PDA

View Full Version : eigenaren van oldtimers vrezen dat ze mrb moeten betalen


Pages : [1] 2 3

willemvansoeren
15-09-2012, 20:55
hoorde net dat ik beter nog effe kan wachten met op zoek te gaan naar een leuke basis.
vadertje staat komt geld tekort en wil de oldtimers ook van voor 1986 belasting laten betalen,
ze beginnen door te slaan massaal schorsen als het doorgaat net als de apk op motorfietsen ook zo iets onzinnigs om het geld uit onze zakken te kloppen.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/b46c6ad4-d97f- ... 223b9e299/

Tjaap
15-09-2012, 21:12
Ach ja. Scheelt iig weer een hele hoop irritante advertenties.

willemvansoeren
15-09-2012, 23:04
dat wel natuurlijk. een vw van voor 86 waar €3000 voor gevraagt wordt gedegradeerd tot oud ijzerprijs, het maakt het er voor de autohobbyist niet leuker op in iedergeval.

Johan1982MK1
15-09-2012, 23:22
En weg ist voordeel weer... Hakt er weer dubbel in samen met de brandstof prijzen..

Erik Baas
15-09-2012, 23:35
Als het doorgaat... ik heb nog nergens een officiële aankondiging gezien of gehoord!

Tjaap
15-09-2012, 23:38
Er komt ook helemaal niks door. Eerst maar eens een kabinet samenstellen.

Jelle-Mk1G60
16-09-2012, 00:21
Er komt ook helemaal niks door. Eerst maar eens een kabinet samenstellen.

Als belg: hopelijk doen jullie er niet zolang over als onze regering! :thumbup:

Alberto
16-09-2012, 06:35
kilometer beperking er op en klaar ... zie het probleem niet

JeeWee
16-09-2012, 08:36
Kunnen beter belasting op caravans en boten gaan heffen... hebben ze ook weer een paar centen.

mijn idee, stel verplicht dat men een 'moderne' auto heeft die apk+verzekering+belasting' heeft en dat je daarnaast een belastingvrij oldtimer mag rijden

Rinus66
16-09-2012, 10:44
Kunnen beter belasting op caravans en boten gaan heffen... hebben ze ook weer een paar centen.

mijn idee, stel verplicht dat men een 'moderne' auto heeft die apk+verzekering+belasting' heeft en dat je daarnaast een belastingvrij oldtimer mag rijden

Helemaal mee eens, die heeft mijn buurman wel :D

De Pul
16-09-2012, 22:14
dat wel natuurlijk. een vw van voor 86 waar €3000 voor gevraagt wordt gedegradeerd tot oud ijzerprijs, het maakt het er voor de autohobbyist niet leuker op in iedergeval.
waarom niet dan?misschien is het idd tijd dat zoiets gebeurt en je geen godsvermogens meer neer hoeft te leggen om ook een oud vwtje die toevallig 25 is of staat te worden op de kop te tikken.ik heb zelf 2 wbvrije auto's,maar het zal mij een biet zijn of ik zometeen die paar tientjes extra moet betalen,komt het niet van links dan komt het wel van rechts,en uiteindelijk word er door het gros van de klagers ook nog gestemd op partijen die karrevrachten geld naar ver buiten de landsgrenzen brengen of willen brengen.ik kan me er niet meer druk om maken.......iedereen die al die tijd geen wb heeft betaald,ik hoop dat je van het voordeel veel plezier gehad hebt[net als ik]:thumbup:en iedereen die voor veel te veel geld een auto van voor '86 heeft gekocht,even slikken en weer doorgaan.

remie
17-09-2012, 13:32
Zolang niemand er wat van zegt gaan die stropdassen gewoon gezellig door met het bedenken van nieuwe regels.

Tjaap
17-09-2012, 13:35
Ehm,.. volgens mij hebben we er vorige week nog wat van kunnen zeggen.

evilnyntje
17-09-2012, 13:42
Ik heb gestemd en daarbij heb ik maar 1 oldtimer dus die 11 euro daar kan ik niet zwaar wakker van liggen per maand. Lullig voor de grootbezitters en de rest natuurljk.

remie
17-09-2012, 13:48
Ehm,.. volgens mij hebben we er vorige week nog wat van kunnen zeggen.

Ander simpel voorbeeld. De brandstofprijzen blijven stijgen. Iedereen heeft daar zogenaamd een 'mening' over. Facebook, twitter en fora staan er vol mee. Maar niemand zal ooit eens ECHT tegengas geven. Niemand staat meer ergens echt voor. Je had die Fransen eens moeten zien toen ze de AOW leeftijd wilden verhogen. Dat is voorjezelf op komen. Niet eens in de vier jaar (als we het überhaupt halen) in een stemhokje gaan staan. Die zakkenvullers lachen zich rot.

Tjaap
17-09-2012, 13:51
Olieprijs is gebaseerd op vraag en aanbod. Heeft weinig met politiek te maken. Ze kunnen de accijnzen verlagen maar ze zijn al tijden niet verhoogd.
En welke zakkenvullers heb jij het over? Denk jij dat een minister een bonus krijgt als hij meer belasting gaat heffen?

Tiefleger
17-09-2012, 13:52
Alle buitenlanders (PL, H, LT enz enz) die in Nederland aan het werk zijn, wegenbelasting laten betalen. Net zoals bv Oostenrijk met zo'n sticker achter het raam. Heb je die niet, DIKKE BOETE. :D :D :D

Jeff
17-09-2012, 13:54
Alle buitenlanders (PL, H, LT enz enz) die in Nederland aan het werk zijn, wegenbelasting laten betalen. Net zoals bv Oostenrijk met zo'n sticker achter het raam. Heb je die niet, DIKKE BOETE. :D :D :D

Mee eens. Tolheffing op alle buitenlandse voertuigen die gebruik willen maken van het nederlandse wegen net.

Tjaap
17-09-2012, 13:58
Kijk dat is nou eens een idee dat wel kan werken. alternatieven ipv alleen maar klagen.

Marvel
17-09-2012, 14:04
Mee eens. Tolheffing op alle buitenlandse voertuigen die gebruik willen maken van het nederlandse wegen net.
ben ik t ook helemaal mee eens

Steilheck
17-09-2012, 14:05
Mee eens. Tolheffing op alle buitenlandse voertuigen die gebruik willen maken van het nederlandse wegen net.

En dan het hele Nederlandse wagenpark ook tol betalen in de rest van Europa? :rolleyes:

remie
17-09-2012, 14:06
het gaat natuurlijk allemaal veel dieper dan dat. en het hele systeem werkt waarschijnlijk veel ingewikkelder dan ik denk.

het punt is dat ze elke keer wel weer een manier weten te vinden om ergens geld vandaan te halen. als je dan kijkt hoe er vervolgens met dat geld word omgegaan vind ik dat misselijk makend.

Tiefleger
17-09-2012, 14:19
Was ik nu maar een Partij begonnen. :D :D :D

SpiderClass
17-09-2012, 16:04
Het is wegenbelasting, geen milieubelasting. De 1400 kg Prius etc. mogen wat mij betreft dus ook gewoon lappen dan.

De Pul
17-09-2012, 16:51
het punt is dat ze elke keer wel weer een manier weten te vinden om ergens geld vandaan te halen. als je dan kijkt hoe er vervolgens met dat geld word omgegaan vind ik dat misselijk makend.
absoluut mee eens,maar het enige dat ik zie gebeuren is massaal geklaag maar actie,ho maar.dus of met zen allen de beuk erin of gewoon niet klagen en alles over je heen laten komen.

fearless
17-09-2012, 17:17
We zullen wel zien wat er gebeurt, mij gevoel zegt dat het wel weer overwaaid. Tot nu toe nog veel geblaat maar weinig veranderingen gezien.

hajee
17-09-2012, 17:30
aangezien de hobby toch al geld kost, zal ik hem niet wegdoen omdat er wegenbelasting aankomt...
ik snap wel dat de 190D's met bijpassende bestuurder geen goed doen voor de echte hobbyïst..
dus misschien dat een oldtimer alleen als minimaal tweede auto mag, en niet als enige..

EnVeeZee
17-09-2012, 18:25
en uiteindelijk word er door het gros van de klagers ook nog gestemd op partijen die karrevrachten geld naar ver buiten de landsgrenzen brengen of willen brengen.
:goodpost: foei @ links :D

Belasting/Tol voor "niet vakantievierende" buitenlandse voertuigen is idd een goed idee. Werkverkeer is duidelijk te herkennen in de meeste gevallen die ik onderweg tegen kom.... zou er nog veiliger op worden ook. 't zijn er echt veel ondertussen.

En dan nog een soort van off-topic; Opel ampera in de 0% bijtellingsklasse voor leaserijders. Omdat 'ie electrisch aangedreven is?? Wat vind je van het idee om je werkgever te vragen om een Ampera en deze vervolgens hele dagen af te tanken met benzine om de beloofde 500KM te halen?? Da's imho wel redelijk van t (milieu/wegenbelasting) pad toch? :screwy:

Aan het einde v.d. rit moeten hobby's geld kosten en die paar euro meer per jaar voor een oldtimert doen 't m ook niet echt toch. Je wordt voorlopig nog gematst met de helft v.d. APK kosten ;)

Edit: Die 2e auto regel is ook een goede. Dat is bij de meeste verzekeraars al redelijk zo geregeld voor de oldtimerverzekering of niet? Krijg je toch ook niet alleen een old timer verzekerd of?

Volkswouter
17-09-2012, 19:00
Sowieso kunnen ze wel schreeuwen ,maar vanuit de Europese Unie zal de Nederlandse regering niet gauw toestemming krijgen zo'n maatregel door te voeren.
Nederland zal dan het eerste Europese land zijn die een hobby met een belasting gaat belasten.

Gebruik belasting zou ik niet erg vinden een terug kerende maandelijkse houderschap belasting gaat mij te ver.

Erik Baas
17-09-2012, 19:03
Die 2e auto regel is ook een goede. Dat is bij de meeste verzekeraars al redelijk zo geregeld voor de oldtimerverzekering of niet? Krijg je toch ook niet alleen een old timer verzekerd of?
Dat denk ik ook, mij is het in elk geval niet gelukt om een old-timer (en enige auto) tegen laag tarief verzekerd te krijgen... :(

Dokter D
17-09-2012, 19:29
En het kan zo simpel.
Gooi gewoon de accijns omhoog en iedereen betaald naar wat hij of zij rijdt en iedereen rijdt wegenbelastingvrij. Tevens betaalt een ieder van buiten nederland mee.

De miljarden verslindende onderzoeken naar rekeningrijden (en weet ik allemaal wat voor onzin ze daar in blablahaag bedenken) hebben al vele malen meer gekost dan wat deze maatregel zal opleveren :screwy:

De Pul
17-09-2012, 20:43
En het kan zo simpel.
Gooi gewoon de accijns omhoog en iedereen betaald naar wat hij of zij rijdt en iedereen rijdt wegenbelastingvrij. Tevens betaalt een ieder van buiten nederland mee.

De miljarden verslindende onderzoeken naar rekeningrijden (en weet ik allemaal wat voor onzin ze daar in blablahaag bedenken) hebben al vele malen meer gekost dan wat deze maatregel zal opleveren :screwy:
idd,dat zou voor de echte liefhebber betekenen dat ie iets duuder uit is,maar alle 'meelifters' stappen dan vanzelf weer van de 'hokken' af.
tevens los je dan het probleem op van het massaal omkatten en dergelijke praktijken.

Golf1Fan
17-09-2012, 22:01
Alle buitenlanders (PL, H, LT enz enz) die in Nederland aan het werk zijn, wegenbelasting laten betalen. Net zoals bv Oostenrijk met zo'n sticker achter het raam. Heb je die niet, DIKKE BOETE. :D :D :D

Kijk, hier ben ik helemaal mee eens, ze wonen permanent in NL en rijden in nieuwe dikke duitse diesels en betalen geen cent motorrijtuigenbelasting :mad:

Ik zag een tijdje geleden geleden een Golf 4 TDI met pools kenteken, waar het nederlandse kenteken nog in de ruiten gegraveerd stond. :shake:

Als dat overheidstuig haar kaalplukbeleid wil uitbreiden, dan moeten ze deze lui ook maar het volle pond laten betalen, maar zoals te doen gebruikelijk in NL word er met 2,3,4 etc maten gemeten.

Area51
18-09-2012, 07:41
,minimaal 1 auto op naam voor je een oldtimer wbvrij kan rijden,en een beperkt aantal kilometers.dat zal ali en hassan leren....

Ja en dan wordt de 'hoofdauto' een 375,- 1988 Suzuki Alto die nog geen 14,- wegenbelasting in de maand doet en waar een WA verzekering op jaarbasis 125,- kost.
Die Alto wordt vervolgens ergens geparkeerd en zo min mogelijk gebruikt, de meeste km's worden met de wegenbelastingvrije 190D gemaakt. De kosten voor de Alto (= eerste auto) zijn dan minimaal en vergelijkbaar (op jaarbasis) met wat een 190D per kwartaal alleen al aan wegenbelasting kost...


