PDA

View Full Version : Radio probleem, kom er niet uit.


Vainzel
08-10-2012, 20:56
Hoi,
Ik heb een vraag over mijn radio en hoop dat iemand me kan helpen.
Mijn radio ging opeens raar doen, als ik het volume harder zette ging de radio uit en gelijk weer aan en herhaalt dit totdat het volume lager gezet wordt.
Ik heb dit proberen op te lossen door rechtstreekse + en - aan te sluiten maar hielp niet.
Sinds nu gaat de radio helemaal niet meer aan, het scherm knippert alleen lichtjes meer doet die niet.

Heb alle draden door gemeten, massa , geschakelde + en constante + zijn allemaal goed netjes 12,4 volt en met motor aan 14 volt.

Snap niet waarom de radio het helemaal niet meer doet.

Mvg,
Vince

Zollie
08-10-2012, 21:16
Is de radio je dierbaar? Koop anders een Pioneer ofzo, heb ik ook gedaan na een paar kapotte radio's.

Vainzel
09-10-2012, 08:42
Ja maar het gekke is ligt niet aan de radio, in een andere auto speelt deze gewoon goed.

Heb op t moment ook geen andere die ik er even in kan zetten.

Vainzel
09-10-2012, 08:44
Misschien de radio rechtstreeks op de accu proberen?

Christiaan
09-10-2012, 09:19
Radio harder = meer vermogen.

Oftewel, de radio krijgt te weinig vermogen. Omdat je het ook getest hebt in een andere auto zonder problemen, zou het niet aan de radio moeten liggen.

Ik weet niet in wat voor auto de radio zit? Ik zou het toch in de bekabeling gaan zoeken. Misschien wel een slechte massa? Kabelbreuk?

Vainzel
09-10-2012, 10:24
Zojuist rechtstreeks op accu aangesloten, dit werkt ook niet. Dus dit kan geen slechte massa of iets zijn.
Kan niks aan de zekering van de radio zien dus lijkt me niet dat deze kapot is. heb zo'n zekering niet liggen dus kan die ook nog niet vervangen.

Radio zit in een Seat Arosa, en daarbij de radio heb normaal altijd goed gewerkt kon hem vol open zetten alleen sinds een paar weken niet meer.

Audi1981
10-10-2012, 07:22
Ga maar op zoek naar een andere....zo te horen is ie terminaal...:rolleyes:

Jel Golf 2 GTI
10-10-2012, 07:37
inderdaad, dead by stereo :D
Wss binnen een trap van je interne versterker opgebrand ofzo.
ALs ie het op de batterij niet doet en je zekering is zeker goed dan is ie zeker de geest aan het geven.

Je kan je radio binnen doen en laten maken maar dan denk ik dat je meer geld kwijt gaat zijn dan een nieuwe. (of je moest garantie hebben natuurlijk) :D

Het is in ieder geval heel vervelend.

Ik zou wel eerst ff een andere proberen in je wagen zodat je zeker bent dat het daar ook niet aan ligt.

Grtz Jel

Vainzel
10-10-2012, 20:16
Ik heb een andere radio gekocht, en ja hoor deze speelt perfect kan zo hard als die wil.
Gekke is de jvc werkt wel in mijn moeders auto haha.

achja het is opgelost!

neoninside
15-10-2012, 15:29
Controleer je bedrading van de speakers maar eens. Misschien sluiting naar massa of de impendantie van de speakers is laag omdat er 1 is opgeblazen zonder dat dit goed merkbaar is.