PDA

View Full Version : Golf 2 kostprijs opnieuw laten spuiten.


Ludomk2
25-05-2013, 23:05
Beste,

Heb even een vraagje, wat is zoal de kostprijs om een mk2 volledig opnieuw in dezelfde kleur op te spuiten? de mijne is blauw met paarse schijn origineel.
zo goedkoop mogelijk maar met goed geleverd werk :)
Niet dat ik gelijk 7000euries moet gaan neerleggen, kan ik evengoed een golf 5 mee halen.

dankjewel

BobbyEdition1
25-05-2013, 23:18
Goedkoop, maar zo goed mogelijk?
Toe maar...

En denk je nu echt dat er een spuiter een prijs aan kan hangen zonder die auto eerst gezien te hebben?

Succes!

Ludomk2
25-05-2013, 23:19
Goedkoop, maar zo goed mogelijk?
Toe maar...

En denk je nu echt dat er een spuiter een prijs aan kan hangen zonder die auto eerst gezien te hebben?

Succes!

Er zullen hier zowiezo wel leden zijn die hun golf 2 al eens gespoten hebben, daarom vraag ik het ook, dat ik al een idee heb hoeveel het gaat kosten.

GTI_Venlo
25-05-2013, 23:20
reken maar op de helft van die 7000 ;)

Ludomk2
25-05-2013, 23:20
reken maar op de helft van die 7000 ;)

Hahaha, ja daag. dan ga ik em liever tekoop zetten.
gestoord man, rij ik liever in een golf 5 mee met 7000.. god damnit

BobbyEdition1
25-05-2013, 23:27
Er zullen hier zowiezo wel leden zijn die hun golf 2 al eens gespoten hebben, daarom vraag ik het ook, dat ik al een idee heb hoeveel het gaat kosten.
Mijn MKII is ook al overgespoten dus ik weet waar ik over praat.
Maar goed werk kost goed geld, zo makkelijk is het...

Ruud
25-05-2013, 23:31
Ludomk2

VW Enthousiast





Join Date: Feb 2013

Location / Country: Belgie

Posts: 81









--------------------------------------------------------------------------------



Quote:




Originally Posted by powah

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.


Ik vind mijn Golfje al mooi genoeg, btw heb em maar voor 500euries gehaald, dus voorwat 1000euro's aan opmaken?
is gestoord. 3000euro bijleggen heb je een mooie Golf 4 of een Bora ervoor

?

Ludomk2
25-05-2013, 23:31
Mijn MKII is ook al overgespoten dus ik weet waar ik over praat.
Maar goed werk kost goed geld, zo makkelijk is het...

Moet gewoon in dezelfde kleur gespoten worden, niet meer niet minder :D
ik lees in andere forums dat het tussen 900 tot 1300euro kan zijn.
dat valt nog goed mee, maar erboven? dan vind ik het niet waard om te doen
(mijn mening heren) :thumbup:

Gout
25-05-2013, 23:33
Ligt er aan wat er aan gedaan moet worden , putjes weg plamuren of echt alleen overspuiten.
Als je de auto zelf uit elkaar haald ben je rond de €2000,- kwijt bij een goede spuiter die hem na polijst.

Heb wel eens werk gezien waar een hoop geld voor was betaald wat er niet uit zag dus zegt niet altyd wat maar je kan hier bij ons ook je auto laten overspuiten voor €850,- maar als je der blij van word is een 2de hahah

Spierings
25-05-2013, 23:34
Met een gemiddeld werkplaats tarief van zeg maar 65 euro kun je er van uit gaan dat een spuitbeurt van 800-1300 euro echt een haast karwei is wat naar mijn mening niet echt goed kan zijn.

Je hebt altijd bedrijven die het goedkoper kunnen, maar of dat de kwaliteit ten goede komt.
Als je hem zelf kaal maakt en zelf weer op bouwt zal het een stuk goedkoper zijn.

Ludomk2
25-05-2013, 23:34
Ludomk2

VW Enthousiast





Join Date: Feb 2013

Location / Country: Belgie

Posts: 81









--------------------------------------------------------------------------------



Quote:




Originally Posted by powah

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.


Ik vind mijn Golfje al mooi genoeg, btw heb em maar voor 500euries gehaald, dus voorwat 1000euro's aan opmaken?
is gestoord. 3000euro bijleggen heb je een mooie Golf 4 of een Bora ervoor

?

Ik zit behoorlijk te twijfelen wat ik wil doen.

Dokter D
25-05-2013, 23:35
De mijne koste 1500, lag volledig uit elkaar.