Ik begin steeds meer voor rekeningrijden te voelen :redface:

De Pul
18-09-2012, 09:43
Goed punt alain....

gj-x8rs
25-10-2012, 19:31
Geen afschaffing MRB vrijstelling oldtimers
Er komt geen nieuwe discussie over de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Dat heeft staatssecretaris Atsma (Ministerie van Infrastructuur en Milieu) aan de Tweede Kamer laten weten. Wel laat hij onderzoek doen naar de invoering van milieuzones voor oldtimers. Atsma antwoordt op Kamervragen dat gemeenten juridisch bevoegd zijn om milieuzones in te voeren. Die zouden dan bijvoorbeeld kunnen gaan gelden voor oldtimers. Wel wordt er onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om “oldtimers van liefhebbers” te ontzien. Dat betreft auto’s waarmee slechts op een beperkt aantal dagen per jaar wordt gereden. Atsma heeft de RDW opdracht gegeven om te onderzoeken of een landelijke registratie bij de RDW mogelijk is van de dagen waarop met oldtimers in milieuzones mag worden gereden. De MRB-vrijstelling blijft hierbij gehandhaafd. Dat is de uitkomst van het overleg van Atsma met staatssecretaris Weekers van Financiën. Die vrijstelling is per 1 januari 2012 overigens wel bijgesteld. De leeftijdsgrens is, met een ingroeiregeling, verhoogd van 25 naar 30 jaar. Bovendien geldt voor nieuwe gevallen, auto’s die per eind 2011 nog geen 25 jaar oud waren, voortaan wel de MRB-dieseltoeslag.

Bron: http://www.autoenfiscus.nl/geen-afschaffing-mrb-vrijstelling-oldtimers.html :thumbup:

Opa
29-10-2012, 17:12
Allemaal leuk en aardig het verhaal van onze staatssecretaris Atsma maar in het regeerakkoord is vandaag toch overal op internet te lezen dat de vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers toch echt komt te vervallen :shake:

Lekker bezig weer daar in Den Haag :screwy:

huinkroese
29-10-2012, 17:19
Dat gaat toch snel in de papieren lopen als je een kleine collectie hebt.
Ook bij de wat zwaardere diesels is de lol er nu gauw vanaf :(

> Einde vrijstelling MRB op Telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/autovisie/13130551/__Regeerakkoord__bezit_oldtimers_duurder__accijns_diesel_en_LPG_stijgt__.html)

Alberto
29-10-2012, 18:12
tja was te verwachten ..

powah
29-10-2012, 18:29
Haha, het is ook weer te dom voor woorden. Vind het een beetje belachelijk. Gelukkig rij ik een golf 1 benzine maar voor de mensen die goed geld uit gegeven hebben om er een TDI van te maken zijn dus ook mooi gekloot.....

Zollie
29-10-2012, 18:40
Scheelt dat mijn Passat TDI nog altijd minder weegt dan een moderne polo TDI :)

B-ram
29-10-2012, 18:47
iemand nog een jetta TDI kopen?

sixpack
29-10-2012, 18:50
"uit milieu oogpunt"

ik plak wel een afzuigkap filter voor de einddemper
is net zo doorzichtig als het beleid weer...

De Pul
29-10-2012, 18:50
mijne is nog niet eens omgekeurd:giggle:iemand nog een mooie 16v in de bingo?dan hang ik die erin als het zover is.

SpiderClass
29-10-2012, 19:13
Gaat het nou echt om alle oldtimers? Ook van voor 1978?

Area51
29-10-2012, 19:18
De begroting voor 2013 is goedgekeurd, dus ik verwacht pas vanaf 1 januari 2014 dat we met deze maatregel (het schrappen van de mrb vrijstelling) te maken gaan krijgen. Tot die tijd ligt er dus een schone taak voor de FEHAC om de maatregel nog iets minder pijnlijk te maken.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/21089/vrijstelling-mrb-oldtimers-vervalt

JeeWee
29-10-2012, 20:09
even een beetje reclame maken voor de FEHAC (http://www.fehac.nl/), een van de reden waarom ik mij bij de LVWCN (http://www.lvwcn.nl/) aangesloten heb is omdat die club lid is van de FEHAC, die op haar beurt weer de belangen behartigd van de oldtimer liefhebber.

Niet geheel onbelangrijk met de hedendaagse politiek die eerst wat roepen en dan nadenken (tenminste, wat het oldtimerbeleid betreft), dus sluit je aan bij een bijd e FEHAC aangesloten vereniging!

Johan1982MK1
29-10-2012, 20:28
Wel weer jammer dit.. Er wordt steeds gezegd dat er misbruik gemaakt wordt van de oldtimer regeling. En dan met name de diesels. Imo is dit natuurlijk niet zo. Er wordt 'gebruik' gemaakt van een bestaande regel. Mensen vinden vanzelf wat uit met zulke wegenkaarten. Ik betaal meer dan 120 p/m voor een oude passat uit 2000 met 300.000km. Voor dat geld kan je natuurlijk heel wat oldies rijden. Vind je het gek dat je overal oude audi 100 en golfjes 1&2 ziet rijden...

Tjaap
29-10-2012, 20:39
Precies. Dit is op dezelfde manier gebruik maken als de lease rijders met hun 0% hokken.
Denk je dat er zonder die regel ook maar 1 ampera, civic hybrid of Prius verkocht zou zijn?

De Pul
29-10-2012, 20:43
ja maar die betalen wel bpm jaap.....het is politiek,als het beestje een naam heeft vinden ze het al gauw goed.

hajee
29-10-2012, 21:48
eerst maar eens zien wat er van komt..dat duurt nog wel even voordat dat zover is..

Johan1982MK1
29-10-2012, 21:50
Hetzelfde hebben we zien gebeuren met de grijskenteken regeling. Vroeger mocht dat. Totdat er 'misbruik' van gemaakt werd door particulieren. Toen mocht het ineens niet meer. Allerlei regels als 'het fiscale blok' mbt inhoud en geel kenteken voor de particulier worden opgesteld en daar sta je dan met je 2zitter met een wegenkaart van lik mn vestje.

Verkapte bezuinigingen zou je het ook.kunnen noemen.

Zollie
29-10-2012, 21:51
ja maar die betalen wel bpm jaap.....het is politiek,als het beestje een naam heeft vinden ze het al gauw goed.

Voor mijn originele Hollander is ook ooit BPM betaald ;)

De Pul
29-10-2012, 21:57
Voor mijn originele Hollander is ook ooit BPM betaald ;)
voor de meeste niet die nu rondrijden;)

Erik Baas
29-10-2012, 22:03
Zo zie je maar weer dat je nooit moet vertrouwen op uitspraken, toezeggingen of beloften van politici, ic. staatssecretaris Atsma. :(

jetta mk1 '82
29-10-2012, 22:11
Ik wacht het wel rustig af...

hajee
29-10-2012, 22:13
precies..
en mocht het zover komen, dan betaal ik wel wat belasting..wegdoen: never!

golfr32
29-10-2012, 22:18
good posting hajee !

René
29-10-2012, 22:28
precies..
en mocht het zover komen, dan betaal ik wel wat belasting..wegdoen: never!

+1

Blij dat ik de Golf niet heb laten ombouwen naar LPG :rolleyes:

ronaroot
29-10-2012, 22:34
Kunnen die gasten zich nou niet eerst bezig houden met maatregelen om Nederland uit de crisis te halen ??
Ik weet niet of die mannen in de gaten hebben dat faillissementen de orde van de dag zijn en dat de werkeloosheid met de week stijgt, wat vinden we ervan als ze zich daar eens mee bezig gaan houden ???

bprijs
30-10-2012, 08:07
Nou het is zover we moeten straks gewoon betalen.
Wat een stelletje klootzakken daar in Den Haag ik heb er geen woorden voor. :mad:

Zollie
30-10-2012, 08:23
Laten we even afwachten anders... misschien komen er geen nieuwe MRB-vrije meer bij, maar blijft de regeling voor onze huidige <'86 ers? :)

Area51
30-10-2012, 08:25
Voor de Facebookers; Tegen-afschaffing-MRB-vrijstelling (http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Tegen-afschaffing-MRB-vrijstelling/358637720896258)

M1974
30-10-2012, 08:25
Het beleid moet nog worden uitgewerkt, wat dat voor ons inhoud weten we dus nog niet.

Feit is dat ze hiermee 156 miljoen per jaar op willen halen. Dat het uit milieuoverwegingen is gedaan is natuurlijk pure onzin, maar dat wordt goed ontvangen in bepaalde kringen.

Persoonlijk hoop ik op een beleid, waarmee de echte liefhebbers die een oldtimer als pure hobbyauto hebben worden ontzien.
En laat alles wat dagelijks met zo'n oud meurend hok gaat rijden puur en alleen omdat het zo goedkoop is, maar lekker wegenbelasting betalen.
Hetzelfde vind ik voor al die kleine zuinige auto's die nu wegenbelasting vrij zijn verklaard, omdat ze zogenaamd goed voor het milieu zijn. Laat die ook maar wegenbelasting betalen.

remie
30-10-2012, 08:37
Ik rij dagelijks in mijn 85er diesel wat tevens mijn hobby wagen is. Ik ben evt wel bereid om belasting te betalen gezien ik iedere dag gretig gebruik maak van het Nederlandse wegennet en we allemaal de broekriem flink moeten aantrekken.

Voor de mensen met een collectie of 2e hobby wagen zou dit echt een domper zijn. Tegen die tijd een meeting op het binnenhof/malieveld? Al is het alleen maar puur om je gezicht te laten zien. We hoeven echt niet overal ja en amen op te zeggen.

EnVeeZee
30-10-2012, 09:16
Persoonlijk hoop ik op een beleid, waarmee de echte liefhebbers die een oldtimer als pure hobbyauto hebben worden ontzien.
En laat alles wat dagelijks met zo'n oud meurend hok gaat rijden puur en alleen omdat het zo goedkoop is, maar lekker wegenbelasting betalen

:goodpost:

Hobby ontzien, scheefrijden betalen! Zo zou het uiteindelijk maar om een paar 10-tjes per "liefhebber" gaan. Instant prijscorrectie zou een van de gevolgen zijn denk ik zo, dag met de standaard 85-er voor 3000+ :thumbup:

Alberto
30-10-2012, 09:38
tijd een meeting op het binnenhof/malieveld? Al is het alleen maar puur om je gezicht te laten zien. We hoeven echt niet overal ja en amen op te zeggen.

dat is al zo vaak gezegt hier , maar wie gaat het doen
wie gaat de moeite nemen om de fora vol te spammen
om de media op te roepen om te komen

tja . wie gaat het doen ? ;)

ik zal er zijn das zeker :thumbup:

Tjaap
30-10-2012, 09:40
Malieveld kom je niet zomaar op en Binnenhof is helemaal autovrij tegenwoordig. Maar we kunnen wel een mooie rondrit maken door DenHaag. Alle mk2 TDI moeten thuisblijven.

Alberto
30-10-2012, 09:46
Malieveld kom je niet zomaar op en Binnenhof is helemaal autovrij tegenwoordig. Maar we kunnen wel een mooie rondrit maken door DenHaag. Alle mk2 TDI moeten thuisblijven.
jij weet de weg Jaap .. kan je als Volksforum niet wat op zetten ?
en dan niet alleen volkswagen .
maar schrijf alle clubs aan
ook die ouwe meuk clubs , ford a en dat soort spul

word het lekker druk :D

Lesley
30-10-2012, 09:55
Oh oh.. Ik liet een dikke scheet! Wat moet ik nu betalen aan belasting?

Lesley
30-10-2012, 09:59
absoluut mee eens,maar het enige dat ik zie gebeuren is massaal geklaag maar actie,ho maar.dus of met zen allen de beuk erin of gewoon niet klagen en alles over je heen laten komen.

Helemaal mee eens, maar hier in Nederland werkt het zo: ieder voor zich en een god voor ons allen!

Tjaap
30-10-2012, 10:00
Met zulke opmerkingen denk ik eerder dat er voor jou subsidie gegeven word.

Lesley
30-10-2012, 10:03
Het is toch ook zo ieder klaagt maar erwat aan doen ho maar

Johan1982MK1
30-10-2012, 10:06
Het is toch ook zo ieder klaagt maar erwat aan doen ho maar

Dat zal wel, maar wat zou je eraan kunnen doen??

Tjaap
30-10-2012, 10:11
Zo zie je maar weer dat je nooit moet vertrouwen op uitspraken, toezeggingen of beloften van politici, ic. staatssecretaris Atsma. :(
Atsma is CDA en probeert nu een wit voetje te halen, maar hij is wel degene die het hele balletje aan het rollen heeft gebracht.

Gijs
30-10-2012, 10:15
Dat gaan dure km'ers worden in m'n transporter TD van 1600kg. :)
Verzinnen we wel weer iets op (want dat is wat ze willen in Den Haag), maar de Gijsmans gaat echt niet weg. :drive:

Gertjan
30-10-2012, 10:26
Ik keur m'n Jetta wel weer terug naar benzine dan :D

M1974
30-10-2012, 10:31
Meeting op het Malieveld of binnenhof?

Welke echte liefhebber denk je dat daar mijn zijn trots naar toe zal gaan? Ik acht het risico op beschadiging van mijn oldtimer door occupieërs, rellende boomknuffelaars, ME, etc veel te groot.

Beter is het om ervoor te pleiten dat er goed voor ons echte liefhebbers gelobbyd wordt daar in Den Haag. Zodat het beleid zo gevormd wordt, dat echte liefhebbers die de oldtimer als tweede hobby auto hebben ontzien worden.
Pak al die scheefrijders in die oude mercedessen en golfjes 2 maar aan. Dat zijn geen liefhebbers, Dat zijn mensen die iedere dag goedkoop willen rijden.

Alberto
30-10-2012, 12:16
:thumbup:
Beter is het om ervoor te pleiten dat er goed voor ons echte liefhebbers gelobbyd wordt daar in Den Haag. Zodat het beleid zo gevormd wordt.
dat word nooit wat , :cool:
actie is reactie :thumbup:


Pak al die scheefrijders in die oude mercedessen en golfjes 2 maar aan. Dat zijn geen liefhebbers, Dat zijn mensen die iedere dag goedkoop willen rijden.

heel makkelijk , km heffing
en niet meer betalen voor het bezit ... :thumbup:

Oudelut
30-10-2012, 13:13
Waarom een meeting op het Binnenhof? Er zijn zoveel liefhebbers/clubs/merken in het land dat je in 1 keer (bv dinsdagochtend om half 7) alle verkeersaders van het land dicht kunt zetten?! Gewoon met z'n drieën naast elkaar rustig in de 2e versnelling voort laten tokkelen. Richting Den Haag waar je dan een week later alsnog die meeting hebt... :D

JeeWee
30-10-2012, 13:30
ik herhaal, check de Fehac, die zich het leplazerus lobbyen in Den Haag!

mark89769
30-10-2012, 15:45
Ben zelf ook liefhebber van amerikaanse wagens maar deze zijn dan niet meer te betalen, 2500kg + LPG €200,- per maand....

