PDA

View Full Version : Spijlbus treffen in 2006!


vwspijlbus
01-06-2005, 10:38
Allen,

Zoals 't er nu voorstaat gaat er in Nederland een ('t eerste?) spijlbus treffen plaatsvinden. Organistatie: Jan (vwzone.nl (http://www.vwzone.nl)) en ondergetekende (http://www.vwspijlbus.blogspot.com).

Ik ben al "in de muis" gekropen om een draft versie van de poster / flyer te maken. Niet dat dit momenteel het belangrijkste actiepuntje is, maar wel leuk om te doen. :wink:
Reacties 's en sugesties (ook voor de datum) zijn welkom.

Uit de poll op spijlbusregister.nl (http://www.spijlbusregister.nl ) blijkt dat 'men' de voorkeur heeft voor 1 dag i.p.v. een weekend. Zelf dachten we om d'r toch een weekend van te maken (ergens tussen pinksteren en de aanvang van de zomervakantie's in 2006) zodat degenen die willen blijven overnachten dit ook kunnen.

http://img256.echo.cx/img256/8711/voorbeeld7kp.jpg

De manier waarop de Duitse spijlbusclub Bullikartei (http://www.Bullikartei.de) hun jaarlijkse bijeenkomst organiseert bevalt me ook wel:
- ieder jaar andere organisatoren (in dit geval: club leden) die het evenement (de datum ligt wel vast) dan in hun eigen regio organiseren waarmee ze van het voordeel profiteren in hun eigen regio bekend te zijn. Op deze manier komen de lasten niet steeds op dezelfde personen en is er steeds een nieuwe lokatie.

Ik ben 5 t/m 8 mei 2005 op het Bullikartei (Duitse spijlbus club) treffen in Meerbusch (D) geweest (foto's (http://vwspijlbus.blogspot.com/2005/05/meerbusch-d-2005.html)). Gezien de niet-centrale locatie in het land en het slechte weer waren hier maar lieftst 78 spijlbussen bij elkaar. Ik ben benieuwd wat we d'r in Nederland van kunnen maken...

Bussie komt zo
01-06-2005, 12:05
Ik denk dat je in NL uit kan gaan van ongeveer de helft van de bussen die bij de bullikartei zijn geweest, dus tussen de 30 a 40 bussen.

Eerst zoeken naar een geschikte locatie, en dan verder plannen.
Heb je een voorkeur voor een locatie? centraal of maakt het niet uit.

krukab
01-06-2005, 12:09
Goed initiatief !!

Wat Bussie zegt ... prik zo gauw mogelijk een plaats en datum,en maak posters/flyers.

vwspijlbus
01-06-2005, 12:27
@ Bussie komt zo: het feit dat je bij iets dergelijks organiseren eerst een geschikte lokatie moet hebben is me bekend (ik ben ruim 11 jaar scouting leider en heb op die manier de nodige organisatorische ervaring opgedaan), bedankt voor het meedenken.

Persoonlijk heb ik de voorkeur voor een camping in het zuiden van het land (lees: Limburg) omdat ik zelf in Geleen woonachtig ben en dat het practisch maakt om eea te regelen. Jan woont Panningen.

Gezien het feit dat sommigen Duitse spijlbusrijders vele honderden km's reden (verste deelnemer 1250 km enkele reis) om aan een jaarlijk spijlbus treffen deel te nemen ben ik niet bang dat dit grote nadelige impact op de opkomst heeft.
Als mensen Limburg ver vinden om naar toe te rijden voor 1 nachtje ga ik ze niet tegenhouden als ze er nog een nachtje aan vast willen plakken of vanuit het treffen voor een vakantie de Belgische Ardennen in rijden.

prik zo gauw mogelijk een plaats en datum, en maak posters/flyers
@ Kruk@b: 't Lijkt me verstandig dat (tijdens Budel) Jan en ik samen om de tafel gaan zitten om een taakverdeling te maken. Hier heb ik 'm al over gemailed.

ska1958
01-06-2005, 12:30
Erg goed en leuk idee! :)

Alexdundee
01-06-2005, 13:24
Ja Goed Idee, mag internationaal Spijltjes bussen ook komen TREFFEN?

vwspijlbus
01-06-2005, 13:32
mag internationaal Spijltjes bussen ook komen TREFFEN

Tuurlijk: hoe meer hoe beter toch?

krukab
01-06-2005, 14:28
misschien zijn deze data -in 2006- ook wel handig om rekening mee te houden ...

16 & 17 April is Pasen,25 Mei is hemelvaart en 5 Juni is 2e pinksterdag.

vwspijlbus
01-06-2005, 14:54
Bedoel je met deze data juiste wel of juist niet geschikt voor een VW spijlbus treffen ?

krukab
01-06-2005, 15:03
dat is aan jullie om te bepalen ... ik geef het alleen maar aan ... meestal worden er
op dat soort dagen ook -misschien op de "spijlbustreffenlokatie"- wel evenementen georganiseerd

vwspijlbus
07-06-2005, 14:09
Wat denken jullie van 1 + 2 juli 2006?
Als ik goed reken zou dit 2 weken na Budel 2006 moeten zijn.
(correct me if 'm wrong)

Skywalker
07-06-2005, 14:36
Prima, als ik Budel dan net niet red heb ik nog een mooi vangnet. ;) :D

krukab
07-06-2005, 14:54
Wat denken jullie van 1 + 2 juli 2006?