Ludomk2
25-05-2013, 23:38
Ligt er aan wat er aan gedaan moet worden , putjes weg plamuren of echt alleen overspuiten.
Als je de auto zelf uit elkaar haald ben je rond de €2000,- kwijt bij een goede spuiter die hem na polijst.

Heb wel eens werk gezien waar een hoop geld voor was betaald wat er niet uit zag dus zegt niet altyd wat maar je kan hier bij ons ook je auto laten overspuiten voor €850,- maar als je der blij van word is een 2de hahah

Het probleem is ik heb hier en daar krasjes deukjes, vooral boven op het dak, groot deukje, de kosten moeten niet overdreven zijn, want ik ben nog maar een student van 21 jaar, die af en toe eens een weekendjobje krijgt.
anders verkoop ik hem gewoon in deze huidige staat en zoek ik verder voor een mooiere auto haha

Ludomk2
25-05-2013, 23:38
De mijne koste 1500, lag volledig uit elkaar.
Die prijs valt nog goed mee, betaalbaar zomervakantie maandje werken :)

Spierings
25-05-2013, 23:39
Ik zit behoorlijk te twijfelen wat ik wil doen.
Ik denk dat je er al uit bent ;) Je hebt al gezegt dat je er niet veel aan uit wilt geven omdat je anders een nieuwer type koopt..

Ludomk2
25-05-2013, 23:40
Met een gemiddeld werkplaats tarief van zeg maar 65 euro kun je er van uit gaan dat een spuitbeurt van 800-1300 euro echt een haast karwei is wat naar mijn mening niet echt goed kan zijn.

Je hebt altijd bedrijven die het goedkoper kunnen, maar of dat de kwaliteit ten goede komt.
Als je hem zelf kaal maakt en zelf weer op bouwt zal het een stuk goedkoper zijn.

Dat is best wel waar ja, ik ken hier wel 3 carroserie garages in de buurt, zal vanaf de maandag eens vragen bij hun

Ludomk2
25-05-2013, 23:41
Ik denk dat je er al uit bent ;) Je hebt al gezegt dat je er niet veel aan uit wilt geven omdat je anders een nieuwer type koopt..
Klopt, dat had ik gezegd ja :) vind het gewoon jammer, de dieselmotor is echt betrouwbaar, ik heb al 11000km achter de rug, tot nu toe heb ik alleen mijn kachelradiateur vervangen.
voor de rest helemaal niets.

Spierings
25-05-2013, 23:48
Dat is best wel waar ja, ik ken hier wel 3 carroserie garages in de buurt, zal vanaf de maandag eens vragen bij hun
Denk dat je kunt bellen wat je wilt, maar een goed schadebedrijf kan je toch pas een prijsopgave geven als ze je wagen gezien hebben.

Daarnaast zullen ze bij het strippen nog mogelijk extra werk tegenkomen in de vorm van deukjes en roest.

Dokter D
25-05-2013, 23:49
Dan is rollen een optie, alleen die kleur is niet te rollen.

Ludomk2
25-05-2013, 23:51
Dan is rollen een optie, alleen die kleur is niet te rollen.
Een maat van me van op school heeft een Vw Kever mat grijs geverfd met een roller.. hoe hij dat heeft kunnen klaar spelen weet ik niet.
was ik maar handig in auto lakken haha, dan kwam het goed van pas :confused:

Tjaap
26-05-2013, 00:07
Lees je eens in:

http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=194

Ludomk2
26-05-2013, 00:15
Lees je eens in:

http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=194
dankjewel

Migor
26-05-2013, 00:22
Ik wil ook mijn auto overnieuw laten spuiten maar het is wat jezelf wilt. Je weet dat je nooit het geld terug ziet wat je er in steekt het gaat meer om hoeveel hou jij van de auto en of merk. Ik was naar schatting 1850 euro kwijt (kaal aangeleverd) hoop dat hij dan over 2 maanden naar de spuiter kan. Maar laat het niet doen voor 700 euro denk dat je dat snel terug zal zien en aardig spijt van zal hebben.

Ludomk2
26-05-2013, 00:36
Ik wil ook mijn auto overnieuw laten spuiten maar het is wat jezelf wilt. Je weet dat je nooit het geld terug ziet wat je er in steekt het gaat meer om hoeveel hou jij van de auto en of merk. Ik was naar schatting 1850 euro kwijt (kaal aangeleverd) hoop dat hij dan over 2 maanden naar de spuiter kan. Maar laat het niet doen voor 700 euro denk dat je dat snel terug zal zien en aardig spijt van zal hebben.