Alberto
30-10-2012, 16:08
ik herhaal, check de Fehac, die zich het leplazerus lobbyen in Den Haag!
persbericht (http://www.fehac.nl/images/stories/bestandenopenbaar/fehac%20persbericht%20oldtimer%20eigenaren%20onnodig%20getroffen%20door%20regeerakkoord%2030-10-2012.pdf)

nogmaals Actie is Reactie
achter over hangen en iemand het werk laten doen , gaat toch de prullebak in ;)

Emiel
30-10-2012, 16:18
Ik betwijfel of dit de prullenbak in gaat... grijs kenteken zit er ook echt niet meer in voor de particulier...

Alberto
30-10-2012, 16:20
Ik betwijfel of dit de prullenbak in gaat... grijs kenteken zit er ook echt niet meer in voor de particulier...
ik bedoel dat gelobby ... gaat de prullebak in ,

http://www.knac.nl/petitie/

KNAC houd al een petitie :thumbup:

Lesley
30-10-2012, 16:34
Dat bewijst wel weer dat je hier niets te vertellen hebt, de regering beslist en wij hebben maar te betalen! Het moet toch ergens wegkomen om het begrotingstekort op orde te krijgen! En de belasting van de oldtimers is maar een druppel op een gloeiende plaat, een betere melkkoe dan de auto is er niet. Het gaat erom dat de regering ook maar ergens een paar centen weg kan trekken zij het niet laten.

remie
30-10-2012, 16:53
Ik hoor van meerdere kanten dat mensen zeggen dat je er niets aan kan doen. Is het niet zo dat politie, ov, schoonmakers, ect. wel vaker staken, omdat ze het niet eens zijn met de huidige gang van zaken? En vaak met resultaat? Is het voor het niet afschaffen van deze nieuwe regeling dan wel voor een verzachtende maatregel.

Ik vind dat er wat lafjes gereageerd word. Zaterdag lekker tegen elkaar '******en' in de kroeg over hoe kut de regering wel niet is. En vervolgens op je luie hol gaan zitten en schreeuwen dat iemand anders het maar moet oplossen. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit hoor ik heb toch maar één wagen op de stoep staan. Maar ik zou best in actie willen komen voor de jongens die een collectie hebben staan die zich straks scheel gaan betalen.

Area51
30-10-2012, 17:02
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/151406/Kabinet_wil_hobbyauto_alleen_nog_voor_de_rijken.html

tim_j
30-10-2012, 19:56
Goede punten in het bovenstaande bericht.
Erg balen als je veel geld in je belastingvrij wagen hebt gestoken, (TDI ombouw etc) en ineens volle bak moet gaan betalen.

Mojo
30-10-2012, 21:45
Ik hoor van meerdere kanten dat mensen zeggen dat je er niets aan kan doen. Is het niet zo dat politie, ov, schoonmakers, ect. wel vaker staken, omdat ze het niet eens zijn met de huidige gang van zaken? En vaak met resultaat? Is het voor het niet afschaffen van deze nieuwe regeling dan wel voor een verzachtende maatregel.

Ik vind dat er wat lafjes gereageerd word. Zaterdag lekker tegen elkaar '******en' in de kroeg over hoe kut de regering wel niet is. En vervolgens op je luie hol gaan zitten en schreeuwen dat iemand anders het maar moet oplossen. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit hoor ik heb toch maar één wagen op de stoep staan. Maar ik zou best in actie willen komen voor de jongens die een collectie hebben staan die zich straks scheel gaan betalen.

:thumbup:

Dokter D
30-10-2012, 21:52
Petitie getekend :thumbup:

Spijky
31-10-2012, 00:11
Yo, ik ook getekend!

Tjaap
31-10-2012, 00:15
Voor de Facebookers; Tegen-afschaffing-MRB-vrijstelling (http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Tegen-afschaffing-MRB-vrijstelling/358637720896258)
Ik heb me weer afgemeld daar. Ze schreeuwen zo hard dat er niemand meer gehoord word. Heb de KNAC petitie getekend en we zien wel of er nog een fatsoenlijk plan uit komt.

Alberto
31-10-2012, 07:01
Heb de KNAC petitie getekend en we zien wel of er nog een fatsoenlijk plan uit komt.
wow kijk die lijst van de KNAC . goed bezig :thumbup:

LRR
31-10-2012, 09:54
Getekend...

RichardVW
31-10-2012, 12:14
Yo, ik ook getekend!

KNAC:

Ja, ik begrijp dat maatregelen tegen de milieubelasting noodzakelijk zijn. Maar het is niet fair om klassieke auto’s, ons rijdend erfgoed, daarvoor extra te belasten. Daarom ben ik tegen het opheffen van de MRB-vrijstelling voor klassiekers van 30 jaar en ouder.

Zollie
31-10-2012, 12:25
KNAC:

Ja, ik begrijp dat maatregelen tegen de milieubelasting noodzakelijk zijn. Maar het is niet fair om klassieke auto’s, ons rijdend erfgoed, daarvoor extra te belasten. Daarom ben ik tegen het opheffen van de MRB-vrijstelling voor klassiekers van 30 jaar en ouder.

Extra belasten of belastingontheffing opheffen? Dat is nog wel een nuanceverschil...

Ik ben ook wel voor de 30 jaar, en daar zijn we zoals het er nu voor staat naar op weg, ik zeg: niets meer aan doen! Daarbij, voor 'nieuwere' oldtimers blijft de brandstoftoeslag bestaan, dus belasting!

Emiel
31-10-2012, 13:15
wow kijk die lijst van de KNAC . goed bezig :thumbup:

Ik niet, volgens mij ligt die site van de KNAC er uit...

golfmk1abf
31-10-2012, 13:17
Belasting

Vr Gr.

Style
31-10-2012, 13:17
Getekend...

Hier nog een :thumbup:

Erik Baas
31-10-2012, 13:36
volgens mij ligt die site van de KNAC er uit...
DataWeb schrijft: "We hebben de site knac.nl moeten verplaatsen naar een ander IP-adres ivm de enorme aantal bezoekers. Waarschijnlijk staat het oude ip-adres nog in je computer of bij de ISP."

Even afwachten dus, het komt vanzelf weer goed.

oudewesselink
31-10-2012, 16:11
3 regels..

ff invullen, en doorsturen naar je complete maillijst..

http://www.knac.nl/petitie/

gr,
leon

Golf1Fan
31-10-2012, 17:07
Ik zeg, je krijgt waarop je stemt! :screwy: :shake:

PVDA= Pikken van de Automobilist, Partij van de Afbraak etc...

De mensen zijn kennelijk het kwartje van Kok vergeten etc.. :shake:

We moeten maar met Poolse/Bulgaarse kentekenplaten gaan rijden :tongue:

Heb de petitie natuurlijk ook getekend

Jetta Fireandic
31-10-2012, 17:12
Petitie ook getekend!

Wil liever geen 188,- euro per maand aan wegenbelasting gaan betalen voor m'n 35 jaar oude amerikaan.

zippo123
31-10-2012, 17:43
Getekend...

polobm
31-10-2012, 17:57
Getekend

Ralph
31-10-2012, 18:04
Getekend !!

Alberto
31-10-2012, 19:22
Ik niet, volgens mij ligt die site van de KNAC er uit...
gisteravond lag hij er ook uit , is dus wel animo voor :thumbup:

variejantje
31-10-2012, 21:08
Ze hebben het telkens over Europa 1, hoe gaan die politieke wijsneuzen dit verkopen in Brussel dan??

Waarom niet op max km basis of op seizoensbasis oldtimers belastingvrij laten rijden, zo zuiver je de belasting ontduikers met hun 5 ton op de teller diesels die het hele jaar door vele km maken uit van de liefhebber die er in de zomermaanden er een rijdende hobby en relatief weinig km op na houdt en in de wintermaanden enkel sleutelt of zijn hobby in de stalling heeft staan.

Nou ja we wachten wel weer af, ik heb andere voorstellen uit het accoord gelezen en als die doorgaan blijft er helemaal geen cent over voor een hobby(auto) hoef ik me over bovenstaande weer niet druk te maken. :confused:

Gertjan
31-10-2012, 21:42
Extra belasten of belastingontheffing opheffen? Dat is nog wel een nuanceverschil...

Ik ben ook wel voor de 30 jaar, en daar zijn we zoals het er nu voor staat naar op weg, ik zeg: niets meer aan doen! Daarbij, voor 'nieuwere' oldtimers blijft de brandstoftoeslag bestaan, dus belasting!

Ik vond de regeling die er nu aan zat te komen ook wel prima inderdaad, verhogen naar 30 jaar en diesel en lpg wel laten betalen.

Golf1Fan
31-10-2012, 22:13
Ik vond de regeling die er nu aan zat te komen ook wel prima inderdaad, verhogen naar 30 jaar en diesel en lpg wel laten betalen.

Dit is/was de verdienste van PVV kamerlid en oldtimereigenaar Roland van Vliet.
Aanvankelijk heeft hij getracht om de oude regeling van belastingvrijstelling voor voertuigen vanaf 25 jaar te handhaven, maar heeft toen een compromis moeten sluiten.


Ik heb hem net het volgende bericht gestuurd:

Geachte Heer Van Vliet, mij is vandaag het slechte nieuws ter ore gekomen dat miv 2014 er voor oldtimers motorrijtuigenbelasting betaald moet gaan worden Als eigenaar van een aantal oldtimers betreur ik dit natuurlijk ten zeerste. Ik en zeer veel mensen gebruiken hun old/youngtimers zuiver hobbymatig. Ik hoop van harte dat u nu ook weer in de bres zal springen voor de oldtimer-eigenaren. Ik zie dit regeerakkoord dan ook als een kaalplukakkoord.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Wordt vervolgd, hoop ik

Alberto
01-11-2012, 07:46
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/550298_444745702229560_795138578_n.jpg

remie
01-11-2012, 08:58
Lpg en diesel wel laten betalen klinkt ook wat krom. Ik snap het idee dat dan de dagelijkse diesel rijders dan vanzelf uitgefilterd worden. Maar ik denk dat ik niet de enige ben die vrolijker word van een mooie ouwe tikkende diesel dan bijvoorbeeld een zoveelste vr6 ombouw.

Dan word het een kwestie van het belasten van de eerste auto.

Area51
01-11-2012, 09:33
Ze moeten gewoon de mrb via de brandstofprijzen pakken, ben je gelijk van dat getrut af dat al die Poolse, Bulgaarse, Slowaakse en alle andere vreemde (witte) kentekenplaten ook moeten betalen.

jasonnl
01-11-2012, 09:43
Waarom niet verplichte om oude auto's een katalysator in te bouwen. Die tijdens de APK nagekeken word/niet is verwijderd. om zo schoner te laten rijden. Of net als vroeger een dagkaart ofzo.

Ook erg tegenstrijdig oude auto's moeten wegenbelasting gaan betalen omdat ze vervuilend zijn. Maar de nieuwere en schoonste auto's 107,aygo,c1,Up,lupo,polo etc etc etc. Moeten ook weer gewoon wegenbelasting gaan betalen...... want ja, die auto'tjes slaan ook iets te goed aan! In elke straat zie je er minimaal 2 staan. Oldtimers daarintegen...

En nog iets denk dat ik met mijn golf diesel waar in nog geen 5000km per jaar mee rij niet zoveel fijnstof uitstoot als iemand met zijn lease BMW 330D,volvo etc etc. die met der tankpas met 130km voorbij komen stomen, en zo een ton per jaar rijden. goed recht natuurlijk maar moeten ze niet gaan pleiten voor schonere lucht.
Ik zou best me oude golf binnen laten staan en dagelijks met het OV( is voor mij gratis! al wordt dat ook afgeschaft in 2014 overigens.......) naar school gaan maar dat is ook een drama!!! dus ik ga lekker met de auto. en de fiets is net te ver (20km)


Is ook gewoon zoals zo vaak gezegd geldklopperij. Of die auto auto's nu hier in Nederland rond rijden of geexporteerd worden naar Afrika,Oost-europa. en daar gaan lopen vervuilen??
Wij als klein kikkerlandje kunnen nog zo schoon zijn en allemaal het licht uit en auto stil zetten. we kunnen nooit de vervuiling van China en Rusland compenseren.

Denk dat ik maar weer opzoek kan gaan naar andere hobby, het is dat ze de Brommers ook al de nek om gedraait hebben dat ik daar mee gestopt ben. Maar om nu nog een leuke resto projectje te beginnen gaat dan ook niet meer door. Kan het niet ophoesten om bijv. 100 euro per maand aan extra belasting te betalen voor een auto die alleen voor meetings/zomer ritjes gebuikt zou gaan worden. en telkens schorsen en weer verzekeren als het toevallig lekker weer is ofzo is ook geen optie natuurlijk.

Wat ik me wel afvraag of het nu weer gewoon de volle mep gaat worden of een aangepast tarief net zoals eerst de bedoeling was voor LPG en diesel.

uiteraad petitie getekend. Maar vrees met grote vrezen!!! is wel een democratie maar hoe hard er ook gedemonsteerd wordt als de overheid iets wil dan gaat het gewoon door hoor!!!