Lijkt me prima ... nu nog een geschikte lokatie zien te vinden !!

vwspijlbus
07-06-2005, 15:06
nu nog een geschikte lokatie zien te vinden

Dat is niet het enige wat nog te regelen is maar d'r wordt aangewerkt!

Kruk@b: Met Jan (http://www.vwzone.nl) heb ik afgesproken om tijdens Budel (zaterdag na 't eten) bij elkaar te komen om af te tasten wat we beiden van zo'n evenement verwachten en taken / verantwoordelijkheden te verdelen. Als je denkt dat je een bijdrage kunt leveren ben je welkom.
Met name een goede / originele / leuke "programma invulling" (Het aantal deelnemers zal voor onderdelen-handelaren te klein zijn om langs te komen vrees ik) en betalende sponsors zijn wat mij betreft nog welkom.

Havingfun
08-06-2005, 22:38
Zal wel vloeken in de kerk zijn maar wat nu als je er een treffen van maakt voor Bussen tot 74 of .... (74 was geloof ik bij kever de laatste duitse produktiedatum, maar weet niet hoe dat bij bus zit).
Dan maak je het wat breder en ook wat aantrekkelijker voor handelaren toch ??

sjef
09-06-2005, 06:54
lokatie? heldense bossen? zit je dicht bij de duitsers en belgen leuke lokatie om buitenlandse t1's er bij te kunnen krijgen en goede mogelijkheden kwa oppervlakte.

vwspijlbus
09-06-2005, 07:41
De Heldense bossen is inderdaad een mooie lokatie / fatsoendelijk sanitair / goed bereikbaar voor Belgen en Duitsers en de uitbreidingsmogelijkheden zijn prima. Bij een spijlbustreffen in Nederland denk ik aan enkele 10-talle deelnemers wat ook mogelijkheden schept bij kleinere (goedkopere) campings.
Een nadeel van de Heldense bossen is dat de bar ver weg ligt van het camping veld. Alleen bij slecht weer komt dat nadeel pas meer naar boven.
Een ander nadeel (zou kunnen zijn) dat de vwbusclub Nederland deze lokatie ook gebruikt. En de organisatie van dit evenement doet dit niet onder de vlag van VW busclub Nederland.

Sjef: zouden enkele 10-talle deelnemers al voldoende voor jou zijn om je met een kraampje te komen? Wellicht ben je te "strikken" als sponsor van Nederlands eerste spijlbus treffen..?

Havingfun: de jongste spijlbussen zijn van 1967. Mij lijkt het leuke van z'n evenement dat er juist alleen spijlbussen zijn (wat momenteel nog niet in Nederland bestaat). Evenementen opgezet voor meerdere AC VW type's zijn er immers meer dan voldoende als www.vwshows.info bekijk. Enne... voor Baywindows only zijn er de www.VCT2.nl bijeenkomsten.

sjef
09-06-2005, 17:08
Sjef: zouden enkele 10-talle deelnemers al voldoende voor jou zijn om je met een kraampje te komen? Wellicht ben je te "strikken" als sponsor van Nederlands eerste spijlbus treffen..?

Tuurlijk geen probleem die spijlbus mannen geven toch altijd veel uit dus 1 is al genoeg :D

Ik weet eventueel nog wel een top lokatie. Naarden Vesting. Daar houden we van de vct2 altijd de najaarsmeeting en daar is het echt top.
Kosten zijn zeer laag omdat het van de scouting is en zeeeeeeeeeeer sfeervol met bv een bar onder de grond en een kampvuurplaats en van herry heeft niemand daar last dus je kan nog muziek maken ook.

sjef
09-06-2005, 17:09
ps word het niet eens tijd dat jullie eens een VC T1 oprichten? Is zeker behoefte voor denk ik.

Sjef

Skywalker
09-06-2005, 20:01
Tuurlijk geen probleem die spijlbus mannen geven toch altijd veel uit dus 1 is al genoeg :D
Ouwe t#ring zooi die spijltjes, daardoor komt dat. :p

Ik vind het wel tof dat je wilt sponseren. http://volksforum.com/forum/images/icons/icon14.gif

Havingfun
09-06-2005, 20:02
Havingfun: de jongste spijlbussen zijn van 1967. Mij lijkt het leuke van z'n evenement dat er juist alleen spijlbussen zijn (wat momenteel nog niet in Nederland bestaat). Evenementen opgezet voor meerdere AC VW type's zijn er immers meer dan voldoende als www.vwshows.info bekijk. Enne... voor Baywindows only zijn er de www.VCT2.nl bijeenkomsten.[/QUOTE]


weet ik maar dacht aan het feit dat je meer op komst wilde hebben ivm locatie en sponsoren e.d. maar alleen spijlen lijkt me inderdaad leuker, maar ben zelf nooit er zo voor om anderen uit te sluiten. hoe meer zielen hoe meer vreugde ;)

vwspijlbus
09-06-2005, 20:53
Uitsluiten zal ik niemand.
Ik zal er wel bewust geen reclame maken dat andere AC VW's ook welkom zijn.
Dit om het karakter van een treffen dat ik in gedachten heb zich te laten profieleren / onderscheiden van andere treffens.

