PDA

View Full Version : voorproefje Nieuw blok.....


Mychatype3
27-06-2005, 16:36
Kon het niet laten……ff een fotootje van mijn nieuwe blok.
Ik hoop hem draaiende te hebben voor de circuitdag? Maar moet toch echt draaien op DDD3
Groet mycha

Beetlefreak
27-06-2005, 16:50
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4685

(B)ruud
27-06-2005, 17:29
hmmm....nice :D
Ziet er goed uit...wat komt er nog op???

Greetz Ruud

Jasper Ovaal
27-06-2005, 17:36
ziet erg erg goed uit, komen heel wat afgeronde motor projecten op die circuitdag, gaaf.. ;)

kammetje
27-06-2005, 20:08
nice piece of work mycha....

Nu mag ik ook hahahahha...mijn motortje is er voor 50% mee opgehouden...mijn vrouw ziet nu ook de noodzaak whieha....tijd om een richting Ron te komen dus.

the hanz
28-06-2005, 06:06
gaat er goed uitzien, maar aan de spruitstukken te zien geen dichte motorkap... ben benieuwd wat het gaat doen succes.. :D

Henny
28-06-2005, 07:07
dat ziet er wel heftig uit al dat buiswerk welke pijlstok ga je gebruiken ?

volksaddiction
28-06-2005, 07:25
:eek:
Ziet er goed uit Mych !!
Ben benieuwd op DDD3, zal er wel een filmpie van maken !!

Mychatype3
28-06-2005, 10:19
hmmm....nice :D
Ziet er goed uit...wat komt er nog op???

Greetz Ruud


Wordt een type3 blok voor mijn 64er notch.
76,4 x 92 = 2030 cc
Engle nokkenas 140
alles uitgewogen en gebalanceerd.
CB-performance cnc geflowde koppen met 42x37 kleppen
Plaatwerk is gepoedercoat gaat er zondag omheen :biggrin:
44er webers en elektronische ontsteking, mesa oliekoeler en Mitsuba benzinepomp.

Groet mycha

Mychatype3
28-06-2005, 10:20
nice piece of work mycha....

Nu mag ik ook hahahahha...mijn motortje is er voor 50% mee opgehouden...mijn vrouw ziet nu ook de noodzaak whieha....tijd om een richting Ron te komen dus.

Oh Oh.........was de trouwerij teveel geworden voor de fastback?
Mooie dag geweest vrijdag? alles nog gelukt met afbouwen etc?

SplitBien
28-06-2005, 10:24
:eek: :eek: zucht... jaloers...

Mychatype3
28-06-2005, 10:41
dat ziet er wel heftig uit al dat buiswerk welke pijlstok ga je gebruiken ?

het blok wordt type3 opgebouwd, is een as21 cater bewerkt naar type3 dus originele peilstok :)

greetz mycha

Mychatype3
28-06-2005, 10:46
gaat er goed uitzien, maar aan de spruitstukken te zien geen dichte motorkap... ben benieuwd wat het gaat doen succes.. :D

ben benieuwd wat het gaat doen succes.. :D IK OOK............ :D :cool:

maar aan de spruitstukken te zien geen dichte motorkap... : speciaal deze spruitstukken meebesteld ivm de beter flow, helaas kan inderdaad de klep niet dicht, maak een speciaal aangepaste deksel :rolleyes: .Ik heb wel de klein spruitstukjes voor type3 (csp) maar die staan niet goed aangeschreven omtrent flow en das toch belangrijk met die cilinderkoppen 42x37 en een compressie van 9.2:1 :)
seeya mycha

Beetspeed
29-06-2005, 09:29
Zeer goed Mycha! Wordt een zeer sterk, betrouwbaar blok volgens mij :)

Groeten,
Walter

Fahrvergnugen
29-06-2005, 09:33
Ziet er goed uit Mycha, maar dat had ik je al verteld.
ben benieuwd hoe het eruitziet als al dat plaatwerk erop zit.

was ik ook al maar zover, maar langzaam kom ik er wel.

ik geef nog even geen details, want ik zit (nog) niet te wachten op (goedbedoelde) adviezen. (daarvoor ga ik wel naar Tilburg)

Groeten,
Paul.

Mychatype3
29-06-2005, 11:15
Zeer goed Mycha! Wordt een zeer sterk, betrouwbaar blok volgens mij :)

Groeten,
Walter


Thanks, mycha

Mychatype3
29-06-2005, 11:22
Ziet er goed uit Mycha, maar dat had ik je al verteld.
ben benieuwd hoe het eruitziet als al dat plaatwerk erop zit.

Me 2 ...... ;) zondagochtend ga ik bouwen!!!

was ik ook al maar zover, maar langzaam kom ik er wel.

Je weet het he! mooi werk kost tijd :p

ik geef nog even geen details, want ik zit (nog) niet te wachten op (goedbedoelde) adviezen. (daarvoor ga ik wel naar Tilburg)

Ik weet wat je bedoeling is.............DAT KOMT GOED :D :D

Groeten,
Paul.

Seeya mycha

Big_Mac_Mark
29-06-2005, 11:23
Man, dat ziet er goed uit, Mycha! Super!

Enne BTW: wanneer is DDD3? Weet iemand dat?

Mychatype3
29-06-2005, 11:45
Man, dat ziet er goed uit, Mycha! Super!

Enne BTW: wanneer is DDD3? Weet iemand dat?

Thanks, na zondag nieuwe foto's :tongue:
Das Drag Day 3 is de week voor Spa, 13 en 14 augustus.
SUPER meeting wordt echt groot dit jaar............................

Tiki Madness
29-06-2005, 16:49
looks like there is some competion!!! kom je vanavond helpen

michael

Fahrvergnugen
03-07-2005, 16:58
Foto's van de vorderingen zondag (vandaag)!! ;) :biggrin: :)

Mychatype3
03-07-2005, 17:05
vanochtend ff aan de slag geweest :tongue: :biggrin:

Fahrvergnugen
03-07-2005, 17:12
vanochtend ff aan de slag geweest :tongue: :biggrin:

dat ziet er gelikt uit :tongue: (ik had niet anders verwacht)

Wie gaat als eerste zijn motor starten?? jij of Ron?

Grtn,

krukab
03-07-2005, 19:23
kijk,das supergoed met die stoterstangpijpjes ... hoeven je koppen tenminste niet los, mocht er wat aan de hand zijn !!

Don't ask !! :mad:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4777

Mychatype3
03-07-2005, 21:28
Wie gaat als eerste zijn motor starten?? jij of Ron?

zal er om hangen!!!! Ron zijn blok zit van kop tot kop dicht, verder opbouwen en dan er in lepelen :biggrin:

De mijn zal eerder afgebouwd zijn maar ik moet nog het komplete oliekkoelsysteem maken, benzinepomp hangen dus het wordt spannend :tongue:

En jij?

Greetz mycha

Mychatype3
03-07-2005, 21:29
[QUOTE=kruk@b]kijk,das supergoed met die stoterstangpijpjes ... hoeven je koppen tenminste niet los, mocht er wat aan de hand zijn !!

Don't ask !! :mad:

Vraag het toch ;) bus blok nie goed?

aircooled
04-07-2005, 18:37
;) dat word super dik!
tering :eek:
ik moet die van mij ook maar is goed onder handen nemen,die is helemaal zwart!hahahaaa
en die carb die daar onder staat komt er ook op?
tering!
suc6 man

Tiki Madness
04-07-2005, 20:15
jep die komen er op,was mijn setje 44er webers.
Dankzij Mycha heb ik nu 48ers!!!!!!!!!!!!!!

Fahrvergnugen
15-07-2005, 09:11
he Mycha,

de 23e komt dichtbij, is er al een (foto) vervolg?? :p

Mychatype3
15-07-2005, 12:00
he Mycha,

de 23e komt dichtbij, is er al een (foto) vervolg?? :p

Ha Paul,

vervolg is er zeker, foto's volgen. Ik hoop het blok afgemonteerd te hebben voor de 23e.............. zal dus niet in de notch hangen :( maar ja mooi werk kost tijd :redface:
Seeya mycha

Fahrvergnugen
15-07-2005, 13:36
Ha Paul,

vervolg is er zeker, foto's volgen. Ik hoop het blok afgemonteerd te hebben voor de 23e.............. zal dus niet in de notch hangen :( maar ja mooi werk kost tijd :redface:
Seeya mycha

Je gaat toch wel de 23e ?? ik ga zelf nl. wel (kijken) racen zit er niet in met weinig oliedruk en....wat zal het zijn...30PK

Mychatype3
15-07-2005, 14:00
Je gaat toch wel de 23e ?? ik ga zelf nl. wel (kijken) racen zit er niet in met weinig oliedruk en....wat zal het zijn...30PK

Jaaaaaaaaaa zeker we gaan als BoXercrew :) Ron heeft een stand, mijn blok komt er te staan als demo :D
rij anders met ons mee?
mycha

Fahrvergnugen
15-07-2005, 14:02
Jaaaaaaaaaa zeker we gaan als BoXercrew :) Ron heeft een stand, mijn blok komt er te staan als demo :D
rij anders met ons mee?
mycha

Lijkt me gezellig, hoe laat en ik neem aan bij De Boxer?

