PDA

View Full Version : scharnierpen verwijderen


feto
17-05-2005, 11:47
Als ik de bovenste scharnierpen van de bijrijdersdeur van een kever uit '63 wil verwijderen, moet ik de deur in een bepaalde stand zetten of kan hij er gewoon uit getikt worden met gesloten portier? Mijn eerste probeersel lukte namelijk niet, of moet ik gewoon harder meppen?

Bussie komt zo
17-05-2005, 12:43
Het kan wel eens zijn dat je harder moet meppen.
Bij mijn kever kreeg ik ze er ook niet en heb ik de schanieren laten zitten,en ze aan de auto los gemaakt!!

feto
17-05-2005, 18:35
Het kan wel eens zijn dat je harder moet meppen.
Bij mijn kever kreeg ik ze er ook niet en heb ik de schanieren laten zitten,en ze aan de auto los gemaakt!!

Ik heb staan meppen gedurende een kwartier maar het ding beweegt geen micrometer! WTF?!?!

feto
17-05-2005, 19:17
Ik wil hem loshebben omdat ik een pen wil monteren met schroefdraad erop om een spiegel erop vast te zetten.

feto
17-05-2005, 20:54
Kan het soms anders?

Racelook
17-05-2005, 22:56
Ik weet dat sommige mensen met zijn deur langs een kevergarage waren gereden (durf niet meer te zeggen welke, is in ieder geval genoemd op keversite een tijd geleden) en die voor hem/haar eenvoudig en zonder hoge kosten verwijderd hebben.

Bel anders even rond

Wiebrand

Bussie komt zo
18-05-2005, 07:45
Haha wiebrand, die gast woont in stockholm!!

@Feto, het is waarschijnlijk de bedoeling dat je de lak niet beschadigd van de deur,neem ik zo aan.
Anders zou je hem nog warm kunnen stoken aan de buitenkant.Of anders uitboren maar het zijn volgens mij geharde pennen dus daar heb je ten eerste hele goede broen voor nodig(Cobalt) en ten tweede genoeg boren.
Anders zit er niks anders op om hem open te slijpen en dan weer dicht te lassen nadat de pen eruit is.

Beetlefreak
18-05-2005, 08:20
Bel anders even rond
Haha wiebrand, die gast woont in stockholm!!
Daar hebben ze ook telefoon hoor bukkie :D:D


@ Feto: Weet nog dat de mijne ook erg vast zaten maar zijn er wel uit gegaan! Ging ook met het nodige geweld.
Was er zelf niet bij toen, en dat was maar goed ook volgens de heren :)
Is het ook nog mogelijk dat je de pen maar een kant op kan?? Misschien dat de pen alleen maar naar boven eruit wil,
en jij nu naar beneden zit te slaan? Weet niet hoe je nu bezig bent ;)

Suc6 ermee!

feto
18-05-2005, 09:08
Ik mep enkel omhoog.

Racelook
18-05-2005, 22:10
Haha wiebrand, die gast woont in stockholm!!
Verrek...

primer-look
18-05-2005, 22:38
Luchthamer met doorslag werkt altijd. Eerst ff een paar dagen elke dag WD40 op spuiten en dan gaat ie echt hoor heb er al aardig wat gedaan en nog nooit geboord/gestookt.


Suc6

dennis

lowghia
19-05-2005, 19:28
ik heb het even in opgezocht in één van m'n werkplaats boeken er staat alleen dat je de schanierpen enkele mm omhoog moet tikken met een drevel en daarna gereedschap w80 gebruiken.

feto
20-05-2005, 07:10
ik heb het even in opgezocht in één van m'n werkplaats boeken er staat alleen dat je de schanierpen enkele mm omhoog moet tikken met een drevel en daarna gereedschap w80 gebruiken.

Dat laatste is ............?

primer-look
20-05-2005, 08:34
Een VW special tool.

feto
20-05-2005, 09:40
Duidelijk, maar staat er in dat werkplaatshandboek geen afbeelding van dat stuk gereedschap?

lowghia
24-05-2005, 18:49
Duidelijk, maar staat er in dat werkplaatshandboek geen afbeelding van dat stuk gereedschap?
nee helaas.. ik heb 4 dikke mappen vol info maar nergens een afbeelding of een uitleg over een w80.