Havingfun
09-06-2005, 21:05
Uitsluiten zal ik niemand.
Ik zal er wel bewust geen reclame maken dat andere AC VW's ook welkom zijn.
Dit om het karakter van een treffen dat ik in gedachten heb zich te laten profieleren /onderschijden van andere treffens.

Ik bedoel het ook niet vervelend hoor,, nee alle gekheid op een stokkie. Het lijkt mij inderdaad juist gaaf als het echt een spijltreffen is.
Wat je wel kan doen is de buitenlandse clubs mailen, zoals die engelse club Splitty Van geloof ik, en zo zullen er nog wel veel meer zijn. Das natuurlijk wel gaaf als er vanuit diverse landen lui komen.

vwspijlbus
10-06-2005, 07:41
Ik heb er ook al aan gedacht om buitenlandse clubs te benaderen.
De Engelse "Split Screen Van Club (http://www.ssvc.org.uk/)" en de Duitse "Bullikertei (http://www.bullikartei.de)" zijn me bekend. Als iemand nog andere spijlbus clubs in de "omgeving" kent laat ik me graag informeren!

Natuurlijk zal er tijdig ook een artikeltje verschijnen in de clubbladen van de
- luchtgekoelde VW club NL
- VW busclub NL
- Keverclub Nederland

List servers:
- vwbusclub
- luchtgekoelde VW club NL

Forums:
- spijlbus forum
- volksforum
- keversite

Links naar een nog te ontwikkelen website:
- diverse VW gerelateerde website's

Regio:
- lokale weekelijke krantjes in de regio van het treffen

Als iemand aanvullingen heeft (provinciale TV?) op bovenstaande lijstjes is dat natuurlijk welkom

Havingfun
10-06-2005, 09:00
Wellicht een idee om de automagazines op tv te mailen wanneer het plaats gaat vinden is voor hen denk ik ook wel een appart item.

vwspijlbus
10-06-2005, 09:47
automagazines op TV mailen
perfect! Hier had ikzelf nog niet aan gedacht. Dit soort tips hoopte ik via deze Forum post binnen te krijgen. Bedankt! :)
(Aanvullingen op bovenstaande lijstjes zijn ook welkom)

ploon
10-06-2005, 10:25
als je een week voor of na een grote meeting gaat zitten wordt het voor de SSVC wel intressant, die maken er dan een combi trip van (zoals er nu ook een aantal doen met budel & hessisch). als je meer definitieve info hebt, laat het maar weten dan zorg ik dat john een stukkie in het clubblad zet.

vwspijlbus
10-06-2005, 10:55
Als je een week voor of na een grote meeting gaat zitten wordt het voor de SSVC wel intressant, die maken er dan een combi trip van
Pim: daar had ik ook al aan gedacht ...maar....
Jan (http://www.vwzone.nl) en ik (die momenteel zin hebben om 't evenement to organiseren) wonen in Limburg.
Het is voor ons een stukje makelijker om 't evenement in Limburg te organiseren (+ 't is niet ver van Belgische en Duitse grens). Ikzelf dacht door niet een week voor of na Budel 2006 te gaan plannen er meer Nederlandse spijlbus rijders zouden kunnen komen. Voor mensen in het midden / noorden in het land is het namelijk niet vast niet aantrekkelijk om in 1 week 2 maal 100-den km's te rijden, toch. Zou je 't zelf doen..? / Zou de potentiele bezoeker (spijlbus rijder) 't doen..?
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Staat de Budel 2006 datum al vast? Ik zou 'm wel willen weten.

ploon
10-06-2005, 12:25
limbabwe is voor mij toch ook 200km, maar ik zou het wel doen.

budel is toch altijd het 3e weekend van juni ?

Havingfun
10-06-2005, 12:45
Waarom niet op hemelvaartdag, is iedereen virj ende dag erna heeft ook altijd iedereen vrij ??

vwspijlbus
10-06-2005, 12:55
Waarom niet op hemelvaartdag
Tijdens het hemelvaartsweekend heeft de Bullikartei (grote Duitse spijlbus community) hun jaarlijkse (4 daagse) treffen. Verder weet ik dat er binnen de Bullikartei stemmen opgaan om dit treffen naar later in het jaar te verplaatsen aangezien ze tijdens hemelvaart al een aantal jaren achter elkaar met slecht weer te kampen hebben gehad.

budel is toch altijd het 3e weekend van juni
Dat heb ik het verleden ook ervaren maar ik wist niet 100% of dit zeker in de toekomst ook zo is.

Havingfun
12-06-2005, 21:05
1e week september is ook zo een week dat het nog lekker weer is en de meeste weer van vakantie terug zijn, is dat niets ??

vwspijlbus
13-06-2005, 07:37
1e week september is ook zo een week dat het nog lekker weer is en de meeste weer van vakantie terug zijn, is dat niets ??