Mychatype3
15-07-2005, 14:05
Lijkt me gezellig, hoe laat en ik neem aan bij De Boxer?

Jip bij de boxer it is.....tijd? moeten we nog ff plannen van de week :tongue:

Fahrvergnugen
15-07-2005, 14:09
Mooi ik hoor het wel.

Groeten, Paul.

Mychatype3
01-08-2005, 11:55
ff een update: motor hangt erin, olie-systeem aan het maken en nog wat kleine dingen!!! ik hoop as. woensdag het blok te kunnen gaan starten :wink: spannend :frown: :D :)

greetz mycha

Fahrvergnugen
01-08-2005, 12:12
ff een update: motor hangt erin, olie-systeem aan het maken en nog wat kleine dingen!!! ik hoop as. woensdag het blok te kunnen gaan starten :wink: spannend :frown: :D :)

greetz mycha

Hey Mycha,

gisteren weer goed bezig geweest zie ik, zijn alle klepstoter problemen e.d. opgelost?

Suc6 woensdag.

de foto laat zien waar ik zondag mee bezig was.

Groeten.

sjampoo
01-08-2005, 12:19
Als je een waterkoker zo scheef houd,.... stroomt ie dan niet over?

http://ommen.gkv.nl/lbl/waterkoker.gif

Fahrvergnugen
01-08-2005, 12:24
Als je een waterkoker zo scheef houd,.... stroomt ie dan niet over?

http://ommen.gkv.nl/lbl/waterkoker.gif

Ik moet nog het een en ander afwerken, dan weet ik je het te vertellen.

Als het goed is gaat hij NIET koken.

het is een tussenoplossing, er komt weer luchtkoeling in.

Mychatype3
01-08-2005, 12:52
Hey Mycha,

gisteren weer goed bezig geweest zie ik, zijn alle klepstoter problemen e.d. opgelost?

Suc6 woensdag.

de foto laat zien waar ik zondag mee bezig was.

Groeten.

Ha die Paul,

Jip druk bezig.....ik hoop dat alles goed komt! Ron heeft de kleppen etc. gedaan :D

Jij bent ook lekkerrrr bezig :p wanneer loopt ie :cool:

Groet

Fahrvergnugen
01-08-2005, 13:02
Ha die Paul,

Jip druk bezig.....ik hoop dat alles goed komt! Ron heeft de kleppen etc. gedaan :D

Jij bent ook lekkerrrr bezig :p wanneer loopt ie :cool:

Groet

Ik moet nog motorsteunen maken, inlaatspruitstuk veranderen, uitlaat maken en de bedrading en kabels aansluiten.
Je zou bijna zeggen dat er nog niet veel gebeurt is.

Planning is eind deze week/begin volgende week weer lopend!!!!

P.S. als ik mijn bus om de hoek parkeer, mag ik dan 4-09 ook komen kijken?

Mc. donalds is trouwens Tilburg niet Goirle (ind. terrein de Katsbochten)

Beetspeed
01-08-2005, 13:19
Nice Mycha!

Heb je al oordopjes besteld voor tegen het inlaatgeluid :D

Mychatype3
01-08-2005, 15:07
Ik moet nog motorsteunen maken, inlaatspruitstuk veranderen, uitlaat maken en de bedrading en kabels aansluiten.
Je zou bijna zeggen dat er nog niet veel gebeurt is.

Planning is eind deze week/begin volgende week weer lopend!!!!

P.S. als ik mijn bus om de hoek parkeer, mag ik dan 4-09 ook komen kijken?

Mc. donalds is trouwens Tilburg niet Goirle (ind. terrein de Katsbochten)

Ja is veel werk een waterkoker in bouwen :p weet er alles van :biggrin: ben ruim een jaar bezig geweest met mijn oude ponton!!!!

Tuurlijk mag je komen , je moet komen :) , hoe meer zielen hoe meer "fun"

Mychatype3
01-08-2005, 15:09
Nice Mycha!

Heb je al oordopjes besteld voor tegen het inlaatgeluid :D

er gaat toch niks boven webers :biggrin: kan geen radio tegen op :tongue:

(ik isoleer mijn achterbank ;) en in de toekomst komt er een centraal luchtfiltersysteem)

Beetspeed
04-08-2005, 09:08
(ik isoleer mijn achterbank ;) en in de toekomst komt er een centraal luchtfiltersysteem)
Hehe, ja ik riep het idd vanwege die open ruimte waar ze in uit komen. Het geluid is idd leuk voor een korte rit, maar voor de lange afstand kan het wel eens heel irri worden als je net op een bepaalde 'toonhoogte' zit met dat aanzuiggesnorkel.
Zo'n centraal aanzuigsysteem is dan idd je van het; als je een goeie hebt, kost het geeneens vermogen!


er gaat toch niks boven webers :biggrin: kan geen radio tegen op :tongue:

Jawel hoor: 48mm Jenvey gasklephuizen boven een 100 of 103mm boring :biggrin: (diepte van het aanzuiggeluid schijnt namelijk afhankelijk te zijn van de grootte van de cylinderboring)

CU,
Walter

Fahrvergnugen
05-08-2005, 07:06
ff een update: motor hangt erin, olie-systeem aan het maken en nog wat kleine dingen!!! ik hoop as. woensdag het blok te kunnen gaan starten :wink: spannend :frown: :D :)

greetz mycha


En???? Loopt ie????

the hanz
05-08-2005, 11:15
ja woensdag is al twee dagen geleden ... :confused: :confused:

Mychatype3
05-08-2005, 11:45
ja woensdag is al twee dagen geleden ... :confused: :confused:

Ja ja... druk bezig :D
Maar hij loopt :p :) gistermiddag aan de praat gebracht, zelfs gisteravond al een rondje gereden! Maar nog van alles te doen, afstellen, carter ontluchtingmaken, koppeling stellen, sproeieren etc. etc. Maar hij loopt dus we zijn op de goede weg :biggrin:
seeya mycha

Van het weekend zal ik foto's posten ;)

Mychatype3
05-08-2005, 11:47
Jawel hoor: 48mm Jenvey gasklephuizen boven een 100 of 103mm boring :biggrin: (diepte van het aanzuiggeluid schijnt namelijk afhankelijk te zijn van de grootte van de cylinderboring)

Je hebt altijd baas boven baas :cool: maar idd 48mm is JAM JAM :tongue:

Beetspeed
05-08-2005, 13:17
Je hebt altijd baas boven baas :cool:
Nou, dat valt wel mee/tegen hoor: die van jou zit tenminste in een type 3 en dat is veel byzonderder dan een sterke motor in een kever.
Het zou zomaar kunnen dat je straks kan zeggen dat je de snelste type 3 in nederland hebt!
Kijk en dat is pas echt baas boven baas!

btw: een (wissel)beker voor de snelste type 3 van nederland, uit te reiken door de type 3 club nederland...hmmm, is dat niet een idee? (oh ja, moet eerst nog even opgericht worden haha :biggrin: )

Mychatype3
05-08-2005, 21:19
btw: een (wissel)beker voor de snelste type 3 van nederland, uit te reiken door de type 3 club nederland...hmmm, is dat niet een idee? (oh ja, moet eerst nog even opgericht worden haha :biggrin: )[/QUOTE]

Wordt aangewerkt :biggrin: Naam is er al ? zal vermeld staan op de limited stickers voor alle type3 rijders op de mac meeting 4/9/05 (ik heb er 30 laten maken, dus komt wel goed :cool: )

Beetspeed
06-08-2005, 17:15
Wordt aangewerkt :biggrin: Naam is er al ? zal vermeld staan op de limited stickers voor alle type3 rijders op de mac meeting 4/9/05 (ik heb er 30 laten maken, dus komt wel goed :cool: )
Cool!
En die sticker MOET ik hebben natuurlijk...alleen kan ik er niet @#$%^& bij zijn grrr....
(please, please eentje achterhouden poir moi?)

kammetje
07-08-2005, 10:18
hahahaha, ik doe ook mijn best! Eerst maar weer ff de binnen en buitenkoker er tussen inlassen dan maar..motor krijg ik wel weer aan de praat voor die tijd, dat moet geen probleem zijn...en al het een probleem is dan kan ik nog atijd advies inwinnen bij jullie allemaal...als ie dan nog niet loopt dan zal er wel geen benzine meer inzitten hahahaha

Mychatype3
07-08-2005, 16:15
Blok loopt, nog vele verbeteringen volgen oa. te weinig benzine :o :biggrin: ? slang diameter te klein, tank verstopt (is ook 41 jaar oud!! :p ) pomp mogelijk te klein...... kan niet meer maken dan 3500 toeren en dan zijn mijn 44ers leeg.............. :confused: Maar komt goed nog een week tot DDD# :mad: (kort dag :redface: )

Trekt wel als een lier en klinkt geweldig :rolleyes:

Hier wat nieuwe foto's groet mycha

Beetspeed
07-08-2005, 19:30
Ziet er errug goed uit!

Kun je die demper mss nog wat hoger ophangen, want hij lijkt wat onnodig laag te hangen?:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5281

Groeten,
Walter

Mychatype3
07-08-2005, 19:33
Kun je die demper mss nog wat hoger ophangen, want hij lijkt wat onnodig laag te hangen?


