PDA

View Full Version : Enkel ruitenwisser of niet ?


Golf freak
05-02-2004, 21:43
Ik zit een beetje te twijfelen of ik enkele ruitenwisser neem of niet . :D


Wat vinden jullie ?

Rallyegek
05-02-2004, 21:46
optisch staat het erg goed vind ik zelf, maar de werking vind ik persoonlijk minder als van een dubbele zeker bij motregen wordt het niet echt beter......

Golf freak
05-02-2004, 21:50
Daar zit ik ook over te twijfelen of het als het hard regent wel zo ideaal is,
ik vind het harstikke mooi staan maar sta nog in twijfel.

In de zomer wil het wel een enkele .

Rallyegek
05-02-2004, 21:55
het is niet zo dat je metteen niks meer ziet, persoonlijk vind ik het gewoon wat minder.

maar het oogt erg goed :D :)

-Jens!-
05-02-2004, 22:00
in de zomer een enkele, staat lekker sportief en je heb um dan toch bijna nooit nodig. en tijdens de winter gewoon je dubbele wissermotor en orginele wissers er trug op.
gewoon sloopmotor halen en asje verlengen, als het dan lekker weer wordt, hoppakee even omwisselen en klaar.

Marcski
05-02-2004, 22:01
Rain X gebruiken!

Ik heb vorig jaar in de meest verschrikkelijke regenstormen gezeten met een enkele wisser, maar heb hem nauwelijks aangehad door Rain X op mijn voorruit...

FMA
05-02-2004, 22:08
enkele!
in de winter zet'k men dubbele er wel terug op (ook voor de keuring trouwens)

is in nederland een enkele wisser toegelaten trouwens?

Marcski
05-02-2004, 22:17
Yup, doen ze meestal niet zo moeilijk over omdat Mercedessen ook met een enkele uitgerust zijn...

Marco
05-02-2004, 22:18
Ja dat is geen probleem. Zo lang deze je zicht niet belemmert en de ruit voldoende schoon veegt is er niks aan de hand.

Kijk maar naar bijv, Fiat Panda of Citroën BX.

Ik heb mijn enkele btw verkocht, ga weer voor dubbel.

FMA
05-02-2004, 22:20
ja mercedessen en ouwe citroenen mogen hier ook, ik moest die van mij eraf halen 'omdat het niet origineel was' :rolleyes:
maar m'n veren enzo mochten blijven zitten :rolleyes: :rolleyes:

Golf freak
05-02-2004, 22:25
Helpt Rain X echt goed, ik heb laatst ook eens spul gekocht en dat hielp voor geen meter

Marcski
05-02-2004, 22:53
Yup, de echte Rain X werkt super!

da_vwfreak
06-02-2004, 18:18
ik vind ook dat enkel wel mooier staat en precies zoals ik je gisteren al vertelde. Ik zou het gat niet dichtlassen. Zeker niet omdat jij best wel veel rijdt met je 16V

niels_g60-power
06-02-2004, 19:01
ik vind een enkele mooier en heb er zelf ook eentje en ik heb geen last in de regen gehad.

RedJet
06-02-2004, 19:34
Ja dat is geen probleem. Zo lang deze je zicht niet belemmert en de ruit voldoende schoon veegt is er niks aan de hand.

Kijk maar naar bijv, Fiat Panda of Citroën BX.

Ik heb mijn enkele btw verkocht, ga weer voor dubbel.

Jahaha, Ik heb een Panda gehad en dat was lache. De wisser kon je op OF interval zetten OF heel hard. M'n zussie reed er een keer mee in de regen en verloor 'm onderweg :D :D :D

FMA
06-02-2004, 19:38
:D

Allart-Ghetta
06-02-2004, 22:43
Ik vind een enkele wisser zelfs prettiger wissen. Ik heb een redelijk groot wisblad (groter past echt niet, moest deze al een cm inkorten aan de bovenkant) en hij parkeert in het midden. Op het moment dat je denkt van ik zie niet zoveel, slaat hij direct het water naar beneden, ipv dat hij het eerst omhoog veegt en dat het dan in het midden blijft hangen.

Golf freak
06-02-2004, 23:36
Ik vindt enkele ook heel mooi staan, volgende week maar even een enkele bestellen :D

Rallyegek
07-02-2004, 00:55
Ik vind een enkele wisser zelfs prettiger wissen. Ik heb een redelijk groot wisblad (groter past echt niet, moest deze al een cm inkorten aan de bovenkant) en hij parkeert in het midden. Op het moment dat je denkt van ik zie niet zoveel, slaat hij direct het water naar beneden, ipv dat hij het eerst omhoog veegt en dat het dan in het midden blijft hangen.

welke wisser heb je dan ? ik heb zo'n dikke bij nlpower weg.......

Golf freak
07-02-2004, 12:07
hebben jullie allemaal een bonrath dikke ruitenwisser of een goedkopere vorm ?? :D

FMA
07-02-2004, 12:08
ik heb der 1 van bonrath. viel me gisteren trouwens op toen ik reed en het lichtjes aan het regenen was, ik geen ene fuck zag, ookal stond me ruitenwisser op :?

Marco
07-02-2004, 12:38
Misschien drukt je wisser niet hard genoeg tegen je raam, dan moet je aan de binnenzijde even nog een plaatje ertussen leggen. Normaal heb je je bij je doorvoer naar buiten, eerst je mechanisme, dan krijg je een kunstof plaatje, dan de rubberen ring die het gat afdicht en dan aan de buitenkant nog een plaatje met een flens eraan. Op dat eerste kunstof plaatje moet je dan nog even iets op leggen dan komt je wisser iets verder naar beneden

Marcski
07-02-2004, 12:53
Gewoon ook die flensring van de anders kant gebruiken, ze passen zo over elkaar heen...

DesertWind
07-02-2004, 13:06
ik heb t originele systeem aangepast een een fiat bravo achterruitenwisser erop gezet (onder breed, en wordt steeds smaller nar boven toe)
ik heb alleen nog bij normale regen er meer gereden, en dan is het goed te doen.

Tjaap
07-02-2004, 22:35
ik had een eigenbouw systeem op de golf met een 50cm blad erop op de bestuurdersarm(die's korter en kan dus een langer blad hebben) arm was rechtgeslagen na verhitting... werkte prima, maar heb op de jetta het origineel gehouden... enkel is geweest....