Alberto
01-11-2012, 09:57
Ze moeten gewoon de mrb via de brandstofprijzen pakken, ben je gelijk van dat getrut af dat al die Poolse, Bulgaarse, Slowaakse en alle andere vreemde (witte) kentekenplaten ook moeten betalen.

presies , hele makkelijke oplossing , en brengt meer geld binnen dan ze denken

wegenbelasting er af , bij de prijs van de branstof op
en klaar ... ( rond de grens gebieden zal dat wel weer een opstootje geven van de pomphouders . maar goed kleinigheid houd je )

andere oplossing is nog , een kleine regel toevoegen aan het wetje belasting vrij rijden
auto moet 25 jaar of langer op NL KENTEKEN staan
import zal dan wel weer een klap krijgen
en het omkat gebeuren , leeft weer op
maar dat kan je weer indammen door een belasting vrij keuring bij het RDW
hebben die ook weer werk :D

Ronin
01-11-2012, 10:28
Gelet op de melding op het FEHAC, moeten we waarschijnlijk de volle mep weer gaan betalen.
http://www.fehac.nl/

Voor de overheid is het puur een bron van inkomsten, al denk ik persoonlijk dat het resultaat nog eens tegen kan vallen voor de overheid.

Als dit doorgaat overweeg ik toch om mijn daily diesel te schorsen en weer in de polo te rijden deze staat nu bijna stil namelijk.
Ik ben, net als vele anderen denk ik, gek op mijn oldtimer en rij hier wel dagelijks in.
Maar door deze maatregel is het voor mij financieel niet leuk meer en moet zelf geld bijleggen ten opzichte van de polo (in mijn geval dan , uiteraard hangt dit af van de kilometers en zal dit voor iedereen anders uitpakken)

Persoonlijk heb ik er helemaal geen bezwaar tegen om weer wegenbelasting te moeten betalen voor mijn oldtimer, omdat ik deze dagelijks gebruik, maar dit moet natuurlijk wel reëel en evenredig zijn. De volle mep moeten betalen kan voor mij niet uit omdat het een diesel betreft.

Daarnaast heb ik ook nog mijn restauratieproject, eveneens een golf diesel. Afhankelijk van beslissingen welke genomen zullen worden in Den Haag, zal ik mijn project ook moeten heroverwegen helaas, restaureren, ombouw naar benzine, of wellicht volledig afzien van het project.

Maar ben vast niet de enige die met deze onzekerheden rond loopt en wellicht overweegt auto's te schorsen, om te bouwen of zelf van de hand te doen.

Area51
01-11-2012, 10:44
Ik ben, net als vele anderen denk ik, gek op mijn oldtimer en rij hier wel dagelijks in.

Dat heb ik ook, ik gebruik mijn spijlbus ook zoveel mogelijk, maar van de ruim 6000km die ik er per jaar (op Euro98)
mee rij wordt meer dan de helft van die km's niet in Nederland gereden.
Ik wil best bijdragen aan het onderhoud van 's lands wegen in de vorm van mrb, maar dan wel graag naar gebruik.
Die 3000km die ik er -in Nederland mee rij- wil ik best via de brandstofprijs mrb betalen, maar een heel jaar vol mrb
betalen gaat niet gebeuren, dan gaat de auto gewoon de schorsing in van eind oktober t/m eind Maart/begin April.
Nu heb ik nog één mogelijkheid om de bus -als er straks vol mrb voor betaald moet worden- op kampeerkenteken te
krijgen, dan betaald ik een kwartaal mrb en mag er dan een heel jaar mee rijden, maar ook aan die mogelijkheid zal
binnenkort wel een einde gaan komen :(

Ik vrees alleen wel voor de markt in oldtimers en oldtimeronderdelen, want laten we eerlijk zijn, met die markt betaal
ik nu -voor een groot gedeelte- ook mijn hobby-wagen-park.

LRR
01-11-2012, 12:20
Laten die prutsers in Den Haag eerst maar eens zorgen dat we niet binnen een half jaar weer bij de stembus staan. Als ik het nieuws mag geloven is het alweer chaos troef momenteel...

Area51
01-11-2012, 12:29
Laten die prutsers in Den Haag eerst maar eens zorgen dat we niet binnen een half jaar weer bij de stembus staan.

Juist wel !!

Wojtek
01-11-2012, 14:02
Waarom niet gewoon wegenbelasting afschaffen en dit compenseren met de benzine prijs. Wij hebben twee auto's bij de deur en wonen in de stad waar we werken en naar school gaan. Om het milieu te ontlasten gebruiken we 99% de fiets. Nu betalen we de volle mep terwijl beide auto's amper worden gebruikt. Met andere woorden ook onder deze regering betaald niet alleen de gebruiker en blijft de auto de onuitputtelijke melkkoe.

C1Rob
01-11-2012, 14:19
^Ik ken dit maar serieus via de benzine prijs? We hebben al 1 van de hoogste van de wereld. Denk niet dat je het echt veel hoger kan gaan maken...

Mensen zullen nu eerder oldtimers gaan slopen, onderdelen weg laten rotten, of kapot drukken. Hele oldtimer gebeuren zal in elkaar zakken. Zelfs oudere autos uit steden verbannen is al in opkomst... Snap niet hoe ze dit willen doen als nieuwere autos niet goedkoper worden, niet iedereen kan namelijk voor duizenden euros even een auto kopen...

ben zine
01-11-2012, 15:31
Ik zet mijn naam niet onder de petitie want daarmee zou ik het ook opnemen voor de dagelijkse gebruikers en die groep maakt oneigenlijk gebruik van de belastingvrijstelling voor oldtimers. Deze regeling was volgens mij bedoeld voor een kleine groep oude auto's waar al heel lang wegenbelasting voor is betaald en die weinig op straat komen.
Dat er iets zou gaan veranderen zat er al jaren aan te komen en iemand die recentelijk een dure TDI-ombouw heeft gedaan of een 300D heeft aangeschaft heeft dus gegokt en verloren.
Ik denk ook niet dat de nieuwe regering onder de indruk zal zijn van de petitie.(wij willen geen belasting betalen, ja duuh).



.

LRR
01-11-2012, 15:51
Juist wel !!

:thumbup:

Golf1Fan
01-11-2012, 22:05
Juist wel !!

Helemaal mee eens en alleen stemrecht geven aan Nederlanders met een gezond verstand.

Al decenia lang stemt het merendeel van de Nederlanders op de verkeerde partijen, die het kaalplukken van de burgers hoog in het vaandel hebben staan,
met als gevolg een sociaal economische recessie die we naar alle waarschijnlijkheid niet meer te boven zullen komen.

Vervolgens klaagt men 4 jaar lang dat ze worden kaalgeplukt en vervolgens stemmen ze weer op hetzelfde tuig, echt onbegrijpelijk :screwy: :shake:

Ik mag klagen, want ik heb nooit op die fascisten gestemd.

Als idd de MRB wordt afgeschaft in 2014, dan schors ik mij daily Golf 3 en ga mijn Golf 1 diesel in 2013 t/m 31-12-2013 als daily inzetten.

ewcaddymk1
02-11-2012, 19:55
Ik zet mijn naam niet onder de petitie want daarmee zou ik het ook opnemen voor de dagelijkse gebruikers en die groep maakt oneigenlijk gebruik van de belastingvrijstelling voor oldtimers. Deze regeling was volgens mij bedoeld voor een kleine groep oude auto's waar al heel lang wegenbelasting voor is betaald en die weinig op straat komen.
Dat er iets zou gaan veranderen zat er al jaren aan te komen en iemand die recentelijk een dure TDI-ombouw heeft gedaan of een 300D heeft aangeschaft heeft dus gegokt en verloren.
Ik denk ook niet dat de nieuwe regering onder de indruk zal zijn van de petitie.(wij willen geen belasting betalen, ja duuh).



.
ik kan me er echt niet druk om maken betalen moeten we toch :wow: en nou heb ik een tdi liggen voor mijn caddy1 en die swap gaat echt wel door als de tijd er is en ik blijf gewoon de caddy rijden wel of geen wegenkaart
de caddy is nog vrij licht en verrotte handig ,onderdelen genoeg en worden dan alleen maar goedkoper omdat iedereen gaat slopen op hun manier .
dus als je nou een nieuwe auto hebt die je toch bijna niet meer onder de 1200 kilo vind moeten ook zo nu en dan onderdelen hebben en die zullen vast duurder zijn dan de nodige onderdelen van een mk1, en daar komt nog bij dat je zelf veel meer kunt doen aan oudere auto's dan aan nieuwe

dus wat is nou het probleem die paar rot centen die je nu na al die jaren extra kwijt bent
ik denk wel dat je flink de balen hebt als je een ster hebt met een dikke 6 pitterdiesel maarja had je maar een goed merk moeten kopen :D

en dat is mijn mening ;)

CAR-POOL
02-11-2012, 20:16
Leuk voorruitzicht :shake: Straks stukje erfgoed en hobby, emotie minder maar dat snappen ze toch niet! Jammer dat het zo moet :(

Golf1Fan
05-11-2012, 20:43
http://www.facebook.com/oldtimerswegenbelastingvrij.winters?ref=ts&fref=ts

JeeWee
06-11-2012, 10:38
de petitite van petities.nl is niet zo sterk, veel mensen die die anoniem tekenen, en het voorbeeld met LPG wegenbelasting sterkt de petitie ook al niet. Ik zou voor de KNAC gaan http://www.knac.nl/petitie/

Spijky
06-11-2012, 21:23
Zo, de vrouw ook ff laten tekenen. Anders kan ze de kever ook op haar buik schrijven.

Rientjes
06-11-2012, 21:41
Volgens mij is het het eerlijkst dat een auto pas belastingvrij word na 25jaar belasting betaald te hebben in NL.(met eventueel een overgangs regeling met invoer van voor 2001 o.i.d.)
Zo was je een heleboel "profiteurs" er uit.
Dan heb je echt NL erfgoed
De meeste liefhebbers hebben toch meer met een origineel geleverde hollander.
Registreren als 2e auto net alsbij oldtimer verzekering.

Als ik toch MRB moeten betalen ben ik bijna genoodzaakt om met mijn jetta diesel flink meer kilometers te gaan maken om hem enigzins rendabel te houden.
Dus milieu overwegingen ?
Als ik dan minimaal 11000 km zou gaan maken per jaar rijd ik nog steeds goedkoper als met een
Aygo( 2014 ook MRB plichig) ,aangezien een golf/jetta diesel maar 900 kg weegt.

M1974
07-11-2012, 09:01
Volgens mij is het het eerlijkst dat een auto pas belastingvrij word na 25jaar belasting betaald te hebben in NL.(met eventueel een overgangs regeling met invoer van voor 2001 o.i.d.)
Zo was je een heleboel "profiteurs" er uit.
Dan heb je echt NL erfgoed
De meeste liefhebbers hebben toch meer met een origineel geleverde hollander.
Registreren als 2e auto net alsbij oldtimer verzekering.
Ik ben meer voorstander voor de leeftijdgrens voor belastingvrij optrekken naar 30 (zoals dat al gebeurt) of misschien wel naar 35 jaar met een overgangsregeling. Eventueel aangevuld met een regeling zoals de oldtimer als tweede auto.
Belasting betalen voor invoer zie ik niet zo zitten. Ik zou graag nog eens een T1 bus hebben of een oude 911 uit de beginjaren '70. Vind die maar eens als orgineel NL. waarschijnlijk wordt dat voor mij dus een import en ik ben niet van plan daar eerst 25 of 30 jaar mrb voor te betalen.
En daarbij orgineel NL is alleen wat waard als je hem orgineel laat. Veel liefhebbers customizen hun oldtimer. En dan is de afkomst eigenlijk niet zo belangrijk. Een goede harde basis of een rijke uitrusting is dan veel belangrijker.


Als ik toch MRB moeten betalen ben ik bijna genoodzaakt om met mijn jetta diesel flink meer kilometers te gaan maken om hem enigzins rendabel te houden.
Dus milieu overwegingen ?
Als ik dan minimaal 11000 km zou gaan maken per jaar rijd ik nog steeds goedkoper als met een
Aygo( 2014 ook MRB plichig) ,aangezien een golf/jetta diesel maar 900 kg weegt.
Een liefhebbersauto hoeft toch niet rendabel te zijn? Als dat wel zo is ben je eigenlijk een scheefrijdende liefhebber.
Niet dat daar iets mis mee is. De regels laten het nu nog toe, dus waarom zou je het niet doen?

heinz74
07-11-2012, 10:12
ik denk dat de enigste 'echte' manier dat er zou moeten zijn om aan te tonen dat een klassieker/oldtimer echt als liefhebbers/hobby voertuig gebruikt word ,
is dat men nog een ander niet klassiek voertuig op naam heeft
of eventueel met huisgenoot of familie deelt..

dan zou men bijvoorbeeld op de hobby auto een soort van 60 dagen kaart moeten hebben of 120 of iets..waarover men dan (tegen gereduceerd tarief) belasting betaald..
dan hoef je hem nooit te schorsen ,en kun je bijvoorbeeld ook op een mooie dag in bijvoorbeeld Januari er gewoon een dag mee weg ..
toen ik mijn GTI 1 in concoursstaat had reed ik er soms hooguit 500 km per jaar mee..(was toen nog niet bel vrij)..en ergens denk ik dat maar weinigen met echte oldtimer hobbyauto's het veelvuldige halen..