Kan nu niet hoger, ga na DDD3 de flens wat aanpassen en mogelijk dat het dan wel kan. Hij hangt nu zoals ie bedoelt is....... kijk maar naar de eindpijp deze hangt horizontaal terwijl de demper naar benden hangt.

Beetspeed
07-08-2005, 19:45
Ja, kan ook de hoek komen waaronder de foto is gemaakt natuurlijk ;)

Wees 'gentle' voor je bakrubbers zou ik verder zeggen :biggrin: en hou de Type 3 eer hoog op DDD ;)
Zeer beneut wat je 1/4 mile tijd wordt. Dat moet ik ook maar eens een keer doen, zo'n echte 1/4 ml rijden; lijkt me helemaal gaaf, euh, vet! :tongue:

Greets,
Walter

Mychatype3
08-08-2005, 12:09
Ja, kan ook de hoek komen waaronder de foto is gemaakt natuurlijk ;)

Wees 'gentle' voor je bakrubbers zou ik verder zeggen :biggrin: en hou de Type 3 eer hoog op DDD ;)
Zeer beneut wat je 1/4 mile tijd wordt. Dat moet ik ook maar eens een keer doen, zo'n echte 1/4 ml rijden; lijkt me helemaal gaaf, euh, vet! :tongue:

Greets,
Walter

Bakrubbers krijgen het zwaar :biggrin: ik heb al nieuwe bakrubbers eronder geschroeft en een extra travers gemaakt voor het neusstuk ;)
(gekopieert van Gene Berg :cool: ) Helaas te weinig tijd anders had ik mijn uriethane ophangset voor het subframe er ook al onder gezet + pendelas-homokineet subframe :D :D.

1/4 mile zal ik toch voorzichtig moeten zijn "nog erg weinig" inrij kilometers er opzitten. Dinsdag 16/8 gaat de auto op de testbank bij dynoday van DAS :tongue: :eek: HEFTIG!!!

Woody's Notch
13-08-2005, 19:19
Heb je geen hinder ondervonden met de andere oliepomp, Wat heb je nog meer gedaan voor de oliekoeling. Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met type 1 met upright cooling?. Daar heb ik die oliekoeler bij de 3de cil weg gehaald en een extren koeler met thermo en filter gemonteerd by type 3 is het nog nieuw voor mij ivm met andere ventilator kast.

Mychatype3
14-08-2005, 18:03
Heb je geen hinder ondervonden met de andere oliepomp, Wat heb je nog meer gedaan voor de oliekoeling. Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met type 1 met upright cooling?. Daar heb ik die oliekoeler bij de 3de cil weg gehaald en een extren koeler met thermo en filter gemonteerd by type 3 is het nog nieuw voor mij ivm met andere ventilator kast.

Full flow op een type3 is no easy going, maar het gaat. Je moet je koelhuis flink veranderen (veel wegslijpen) en daarna met polyester het koelhuis weer dicht maken (tenminste dat heb ik gedaan). Ik rij nu met een compressie van 9.2:1 en een mesa oliekoeler incl. koelvin en tot nu toe prima resultaat. max temp. 105 C als ik flink aan het gas hang :biggrin:
Originele oliekoeler heb ik ook weggehaald en daar het plaatwerk op aangepast. Op de 3e cilinder heb ik nu een cilinderkop temperatuurmeter aanhangen en deze geeft onder flink gas geven max 350 F aan.
Groet

Fahrvergnugen
14-08-2005, 18:36
hey Mycha,

Is alles heel gebleven op je DDD 3 avontuur?

Hoe was het? (fotos)

Later, Paul.

Mychatype3
14-08-2005, 20:05
hey Mycha,

Is alles heel gebleven op je DDD 3 avontuur?

Hoe was het? (fotos)

Later, Paul.

DDD3 was F..king great, vandaag was K.. slecht weer dus naar huis gegaan maar gisteren was TOP........
Alles heel gebeleven bij ons alle drie :tongue: :biggrin: ;)
Ron zijn blok is super snel :eek: mijne is nog niet helemaal top maar komt nog heb er nu ca. 600km opzitten en gaat steeds beter lopen :biggrin:
Foto's hou de site van www.deboxer.nl goed in de gaten :)
Seeya mycha

En hoe gaat het met jouw bus?

Fahrvergnugen
15-08-2005, 06:27
En hoe gaat het met jouw bus?[/QUOTE]


Het einde komt in zicht, maar is het eene probleem opgelost dan meld het volgende zich al weer aan.

nu alleen de draadboom van motorruimte naar cabine nog trekken, waterleidingen (kachel en expansie tank) naar cabine leggen, uitlaat maken en de motor een beurt geven. En dan duimen dat alles werkt!!.

Grtn.