Dat is waar maar dat is nog verder weg (in de tijd). Aangezien mijn deelname dan in de organisatie niet gegarandeerd kan worden (ik zit dan met m'n eigen verhuizing) dachten Jan en ik aan het voorjaar van 2006.

vwspijlbus
22-06-2005, 11:14
D'r is een datum vastgesteld:

1 & 2 Juli 2006

Havingfun
22-06-2005, 11:53
Hpelijk niet de 1e week schoolvakantie volgend jaar :(

vwspijlbus
22-06-2005, 12:15
Zomervakantie 2005 - 2006

Regio Noord:
BO/SO 22 juli t/m 3 september 2006
VO/VSO 15 juli t/m 3 september 2006

Regio Midden:
BO/SO 8 juli t/m 20 augustus 2006
VO/VSO 8 juli t/m 27 augustus 2006

Regio Zuid:
BO/SO 1 juli t/m 13 augustus 2006
VO/VSO 1 juli t/m 20 augustus 2006

Source: http://www.schoolvakanties.nl/land/Nederland

vwspijlbus
22-06-2005, 12:16
Hpelijk niet de 1e week schoolvakantie volgend jaar :(
Wat zou daar het probleem van zijn?

Havingfun
22-06-2005, 16:16
Wat zou daar het probleem van zijn?

Zit in midden dus geen probleem, maar anders ben ik waarschijnlijk op vakantie dan met the family

Havingfun
25-06-2005, 21:17
Komt er ook een bigscreen ofzo, het is dan ook het WK voetbal tochen als Nederland spleet is het altijd leuk om met zijn allen te kijken :D

vwspijlbus
26-06-2005, 10:11
Komt er ook een bigscreen ofzo, het is dan ook het WK voetbal tochen als Nederland spleet is het altijd leuk om met zijn allen te kijken :D
Da's een goeie... daar had ik persoonlijk nog helemaal niet aan gedacht... Bedankt voor deze reminder! Ik heb net effe de WK data gechecked: volgens http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/t/2006/schedule.html is het WK voetbal van 9 juni t/m 9 juli 2006. We zijn nog zoekende voor een (camping)lokatie. Ik zal in m'n achterhoofd houden dat het wenselijk kan zijn dat de camping een gezamelijk ruimte met TV heeft.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/17102004194114.jpg
Tijdens Budel 2004 (EK) zag ik dat veel Budel deelnemers zelf TV's meenamen. Ik persoonlijk zie dit dus niet als een "show stopper".

WorkingClass
26-06-2005, 11:16
Het lijkt me ook zeker geen show stopper,
wij gaan er zeker proberen erbij te zijn.
qua lokatie is de manege in panningen mischien een id of de camping in sevenum.
De mannen daar zijn al iets gewend. ;-)

vwspijlbus
08-07-2005, 11:31
Ik ben momenteel in onderhandeling over een terein van een opgeheven voetbalclub in Zuid-Limburg.
Wellicht kunnen we dus binnenkort meer communiceren over de lokatie van het treffen...

ploon
11-07-2005, 10:58
in sevenum kom je volgens mij niet meer binnen (lang verhaal)

was van het weekend in de UK, heb nog wat mensen geprobeerd warm te maken en er was wel degelijk intresse (altijd nog maar afwachten wat de uiteindelijk brengt, maar toch)

vwspijlbus
11-07-2005, 11:04
was van het weekend in de UKLeuke foto's! Proficiat nog.
er was wel degelijk intresse Dat bleek in Budel ook. Da's mooi.

Havingfun
31-07-2005, 22:44
Is er nog nieuws t.a.v. de spijlbusmeeting volgend jaar :confused:

vwspijlbus
01-08-2005, 07:56
Is er nog nieuws t.a.v. de spijlbusmeeting volgend jaar
Effe niet veel.
Ik ben in afwachting van een reactie van de gemeente waarin we gebruik willen maken van een evenemententerein. Zodra de lokatie vast ligt hebben we inzicht in de kosten en kunnen sponsoren benaderd gaan worden.
Zodra de lokatie en sponsoren bekend zijn kan de flyer afgerond worden.
De (offline) 4-talige website is zo goed als af.
Inschrijving gaat per 1-1-2006 geopend worden. De website gaat in het na-jaar online.

Ik hoop dat bovenstaande je " :confused: " gevoel weg neemt.

Havingfun
01-08-2005, 08:27
Zeker Frank, dit is toch al weer heel wat info. Zo te lezen maak je aardige vorderingen. Mooi man :)

vwspijlbus
01-08-2005, 10:00
De vorderingen staan eigenlijk effe op een laag pitje.
Ik ben sinds vrijdag in bezit van de sleutel van m'n nieuwe woning en verhuisgerelateerde activiteiten staan dus effe bovenaan m'n proriteitenlijstje.

