PDA

View Full Version : Golf V 1.9 tdi start slecht warm/koud en loopt koud soms onregelmatig


Tha_Golf
14-06-2013, 19:55
hallo!

ik had een vraag over 'n golf 5 tdi.

deze start slecht ( sleutel moet je 3-4tellen vasthouden voordat motor aanslaat) zowel koud als warm. ook na lang voorgloeien
ook na koude start loopt hij soms onregelmatig. dit is maar heel even waarna hij gewoon goed gaat lopen.

ik heb al links en rehts gezocht naar dit probleem en vind veel over temp. sensor en startmotor, alleen zijn deze klachten vrijwel altijd alleen koud OF alleen warm. mijne doet het dus altijd. ik heb deze auto pas dus vandaar.

alvast bedankt!!
Groeten Jim


Edit: nu brand motorlampje en display geeft Äbgass Werkstatt.
het slecht starten deed ie eerst dus ook al. de melding komt er nu bij :shake:

Spierings
14-06-2013, 20:16
Begin met het laten uitlezen.

Slecht starten kan veel oorzaken hebben, iets wat zo over het internet lastig te vinden is.
Maakt de motor ook meer geluid als normaal ??
Is het een 1.9 of 2.0 tdi ??

Tha_Golf
15-06-2013, 10:06
1.9 tdi 105pk.
de auto wordt als het goed is vanmiddag uitgelezen. zal posten wat eruit komt!
de auto maakt naar mijn idee niet meer geluid als normaal

hopen dat het iets kleins is...
gr jim

Tha_Golf
15-06-2013, 10:58
er is een foutcode uit komen rollen:

16485 - mass air flow sensor g70: implausible signal.

deze foutcode had er al eerder in gezeten en is toen gewist maar dus terug.

ook als je half gas in 2-3 versnelling rijdt, constante snelheid "schokt" auto iets.

Tha_Golf
18-06-2013, 18:47
foutcode is na t uitlezen gewist, en is nu weer terug. abgass werkstaat en motorlampje.

het irritantste is nog wel het "schokken" dat heb ik graag snel opgelost.!!

de auto start wel iets beter de laatste paar keren.
morgenavond worden de gloeibougies doorgemeten en de egr gedemonteerd/gereinigd.

mensen nog meer ideeën?
Groeten Jim

Polo1w
18-06-2013, 19:39
Als de storingscode iets in de richting van luchtmassameter geeft, is het dan geen zaak dat ding eerst eens te checken?
Bijv al rijdend de waardes die die geeft controleren met wat ie zou moeten geven.