PDA

View Full Version : kantelende zuigers??


arno2000
13-04-2013, 19:42
Hallo,

Ik ben aan het rond kijken voor een golf 4 en kwam deze tegen.
Ze hebben het hier over kantelende zuigers?
Kent iemand dit probleem?

http://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/f_particulier_zakelijk-particulier/f_bouwjaar-1997%20tot%202000/f_automodel-Golf/f_brandstof-benzine/volkswagen-golf-1-4-comfort-hatchback-5-drs-125054689.html?fh_view_size=50&fh_sort_by=prijs&pc=8014&q=golf

Groet, Arno

De Pul
13-04-2013, 19:45
ja is zo'n beetje standaard.ik zou niet snel een 1.4 16v nemen,traag,ruw in gebruik,en zeeer gevoelig.

arno2000
13-04-2013, 19:47
ja is zo'n beetje standaard.ik zou niet snel een 1.4 16v nemen,traag,ruw in gebruik,en zeeer gevoelig.

Ik heb in het verleden al eens een type 4 1.4 gehad. Ook met 220000 geen probleem gehda.
Maar wat is het precies?

Arno

Spierings
13-04-2013, 19:57
Bij een kantelende zuiger is de passing met de cilinder niet goed meer waardoor deze kunnen kantelen en hierdoor een bijgeluid geven.

Voor 400 euro meer een nieuwe motor incl inbouwen :D Voor dat geld zal er wel een ander goedkoop blok inkomen ;)

arno2000
13-04-2013, 20:05
Ok thanks. Blokje wissellen kan ik ook wel. Wat zou evt een 2e hand 1.4 mogen kosten?

ewcaddymk1
13-04-2013, 20:15
Ok thanks. Blokje wissellen kan ik ook wel. Wat zou evt een 2e hand 1.4 mogen kosten?
waarom dan weer een 1.4

arno2000
13-04-2013, 20:24
waarom dan weer een 1.4

Is voor de vrouw. Hoeft niks speciaals te zijn als het maat goedkoop en zuinig is.

Arno

Domi
13-04-2013, 20:27
Rustig verder zoeken om een goede golf 4. En dan bv een 1.6 SR motor.

De Pul
13-04-2013, 20:38
Rustig verder zoeken om een goede golf 4. En dan bv een 1.6 SR motor.
:thumbup:

MK2-VRT
13-04-2013, 22:24
Alleen maar 1 grote hoop ellende met die 1.4 16V motoren, als het eenmaal begint, val je van het ene gezeur in het andere, ook olie kunnen ze dan flink verbruiken, carterventilatie die dicht gaat zitten, met name met koud weer, ook het oliekanaal in de kop bevriest wel eens en dan loopt het bovenhuis met nokkenassen vast en ga zo verder..

arno2000
17-04-2013, 10:30
oh apart,

Heb 2 jaar met veel plezier een een 1.4 16v gereden nooit problemen gehad.
Laat hem nu zeker staan. Bedankt voor de info.

Arno

De Pul
17-04-2013, 14:16
dat kan,het verschilt nogal.maar 60procent geeft problemen.

vwmk2driver
30-04-2013, 08:44
De eerste serie's 1.4 16v waren slecht, de nieuwere modelen vanaf 2004 zijn al aanzienlijk beter.
Maar wij hebben diverse klanten rijden met 1.4 motoren sommige al meer als 3 ton erop, en die rijden al jaren met een bijgeluid ( het kantelen), maar voor de werking maakt dat niet veel uit, en het olie verbruik valt ook reuze mee.

Mijn vriendin heeft een ibiza van 2005 met ook een 1.4 deze heeft nu 176000 gelopen en die rammelt koud ook een beetje, als je een paar keer goed opgetrokken hebt is het weg.

Fryslan
30-04-2013, 10:53
Rustig verder zoeken om een goede golf 4. En dan bv een 1.6 SR motor.

Jullie zijn gek! een 1.6SR heeft niet voor niets de motorcocde AKL (ALTIJD KUT LOPEN) Dat word zelfs bij de importeur gezegt!

Wil niet lullig doen, maar ik heb liever een 1.4 16V of 1.6 16V dan een 1.6 SR, 2 liter met zo'n vaag spruitstuk.. of een V5.. Daar hebben we veel meer problemen mee als de 1.4 / 1.6 16V.

MK2-VRT
01-05-2013, 22:14
De 1.6 is gewoon goed, af en toe de bak die kapot loopt..

De 1.4 16V zou ik helemaal links laten liggen..Zelfs al een hoop gezien van bv 2005 / 2006 die slecht waren ( BBY ) qua olieverbruik e.d.

2.0 lust ook wel wat olie, en de V5 heeft enkel het ketting gezeur...Zo heeft elk type wel weer wat.

arno2000
02-05-2013, 07:07
Zo is er altijd wel wat.
Vind het wel frappant dat vw (en de meeste merken) nog steeds geen probleemloze motoren kunnen maken.

Tjaap
02-05-2013, 07:21
Kunnen ze wel, zaten in de Mk2. de 1.6D en de 1.8 8V zijn bullit proof.

Spierings
02-05-2013, 08:30
Zo is er altijd wel wat.
Vind het wel frappant dat vw (en de meeste merken) nog steeds geen probleemloze motoren kunnen maken.
Probleem is juist dat er tegenwoordig steeds meer vermogen uit moet komen en er steeds meer emissie troep op komt wat de kwaliteit niet ten goede komt ;)

Maar zo is het ook met andere delen van de auto, vroeger ging daar ook nooit iets aan kapot omdat er niks op zat, tegenwoordig zit er een tiental regelapparaten op.