maar dat zal wel niet gebeuren..
Den haag doet altijd wel of men gek is en van niets weet ,maar ze snappen het maar al te goed
eerst hebben ze die houdersschaps wet veranderd..zodat alles ouder als 25 jaar weer in trek was
vervolgens voert men al die ouwe troep in uit Dld ,denk aan Mercedes w124,201,123..die daar niks meer waard zijn vanwege de milieuplakette
(ik zie er af en toe tussen zitten ,dat ik denk.. :eek: ,hoe krijgen ze daar een goedkeuring op bij de Rdw..)
wat overigens de RDW weer veel geld op heeft geleverd aan (her)keuringen ,opnaam zetten ,kentekenuitgifte etc
tuurlijk wisten ze dat (ik noem het nu recht bij hun naam..is weer eens iets anders)elke Marokkaan ,Turk,Afrikaan,Pool, zo'n ding ging rijden..(en sporadisch een hollander)

dat wist iedereen...tis alleen jammer dat het nu ook voor de liefhebber/hobbyist nu meer gaat kosten
feit is gewoon dat dit weer tenkosten gaat van de hobbyist/liefhebber met een normaal inkomen
immers iemand met genoeg disposable income die bijvoorbeeld een Ferarri 250gt of Mercedes Gullwing in de verwarmde garage heeft staan ,of 4 Saab's ,die ligt niet wakker van een paar 100 € per jaar..
alles wat voor de normale man gewoon noodzakelijk is gaat de komende jaren al flink duurder worden
huisvesting (huizenmarkt zit en BLIJFT muurvast)
gas licht en water
televisie /telefoon/internet
dagelijkse boodschappen.
zorg ,eigen risico,eigen bijdrage, etc etc
pensioen word straks 3 tientjes in de maand
onstslagrecht versoepeling en er is nergens ander werk
en daar bovenop straks een BTW van 22%. vervoer ,dus de auto..brommer (verplichte APK straks ,let maar op)
openbaar vervoer (onbetaalbaar,nu al),dat is eigenlijk nu al alleen voor studenten en zakenlui..ik werk zelf aan het spoor en zie maar heel weinig mensen met een overall en werkschoenen in/uitstappen. :redface:

kortom ..straks brood met suiker voor de modalen, en een ouwe fiets..
weg met die luxe zoals een oldtimer erbij ,of vakanties..
vakantiegeld gaat bij de meesten toch al op aan achterstallige rekeningen..

en het ergste moet nog komen...nederland is er nog niet ..Zuid Europa heeft geld nodig ..veel geld.. :thumbup:

Marvel
08-11-2012, 08:03
mooie reacties!

alleen jamer dat je er geen scheit aan hebt.
In Den Haag doen ze toch wel wat ze willen.

Beroven ze je niet van de eene kant, dan wel van de andere.
Dus maak je er niet druk om want je moet toch wel betalen.

steven16v
08-11-2012, 08:23
ik denk dat de enigste 'echte' manier dat er zou moeten zijn om aan te tonen dat een klassieker/oldtimer echt als liefhebbers/hobby voertuig gebruikt word ,
is dat men nog een ander niet klassiek voertuig op naam heeft
of eventueel met huisgenoot of familie deelt..

dan zou men bijvoorbeeld op de hobby auto een soort van 60 dagen kaart moeten hebben of 120 of iets..waarover men dan (tegen gereduceerd tarief) belasting betaald..
dan hoef je hem nooit te schorsen ,en kun je bijvoorbeeld ook op een mooie dag in bijvoorbeeld Januari er gewoon een dag mee weg ..
toen ik mijn GTI 1 in concoursstaat had reed ik er soms hooguit 500 km per jaar mee..(was toen nog niet bel vrij)..en ergens denk ik dat maar weinigen met echte oldtimer hobbyauto's het veelvuldige halen..

maar dat zal wel niet gebeuren..
Den haag doet altijd wel of men gek is en van niets weet ,maar ze snappen het maar al te goed
eerst hebben ze die houdersschaps wet veranderd..zodat alles ouder als 25 jaar weer in trek was
vervolgens voert men al die ouwe troep in uit Dld ,denk aan Mercedes w124,201,123..die daar niks meer waard zijn vanwege de milieuplakette
(ik zie er af en toe tussen zitten ,dat ik denk.. :eek: ,hoe krijgen ze daar een goedkeuring op bij de Rdw..)
wat overigens de RDW weer veel geld op heeft geleverd aan (her)keuringen ,opnaam zetten ,kentekenuitgifte etc
tuurlijk wisten ze dat (ik noem het nu recht bij hun naam..is weer eens iets anders)elke Marokkaan ,Turk,Afrikaan,Pool, zo'n ding ging rijden..(en sporadisch een hollander)

dat wist iedereen...tis alleen jammer dat het nu ook voor de liefhebber/hobbyist nu meer gaat kosten
feit is gewoon dat dit weer tenkosten gaat van de hobbyist/liefhebber met een normaal inkomen
immers iemand met genoeg disposable income die bijvoorbeeld een Ferarri 250gt of Mercedes Gullwing in de verwarmde garage heeft staan ,of 4 Saab's ,die ligt niet wakker van een paar 100 € per jaar..
alles wat voor de normale man gewoon noodzakelijk is gaat de komende jaren al flink duurder worden
huisvesting (huizenmarkt zit en BLIJFT muurvast)
gas licht en water
televisie /telefoon/internet
dagelijkse boodschappen.
zorg ,eigen risico,eigen bijdrage, etc etc
pensioen word straks 3 tientjes in de maand
onstslagrecht versoepeling en er is nergens ander werk
en daar bovenop straks een BTW van 22%. vervoer ,dus de auto..brommer (verplichte APK straks ,let maar op)
openbaar vervoer (onbetaalbaar,nu al),dat is eigenlijk nu al alleen voor studenten en zakenlui..ik werk zelf aan het spoor en zie maar heel weinig mensen met een overall en werkschoenen in/uitstappen. :redface:

kortom ..straks brood met suiker voor de modalen, en een ouwe fiets..
weg met die luxe zoals een oldtimer erbij ,of vakanties..
vakantiegeld gaat bij de meesten toch al op aan achterstallige rekeningen..

en het ergste moet nog komen...nederland is er nog niet ..Zuid Europa heeft geld nodig ..veel geld.. :thumbup:


:thumbup:

Area51
08-11-2012, 08:48
De VVD wilde graag bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking (dat had van mij nog wel 1 miljard minder gemogen,
maar dat ter zijde) en heeft in ruil daarvoor de PvdA de mrb vrijstelling voor oldtimers kado gedaan.
Wel ironisch dat diezelfde misbruikers van die mrb vrijstelling (de pyjama's & snorremansen in belastingvrije 190 &
200D's) tot diezelfde PvdA achterban/stemmers behoren.

Nu staat iedereen nog op z'n achterste benen, maar tegen de tijd dat het 1 januari 2014 is wordt het geruisloos
ingevoerd/afgeschaft :(

Alberto
08-11-2012, 13:10
ik denk dat de enigste 'echte' manier dat er zou moeten zijn om aan te tonen dat een klassieker/oldtimer echt als liefhebbers/hobby voertuig gebruikt word ,
is dat men nog een ander niet klassiek voertuig op naam heeft
of eventueel met huisgenoot of familie deelt..

dan zou men bijvoorbeeld op de hobby auto een soort van 60 dagen kaart moeten hebben of 120 of iets..waarover men dan (tegen gereduceerd tarief) belasting betaald..
dan hoef je hem nooit te schorsen ,en kun je bijvoorbeeld ook op een mooie dag in bijvoorbeeld Januari er gewoon een dag mee weg ..
toen ik mijn GTI 1 in concoursstaat had reed ik er soms hooguit 500 km per jaar mee..(was toen nog niet bel vrij)..en ergens denk ik dat maar weinigen met echte oldtimer hobbyauto's het veelvuldige halen..

maar dat zal wel niet gebeuren..
Den haag doet altijd wel of men gek is en van niets weet ,maar ze snappen het maar al te goed
eerst hebben ze die houdersschaps wet veranderd..zodat alles ouder als 25 jaar weer in trek was
vervolgens voert men al die ouwe troep in uit Dld ,denk aan Mercedes w124,201,123..die daar niks meer waard zijn vanwege de milieuplakette
(ik zie er af en toe tussen zitten ,dat ik denk.. :eek: ,hoe krijgen ze daar een goedkeuring op bij de Rdw..)
wat overigens de RDW weer veel geld op heeft geleverd aan (her)keuringen ,opnaam zetten ,kentekenuitgifte etc
tuurlijk wisten ze dat (ik noem het nu recht bij hun naam..is weer eens iets anders)elke Marokkaan ,Turk,Afrikaan,Pool, zo'n ding ging rijden..(en sporadisch een hollander)

dat wist iedereen...tis alleen jammer dat het nu ook voor de liefhebber/hobbyist nu meer gaat kosten
feit is gewoon dat dit weer tenkosten gaat van de hobbyist/liefhebber met een normaal inkomen
immers iemand met genoeg disposable income die bijvoorbeeld een Ferarri 250gt of Mercedes Gullwing in de verwarmde garage heeft staan ,of 4 Saab's ,die ligt niet wakker van een paar 100 € per jaar..
alles wat voor de normale man gewoon noodzakelijk is gaat de komende jaren al flink duurder worden
huisvesting (huizenmarkt zit en BLIJFT muurvast)
gas licht en water
televisie /telefoon/internet
dagelijkse boodschappen.
zorg ,eigen risico,eigen bijdrage, etc etc
pensioen word straks 3 tientjes in de maand
onstslagrecht versoepeling en er is nergens ander werk
en daar bovenop straks een BTW van 22%. vervoer ,dus de auto..brommer (verplichte APK straks ,let maar op)
openbaar vervoer (onbetaalbaar,nu al),dat is eigenlijk nu al alleen voor studenten en zakenlui..ik werk zelf aan het spoor en zie maar heel weinig mensen met een overall en werkschoenen in/uitstappen. :redface:

kortom ..straks brood met suiker voor de modalen, en een ouwe fiets..
weg met die luxe zoals een oldtimer erbij ,of vakanties..
vakantiegeld gaat bij de meesten toch al op aan achterstallige rekeningen..

en het ergste moet nog komen...nederland is er nog niet ..Zuid Europa heeft geld nodig ..veel geld.. :thumbup:


We zijn er nog lang niet ... En dan zijn er nog mensen
Die denken dat de elende over een week of 4 weer voorbij is

Onder welke steen leef je dan ?

JeeWee
08-11-2012, 13:35
tsja milieu en duurzaamheid, 30 jaar met een autotje doen is toch hartstikke duurzaam...

Oudelut
08-11-2012, 23:39
Jongens, gaat allemaal om het milieu... Daarom gaat de accijns op LPG (schoonste brandstof én een afvalproduct) ook omhoog. Omdat met al die milieubewuste zuinige en/of electrische auto's er te weinig accijns binnenkomt vanuit benzine/diesel.

Money money money...

evilnyntje
08-11-2012, 23:41
Jongens, gaat allemaal om het milieu... Daarom gaat de accijns op LPG (schoonste brandstof én een afvalproduct) ook omhoog. Omdat met al die milieubewuste zuinige en/of electrische auto's er te weinig accijns binnenkomt vanuit benzine/diesel.

Money money money...

Het gaat altijd om de knikkers :D

einzer
08-11-2012, 23:50
We gaan denk ik weer de tijd krijgen van illegale gastanken.....

Hugolf
09-11-2012, 16:01
In Den Haag doen ze toch wel wat ze willen.


Klopt. (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/09/den-haag-stemt-in-met-bouw-omstreden-cultuurcentrum/?utm_campaign=rss&utm_source=syndication)

Tjaap
09-11-2012, 16:04
Dat is de gemeente en niet het rijk ;) En hoewel erg duur en ik er toch niks mee doe/heb, is het wel een mooi gebouw en wat er nu staat is lelijk

JeeWee
09-11-2012, 18:43
geschorst rijdt een auto ook best fijn toch? Vroeger reed men ook wel eens belastingvrij...

Peter-gti16v
09-11-2012, 21:40
Berichtje gevonden op Nu.nl:

http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html

De Pul
09-11-2012, 21:46
ik ben voor.al snap ik niet wat iemand met een peugeot 504 moet.

Dokter D
09-11-2012, 21:46
Berichtje gevonden op Nu.nl:

http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html

Hmmm een 60 dagenkaart...
6 kentekens op naam van een golfje en dan eentje rijden :thumbup: :D

Alberto
09-11-2012, 22:53
Berichtje gevonden op Nu.nl:

http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html
teken maar bij het kruisje , ik ben er vlak voor :thumbup:

Erik Baas
09-11-2012, 23:51
Prima, met een 30- of 60-dagenkaart kan ik goed leven. Dan maar niet echt een daily, zolang we mobiel blijven mag het ook best wel iets kosten.

Johan1982MK1
10-11-2012, 00:02
En toch wordt er in het artikel weer gezegd dat er misbruik van gemaakt wordt terwijl het een gewoon een bestaande regel is.

Eerst maar eens afwachten hoe t komt...
Met een 60dagen kaart kan ik ook leven. No problemo

jetta mk1 '82
10-11-2012, 00:23
Zo'n 60 dagen kaart hoe werkt dat precies?
Telt die ook door als ik met mijn oldtimer bijvoorbeeld een week naar oosterijk ga?

Verder ben ik natuurlijk tegen omdat ik ook zo'n smerige scheefrijder ben... :D

Erik Baas
10-11-2012, 00:49
Zo'n 60 dagen kaart hoe werkt dat precies?
Het was vroeger zo dat je, voor elke dag dat je de auto wilde gebruiken, vooraf een vakje op een kaart moest invullen (met oa. de datum). Ook moest je de kaart bij je hebben, om bij controle te kunnen aantonen dat je voor die dag "betaald" had.

Telt die ook door als ik met mijn oldtimer bijvoorbeeld een week naar oosterijk ga?
Denk het niet, je hoeft alleen MRB te betalen als je _in_Nederland_ op de openbare weg rijdt.