Havingfun
22-08-2005, 22:21
Eigenlijk had je ff op Spa reklame moeten maken, jee wat waren daar veel spijltjes zeg :eek: :eek:

vwspijlbus
23-08-2005, 07:37
@Havingfun: We konden nog geen reclame maken in Spa omdat we nog wachten op het accoord van de gemeente m.b.t. de toestemming voor het terrein. Als gevolg van de vakantie periode heeft de gemeente meer tijd nodig om m'n aanvraag te behandelen.
D'r waren inderdaad heeeel veel spijlbussen in Spa.

baard
25-08-2005, 09:16
wat een super idee! Hoop dat ik m'n bus op tijd af heb ervoor!

Tim Spijlbus `61
25-08-2005, 10:21
Juli 2006 hoop ik dat die van mij wel rijd!!
als dat zo is ben ik er zeker bij!!!

vwspijlbus
25-08-2005, 10:29
wat een super idee! Hoop dat ik m'n bus op tijd af heb ervoor!
Heb je meteen een mooie streefdatum.

vwspijlbus
25-10-2005, 09:55
Achter de schermen wordt er nog steeds hard gewerkt aan de opzetten van het eerste Spijlbustreffen aan Nederland.
We zitten momenteel midden in de vergunning procedure en zullen officieel gaan communiceren zodra formeel 'alles' rond is. Dit om onszelf te beschermen tegen een aankondiging van een datum en/of lokatie verschuiving of het onnodig maken van kosten.

Nou heb ik deze week vernomen dat er een Duits blad moet bestaan getiteld"
Wo trift man sich in die(of der) VW Scene.

Ik kreeg de tip om het treffen ook hierin aan te kondigen.
Ik vind via google echter niets op deze naam.
Heeft er iemand hier ooit van gehoord. Een url zou zeer welkom zijn.


Update:
Gevonden! www.bugnet.de

vwspijlbus
06-11-2005, 20:44
Nadat al eerder bekend is gemaakt wat de data van Nederland's eerste Spijlbustreffen wordt (30 juni t/m 2 juli 2006) dan nu nog een tipje van de sluier: Als de vergunning procedure volgens wens verloopt hopen we rond de jaarwisseling officieel te kunnen aankondigen wat de lokatie wordt.
http://img130.imageshack.us/img130/3593/sweikhuizen6vu.jpg

wakebus-m
09-11-2005, 09:55
Als de vergunning procedure volgens wens verloopt hopen we rond de jaarwisseling officieel te kunnen aankondigen wat de lokatie wordt.
http://img130.imageshack.us/img130/3593/sweikhuizen6vu.jpg

PPPFFFFF kon het nog verder :rolleyes: :D :tongue: hellemaal aan de andere kant van nederland verder dan budel hellemaal in Zuid-limburg :D
maar we zullen ons best doen om er heen te komen...
mischien gaan we daarna dan maar meteen naar Frankrijk en Spanje :D

Gr. michiel

vwspijlbus
09-11-2005, 11:37
helemaal aan de andere kant van Nederland :drive: Da's relatief. :rolleyes:

De meetinglokatie, die wij als organisatie op het oog hebben, ligt niet ver van de route-du-solei en is idd daarmee goed te combineren met een vakantiebestemming zoals Frankrijk of de Belgische/Luxemburgse Ardennnen of 'gewoon' Zuid-Limburg. Mede door het internationale karakter van de meeting is gekozen voor een lokatie dicht bij landgrenzen. Kun je meteen kennismaken met je mede Combi & Bulli en hopelijk ook Split Screen Van rijders. ;)
Om het spijlbustreffen voor Budelbezoekers, waarvoor Zuid-Limburg ver rijden is, aantrekkelijker te maken hebben we voor een weekend (30 juni t/m 2 juli 2006) gekozen die niet aansluit op het Budel 2006 weekend (16, 17 en 18 juni 2006).

Dit soort opmerkingen zullen te vinden zijn in de FAQ van de meeting website die gelanceerd wordt nadat de vergunningprocedure is afgerond. (rond de kerst). Mede door dit soort verhalen (http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=8781) wachten we nog effe met kosten maken totdat e.e.a. 100% geregeld is...

vwspijlbus
18-12-2005, 10:55
Mede door dit soort verhalen (http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=8781) wachten we nog effe met kosten maken totdat e.e.a. 100% geregeld is...
De vergunning is nog niet verleend. D'r heeft een buurtbewoner een brief naar de gemeente gestuurd. Hij is oa bezorgd over de verkeershinder, veiligheid, woongenot, enz....

Havingfun
18-12-2005, 11:23
is vast iemand die Opel rijdt :chair:

Bussie komt zo
18-12-2005, 11:51
is vast iemand die Opel rijdt :chair:
Reden ze maar een Opel..
Denk dat het eerder zo'n dorpszeikerd is, die de hele dag achter zijn geranius zit te kijken of alles naar zijn wens verloopt.
Als je dan een keer je auto wast op zondag belt hij direct de politie.

Stel je voor he dat er 2 dagen van je leven iets gebeurt bij je voor de deur, en dat je 1 nacht iets meer herrie hebt dan normaal.

