PDA

View Full Version : Koppelingsprobleem


Robin9N3
29-08-2012, 22:22
Yow mede-forumleden,

Ik zit met een heel lastig probleem. Ik liet mijn GTI 8V motor reviseren, en bouwde de motor vorige week terug in. Wanneer alles op zn plaats zat, en de motor draaide, wou ik de koppeling eens testen. Wanneer ik mijn pedaal indruk, lijkt deze HEEEL licht en wanneer ik wil vertrekken en de koppeling laat komen, pakt deze al vanaf ik deze enkele millimeters laat opkomen... Ik ging ervan uit dat de koppelingskabel gebroken was (zelfstellende, en vergeten de clipsen er terug op te zetten). Ik bestelde dus een nieuwe zelfstellende koppelingskabel, en monteerde deze. Met deze kabel exact hetzelfde probleem. Dan maar verder beginnen zoeken. Het groene dekseltje van de boite gedemonteerd, en even het pennetje dat op de koppelingshefboom zit gecontroleerd. Deze zit nog steeds hoe het moet zitten, net geen 90° met de hefboom. De veer die op deze as zit is dus nog steeds intact.
Ik weet niet wat het nog kan zijn. Iemand enig idee? Zou het aan de lager kunnen liggen dat achter het pennetje zit ?
Kmerk ook dat het schakelen precies redelijk moeizaam gaat...
Kheb de oude en de nieuwe kabel ook al eens naast elkaar gelegd, om de lengte van de stalen kabel te checken, maar deze zijn even lang! Voor de revisie werkte de koppeling nog perfect. Misschien ook handig dat ik dit even meegeef : Er zit i.p.v. een standaard koppeling een semi-sportkoppeling van sachs op.

Hopelijk kan iemand me helpen...
Grtz,
Robin

Zollie
29-08-2012, 22:28
Een gewone kabel zonder zelfsteller monteren? klinkt alsof ie gewoon niet strak genoeg staat...

Robin9N3
29-08-2012, 22:34
Een gewone kabel zonder zelfsteller monteren? klinkt alsof ie gewoon niet strak genoeg staat...

Ja, maar de kabel die ervoor opzat, was ook een zelfstellende en die werkte wel perfect...

gooigolf
30-08-2012, 07:31
hallo denk toch dat er iets niet klopt met je drukgroep je die gemonteerd hebt .
nieuw is niet altijd goed ,heb er al 2 tussen gehad.waarvan vingers drukgroep te recht stonden toch was het nieuw spull .
vrgr gooi

Robin9N3
30-08-2012, 11:34
hallo denk toch dat er iets niet klopt met je drukgroep je die gemonteerd hebt .
nieuw is niet altijd goed ,heb er al 2 tussen gehad.waarvan vingers drukgroep te recht stonden toch was het nieuw spull .
vrgr gooi

Ik weet het, maar we hebben de nummers vergeleken, en deze kloppen met de nummers die nodig zijn voor mijn motor.

gooigolf
30-08-2012, 12:31
Ik weet het, maar we hebben de nummers vergeleken, en deze kloppen met de nummers die nodig zijn voor mijn motor.
hallo ja kan wel zijn maar nieuwe heeft ook wel eens foute dinge .
heb voor polo ook 2 keer bak verwijderd ivm drukgroep.
kabeltje kun je eerst even proberen ,
gebruik dan 1 die je zelf kan stellen ,,
vrgr gooi