Peter-gti16v
10-11-2012, 07:47
Voor de achtergrond en geschiedenis van de belastingvrijstelling
zie de onderstaande link:

http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting lasting

Het was beter geweest als de heren policiti eerst hun huiswerk hadden
gedaan (lees: de beweegredenen voor invoering van de vrijstelling),
voordat er besluiten waren genomen.
Maar ja, snel scoren schijnt tegenwoordig belangrijker te zijn dan
beleid voeren voor de lange termijn ...

Gezien het gebruik van mijn oldtimer zou ik met een 60-dagenkaart wel
kunnen leven, mits het eenvoudig (aanmelden via internet o.i.d.) in gebruik
is. En het liefst de kosten zo laag mogelijk ...

RichardVW
10-11-2012, 13:40
Het was beter geweest als de heren policiti eerst hun huiswerk hadden
gedaan

Of als ze niet zo'n drang hadden zonodig opnieuw het wiel uit te moeten vinden.

In Duitsland werkt het H-kenteken al jaren prima om het kaf van het koren te scheiden. Voor auto's ouder dan dertig jaar betaal je € 191,73 per jaar wegenbelasting, waarbij zelfs de mogelijkheid bestaat de auto tijdelijk te schorsen.
De wagen moet onderdeel uitmaken van het z.g. automobiles Kulturgut. D.w.z. van binnen en van buiten in originele staat. Dus niet (al te) roestig, geen verbouwingen, geen wielen die uit een andere periode stammen of fantasielakkering. Wel mogen verbeteringen aan het rem- en het uitlaatsysteem worden aangebracht, mits ze ten goede aan de veiligheid of het milieu komen.


Voor wie een beetje met Duits overweg kan:
http://www.benzinleitung.de/H-Kennzeichen.htm

jetta mk1 '82
10-11-2012, 16:27
De wagen moet onderdeel uitmaken van het z.g. automobiles Kulturgut. D.w.z. van binnen en van buiten in originele staat. Dus niet (al te) roestig, geen verbouwingen, geen wielen die uit een andere periode stammen of fantasielakkering. Wel mogen verbeteringen aan het rem- en het uitlaatsysteem worden aangebracht, mits ze ten goede aan de veiligheid of het milieu komen.



Jij snapt er geen geen donder van :screwy:
Lees de tekst nog is door en dan kijk dan nog is goed rond hier op het forum...

RichardVW
10-11-2012, 16:32
En wat snap ik dan niet?

Of heb je moeite met het 'in originele staat' zijn? Zo zijn er in Duitsland bijvoorbeeld maar heel weinig Manta's op een H-kenteken. Dat komt omdat ze vrijwel allemaal in handen van tuners vielen en daardoor, tenzij weer in originele staat gebracht, geen oldtimer kunnen worden.

ronaroot
10-11-2012, 16:43
En wat snap ik dan niet?


Dat motorische aanpassingen, verlaging en (te) brede en of (te) grote velgen er gewoon bij horen :thumbup:

RichardVW
10-11-2012, 17:07
Voor een tuner wel. Niet voor een liefhebber van klassieke auto's.

Laat ik nou in de veronderstelling zijn dat de vrijstelling bedoeld was om klassieke auto's in het straatbeeld te behouden en niet voor amper als dusdanig herkenbare Golf1'tjes met een G2 motor, een G3 dashboard, SEAT-buitenspiegels en Porsche-wielen. Hoe mooi de eigenaar zijn voertuig ook moge vinden.
En zeker niet voor halfrotte kilometervretende stinkdieseltjes, waarvan de eigenaar de bedoeling heeft de belastingwetgeving te ontlopen - net zolang totdat het ding van ellende instort -en waar je wegens de uitstoot gewoonweg niet achter wilt rijden. Want uiteindelijk zijn het deze lui, met schijt aan het milieu, die de huidige nog bestaande regeling hebben kapotgemaakt.

De Pul
10-11-2012, 17:14
dus het feit dat ik geen genoegen genomen heb met de allejezus trage 1.1 in mijn golf 1 maakt dat ik in jouw ogen geen liefhebber ben?

De Pul
10-11-2012, 17:26
achja,beter tuner dan moraalridder met 2 linkerhanden.

Dokter D
10-11-2012, 17:55
Want uiteindelijk zijn het deze lui, met schijt aan het milieu, die de huidige nog bestaande regeling hebben kapotgemaakt.

Kijk eerst eens wat het aan tonnen co2 kost om nieuwe auto te produceren :screwy:
Daar kan in met mijn golf 2 1.6d stinkdieseltje heel wat kilometertjes voor rijden.
Oja, de mijne is niet wegenbelastingvrij, ik ben gewoon een liefhebber.

Dokter D
10-11-2012, 17:56
achja,beter tuner dan moraalridder met 2 linkerhanden.

:giggle: :lmao:

RichardVW
10-11-2012, 19:06
achja,beter tuner dan moraalridder met 2 linkerhanden.

Zo is dat. Op dit forum is het heel normaal te sneren naar iemand met een andere mening. Het vervelende is alleen dat ook de moraalridders in Den Haag door hebben dat er inmiddels veel teveel 180'jes en 1.6d'tjes - die in Duitsland geweerd worden - naar Nederland versleept worden. Teveel door lui, de goeden daargelaten, die met hun zooi voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

In Duitsland is een regeling voor klassiekers in originele staat. Ik kan me daar in vinden, ook al ga ik er persoonlijk flink op achteruit. Dat tunertjes of mensen die het-onderste-uit-de-kan willen hebben dan buiten de boot vallen is vervelend. Maar voor hen was de vrijstelling nooit bedoeld.

Ik zou twee linkerhanden hebben?

De Pul
10-11-2012, 19:12
wie de schoen past.....

of ik wel of niet buiten de boot val interesseert me geen reet.ik betaal nog liever wegenbelasting eerlijk gezegd dan dat ik aan ga geven op welke dag ik met mijn eigen auto wil gaan rijden.het ging mij erom dat jij stelt dat mensen die hun auto naar eigen smaak en inzicht verbouwen geen liefhebbers zijn.

RichardVW
10-11-2012, 19:25
Waar stel ik dat dan? Liever twee linkerhanden, dan niet kunnen lezen.

Dokter D
10-11-2012, 19:35
Dat motorische aanpassingen, verlaging en (te) brede en of (te) grote velgen er gewoon bij horen :thumbup:

Jou reactie daarop -->

Voor een tuner wel. Niet voor een liefhebber van klassieke auto's.




Hier dus :thumbup:

ewcaddymk1
10-11-2012, 19:46
:thumbup: ;) Kijk eerst eens wat het aan tonnen co2 kost om nieuwe auto te produceren :screwy:
Daar kan in met mijn golf 2 1.6d stinkdieseltje heel wat kilometertjes voor rijden.
Oja, de mijne is niet wegenbelastingvrij, ik ben gewoon een liefhebber.

ronaroot
10-11-2012, 19:55
Op dit forum is het heel normaal te sneren naar iemand met een andere mening.

Er bestaat een mooi gezegde: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet"

:slap:

ewcaddymk1
10-11-2012, 19:59
dus het feit dat ik geen genoegen genomen heb met de allejezus trage 1.1 in mijn golf 1 maakt dat ik in jouw ogen geen liefhebber ben?
en wat te denken van degene die een oude stinkdiesel ombouwen naar een veel schonere tdi :screwy:
denken die dan niet aan het milieu

RichardVW
10-11-2012, 20:10
Jou reactie daarop -->




Hier dus :thumbup:

Dan ben je dus een liefhebber van tuning, en dat ontken ik niet.

De Pul
10-11-2012, 20:14
Dan ben je dus een liefhebber van tuning, en dat ontken ik niet.
jij lult zo stom,dat je je eigen geouwehoer niet eens begrijpt.

stel,er is iemand helemaal gek van oude vw's maar hij vind het jammer dat ze zo traag en/of onzuinig zijn,en hij verbouwt het een en ander.dan is ie volgens jou veranderd van een vwliefhebber in een tuningliefhebber?
als ik in jouw schoenen stond had ik denk ik een tomtom nodig om mezelf te volgen :screwy:

Erik Baas
10-11-2012, 20:43
jij lult zo stom,dat je je eigen geouwehoer niet eens begrijpt.

stel,er is iemand helemaal gek van oude vw's maar hij vind het jammer dat ze zo traag en/of onzuinig zijn,en hij verbouwt het een en ander.dan is ie volgens jou veranderd van een vwliefhebber in een tuningliefhebber?
als ik in jouw schoenen stond had ik denk ik een tomtom nodig om mezelf te volgen :screwy:
Kan het effe minder ? :(

De Pul
10-11-2012, 20:56
Kan het effe minder ? :(
want?

richardvw is degene die volledig offtopic gaat,met zen eeuwige originaliteitsgezwam.dus ik reageer wat ik wil,en ik houd me nog in ook.

Tjaap
10-11-2012, 20:58
denken die dan niet aan het milieu
nee. Dat is een toevallige bijkomstigheid

ewcaddymk1
10-11-2012, 21:22
nee. Dat is een toevallige bijkomstigheid
maar wel een leuke :lmao:

2H-2H
10-11-2012, 21:52
als ik in jouw schoenen stond had ik denk ik een tomtom nodig om mezelf te volgen :screwy:


Machtig :D

jetta mk1 '82
10-11-2012, 22:04
want?

richardvw is degene die volledig offtopic gaat,met zen eeuwige originaliteitsgezwam.dus ik reageer wat ik wil,en ik houd me nog in ook.


1 - 0 voor De Pul :D

RichardVW ga je maar lekker aanmelden op www.Richarddeoriginalietijdsgoeroezijnoriginelegenuezelforum.nl :screwy:

ewcaddymk1
10-11-2012, 22:20
De webpagina kan niet worden weergegeven

:D

Erik Baas
10-11-2012, 23:48
want?
"Want" is geen vraag, maar ik neem maar aan dat je "waarom" bedoelt. Het antwoord is dan dat ik me erger aan je taalgebruik. Je lijkt wel een straatschoffie... :(

EnVeeZee
11-11-2012, 00:13
offtopic@jankers; pm jullie adressen maar stuur ik 'n doosje tissues of tampons, kies maar. Als je provoceert krijg je toch bijna altijd wat je vraagt? :rolleyes:

Ontopic; de oplossing is imho simpel en al vaak genoemd . Iedereen op zn eerste auto vol betalen en op de 2e en volgende mrb vrijstelling indien ouder dan ... jaar .

De Pul
11-11-2012, 00:47
"Want" is geen vraag, maar ik neem maar aan dat je "waarom" bedoelt. Het antwoord is dan dat ik me erger aan je taalgebruik. Je lijkt wel een straatschoffie... :(
http://hugelol.org/i700/26836.jpg

Erik Baas
11-11-2012, 01:10
Ach... je doet wel heel stoer, maar ik vind je nogal zielig; laag IQ, grote bek, tja...

RichardVW
11-11-2012, 01:14
jij lult zo stom,dat je je eigen geouwehoer niet eens begrijpt.

stel,er is iemand helemaal gek van oude vw's maar hij vind het jammer dat ze zo traag en/of onzuinig zijn,en hij verbouwt het een en ander.dan is ie volgens jou veranderd van een vwliefhebber in een tuningliefhebber?
als ik in jouw schoenen stond had ik denk ik een tomtom nodig om mezelf te volgen :screwy:

Je bent niet alleen grof in de mond, maar je hebt met je gebruikte argumenten boter op je hoofd. Vertelde je zelf niet eerder over de volgende plannen die je aan het uitbroeden bent?

http://www.volksforum.com/forum/newreply.php?do=newreply&p=798371 :

zoals in m'n mk3-topic te lezen is ga ik het over een hele andere boeg gooien.(…)
(…)PLANNEN;
1.6 Kompressor blok erin...
dikkere remmerij...
BBS Le-Mans repro's eronder....
hele auto laten spuiten in Alpinweiss,dunne bumpers erop en voor de rest ori.
op de zij en achter ruiten na,die moeten van lexan worden....
binnenkant helemaal leeg,2 leren kuipjes,rolkooi,4 punts gordels en dat is het wel zo'n beetje ;) :D :D
dit is in grote lijnen het plan,exacte details zitten al wel in m'n hoofd maar dat moet nog even uitgewerkt worden :tongue:

foto's volgen als ik hem bij de deur heb :thumbup:

Klinkt allemaal goed en je moet het natuurlijk lekker zelf weten, maar wat is er over van de klassieker die je als basis gebruikte? Niet veel lijkt me. Het resultaat is een heel andere auto en heeft niets te maken met de achterliggende gedachte waar de vrijstelling oorspronkelijk op gebaseerd is: het niet uit het straatbeeld verloren laten gaan van auto's van een eerdere generatie.

Nu kun je wel kwaad op mij, de boodschapper, worden en naar hartelust sneren en beledigen maar dat verandert niets aan het feit dat wat jij bij elkaar scharrelt en monteert bar weinig te maken heeft met wat er vijfentwintig jaar, of langer geleden, rondreed.

Ik blijf een voorstander van de regeling zoals hij in Duitsland is, het H-kenteken, ondanks dat lekkere vette kapsel van je.

De Pul
11-11-2012, 01:20
en het mooiste komt,die tekst die je daar kopieert gaat niet over een klassieker.maar voor de rest,prima,wat jij [en die oude baas boven je] wil.

RichardVW
11-11-2012, 01:21
Ontopic; de oplossing is imho simpel en al vaak genoemd . Iedereen op zn eerste auto vol betalen en op de 2e en volgende mrb vrijstelling indien ouder dan ... jaar .

Het lijkt simpel, maar deze oplossing is erg fraudegevoelig: de vele doorgewinterde dieselkilometervreters, die met hun belastingvrije zware rookpluimen ondertussen tot in Den Haag aan toe irriteren, kopen een Pandaatje als eerste auto. Met als enig doel deze administratief op de weg te houden om zo een eerste auto te hebben.

