PDA

View Full Version : golf 3 gti 2e start warm en koud moeilijk


dude007
29-03-2013, 14:11
hallo forumleden.

sindskort heeft mijn golfje een vervelend probleem. tijdens het starten krijgt hij teveel brandstof lijkt het wel. hij start moeilijk zowel koud als op bedrijfstempratuur. Door pompend gas te geven loopt hij op den duur. eerst rookt hij ontiegelijk en loopt op 3 poten. zodra de auto langer loopt lijkt het normaal en rijdt de auto normaal.

De dingen die ik al heb geprobeerd heb zijn het verwisselen van de luchtmassa meter. en het verwisselen van de koelvloiestof sensor. ik heb de stekker van de lambdasonde afgekoppeld maar er was geen verschil ook heb ik de ecu omgewisseld maar dit maakt ook geen verschil.

Kan iemand mij misschien verder helpen?

demonx_-
29-03-2013, 15:53
Heb je een 8v of een 16v? welke motorcode, 2E, ADY of AGG? bouwjaar? Ruikt het ook sterk naar benzine wanneer hij op 3 poten loopt?

Het slecht starten kan te maken hebben met: ontsteking niet lekker(rotor, rotorkap, hallgever, bobine), lekkende injector, bougie of bougiekabel kapot, gasklep niet lekker...

Heb je de auto al uit laten lezen?

jorg-maashees
29-03-2013, 18:03
Ik zou inderdaad ook eens beginnen het ontstekings verhaal. Bougi's, kabels, rotor/verdeler en bobine te controleren.

:thumbup:

dude007
01-04-2013, 16:00
opgelost. alle onstekingsdelen hadden een slechte massa. na alle punten schoon te hebben gemaakt was het starten lopen. bedankt voor de reacties :)

demonx_-
01-04-2013, 17:54
Mooi zo! Veilige km'ers gewenst :thumbup: