PDA

View Full Version : Waar ga ik mn ruitensproeiers plaatsen?


Erik M
19-06-2005, 18:28
Ik heb geen sproeiers op mijn motorkap, dat staat netjes maar voor de apk moet ik ze toch echt op mn auto hebben, hebben jullie een idee hoe ik dit op een mooie manier kan oplossen? En wat zijn eigenlijk de eisen aan een sproeier?

Jeff
19-06-2005, 18:32
Sproeiers in je ruitenwisser(s) bouwen. Ik weet dat de Mercedes Sprinter ze zo heeft.

Jurgen Santana
19-06-2005, 18:44
Gewoon ff tijdelijk ergens tegenaanplakker. Onderkant vd motorkap of die zwart plastic beplating onderaan je ruit. Dan nog een los tankje met een sproeier erin 12V erop en klaar:D

vwleusden
19-06-2005, 21:32
LT heb ze ook in de wissers.

Erik de Leeuw heeft zo ook op zijn wissers zitten... op zijn Golf 1 dan ;)

Viperwin
19-06-2005, 21:46
Er zijn genoeg merken (types) die sproeiers op de wisser hebben. Zo weet ik dat bijvoorbeeld een Espace van het vorige type ze ook heeft. Zullen vast nog meer MPV's zijn met zo'n systeem om de hele ruit te kunnen besproeien. Kan je nog de mooiste uitkiezen ook :wink:
Tegenwoordig zijn er ook meerdere modellen (waaronder de Laguna) met de sproeiers onder de motorkap (op de rand dus :p ) - ben je zekerder dat ze de goeie kant op kunnen spuiten dan wanneer je de originele eronder plakt. Lijkt mij trouwens netter dan slangetjes die naar je wissers lopen...

VeeDubber
20-06-2005, 15:39
Ik zou voor de montage ondersteboven aan het eind van de motorkap gaan als dat mogelijk is

Big_Mac_Mark
20-06-2005, 17:27
Ik zou voor de montage ondersteboven aan het eind van de motorkap gaan als dat mogelijk is

Is een goeie oplossing, wou ik ook net zeggen! Maar ik ben bij de APK nog nooit gecontroleerd op die dingen! Als ze erop zitten is het goed volgens mij, dus plak er dan even 2 op!

Neill_s
20-06-2005, 17:36
Bij de apk gebruiken ze de ruitensproeier altijd even. Je moet eens kijken bij een golf 4 cabrio, bij een gewone golf 4 en een Bora zitten ze iig aan de onderkant van de motorkap

OakgreenVR6
20-06-2005, 17:38
BX had ze ook op de ruitewisserarm zitten :D

Erik M
20-06-2005, 22:26
Bij de apk gebruiken ze de ruitensproeier altijd even. Je moet eens kijken bij een golf 4 cabrio, bij een gewone golf 4 en een Bora zitten ze iig aan de onderkant van de motorkap

Ja denk idd dat ik dat ga proberen :)

Erik M
20-06-2005, 22:29
Gewoon ff tijdelijk ergens tegenaanplakker. Onderkant vd motorkap of die zwart plastic beplating onderaan je ruit. Dan nog een los tankje met een sproeier erin 12V erop en klaar:D

Ik heb de hele zooi er nog gewoon inzitten hoor, hoeft er ook niet uit aangezien er een 1.8 onder de kap zit, valt toch niet echt wat mee te showen :D

Black Devil
21-06-2005, 14:59
Die van een golf 4 die onder de motorkap zitten passen niet op een golf3, dit idee had ik ook, toen heb ik ze maar op de parafan geplaatst

Pedaalemmer
22-06-2005, 22:00
bij een golf 3 loopt er een kunstof kap langs de voorruit..op die kunstof kap kun je ze handig vastlijmen

Black Devil
23-06-2005, 08:37
Dat is de parafan ;)

awt74
11-08-2005, 09:44
die ruitensproeiers die op de motorkap zitten, zijn tog vast geklikt? kun je die uitsparing niet namaken op de parafan? onder de parafan heb je iig wel genoeg ruimte om de slangen netjes weg te werken....
bij de weg... wat kost een nieuwe parafan eigenlijk???
want nu ik zo zit te denken lijkt het me geen slecht idee om dus de sproeier ook te gaan verplaatsen, nu ik die aerotwin ruitenwisser voor de mk3 heb en dat de motorkap eigenlijk wel toe is aan een opfrisbeurt... deze zit nu onder de steenslag....
dit zij die aerotwins....
http://www.vwforum.nl/photopost/data/500/26Aero1.JPG

http://www.vwforum.nl/photopost/data/500/26Aero7.JPG

Erik M
04-10-2005, 22:44
Is al weer een tijd geleden maar de apk komt er aan dus ik moest er iets aan doen, ik heb de originele sproeies naar de parafan veerplaatst, maar dan spuiten de sproeiers veel te hoog, dit komt doordat ze op de kap vlakker liggen, dit was dus niet de ideale oplossing.

Op de sloop vond ik een americaan met sproeiers op de wissers, deze heb ik eraf gehaald en op mn eigen wissers gemaakt, en dat werkt prima :)

jan_gti_16v
05-10-2005, 00:21
mischien een domme opmerking maar je kan de sproeierkopjes aftellen he ;)

Erik M
05-10-2005, 19:22
mischien een domme opmerking maar je kan de sproeierkopjes aftellen he ;)

Ow goed idee ;)

Als je het wel eens geprobeerd zou hebben zou je weten dat het een domme opmerking is :D


De hoek waar de sproeiers dan in staan is een stuk schuiner dan de hoek waar ze origineel in staan, als je de sproeiers helemaal naar beneden zet spuit hij nog te hoog.

jan_gti_16v
06-10-2005, 01:13
normaal gesproken dan.........

ik kom niet echt vaak (zeg maar nooit) auto's tegen met de sproeiers in de paravan....

en was maar een ideetje.....

Erik M
06-10-2005, 08:57
normaal gesproken dan.........

ik kom niet echt vaak (zeg maar nooit) auto's tegen met de sproeiers in de paravan....

en was maar een ideetje.....


Geeft ook niet hoor :) maar denk dat iedereen toch wel weet dat je de sproeiers kunt stellen

Reaper Kustoms
24-01-2006, 20:13
ik heb ook sproeiers geplaats op kunstofplaat waar wissre ook op vastzitten. echter sproeiers van adnder type auto bieden uitkomst. ik wet niet welke ik gebruikt heb, ik heb ze op de sloop ergens meegeneomen