T zijn gewoon beroepszeikers maar ik nul,nul respect voor heb.

vwspijlbus
18-12-2005, 15:06
Reden ze maar een Opel..
Denk dat het eerder zo'n dorpszeikerd is, die de hele dag achter zijn geranius zit te kijken of alles naar zijn wens verloopt.
Oh. Je kent 'm?
;)

Je beschijving komt akelijk veel met de werkelijkheid overeen.

vwspijlbus
07-01-2006, 09:19
Nieuwe ontwikkelingen:
- De klagende buurtbewoner heeft nog enkele buurtbewoners gevonden om mee samen-te-spannen.
- De klagende buurtbewoners hebben informeel wethouders benaderd.
- De betrokken wethouders zijn nu zonder dat er nieuwe informatie is over het geplande evenement tegen als gevolg van beinvloeding door de buurtbewoners tegen het evenemenent in hun gemeente terwijl ze tot op heden zeer cooperatief zijn geweest.
- Ik heb verontwaardigd de betreffende wethouder gebeld en gevraagd of de gemeente besluiten maakt gebasseerd op roddelverhalen of op feiten. De wethouder wist niet hoe ie hierop moest reageren (omdat ik gelijk heb) en gaf aan dat ie de meeting plannen nag eens opnieuw met z'n collega's ging bespreken.
- Vervolgens heb ik de schrijver van de zienswijze uitgenodigd voor een gesprek in een poging de ongerustheid weg te nemen en persoonlijk duidelijk te maken wat de meetingplannen zijn. De schrijver gaf aan dit gesprek niet alleen te willen voeren maar alleen samen met zijn bevriende buurtbewoners.

(Wederom) to be continued...

Havingfun
07-01-2006, 15:09
misschien ander locatie ??
nu kan het nog,over 2 maandjes is alles vol

vwspijlbus
07-01-2006, 19:01
misschien ander locatie ??
nu kan het nog,over 2 maandjes is alles vol
Probleem is dat je bij 'een weiland' buiten de huidige gemeente eerst de gemeente noet gaan uitleggen wat de bedoeling is, een vergunging aanvraag moet doen (incl. 4 weken wachttijd), binnen de huidige gemeente kom je ook niet om die gemeente heen.
Kleine kamping: die wil geen 'nee' verkopen tegen vaste gasten.
Grote camping: grote prijzen.

stufenheckfahrer
07-01-2006, 19:17
Hoi Frank,

Zo te zien ben je in een kløte situatie terechtgekomen, erg sneu gezien je enthousiasme én voortvarendheid waarmee je begonnen was :eek:

Is het voor jou mogelijk om via een omweg in contact te komen met één of meerdere mensen die zich nu verzetten?
Hetgeen nu gebeurd vind altijd plaats volgens een vast stramien:
Er is één iemand tegen, die gaat spatjes maken tegen zijn buren,
meestal hebben die dan weer geen eigen mening, en lopen dus achter de rest aan (Opel-mentaliteit) en op die manier word er veel verkloot.
Geloof me, als ik ga lopen zeuren tegen je buren mag jij met je eigen bus je eigen straat niet meer in.

Probeer de opruier die jou nu dwars zit, af te scheiden van z'n buren, wedden dat je dan gewoon een treffen kan houden?
Die hele buurt weet niet eens wat er gaande is, en lopen gewoon achter elkaar aan. Ga eens praten met iedereen, behalve met die opruier, staat ie in no-time alleen. :D Verdeel en heersch

Veel suck6, en ik hoop dat je gewoon lekker kunt doorgaan met je mooie doelstelling!

Greetz Ron

vwspijlbus
07-01-2006, 19:22
Hoi Frank,

Zo te zien ben je in een kløte situatie terechtgekomen, erg sneu gezien je enthousiasme én voortvarendheid waarmee je begonnen was :eek:

Is het voor jou mogelijk om via een omweg in contact te komen met één of meerdere mensen die zich nu verzetten?
Hetgeen nu gebeurd vind altijd plaats volgens een vast stramien:
Er is één iemand tegen, die gaat spatjes maken tegen zijn buren,
meestal hebben die dan weer geen eigen mening, en lopen dus achter de rest aan (Opel-mentaliteit) en op die manier word er veel verkloot.
Geloof me, als ik ga lopen zeuren tegen je buren mag jij met je eigen bus je eigen straat niet meer in.

Probeer de opruier die jou nu dwars zit, af te scheiden van z'n buren, wedden dat je dan gewoon een treffen kan houden?
Die hele buurt weet niet eens wat er gaande is, en lopen gewoon achter elkaar aan. Ga eens praten met iedereen, behalve met die opruier, staat ie in no-time alleen. :D Verdeel en heersch

Veel suck6, en ik hoop dat je gewoon lekker kunt doorgaan met je mooie doelstelling!

Greetz Ron
Ron: Thanks voor het meedenken: Wordt zeer gewaardeerd!!
Ik heb al voor onderstaande aanpak gekozen:

- Vervolgens heb ik de schrijver van de zienswijze uitgenodigd voor een gesprek in een poging de ongerustheid weg te nemen en persoonlijk duidelijk te maken wat de meetingplannen zijn. De schrijver gaf aan dit gesprek niet alleen te willen voeren maar alleen samen met zijn bevriende buurtbewoners.

