PDA

View Full Version : Electronica probleem verstralers MKII


Ludomk2
20-06-2013, 21:51
Beste,

Ik heb een raar probleem met mijn verlichting.
na het vervangen van de H3 verstraler-koplampen, gaan ze niet meer aan.
als ik het grootlicht aanzet, brand er geen blauw lampje in het dashboard.
En de linkse H4 lamp schijnt feller terwijl de rechtse H4 lamp uitvalt en op stadslicht alleen maar werkt.
wat kan de oorzaak zijn?

groetjes

Erik Baas
20-06-2013, 22:05
Echt weer zo'n probleem waar geen logische verklaring voor lijkt te zijn, en dan zeg ik altijd: check alle massaverbindingen van die lampen, evt. ook die van het motorblok (!) en die van het dashboard. Misschien eerst ook even kijken of er een zekering stuk is.

Eigenlijk moet je dit met een voltmeter aanpakken, dan ben je er zó achter.

Ludomk2
20-06-2013, 22:08
Echt weer zo'n probleem waar geen logische verklaring voor lijkt te zijn, en dan zeg ik altijd: check alle massaverbindingen van die lampen, evt. ook die van het motorblok (!) en die van het dashboard. Misschien eerst ook even kijken of er een zekering stuk is.

Eigenlijk moet je dit met een voltmeter aanpakken, dan ben je er zó achter.

Is een goed idee, de voltmeter is het eerste begin, eerst zoeken waar ik em voor het laatst gelegd had.

Moet wel erbij melden dat mijn vorige H4 lampje doorgebrand is omdat ik waarschijnlijk kortsluiting gemaakt heb, met het aansluiten van de draadjes van het H3 lampje.
Was zo blij dat alles werkte, tot ik ineens een barst op de verstraler zag, wou deze vervangen, maar gauw heb ik er een zooitje van gemaakt.

dankje voor de tip Erik!