PDA

View Full Version : Vraag over Poedercoaten en Gealvaniseren


CAR-POOL
06-01-2013, 20:14
Ik ben nu bezig met de restauratie van mijn Golf1
Hierbij had ik aantal vragen :

Ik zou het complete onderstel alle losse beugels ect. (wat standaard al zwart) is en 4 stalen velgen
willen laten poedercoaten..

Wat zou hier ongeveer de richtprijs van zijn van dit poedercoaten?

Tevens zou ik ook alle boutjes moertjes beugels enz van de hele auto willen laten gealvaniseren

Maar moeten alle bouten en moertjes ect helemaal mooi schoon zijn?
En als het te roestig is word het geen mooi resultaat? En kan dit ook over rubber? Zoals motorsteun?
En hoe is het resultaat dan?
En wat is hier de richtprijs van als je dit laat doen?

Alvast bedankt voor het advies :) :thumbup:

Style
06-01-2013, 20:23
Poedercoaten van de velgen is moeilijk te zeggen.
sommigen gooien er na het stralen een kleur open klaar.
Waar ik me velgen gebracht heb ging na het stralen eerst een grond poeder laag op.
Daarna de kleur en werd afgewerkt met een blanke poedercoat laag.
Kosten waren dan voor 15ich velgen 50€ per velg.
Ander vb stalen bumper en steunen golf 1 stralen en coaten 30€

Galvaniseren heb ik geen ervaring mee meestal doe ik met de staalborstel op de slijptol de boutjes weer netjes maken.
En anders koop ik nieuwe 10.9 boutjes of moeren :D

staande golf
09-01-2013, 20:41
Het materiaal wordt voor het galvaniseren in een zuur en loog bad gelegd. Hierdor worden de producten schoon en vrij van roest/oxidatie. In principe hoeven de delen dus niet schoon te zijn, tenzij de verzinkerij dit eist om zijn baden schoon te houden. ;)
Rubbers zijn niet te galvaniseren, dit is alleen mogelijk bij stalen onderdelen :thumbup:

VwGolfMK2VW
09-01-2013, 23:17
Hier in de buurt zit een goede poedercoater..
Velgen aanleveren zonder banden, hij straalt ze, komt een speciale primer overheen..
Zeer veel kleurlak naar keuze en een dikke laklaag..

Alleen stralen: €70 voor 4 velgen
Stalen + coaten: €175 voor 4 velgen..

Ik heb destijds mijn alluminium speedline velgen van de corrado daar laten doen..
Was zeer tevreden!

Straal en las bedrijf docter in enschede

Galvaniseren:

Hoe gladder hoe mooier en beter.. Het is maar een dun laagje.. Dus de structuur van roest zie je er gewoon doorheen..

En ik denk dat je rubbers niet mee kunt galvaniseren aangezien het een proces is wat met een soort magnetisme op het metaal getrokken wordt..

Maar galvaniseren is niet duur! En het resultaat kan heel mooi zijn..

Succes

CAR-POOL
26-02-2013, 17:39
Bedankt voor de goeie info , weet iemand of er ook goedkope poedercoater in omgeving friesland zit?

Richard
26-02-2013, 18:15
Ja wij wel.

CAR-POOL
26-02-2013, 19:13
Jullie zijn bedrijf?

Richard
01-03-2013, 14:56
Jullie zijn hobbieboppen, maar via marten kan er een bon op..

road runner
12-10-2013, 20:45
Ik heb 4 porsche c2 velgen zonder stoeprandschade maar zijn met knikkerbus gespoten.

Graag zou ik ze ook gepoedercoat hebben. Eerst zullen ze gepareld moeten worden denk ik, weet niet als jij dat ook zou kunnen/willen doen of regelen voor mij.

Ik reageer hier op aangezien ik zelf ook uit het mooie Friesland kom en het me wel mooi dichtbij leek.

Voor prijzen etc. Gaat pb wat makkelijker denk ik.

Gr. Dennis

Rallye-VR6t
13-10-2013, 19:43
Henstra Drachten
Adres: De Hemmen 3c, 9206 AG Drachten
Telefoon:0512 521 414

Die levert kwaliteit, tussen stralen en stralen zit nogal verschil. Het zelfde geldt voor poedercoaten.
Wil je goedkoop en vindt je kwaliteit niet belangrijk dan moet je niet bij hem zijn, daar zit hij niet op te wachten.

Verzinken en passiveren Schippers in Harkema.

Richard
17-10-2013, 23:08
Poedercoaten en dan niet de standaard ral kleurtjes alleen kunnen wij prima verzorgen. Kwaliteit van heel hoog niveau

Voor voorbeelden
https://www.facebook.com/BuildByBoekes?ref=ts&fref=ts

wob8v
07-11-2013, 13:08
galvaniseren kost ongeveer 50 cent per kilo mits het staal schoon is. ik kan er een paar centjes naast zitten.