Fahrvergnugen
15-08-2005, 13:31
[QUOTE=Mychatype3]DDD3 was F..king great, vandaag was K.. slecht weer


Okay dan, ik heb de foto's bekeken.

Ik denk dat ik volgend jaar ook maar eens naar DDD4 moet.

Beetspeed
23-08-2005, 13:10
Hey Mycha,

Hoe is het nu met de motor? Trekt-ie nu al beter door? Wat was het? of is het euveltje nog niet gevonden?

Greets,
Walter

Beetspeed
29-08-2005, 12:39
Want 52 pk op de achterwielen is echt veul te weining hoor :eek:

http://blogsimages.skynet.be/images/002/576/078_8e12b9c87b11abe3c8073d43de22b92d.jpg

Groeten,
Walter

kammetje
29-08-2005, 20:43
was da?

Beetspeed
30-08-2005, 08:08
Overzicht van de gemeten vermogens op de Das Dyno Day...

Mychatype3
31-08-2005, 19:53
Overzicht van de gemeten vermogens op de Das Dyno Day...


JIP 52 :o :confused: is diep triest..... meeting klopt niet is in zijn 2e versnelling gemeten en hij smoorde enorm!!!
Ben net terug uit italie.... vakantie geweest.
Notch lekker in de garage laten staan tijdens spa en ron "eigenaar boxer" heeft er nog aangewerkt. 1 probleem was dat mijn kleppen niet ver genoeg open gingen!!! das nu in orde. loopt mooi heeft alleen een "dip" tussen 2500 en 4000 toeren daarna gaat hij weer? sproeier bezetting ga ik morgenavond aan werken. Heb nu lucht 190, hoofd 140 en stationair 52 ..... eens kijken wat ik ga veranderen..........??

Greetz mycha

Beetspeed
01-09-2005, 07:01
1 probleem was dat mijn kleppen niet ver genoeg open gingen!!!

Had je 'coil bind' (meer kleplift dan de klepveer kan inveren) dan? :eek: Das niet idd niet goed. Wel iets dat je had eigenlijk moeten controleren natuurlijk :redface: Ach, belangrijk dat je het nu ontdekt hebt. Hoe ga je het aanpassen met de motor nog in elkaar? Of zijn de koppen eraf gehaald?

. Heb nu lucht 190, hoofd 140 en stationair 52 ..... eens kijken wat ik ga veranderen..........??

Greetz mycha
Probeer met een goeie lambdameter te kijken bij welke gasklepstand en toerental je te vet of te arm staat. Op een 2 liter kan je misschien naar 55 stationair voor iets meer trekkracht onderin. Wellicht is hoofd 135 mogelijk met 32 venturis voor een wat fellere,scherpere acceleratie. Probeer het maar eens ;)

Groetjes,
Walter

kammetje
01-09-2005, 19:25
wat een kennis, vet gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wroemvroem......ach laat me maar ff :)

Mychatype3
05-09-2005, 16:29
Probeer met een goeie lambdameter te kijken bij welke gasklepstand en toerental je te vet of te arm staat. Op een 2 liter kan je misschien naar 55 stationair voor iets meer trekkracht onderin. Wellicht is hoofd 135 mogelijk met 32 venturis voor een wat fellere,scherpere acceleratie. Probeer het maar eens ;)

Groetjes,
Walter[/QUOTE]

Labdameter had ik er al inzitten.... ;) dus daarmee was ik al op de goede weg :cool: Ik heb nu stationair veranderd in 55 en hoofd in 135. Ik had eerst alleen stationair gedaan en dat was al een goede verbetering, nu met 135 hoofd erbij weer beter :biggrin: .......mis alleen nog snelheid de motor komt naar mijn inziens niet snel "genoeg" op toeren het duurt veels te lang voordat ik de 5000 of meer :tongue: haal........

ligt dat dan aan mijn venturi? ik moet nog kijken wat er in mijn 44ers zit :o

Luchtsproeier heb ik nog steeds op 190 staan......de motor houdt niet echt meer in alleen als hij warmer wordt stottert hij wat!!!! in het toerengebied 3000-4500....... ik denk dat het aan frisse lucht schort! het wordt erg warm in mijn oude kofferruimte waar nu de webers huizen. Ik heb twee gaten gezaagd in mijn motor deksel waar de webers doorheen steken (nog geen centraalluchtfiler met een centrale aanzuigbuis op koude lucht :( )

Cilinderkop temp. is perfect in de stad ca. 275-300F snelweg en flink trappen ca. max..................350 :eek: erg oke!!!

Olie temp. is ook prima onder controle snelweg met ca. 3200-3500 toeren naar DDD3 (120 km/h) 100c met de ventilator aan.

