PDA

View Full Version : inhouden stotteren en uitvallen passat variant


jeroenmk1
11-11-2012, 19:49
beste, forumers!

ik heb een probleem met mijn passat variant 1600 uit bj 2001

hij begon me te stotteren en gaf een storings lampje aan dus boekje erbij wees naar katalysator ik de klep los wat bleek spruitstuk roodgloeiend dus bij de garage neergezet en de kat vervangen met een imitatie kat prima lopen voor korte duur weer het zelfde maar nu alleen als de motor op temp is weer het storings lampje branden garage zegt ligt aan de kat deze auto is te gevoelig voor een imitatie er moet een orginele onder maar waar ik de kat heb gekocht zegt dit is de meest verkochte kat en nooit problemen mee gehad iemand nog een optie wat het kan zijn?

alvast bedankt!!

Spierings
11-11-2012, 20:28
Wat voor storing zit er nu in ??
Stottert hij nu ook nog ??

jeroenmk1
11-11-2012, 20:31
ja hij stottert nu nog steeds en het lampje wat brand is oranje en lijkt op een kraantje met een bliksemschigt

Spierings
11-11-2012, 21:21
Stotteren komt zelden door een defecte kat, tenzij deze verstopt is geraakt (maar dat lijkt mij niet)

Vaak bij stotteren en een roodgloeiend spruitstuk is vaak de ontsteking/verstuivers niet goed waardoor de brandstof niet goed verbrand en deze als nog in het spruitstuk verbrand.

Heb deze symtomen al een paar keer meegemaakt bij dit type motoren dat door een defecte bobine, deze op 2 cilinders niet goed vonkt (zwakke vonk/geen vonk

jeroenmk1
11-11-2012, 21:38
kan ik dat zelf makkelijk controleren of het aan de bobine ligt of niet?

Spierings
11-11-2012, 21:42
Je kunt eventueel een voor een je kabels los trekken om te kijken of deze goed vonkt en/of deze cilinder iets doet tijdens het lopen, maar als je niet wat je doet kun je de diagnose beter laten doen

jeroenmk1
11-11-2012, 21:49
oke maar stationair lopen doet hij dan weer prima dus kan ik daar waarschijnlijk niets aan afleiden denk ik ?

Spierings
11-11-2012, 22:17
Misschien is de vonk stationair goed genoeg maar op toeren niet, dit is zo over het internet allemaal lastig te beoordelen

jeroenmk1
11-11-2012, 22:19
oke in iedergeval hartstikke bedankt voor je info ik ga hiermee naar de garage

jeroenmk1
13-11-2012, 18:44
beste spierings

ik heb nog 1 vraag hij gaat pas stotteren als hij op temp is kan het dan nog steeds de bobine zijn ? dit is dan toch raar ?

alvast bedankt

Spierings
13-11-2012, 19:20
Het kan de oorzaak zijn, er zou gewoon een monteur naar moeten kijken, die zou vrij snel door moeten hebben waar het in zit.

jeroenmk1
14-11-2012, 19:07
Tja dat is inmiddels gebeurd en die zegt het ligt aan je katalysator dit type auto is te gevoelig voor een imitatie katalysator en dat werkt niet had die eerder meegemaakt terwijl de storing is uitgelezen en geeft aan .toerenteller sensor maar dat gelooft hij niet hij adviseert een originele katalysator maar die kost ook nog eens 800 inmiddels al aardig wat euro's verder ......maar ik snap nou nog niet waarom er met een koude motor er geen problemen zijn

Spierings
14-11-2012, 20:16
Toerentellersensor bestaat geen storing van, je bedoelt eerder de krukassensor of nokkenassensor ??

Zou zelf eerst deze storing oplossen, komt waarschijnlijk niet door de kat.

jeroenmk1
25-11-2012, 20:45
oke probleem opgelost het was de motortoerentalsensor :thumbup: bedankt voor de reactie's