Havingfun
08-02-2006, 21:15
zijn er nog nieuwe ontwikkelingen rondom de lokatie ??

vwspijlbus
08-02-2006, 21:27
zijn er nog nieuwe ontwikkelingen rondom de lokatie ??
Nee, want die ligt al een tijdje vast. :D
meer info (http://romeo.messageboard.nl/8717/viewtopic.php?t=60)

De bedoeling is om rond komend weekend de treffensite (http://www.spijlbustreffen.nl) online te hebben en dan te beginnen met het reclame te maken op oa dit forum...

Havingfun
08-02-2006, 22:36
Dit is toch veeeeeeeeeeeeeeeeeel beter man, ben daar wel es op vw euro geweest is een leuke locatie :rock: :rock:

Wordt er nog gedacht aan een big screen :confused: :confused:

Heb er zin in

stufenheckfahrer
08-02-2006, 23:46
Hee Frank,

Tof dat je toch een lokatie hebt weten te pakken te krijgen, echt goed!

O ja, in het Duitse klassieker maandblad 'Motor Klassik, das Oldtimermagazin'
gaat de coverstory over een Samba. Het is een artikel van 8 pagina's,:rock: waarvan meerdere pagina's met foto's. Het lijkt me dat jij dat wel interessant vind ;)

Greetz Ron

vwspijlbus
09-02-2006, 11:45
Dit is toch veeeeeeeeeeeeeeeeeel beter man
in iedergeval practischer.
Wordt er nog gedacht aan een big screen :confused: :confused:

WK voetbal wedstrijden waar NL in speelt worden op een groot scherm in de plaza vertoont. Van andere wedstijden kan ik dat niet garanderen. Wellicht als de camping bezoekers tzt bij de camping aangeven dat hier behoefte aan is kan er waarschijnlijk wel wat geregeld worden.

Tof dat je toch een lokatie hebt weten te pakken te krijgen, echt goed!

'We'. Ik origaniseer dit treffen samen met Jan Bruins.
in het Duitse klassieker maandblad 'Motor Klassik, das Oldtimermagazin'
gaat de coverstory over een Samba. Het is een artikel van 8 pagina's,:rock: waarvan meerdere pagina's met foto's. Het lijkt me dat jij dat wel interessant vind ;)
Ron: Zeker interessant! Ik heb echter Duits laten vallen in m'n schooltijd bij de eerste beste gelegenheid daartoe...
Misschien kun je wat foto's van het artikel maken en die posten in een seperate thread om het hier 'on-topic' te houden..?

Havingfun
12-02-2006, 16:51
Zier er leuk uit de site, wel ff wat meer reklame voor maken hoor

vwspijlbus
12-02-2006, 17:10
Zier er leuk uit de site, wel ff wat meer reklame voor maken hoor
Dat staat in de komende dagen op de planning.
We wilden de site eerst online hebben.

vwspijlbus
13-02-2006, 20:53
1ste Spijlbustreffen in Nederland te Sevenum!
Datum: 30 juni t/m 2 juli 2006
Locatie: Camping 'de Schatberg', Sevenum.
Info: www.spijlbustreffen.nl (http://www.spijlbustreffen.nl)

http://img82.echo.cx/img82/9397/lineup18do.jpg

Op vrijdag 30 juni t/m zondag 2 juli 2006 zal, op camping ‘de Schatberg’ te Sevenum, het eerste treffen in Nederland exclusief voor Volkswagen spijlbussen plaatsvinden: “Splits at the lake”. Een primeur in Nederland!

Het evenemententerrein zal vanaf vrijdag 12:00 tot zondag 17:00 toegankelijk zijn voor Volkswagen spijlbussen. Op programma zal staan o.a. onderdelenmarkt, kofferbak verkoop, rondrit door het Limburgse landschap, en diverse workshops en een spetterende feestavond. Tevens is er de mogelijkheid om op zaterdag de bus te laten taxeren door een erkende taxateur.
Op zaterdag is het terrein toegankelijk voor het publiek en zijn er vele spijlbussen te bewonderen en eigenaren te ontmoeten. Tijdens de feestavond, op zaterdagavond, zullen de prijzen uitgereikt worden voor de verst (in een spijlbus) komende deelnemer, oudste deelnemende spijlbus en “the best of show”. Verder is het mogelijk om op een groot scherm de WK voetbal wedstrijden volgen.

De prijs per deelnemende spijlbus is vastgesteld op 35,- Euro voor 2 nachten incl 2 personen. Om inzicht te krijgen in het aantal deelnemers is het wenselijk dat deelnemers zich aanmelden op de website www.spijlbustreffen.nl. Op deze site is tevens uitgebreide informatie te vinden m.b.t. het programma, de aanrij routes, FAQ, enz.. Onder de vooraf aangemelde deelnemers zullen extra prijzen worden verloot.

Voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op de website www.spijlbustreffen.nl of contact opnemen met de organisatie: Frank Meels (vwspijlbus@hotmail.com) / Jan Bruins (vwzone@home.nl)

Groet,
Frank Meels & Jan Bruins
www.spijlbustreffen.nl

vwspijlbus
02-03-2006, 21:04
Sow.......
1 maart 2006 was de deadline voor de grote(re) sponsors om een plek op de flyer te kunnen bemachtigen.
Dat maakt dit tot de definitive versie van de spijlbustreffen 2006 flyer (http://so42.nl/flyer.pdf). (550 kb, pdf-file)

Print 'm, plak 'm op je spijlbusbus en spread the word!
8)

vwspijlbus
18-03-2006, 20:18
up

vwspijlbus
21-04-2006, 21:46
Spijlbustreffen 2006: al 50 bus inschrijvingen op www.spijlbustreffen.nl !

xmarcelx
23-06-2006, 19:53
wie gaan er allemaal naar het spijlbustreffen?? :D

ploon
23-06-2006, 21:57
kijk je toch gewoon effe op de deelnemerslijst op hun site? ;-)

Skywalker
23-06-2006, 22:15
één topic lijkt me weg genoeg, dus laatste 2 posts naar hier verplaatst.
Al opgevallen dat Mic uit Dld 4x komt? :D

xmarcelx
24-06-2006, 09:04
sorry hoor hee poehee

LinnieTDI
27-06-2006, 14:56
Wij komen ook ff koekeloeren :D
Fijn dat het weer ook mee zit :rock: !!

vwspijlbus
27-06-2006, 15:02
Ik denk dat je in NL uit kan gaan van ongeveer de helft van de bussen die bij de bullikartei zijn geweest, dus tussen de 30 a 40 bussen.

100+ spijlbus inschrijvingen and counting...!

Al opgevallen dat Mic uit Dld 4x komt? :D
De overbodige entries zijn uit de inschrijfdatabase verwijderd.

Wij komen ook ff koekeloeren :D
Fijn dat het weer ook mee zit :rock: !!
Zaterdag is overigens de meest geschikte dag om te komen koekeloeren.
Dan zijn er de meeste deelnemers en is er het meeste te zien/doen.

LinnieTDI
27-06-2006, 15:15
Ik had het al gelezen ja :D
Wij komen idd op zaterdag langs :tongue:

Alexdundee
27-06-2006, 15:16
Sorry Dat wij niet op BUDEL bij de Spijlbus Lijnup waren, ben er wel even wezen kijken, goed hoor, en veel Succes met jullie evenement "Spijlbus Treffen"?
Alex, (en will natuurlijk wel fototjes zien)

vwspijlbus
27-06-2006, 15:20
Sorry Dat wij niet op BUDEL bij de Spijlbus Lijnup waren, ben er wel even wezen kijken,
[off topic]
Ben je dan wel met je spijl in Budel geweest?
Ik heb 'm nog gezocht maar niet gevonden
[/off topic]

Alexdundee
27-06-2006, 15:24
[off topic]
Ben je dan wel met je spijl in Budel geweest?
Ik heb 'm nog gezocht maar niet gevonden
[/off topic]
Ja zeker wel, Ik zal even een fototje opzoeken, stond verdekt opgesteld achterin de camping. [ontopic again]

Niels - AirMighty.com
27-06-2006, 15:30
Wij komen op zondag waarschijnlijk in de "bolletjes spijlbus" van Waldo, www.VWBusBrothers.com te Nijkerkerveen!
Ik heb er wel zin in!!!

http://www.vwbusbrothers.nl/gallery/albums/userpics/10001/normal_PIC00057.jpg

ploon
27-06-2006, 20:30
Ben je dan wel met je spijl in Budel geweest?
Ik heb 'm nog gezocht maar niet gevonden
hoe kan ze dat "roze" ding nou gemist hebben!! ;-)

vwspijlbus
27-06-2006, 20:41
hoe kan ze dat "roze" ding nou gemist hebben!! ;-)

(zeg maar 'hij')
Stond ie dan wellicht op het terrein met de kever-spin? Da's namelijk het enige gedeelte waar ik niet ben geweest.

Skywalker
27-06-2006, 21:27
Nee, stond zo'n beetje in het midden van de grote camping.

On topic: vrijdag ben ik er niet, zaterdag ben ik er niet,
maar zondag zoom zoom ik wel even langs. ;)

Alexdundee
29-06-2006, 10:48
(zeg maar 'hij')
Stond ie dan wellicht op het terrein met de kever-spin? Da's namelijk het enige gedeelte waar ik niet ben geweest.
Nee Ik stond rechtdoor bij de ingang langs de toiletten en helemaal naar achteren...zie fototjes...

http://www.volksforum.com/albums/files/7/9/5/camp01.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/9/5/camp02.JPG

[ontopic]

mk1owner
30-06-2006, 22:21
kom er net vanaf en heb om en om de 20 a 30 busjes toch al gezien stond leuk spul bij gr arjan

LinnieTDI
01-07-2006, 18:44
Zo wij zijn vanmiddag ook geweest :D
Damn, it was hot...

Veel mooie boesjes gezien!! :tongue: :tongue:

Skywalker
02-07-2006, 19:02
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22565