Groet mycha

Beetspeed
06-09-2005, 06:43
Labdameter had ik er al inzitten.... ;) dus daarmee was ik al op de goede weg :cool: Ik heb nu stationair veranderd in 55 en hoofd in 135. Ik had eerst alleen stationair gedaan en dat was al een goede verbetering, nu met 135 hoofd erbij weer beter :biggrin: .......mis alleen nog snelheid de motor komt naar mijn inziens niet snel "genoeg" op toeren het duurt veels te lang voordat ik de 5000 of meer :tongue: haal........

ligt dat dan aan mijn venturi? ik moet nog kijken wat er in mijn 44ers zit :o

Luchtsproeier heb ik nog steeds op 190 staan......de motor houdt niet echt meer in alleen als hij warmer wordt stottert hij wat!!!! in het toerengebied 3000-4500....... ik denk dat het aan frisse lucht schort! het wordt erg warm in mijn oude kofferruimte waar nu de webers huizen. Ik heb twee gaten gezaagd in mijn motor deksel waar de webers doorheen steken (nog geen centraalluchtfiler met een centrale aanzuigbuis op koude lucht :( )

Cilinderkop temp. is perfect in de stad ca. 275-300F snelweg en flink trappen ca. max..................350 :eek: erg oke!!!

Olie temp. is ook prima onder controle snelweg met ca. 3200-3500 toeren naar DDD3 (120 km/h) 100c met de ventilator aan.

Groet mycha
Leuk dat-ie reageert zoals ik al een beetje dacht (en dat vanachter de computer...).
Die narrow-band lambdameter van jou...tsja :confused: nou ja, ik daar geloof ik al genoeg lelijks over gezegd had op de keversite circuitdag :tongue:
Ben ook erg blij dat de koptemperaturen goed zijn. Probeer ook eens te kijken of je verschil ziet bij een constante belasting/snelheid in koptemp als je een hoofdsproeier wisselt. Soms geeft dat ook een goed indicatie of je op de goede weg bent. Arme mengsels geven natuurlijk hogere koptemperaturen en je weet nu dat de koptemp meter suspersnel reageert. Je kunt hem dan ook mooi als tuningtool gebruiken als je weet wat je afleest.
Rij voor de grap ook eens een keertje met de achterklep eraf en kijk of dat uitmaakt in hoe de motor trekt als-ie warm is. Weet je meteen of het daar niet (of wel) in zit zonder dat je eerst een duur centraal luchtfilter moet monteren.

Wist niet (meer) dat je 44'ers had, maar daar zitten standaard 36mm venturis in trouwens. Wel zijn deze carbs heel goed te tunen gelukkig.

Hoe staat je ontsteking?: wat is je voorontsteking en wat is je totale vervroeging (vanaf ca. 3500 rpm dus)?

Groetjes,
Walter

Mychatype3
06-09-2005, 10:42
Leuk dat-ie reageert zoals ik al een beetje dacht (en dat vanachter de computer...).
Die narrow-band lambdameter van jou...tsja :confused: nou ja, ik daar geloof ik al genoeg lelijks over gezegd had op de keversite circuitdag :tongue:
Ben ook erg blij dat de koptemperaturen goed zijn. Probeer ook eens te kijken of je verschil ziet bij een constante belasting/snelheid in koptemp als je een hoofdsproeier wisselt. Soms geeft dat ook een goed indicatie of je op de goede weg bent. Arme mengsels geven natuurlijk hogere koptemperaturen en je weet nu dat de koptemp meter suspersnel reageert. Je kunt hem dan ook mooi als tuningtool gebruiken als je weet wat je afleest.
Rij voor de grap ook eens een keertje met de achterklep eraf en kijk of dat uitmaakt in hoe de motor trekt als-ie warm is. Weet je meteen of het daar niet (of wel) in zit zonder dat je eerst een duur centraal luchtfilter moet monteren.

Wist niet (meer) dat je 44'ers had, maar daar zitten standaard 36mm venturis in trouwens. Wel zijn deze carbs heel goed te tunen gelukkig.

Hoe staat je ontsteking?: wat is je voorontsteking en wat is je totale vervroeging (vanaf ca. 3500 rpm dus)?

