je teller toe, vanaf de inlaat dus, je hebt volgens mij ook een oliedruksensor nodig, niet alleen een oliedrukschakelaar... En zo zullen er nog wel wat dingen zijn.

Thanks alvast...moet ik dus een andere tellet zoeken haha.
Heb je wat foto's of voorbeelden van de aansluitingen?

volkswein-rider
27-08-2012, 17:45
Volgens mij is deze niet van een GTI. Zover ik weet zat deze onder andere in een GX uitvoering.

pascal76
27-08-2012, 20:48
Volgens mij is deze niet van een GTI. Zover ik weet zat deze onder andere in een GX uitvoering.

oke, als je gti tellers weet in goede staat hoor ik het graag....liefst met mfa.

roverd
28-08-2012, 12:45
oke, als je gti tellers weet in goede staat hoor ik het graag....liefst met mfa.

Ik heb nog wel een GTI cockpitje liggen met verbruiksmeter en schakelindicatie.
Alleen de MFA werkte soms wel, soms niet.

Hetzelfde als deze:
http://www.roverd.nl/foto/tmp/IMAG0239%20(Small).jpg

pascal76
28-08-2012, 15:14
Ik heb nog wel een GTI cockpitje liggen met verbruiksmeter en schakelindicatie.
Alleen de MFA werkte soms wel, soms niet.

Hetzelfde als deze:
http://www.roverd.nl/foto/tmp/IMAG0239%20(Small).jpg

Wat vraag je ervoor incl. verzenden?Welke motor...1,6 of 1,8?

heinz74
28-08-2012, 15:56
1.6 Gti heeft NOOIT een MFA gehad (en verbruiksmeter/schakelindicatie),de gewone 1.8 wel ,mits het geen hollandse Rabbit GTI was..
er zijn Motometer en VDO tellers gemaakt,VDO is (mijn beleving )iets degelijker..voor het MFA zit er een extra stekker op de unit en een vacuum aansluiting ,,als je er geen kabelboom bij hebt van een auto met mfa word dit een hele opgave om het (goed) werkend te krijgen
om over de verbruiksmeter/schakelindicatie nog maar te zwijgen (relais,grotere stekker op de versnellingsbak).. Massa op het blok en centraal punt tegen het schutbord zijn cruciaal voor een goed werkende toerenteller en waarschuwingsledjes in ieder geval..sowieso...beter pak je een tellerbak van een gewone benzine uitvoering met bijv een JB motor..

pascal76
28-08-2012, 17:08
1.6 Gti heeft NOOIT een MFA gehad (en verbruiksmeter/schakelindicatie),de gewone 1.8 wel ,mits het geen hollandse Rabbit GTI was..
er zijn Motometer en VDO tellers gemaakt,VDO is (mijn beleving )iets degelijker..voor het MFA zit er een extra stekker op de unit en een vacuum aansluiting ,,als je er geen kabelboom bij hebt van een auto met mfa word dit een hele opgave om het (goed) werkend te krijgen
om over de verbruiksmeter/schakelindicatie nog maar te zwijgen (relais,grotere stekker op de versnellingsbak).. Massa op het blok en centraal punt tegen het schutbord zijn cruciaal voor een goed werkende toerenteller en waarschuwingsledjes in ieder geval..sowieso...beter pak je een tellerbak van een gewone benzine uitvoering met bijv een JB motor..

Kan ik dan wel bovenstaande teller gebruiken (mijn eigen die ik nu heb)?
Mocht je nog iemand weten met gti tellers hoor ik het ook graag (zonder mfa dan)

heinz74
28-08-2012, 18:11
als je er de kabelboom van na modeljaar '80 in hebt liggen met het nieuwe model stekkers zou het moeten passen
maar dat durf ik van een afstand niet zo te zeggen...als je auto echt een 79er is (met ooit de kleine achterlichten )moet je dat eerst veranderen ,de stekkers van een losse 2 tellerige tellerbak (tot modelj 80) zijn anders..
het mooiste voor jouw zou de kabelboom zijn van een 81er 1600 gti (compleet).met zekeringkast en al ..dan kun je het binnen een dag al voor mekaar krijgen dat alles werkt (en dat ie start etc)
een 83er 1800 kabelboom kan ook ,maar dan moet je sowieso naar een andere zekeringen kast (veel minder storingsgevoelig) ,vanaf herfst 82 is een golf 1 bijna gelijk aan het eerste type golf 2 qua bedrading .dan zou het mfa met een beetje inventiviteit voor 80% werken eventueel
veel succes...

volkswein-rider
28-08-2012, 19:48
Hierbij nog enkele foto's van de verschillende tellers.
Eerste foto is voor zover ik weet voor een 1600GTI. Op deze zit zoals eerder al genoemd geen MFA.
http://i646.photobucket.com/albums/uu188/volkswein-rider/Klok1600GTI.jpg

Tweede en derde foto zijn van een 1800GTI. Hierbij hoort een hendel aan het stuur met op de zijkant de knop tbv de MFA. Rechtsboven bij de teller zie je de knop voor stand 1 en 2.
http://i646.photobucket.com/albums/uu188/volkswein-rider/klok1800GTI.jpg
http://i646.photobucket.com/albums/uu188/volkswein-rider/Klok1800GTIachterkant.jpg

The_Rabbit
28-08-2012, 23:35
Bovenste foto is volgens mij van een 84'er Golf II GTi?!

heinz74
29-08-2012, 06:39
Bovenste foto is volgens mij van een 84'er Golf II GTi?!
of een scirocco 2 gti (teller gaat tot 220,dus ook geen 16v (260)),maar dan zou er wel een MFA in moeten zitten..kan ook een samengesteld bakje zijn ,ts heeft er in ieder geval niks aan ...

pascal76
29-08-2012, 07:38
Heeft er niemand hier nog tellers liggen voor de gti.
Ik kan mijn tellers er wel inzetten want de stekker van de kabelboom past erop.
De kabelboom die ik heb en dus ook de klokken komen uit een cabrio gti (lag althans een 1.6 EG H blok in.
Hoor graag van jullie.

Zollie
29-08-2012, 11:26
Hierbij nog enkele foto's van de verschillende tellers.
Eerste foto is voor zover ik weet voor een 1600GTI. Op deze zit zoals eerder al genoemd geen MFA.
http://i646.photobucket.com/albums/uu188/volkswein-rider/Klok1600GTI.jpg



Die kleine aansluiting rechts doet denken aan Passat van voor 1984.

Onderstaande teller is van een 1800 carb 66kw PAssat uit 1983, ook kleine stekker rechts. Heeft Golf die kleine stekker wel gehad??

http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/7/0/qq7.JPG

Ik zie geen verschil :) Oh, de verbruiksmeter tot 10 ipv 9!

volkswein-rider
30-08-2012, 17:34
Van diegene waar ik de bovenste tellerbak van had gekregen dacht dat deze uit een 1600 GTI kwam (had deze tellerbak ook al jaren te liggen).