RichardVW
11-11-2012, 01:22
en het mooiste komt,die tekst die je daar kopieert gaat niet over een klassieker.maar voor de rest,prima,wat jij [en die oude baas boven je] wil.

Ik lees MKII...

Erik Baas
11-11-2012, 01:24
[...] en die oude baas boven je [...]
Ik zat al te wachten tot je persoonlijk zou gaan worden. Mensen die het met woorden niet kunnen winnen (en zij die eigenlijk al weten dat ze onzin kletsen maar dat beslist niet willen toegeven) doen dat nu eenmaal. En elke club heeft er wel een, daar moeten we maar mee leren leven. :(

De Pul
11-11-2012, 01:25
Ik zat al te wachten tot je persoonlijk zou gaan worden. Mensen die het met woorden niet kunnen winnen (en zij die eigenlijk al weten dat ze onzin kletsen maar dat beslist niet willen toegeven) doen dat nu eenmaal. En elke club heeft er wel een, daar moeten we maar mee leren leven. :(
als je dat nu meteen gedaan had,voor je die volstrekt nutteloze ouwewijvenpost vanavond plaatste.....wie kaatst.....

De Pul
11-11-2012, 01:29
Ach... je doet wel heel stoer, maar ik vind je nogal zielig; laag IQ, grote bek, tja...
en dat heeft het over persoonlijk worden. :D

gezellig,met die oudjes.....

Erik Baas
11-11-2012, 01:31
Ook met spreekwoorden heb je dus moeite: jij was nl. degene die kaatste. 't Is wel frappant dat jij hier loopt te schelden en te schreeuwen, maar dat het nu volgens jou dus allemaal mijn schuld is...
Nog een keer, kort en goed: ma-tig je taal-ge-bruik aub. een beet-je. Al-vast be-dankt.

De Pul
11-11-2012, 01:32
Ik lees MKII...
klopt,een GTI van 1990.zou sowieso nog wel even duren voor die belastingvrij word,en als ie dat niet word,niet getreurd.

De Pul
11-11-2012, 01:39
Ook met spreekwoorden heb je dus moeite: jij was nl. degene die kaatste. 't Is wel frappant dat jij hier loopt te schelden en te schreeuwen, maar dat het nu volgens jou dus allemaal mijn schuld is...
Nog een keer, kort en goed: ma-tig je taal-ge-bruik aub. een beet-je. Al-vast be-dankt.
uhhuh,idd.nou volgens mij was jij degene die zonodig de onderwijzer uit moest hangen met je 'kan het effe wat minder' en 'want is geen vraag'.en dat terwijl je er geen ruk mee te maken hebt.ik vraag aan richard om uitleg waarom ik volgens hem geen liefhebber ben,en die heb ik na een avond lang touwtrekken nog niet.en schelden en schreeuwen?ik ben niet boos,ik ben niet verdrietig,ik heb nergens last van,enige dat een beetje op begint te spelen zijn de lachspieren.

Erik Baas
11-11-2012, 01:41
Note to self: "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience."

[ZUCHT]

RichardVW
11-11-2012, 01:43
1 - 0 voor De Pul :D

RichardVW ga je maar lekker aanmelden op www.Richarddeoriginalietijdsgoeroezijnoriginelegenuezelforum.nl :screwy:

Ga ik doen. Geef jij dan ondertussen met behulp van je 'lage dieselboot uit '81' een masterclass aan de ontwerpers op design-afdeling van VAG?

RichardVW
11-11-2012, 01:58
klopt,een GTI van 1990.zou sowieso nog wel even duren voor die belastingvrij word,en als ie dat niet word,niet getreurd.

Nou snap ik het: een auto is in jouw ogen pas een klassieker als ie wegenbelastingvrij is. Wat mij betreft mag je een MKII van bijna 23 jaar oud zo ook wel noemen.

De Pul
11-11-2012, 02:10
weer mis.het hele belastinggebeuren laat me koud.een klassieker is imo een kever,golf swallowtail,oergti of oerquattro.dat zijn de autos die iets betekend hebben voor de wereld.daarom verbouw ik ook vrolijk alles aan mijn oude golfjes,want hoe leuk ik ze ook vind,het blijven gewoon oude auto's,niet meer en niet minder.

jetta mk1 '82
11-11-2012, 02:35
Hallo,

Ik ben nieuw hier en wil graag meteen een probleem bespreken.

Sinds een paar maanden ben ik eigenaar van een Golf II automaat uit 1984 met aantoonbaar slechts 44.000km (!) op de teller; een prachtauto die helemaal roestvrij is en er letterlijk bij staat alsof hij gisteren de fabriek verliet.

Ik heb LPG laten inbouwen, maar dat is me flink tegen gevallen. Ik mag blij zijn als de auto 1 : 8 haalt. Als een hele tijd ben ik stapsgewijs bezig door middel van een stelschroef de lucht/gas verhouding bij te stellen, helaas zonder positief resultaat.

Iedere tip, elk advies is me daarom welkom.

Groeten,

Richard

Mompelt iets van origineel laten bla bla bla... :screwy:

RichardVW
11-11-2012, 04:08
Klopt inderdaad dat er gas inzit. Zie je vrijwel niets van en met die paar luttele kilometers die ik op jaarbasis rijd zou het zélfs met vrijstelling járen duren voordat ik de inbouw er uit zou hebben. Kwam echter het milieu ten goede, vandaar. Ik weet niet precies hoe de nieuwe regeltjes gaan worden, maar het zit er in dat ik het weer zal moeten laten uitbouwen. Kost een paar centen, zit ik niet mee. Wel dat ik dan weer op vervuilender benzine zou moeten gaan rijden. Moraalridder? We hebben de aarde te leen van onze kinderen en een beetje netjes achterlaten kan m.i. geen kwaad.

Trouwens. Nou en? Moest je daar nou zo lang voor gaan zoeken om zo'n kleinigheidje te kunnen vinden in de hoop je gelijk te kunnen halen? Voor de echte purist zal de inbouw van LPG misschien een vloek zijn, maar ben je soms van mening dat het kleine vierkantje dat de vuldop afdekt in verhouding staat tot verlaging, verbreding, andere ramen, deuren, wielen, uitlaat, kleur, motor, interieur of wat sommigen al niet meer bij elkaar kunnen verzinnen? Alhoewel verzinnen: het meeste komt zo van de plank, veel fantasie heb je er niet voor nodig. Bij elkaar verzamelen is waarschijnlijk een betere uitdrukking.

Lesley
11-11-2012, 09:57
Wat er straks gaat gebeuren is: alles wat ingevoerd is gaat belasting betalen!

Lesley
11-11-2012, 10:30
En dan betalen wij 19 euro oid, het zij zo..

ewcaddymk1
11-11-2012, 11:19
Wat er straks gaat gebeuren is: alles wat ingevoerd is gaat belasting betalen!
dus alles behalve de daf'jes en de volvo's 340 :D

superbeast
11-11-2012, 15:25
Die 100 euro extra in de maand voor 3 autos maakt mij dan niet veel uit.
Der gaat echt geen auto weg, dan schors ik ze gewoon en komen ze zomers alleen buiten.

wat een gelul zeg op het nieuws een man met een oude kever cabrio, die hem weg zou doen omdat hij wegenbelasting moet betalen.
dan ben je geen liefhebber in mijn ogen. :screwy:

ewcaddymk1
11-11-2012, 19:47
wat een gelul zeg op het nieuws een man met een oude kever cabrio, die hem weg zou doen omdat hij wegenbelasting moet betalen.
dan ben je geen liefhebber in mijn ogen. :screwy:

:goodpost:

B-ram
11-11-2012, 23:36
Man man man. Nooit gedacht dat er op een auto-liefhebbers forum zoveel boomknuffelaars aanwezig zouden zijn.

GLOBAL WARMING IS A HOAX!!

De Pul
12-11-2012, 00:07
Man man man. Nooit gedacht dat er op een auto-liefhebbers forum zoveel boomknuffelaars aanwezig zouden zijn.

GLOBAL WARMING IS A HOAX!!
:D:D

EnVeeZee
12-11-2012, 00:11
en omdat :postpics:

http://images.codingforcharity.org/dmp/2010/11/21/Tree-Hugging-Hippies_20101121035525_reg.png

Dokter D
12-11-2012, 07:48
Man man man. Nooit gedacht dat er op een auto-liefhebbers forum zoveel boomknuffelaars aanwezig zouden zijn.

GLOBAL WARMING IS A HOAX!!

Hahaha, de post van de dag :thumbup:

sipkemk1rs2
12-11-2012, 17:39
Die maar een auto heeft die belasting vrij is ,en hem elkedag gebruikt gewoon weer belasting laten betalen.En anders verplichten een tweede gewone wel belasting auto er bij kopen dat dan de oldtimer weer vrij is van belasting. Zo blijven de echte oldtimer liefhebber
wel over . :thumbup:

Zollie
12-11-2012, 18:53
Die maar een auto heeft die belasting vrij is ,en hem elkedag gebruikt gewoon weer belasting laten betalen.En anders verplichten een tweede gewone wel belasting auto er bij kopen dat dan de oldtimer weer vrij is van belasting. Zo blijven de echte oldtimer liefhebber
wel over . :thumbup:

Ga jij met een blocnote op mijn stoep zitten tellen hoeveel ik ermee rijd?

Tjaap
12-11-2012, 18:55
Ga jij met een blocnote op mijn stoep zitten tellen hoeveel ik ermee rijd?
Werkelozen probleem ook weer opgelost :)

De Pul
12-11-2012, 19:30
Werkelozen probleem ook weer opgelost :)
nouja,die zullen daar ook weer extra geld voor willen hebben,dus zoveel schiet je er niet mee op.

sipkemk1rs2
12-11-2012, 19:33
Ga jij met een blocnote op mijn stoep zitten tellen hoeveel ik ermee rijd?
Gaat er om als je maar een 1 oldtimer hebt en voor de rest geen auto. Dan moet je gewoon belasting betalen.En wil je belasting vrij rijden zal je er een normale auto bij moeten kopen.heeft niks met kilometer te maken of wat dan ook :thumbup: een oldtmer was vroeger toch ook niet voor dagelijks gebruik als je een echte liefhebber bent rij je er toch niet elkedag in vooral niet in de winter volgens mij :)

Tjaap
12-11-2012, 19:35
Is al besproken. Voor 14 euro in de maand zet je een panda of Alto voor de deur. En doorrijden maar weer met de LPG yank of diesel ster

sipkemk1rs2
12-11-2012, 19:42
Is al besproken. Voor 14 euro in de maand zet je een panda of Alto voor de deur. En doorrijden maar weer met de LPG yank of diesel ster
Dan een soort gelijke auto .Dus heb je een audi 80 td belasting vrij dan zal de twee auto toch een gelijk waardige auto moeten zijn dus dan een audi A4 tdi of wat dan ook :thumbup: probleem op gelost :D

Tjaap
12-11-2012, 19:43
Dat is het meest onzinnige plan wat ik tot nu toe gelezen heb.

sipkemk1rs2
12-11-2012, 19:56
[QUOTE=Tjaap]Dat is het meest onzinnige plan wat ik tot nu toe gelezen heb.[/QUOT
Waarom dan of heb jij ook maar 1 belasting vrije auto :D waar je elke dag in rijdt :rolleyes: en er geen tweede auto bij .

Tjaap
12-11-2012, 20:32
ik heb er twee in de belasting zitten, en een derde geschorst die ook niet belastingvrij is. Ik maak me nergens zorgen over.

De Pul
12-11-2012, 20:34
geniaal plan,zullen die gasten leuk vinden die een handvol oude jags of aston's in de schuur hebben staan:D:D

Style
12-11-2012, 20:35
En jongens wees nou eerlijk pakken ze het geld hier niet pakken ze het daar wel.
Hoe dan ook pakken ze het :shake:
Ik rij graag in de MK1 en blijf dit ook gewoon doen belasting vrij of nie.
En heb je 5 belasting vrije VW jes kan je de belasting ook wel betalen toch :D

EnVeeZee
12-11-2012, 20:39
Voortbordurend op de voorgestelde minimaal 1 auto in de wegenbelasting regel (die genekt wordt door k*t panda's en alto's) :D

1e auto op een "minimaal" basisbedrag wat een starttarief kent van bijv. 35 in de maand. Vervolgens belastingvrij op de opvolgende auto('s) ouder dan .. jaar.

Zo pakken we meer inkomsten, laat al die alto en panda rijders lekker meebetalen aan het hogere doel. ;)

ewcaddymk1
12-11-2012, 20:47
laat mij dan maar eens eerlijk zijn ,dat mijn caddy voor daily heb gekocht dus voor woonwerkverkeer tuurlijk is het ook hobby (geworden)maar als daily was wel de hoofd reden.
puur omdat ik op dit sinds ik 2 1/2 jaar terug bij mijn werk eruit ben geknikkert wegens bedrijfs economische redenen :mad: en nu sinds een jaar geen recht meer heb op ww of wat dan ook ,maar wel zo nu en dan via uitzendburo's aan het werk ben zal ik toch wel vervoer moeten hebben .
om nou te zeggen van ik neem mijn hobbybakske en koelbox mee op de puch is ook geen optie ,dus vandaar een belastingvrijeauto gekocht.
want wie hoest mijn tax op als weer eens 2 of 3 maanden thuis zit
en eerlijk gezegd gebruik ik deze daar ook alleen maar voor want moet ik sávonds weg dat pak ik de daily van mijnvrouw wel
dus ook voor mij is het straks best wel klote als het duurder word want wees eerlijk een oldtimer is nu net zo duur als een brommer.
maar zo zullen er vast meer zijn hiero ;)

en ook dit verhaal wil niet zeggen dat ik GEEN liefhebber ben :) (dit toch om eerdere discussies uit de weg te gaan :D )

RobvR
12-11-2012, 20:49
.... ga in ieder geval niet sparen voor de toekomstige belasting op mijn A-label mk1.

sipkemk1rs2
12-11-2012, 20:55
Voortbordurend op de voorgestelde minimaal 1 auto in de wegenbelasting regel (die genekt wordt door k*t panda's en alto's) :D

1e auto op een "minimaal" basisbedrag wat een starttarief kent van bijv. 35 in de maand. Vervolgens belastingvrij op de opvolgende auto('s) ouder dan .. jaar.

