PDA

View Full Version : wie heeft er fam. of woont zelf in Duitsland?


Waldorf
25-05-2005, 06:39
wat ik tegen ben gekomen.
Ik kan tegen redelijke prijzen spullen kopen bij een duits handelsbedrijf. Maar hij kan alleen in duitsland verzenden. Dit omdat de vervoersregels in duitsland anders zijn. Een uitlaat bijvoorbeeld hoeft er niet verpakt te worden. Gewoon sticker er op en klaar. Zo wordt het echter in NL niet geaccepteerd.

Nou is mijn vraag:
Wie woont er in de grensstreek op de grens of er net over. Of heeft/weet iemand die tegen commissie de goederen aan wil nemen. Het gaat niet om veel/vaak. Ik zal zelf de goederen af halen, en er hoeft niets afgerekend te worden.

teknix
25-05-2005, 13:11
Mischien dat er iemand op het internationale gedeelte zit die wel wil helpen?
Zou wel een uitkomst zijn want ik zit ook vaak met hetzelfde probleem dat ze alleen binnen Duitsland willen verzenden.

Dennis@polo86c.nl
25-05-2005, 14:15
Probeer het eens bij de Huifkar (http://www.huifkar.de/).
Da's een service om aankopen op ebay.de binnen Duitsland te kunnen verzenden (evt. ook betalingen laten doen).
Dit wordt dan eens in de zoveel tijd bij je thuis gebracht, of je haalt het daar zelf op.

Heb nu zelf nog geluk dat een kennis van mij 1 km over de grens woont bij Nieuweschans.
Daar laat ik al mijn ebay.de aankopen heensturen.
Helaas verhuist hij binnenkort weer naar Nederland...

Waldorf
25-05-2005, 14:39
Probeer het eens bij de Huifkar (http://www.huifkar.de/).
Da's een service om aankopen op ebay.de binnen Duitsland te kunnen verzenden (evt. ook betalingen laten doen).
Dit wordt dan eens in de zoveel tijd bij je thuis gebracht, of je haalt het daar zelf op.

Heb nu zelf nog geluk dat een kennis van mij 1 km over de grens woont bij Nieuweschans.
Daar laat ik al mijn ebay.de aankopen heensturen.
Helaas verhuist hij binnenkort weer naar Nederland...

he klasse, die huifkar is precies wat ik nodig had.

Melvin
25-05-2005, 15:21
sow he, die huifkar, das handig!!! dat ga ik na m'n examens eens ff uitpluizen hoe dat werkt!

volksfahrer.nl
25-05-2005, 17:53
Helaas, ik had vroeger een verre oom in Duitsland
maar die is inmiddels overleden.....
Was ook wel een beetje een moeilijk figuur :wink:
edit

Marcski
25-05-2005, 17:55
edit van mij...

zullen we dat maar niet doen ;)

Big_Mac_Mark
25-05-2005, 18:01
Ik denk dat er een foto van een heel bekende Oostenrijkse Duitser stond...:p

Wel een mooi systeem zo, die huifkar...Maar ik woon in Emmen, das maximaal een keer 10 km. van de grens. Maat van me woont in Dld (je hebt daar een gebied waar veel Nederlanders wonen...) en als ik wat bestel gaat het gewoon daarheen! :D

Christiaan
25-05-2005, 22:05
als je op ebay.de iets vind, van iemand die alleen naar DLD wil sturen, volgens de advertentie, stuur hem eens een mailtje... je zult versteld staan hoeveel mensen het geen probleem vinden om het op te sturen naar NL....

Jurgen Santana
25-05-2005, 22:19
als je op ebay.de iets vind, van iemand die alleen naar DLD wil sturen, volgens de advertentie, stuur hem eens een mailtje... je zult versteld staan hoeveel mensen het geen probleem vinden om het op te sturen naar NL....

Tuurlijk, maar dat is wel een stuk duurder.

Laatst koop ik iets voor 4,15 Euro :D Verzenden binnen DLD 7 Euro, naar NL 27 Euro. Beetje gek voor iets wat maar 4,15 Euro gekost heeft. Gelukkig kan spullen laten verzenden naar een duitser (die vlak bij de grens woont) waar ik toendertijd een deel van mijn interieur heb gekocht. En zodoende is het via een MIVW-lid die ook in de buurt van de grens woont weer bij mij terecht gekomen.