Ik hou echt overdreven veel van mijn golf 2 haha, ik wil em loslaten om een misschien dezelfde mooiere te kopen ofwel gewoon een nieuwer model.
ben zeer tevreden met de motor. 11000km en heb helemaal NIETS vervangen :tongue:
alleen olie en filters (sinds november nog niet verwisseld).
gaan lang mee en zeker een 1.6D blok.

klopt, daarmee dat ik nog aan het twijfelen ben wat ik zal doen,
toch bedankt voor je reactie

fcapri
26-05-2013, 06:58
mijn schoonbroer heeft destijds zijn golf laten overspuiten in 2tone (oranje zwart)

ging een weekje duren en 1000€, na 3weken zagen was de auto eindelijk klaar. de overgang van oranje naar zwart was heel duidelijk te voelen.
binnen het jaar begon de verf los te springen aan de deursloten, dakgootjes, knikrand in de deur....

toen is er een ongelukje mee gebeurd en werd de voorvleugel vervangen bij een carossier en daar ook gespoten. en die heeft gesukkeld. de oranje kleur kreeg die gewoon niet goed, die vorige spuiter has blijkbaar 'camionverf' ofzo gebruikt. een laklaag waar de vernis al mee inzit. en daarom was die overgang van oranje naar zwart zo duidelijk merkbaar. het randje dat we voelde was waar de afplaktape ooit zat.
kostprijs van enkel die voorvleugel herspuiten: 400€.

ik heb een jaar of 5geleden paar liter verf gekocht om mijn capri te herspuiten in hetzelfde kleur. die verf koste toen 250€.
als je de auto zelf GOED mat zet (kruipt het meeste tijd in en als ze dit niet doen springt de verf er af na een tijdje), kan je bevriend misschien iets goedkoper.

de GOEDKOOPSTE manier om te spuiten; jezelf inschrijven bij een avondschool carosserie, daar leren ze u lassen, plamuren, spuiten en daar staat een spuitcabine ter beschikking. je auto daar dus strakschuren, en spuiten. kost je enkel de verf :D

ik heb destijds mijn fiesta proberen rollen (van donkerblauw naar wit), dat is echt niet simpel. 1 keer de rol niet goed rollen en ge hebt strepen. uiteindelijk heb ik de ramen afgeplakt, spuitpistool genomen en de boel gewoon wit gespoten (met radiatorverf, kostprijs 50€ :D ).
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/fiesta2/herspuiten.htm

men dodge heb ik met de hand geverf met een verfborstel, kostprijs 32€ :D (3 potjes verf van 10,5€ in de doe-het-zelf). daar springt nu na 3jaar de verf overal wat af doordat ik niet genoeg geschuurd heb :( .
gelukkig maar 30€ leergeld ipv 500 of 1000€. is wel handig als je graag eens van kleurtje wisseld.
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodge/paintjob/ .

als je geen roest en dergelijke hebt in uwe lak, dan kan je misschien wrappen overwegen? kost ook niet zo gek veel hoor

jettaracing
26-05-2013, 09:10
Ik merk wel dat mensen geen idee hebben wat voor werk erin zit om een auto goed en netjes voor te bewerken , alleen de lak die op de hele auto moet zal incl grondlak , basiskleur en blanke lak al gauw 700-800 euro kosten , dan alle voorbewerkingsuren nog ........ Met zelf demonteren scheelt het natuurlijk heel wat geld , complete overspuiter zal je ongeveer toch moeten rekenen tussen de 1500 en 2000 euro , als je m zelf gedemonteerd aanleverd , Dan heb je de auto strak en netjes en goed in de lak zitten . Hangt er ook van af hoe de staat van het lakwerk en roest deuken is natuurlijk , een spuiter zal altijd de auto willen zien voor die een prijs gaat noemen .

Dus met een complete paintjob van 500-750 euro , daar zal de kwaliteit ook naar zijn , en je later er wel spijt van krijgt als het niet goed blijkt te zijn ............

Dokter D
26-05-2013, 11:12
:goodpost:

De mijne heb ik inderdaad helemaal kaal aangeleverd.
Zelf van te voren alle laswerkzaamheden gedaan en de grote lijnen strakgezet, dit scheelt zo 500-700 euro.

Gijs
26-05-2013, 11:47
Hahaha, ja daag. dan ga ik em liever tekoop zetten.
gestoord man, rij ik liever in een golf 5 mee met 7000.. god damnit
Het doet er niet toe welke auto je laat spuiten, het zijn gewoon de uren en materiaal kosten. Als jij voor 7000 euro een Golf 5 kan "halen", wie houdt je tegen? Spuitwerk voor 1000 euro is wat mij betreft 1000 euro te veel, want dan krijg je gewoon prutwerk. En voor spuitwerk dat gaat scheuren, eraf valt etc is elke euro te veel geld. Goed werk kost tijd en geld :)