Zo pakken we meer inkomsten, laat al die alto en panda rijders lekker meebetalen aan het hogere doel. ;)
Ja is ook een goed plan word mij Marda RX7 FD3 Oke weer 20 euro in de maand goedkoper :thumbup:

EnVeeZee
12-11-2012, 21:06
Ja is ook een goed plan word mij Marda RX7 FD3 Oke weer 20 euro in de maand goedkoper :thumbup:

goed lezen, ik zei minimaal...., maar is je gegund hoor :thumbup:
tik zelf toch al oneindig af heb ik 't gevoel, 2x wb + bijtelling is bijna "proud sponsor of dutch economy" status toch :D

Dokter D
12-11-2012, 21:08
Je kunt nog zoveel mooie plannen in elkaar knutselen en t levert even zoveel uitzonderingen en problemen op.
In mijn ogen is er maar 1 simpele oplossing voor dit onnodige probleem.

Wegenbelasting verwerken in de liter prijs.

Heb je een dikke Q7 dan betaal je daar automatisch voor.
Heb je een "zuinige" prius op de oprit, mooi, je rijdt dan voor nop :d
Heb je als liefhebber 20 klassiekers waar je 500 km per jaar mee rijd... Ook dan kost t je weinig en je kunt de auto's toch op de weg houden

ewcaddymk1
12-11-2012, 21:10
Je kunt nog zoveel mooie plannen in elkaar knutselen en t levert even zoveel uitzonderingen en problemen op.
In mijn ogen is er maar 1 simpele oplossing voor dit onnodige probleem.

Wegenbelasting verwerken in de liter prijs.

Heb je een dikke Q7 dan betaal je daar automatisch voor.
Heb je een "zuinige" prius op de oprit, mooi, je rijdt dan voor nop :d
Heb je als liefhebber 20 klassiekers waar je 500 km per jaar mee rijd... Ook dan kost t je weinig en je kunt de auto's toch op de weg houden
:thumbup: :hug: :icon_spin :jacks: Douwe for presedent :D

B-ram
12-11-2012, 22:10
dat vind ik ook de enige goede oplossing.

En ja ik heb 1 auto wat een belastingvrije diesel is. Het leven is al duur genoeg, dus laat me lekker goedkoop auto rijden. Heeft niks met liefhebberij de ja of de nee te krijgen!

Dokter D
13-11-2012, 19:31
In den haag werken ze volgens de methode:

"Voor elke oplossing bieden wij u een passend probleem"

:D

hajee
13-11-2012, 19:32
misschien valt het mee??? (http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21069232/__Antieke_auto_s_toch_gespaard__.html)

golf1-gtd
13-11-2012, 22:35
Ben van mening dat het zeker vervelend is maar als je een echte liefhebber bent maakt die paar centen aan wegen belasting ook niet meer uit als ik zie hoeveel geld we uitgeven aan een golf 1 of 2 of wat voor vw dan ook dan kunnen die paar tientjes er ook nog wel af en ikzelf vind het ook jammer maar rij er geen meter minder om

B-ram
13-11-2012, 22:48
ik zou er ook zeker geen meter minder om rijden...eerder meer omdat je er ook voor betaald.

Jullie lullen allemaal leuk over liefhebbers, maar er zijn ook liefhebbers die niet een fortuin verdienen/hebben en dus niet voor niks een belastingvrije diesel kopen.

als ik geld over had, reed ik echt niet in een ouwe jetta....

Dokter D
13-11-2012, 23:18
Ik heb dan wel niet echt geld over maar wanneer ik kijk naar het kostenplaatje van mijn huidige project dan zou ik daar een leuke jonge auto voor kunnen rijden.

Tjaap
13-11-2012, 23:25
Ach. Voor het verschil in prijs tussen een 85 golf dit jaar en volgend jaar kun je makkelijk minstens 3 jaar wegenbelasting betalen :)

EnVeeZee
15-11-2012, 10:51
Ik heb dan wel niet echt geld over maar wanneer ik kijk naar het kostenplaatje van mijn huidige project dan zou ik daar een leuke jonge auto voor kunnen rijden.

Sounds kind of familiar :D

ewcaddymk1
15-11-2012, 17:15
Sounds kind of familiar :D
2X :D

zou wel een leuke poll zijn ;)

sipkemk1rs2
15-11-2012, 19:30
2X :D

zou wel een leuke poll zijn ;)
Gewoon verhuizen naar een lekker warm goedkoop land :thumbup:

ewcaddymk1
15-11-2012, 23:01
Gewoon verhuizen naar een lekker warm goedkoop land :thumbup:
kost ook wat om het wagenpark te verschepen ;) zeker voor jou sipke :D

maar het idee warm en goedkoop staat mij wel aan :cool:

ronaroot
16-11-2012, 12:06
Ik heb dan wel niet echt geld over maar wanneer ik kijk naar het kostenplaatje van mijn huidige project dan zou ik daar een leuke jonge auto voor kunnen rijden.

Precies, heb ook genoeg geld in mijn project zitten en heb toen de keuze gemaakt voor een belastingvrije auto omdat daarbij de maandelijkse kosten een stuk lager zijn.
Als ik dadelijk hetzelfde in de maand kwijt ben voor een Golf V dan had ik me toch liever daar de euro's ingestoken :rolleyes:

Ben nu echt tevreden met mijn Golf 2 en aangezien die belastingvrij is helemaal, maar als dadelijk mijn vaste kosten gelijk zijn aan een auto met meer comfort, veiligheid etc dan weet ik nog niet wat ik doen :redface:

Area51
16-11-2012, 13:09
Gewoon een jaartje lol van hebben en mee gaan rijden... áls het allemaal al doorgaat is het pas per 1 januari 2014.

ewcaddymk1
16-11-2012, 13:11
Precies, heb ook genoeg geld in mijn project zitten en heb toen de keuze gemaakt voor een belastingvrije auto omdat daarbij de maandelijkse kosten een stuk lager zijn.
Als ik dadelijk hetzelfde in de maand kwijt ben voor een Golf V dan had ik me toch liever daar de euro's ingestoken :rolleyes:

Ben nu echt tevreden met mijn Golf 2 en aangezien die belastingvrij is helemaal, maar als dadelijk mijn vaste kosten gelijk zijn aan een auto met meer comfort, veiligheid etc dan weet ik nog niet wat ik doen :redface:
dan ook gewoon doorrijden ,is toch het goedkoopste
een andere auto moet altijd geld bij nu weet je wat je hebt en na een swap krijg je het geld er toch niet uit wat je erin hebt gestoken ,het is en blijft toch hobby neem ik aan en anders zou je moeten zoeken naar een stapel postzegels om weer een hobby te starten.
onderdelen zijn altijd nog goedkoper dan een golf 5 en het meeste kun je zelf doen

ronaroot
16-11-2012, 14:30
dan ook gewoon doorrijden ,is toch het goedkoopste


Nu wel ja :rolleyes:
Alleen als ik het van te voren had geweten had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.

Maar goed, eens afwachten hoe de nieuwe regels precies gaan worden.

Mac-Mikus
17-11-2012, 12:20
Uiteraard is het voor de lichtere auto's misschien niet zo'n ramp om wat MRB te gaan betalen.
Ander verhaal word het als je alweer wat grotere auto's hebt.
Lees ook ergens in het topic dat als je geen belasting wilt ophoesten voor je oudje dat je geen liefhebber zou zijn.
Misschien waar als je het hebt over een belasting van 19 euro in de maand maar voor mij zou dat betekenen dat ik een kleine 5000 euro mag ophoesten op jaarbasis in een land waar alles duurder word.

Prima heb geen VW's meer maar ben nog steeds liefhebber en lees nog steeds mee. Toch hoop ik dat de lichterre oldtimers mee willen helpen dit plan van tafel te gooien.

Er is inmiddels een start gemaakt voor een enorme aktie begin volgend jaar en hoop dat ook door de VW liefhebbers word mee gedaan, er zijn er al die zich hebben aangemeld gelukkig.

Er komt nog een website aan maar dat duurt even, tot die tijd ..........

http://www.facebook.com/groups/132939090189930/ :thumbup:

superbeast
17-11-2012, 21:25
Dit was meer op de persoon zelf die geintervieuwd werd gebaseerd.
Voor 19 euro in de maand doe je toch je kever cabrio niet weg.

Inderdaad, als je een zware auto bezit word het een dure hobby.
schorsen en alleen de zomermaanden ermee rijden, mocht dit idiote plan doorgaan.

Dan kunnen ze inderdaad beter de heffing bij de benzine of diesel doen.
Maar dan wel eerst het kwartje van kok terug!!


Heb de knac petitie ook getekend.

sipkemk1rs2
17-11-2012, 22:08
kost ook wat om het wagenpark te verschepen ;) zeker voor jou sipke :D

maar het idee warm en goedkoop staat mij wel aan :cool:
Niet te druk om maken als ze het willen gaat het toch wel door . Daar kunnen wij toch nicks aan doen, :mad:

ewcaddymk1
17-11-2012, 22:15
Niet te druk om maken als ze het willen gaat het toch wel door . Daar kunnen wij toch nicks aan doen, :mad:
IDD we zien wel hoe het komt :redface:

VWJYI
17-11-2012, 23:12
Omg en dat voor een beetje wegenbelasting. Zoals vermeld, als ze het willen komt het toch....

heinz74
18-11-2012, 11:16
Niet te druk om maken als ze het willen gaat het toch wel door . Daar kunnen wij toch nicks aan doen, :mad:

dat is jammer genoeg wel zo ja...
het is anders wel opvallend als de 'beter gesitueerden indeze samenleving'..lees ->de rijken ineens iets meer moeten inleveren
daar bedoel ik mee de inkomstafhankelijke zorgpremie ,er ineens zelfs een regeeraccoord kan worden opengebroken...(zelfs Hans Wiegel word gewoon weer uit het museum gehaald en afgestoft)...
stel je voor zeg..ik heb een salaris van 8000€ Netto p/m..en ik moet 450€ Zorg gaan betalen...dan kan ik niet 3 keer in de week meer gaan golfen of ik moet gaan kiezen of ik met de 5 rijd of de S type ..ongehoord naar zeg
beter betalen die Paupers die door faillisement of einde contract onvrijwillig in de WW of Bijstand zitten van hun 1000€ er 100..die durven er toch niets van te zeggen..hebben ook financieel daarvoor geen draagvlak ,en de benodigde kruiwagen op het Binnenhof...stelletje Proletariers..

of zie ik dit ook te negatief..nogmaals iemand die een Deusenberg..Gullwing Mercedes ,E type (of 2,doe eens gek ,Kearel ) in de verwarmde garage heeft staan interreseert het geen donder..die gooit eventueel zijn uurtarief gewoon omhoog of bedingt een nog hogere bonus ,laat een stel Polen zijn huis voortaan schilderen etc
end of story..

De Pul
18-11-2012, 12:21
dat is jammer genoeg wel zo ja...
het is anders wel opvallend als de 'beter gesitueerden indeze samenleving'..lees ->de rijken ineens iets meer moeten inleveren
daar bedoel ik mee de inkomstafhankelijke zorgpremie ,er ineens zelfs een regeeraccoord kan worden opengebroken...(zelfs Hans Wiegel word gewoon weer uit het museum gehaald en afgestoft)...
stel je voor zeg..ik heb een salaris van 8000€ Netto p/m..en ik moet 450€ Zorg gaan betalen...dan kan ik niet 3 keer in de week meer gaan golfen of ik moet gaan kiezen of ik met de 5 rijd of de S type ..ongehoord naar zeg
beter betalen die Paupers die door faillisement of einde contract onvrijwillig in de WW of Bijstand zitten van hun 1000€ er 100..die durven er toch niets van te zeggen..hebben ook financieel daarvoor geen draagvlak ,en de benodigde kruiwagen op het Binnenhof...stelletje Proletariers..

of zie ik dit ook te negatief..nogmaals iemand die een Deusenberg..Gullwing Mercedes ,E type (of 2,doe eens gek ,Kearel ) in de verwarmde garage heeft staan interreseert het geen donder..die gooit eventueel zijn uurtarief gewoon omhoog of bedingt een nog hogere bonus ,laat een stel Polen zijn huis voortaan schilderen etc
end of story..
:own:

sciroccoGTII
18-11-2012, 12:59
Inderdaad zoals hier ook al vaker aangegeven voor `ons ` is het probleem nog redelijk te doen wij zitten immers niet in een hoge belastinggroep vwb de wegenbelasting ivm het geringe gewicht maar stel je nu eens bijv de amerikaanse autoliefhebbers voor... Ik zie het ook liever dat ze het helemaal niet doen

Rallyegolf20vt
18-11-2012, 13:43
Vind het gewoon een smerig stelletje schrapers daar in Den Haag . :mad:
Ze weten gewoon niet waar ze het geld weg moeten halen om het met schepen vol naar het buitenland te sturen en andere onzin projecten te sponseren.
Gebruik het dan iig voor mensen die het nodig hebben in eigen land!
En nee , ik houd niet van wegenbelasting betalen voor mijn auto`s.
Ook niet voor mijn oldtimer.Vindt dat we de staat al genoeg sponseren met belasting op alle andere auto gerelateerde belastingen op bv brandstof en btw over bpm. :screwy:
Autorijden is zo echt niet leuk meer maar een noodzakelijk kwaad aan het worden!