Groetjes,
Walter

He Walter,
Mijn dank voor je reacties en goede ideeen :)
Met klep open heb ik op DDD3 gedaan, alleen stonden toen mijn kleppen verkeerd en zeker de verkeerde sproeiers. Toen heb ik gesprint zonder luchtfilters en met de klep schuinopen.................ik had zeker de indruk dat dit positief was. Maar ga deze week het nog eens testen met deze sproeiers.
Wat vindt jij van de venturies als er inderdaad 36ers inzitten is het dan verstandig om naar 32ers over te gaan??? :confused: (venturies zorgen toch voor de snelheid in toeren?)
Narrow-band lambdameter is inderdaad niet ideaal...maar ja :o
Ontsteking moet ik ff navragen "Ron eigenaar Boxer" heeft deze gezet.
Kop temp. meter is echt SUPER werkt echt snel en goed, met deze sproeiers is de kop temp. ca. 25F lager dan met de vorige setup.
Centraal luchtfilter zal er toch wel moeten komen hoor..........anders heb ik straks geen gehoor meer over :eek: brult echt wel twee 44ers achter je achterbank ;) .
Thanks mycha

Ps: ik heb nog een sticker voor je :biggrin:

Ps2: ben jij nog bezig met een oxyboxer/type5?

Beetspeed
06-09-2005, 11:44
He Walter,
Mijn dank voor je reacties en goede ideeen :)

Ach, voor een mede type 3 rijder en een aardige vent (leuk je toen een keer gesproken te hebben op de KCD) denk je graag wat harder na ;)

Ontsteking moet ik ff navragen "Ron eigenaar Boxer" heeft deze gezet.

Dat kan op een blok als die van jou nogal eens heel erg veel uitmaken, vandaar de vraag. Nu is timing bij een type 1 toch wel anders dan voor een type 4 (waar ik wat meer in thuis ben), maar sommige dingen zijn redelijk algemeen gelukkig.
Svp niet meer zonder luchtfilters rijden hoor: zonde van je motor en het scheelt niet eens een halve pk denk ik als je K&N filters hebt...

Kop temp. meter is echt SUPER werkt echt snel en goed, met deze sproeiers is de kop temp. ca. 25F lager dan met de vorige setup.

Haha, leuk te lezen dat je dat idd al opgevallen is. Dat hoopte ik al.
[edit]De 36mm venturis zijn denk ik erg goed op een 2 liter fors getunde type 1 motor zoals die van jou. Lekker zo laten en zeker geen 32 erin doen. Hooguit zou je 34 kunnen overwegen als je een echt accelearatiegat houdt tot 4000 toeren, maar voorlopig zou ik het nog niet eens overwegen ;)
Tot zo'n 2500-3000 toeren lopen de webers toch voornamelijk op de stationairsproeier, dus als je daaronder wat wilt doen, zou je de stat.sproeier nog eens 1 tandje groter kunnen proberen (60) maar ik denk niet dat dat hoeft op een 2 liter. Eerst maar eens kijken naar de ontsteking?[end edit]

Centraal luchtfilter zal er toch wel moeten komen hoor..........anders heb ik straks geen gehoor meer over :eek: brult echt wel twee 44ers achter je achterbank ;) .

Ja, weet het; ik heb er zelf ook inlaatgeluid demperboxen voor gemaakt. Centraal is niet helemaal nodig. Een slimme omkapping kan ook een wereld van verschil maken, kost niks behalve wat plaatstaal en hoeft ook geen vermogen te kosten. Het ontwerp is wel ff belangrijk om ook echt geluid kwijt te raken.

Ps: ik heb nog een sticker voor je :biggrin:

YES!! Die moet er wel op natuurlijk :biggrin: Ga je nog naar Rosmalen? De Vari heb ik nu stilgezet om te gaan schuren en 'strak' maken, dus ik rij nu wel ff met de 412, maar dat mag de pret niet drukken.

Ps2: ben jij nog bezig met een oxyboxer/type5?
Hehe, nou, eigenlijk niet, maar stiekum toch wel: heb namelijk via via een set weliswaar gebruikte, maar zeer bruikbare en in mijn ogen supercoole 97mm Alu/Nikasils (oettinger/mahle zeer waarschijnlijk) cylinder en zuigers gekocht: die passen dus fluitend op de originele wbx stud spacing en schoven ook zo verder uitdraaien in mijn Limbach kopjes :biggrin:
Die cylinders zijn met de destijds geleverde mahle zuigers gedacht voor een 82 slag, maar ik zag al dat de zuigerpen niet heel erg hoog zit, dus zou je met andere zuigers zelfs nog wat slag kunnen winnen (86mm ?), Het carter is er iig breed genoeg voor :D
Wat de cylinderinhoud van zo'n 'type 1- achtige' motor dan wordt kun je zelf wel uitrekenen denk ik, maar (meer dan) groot genoeg voor die kopjes iig.
Aan de andere kant zou je met de originele 76mm slag mooi een laag compressie turbo blokje kunnen maken. Ideeen genoeg zo je ziet.
Als ik wat foto's heb, zal ik in het oxyboxertopic op keversite wel even updaten.

Greets,
Walter

Mychatype3
06-09-2005, 13:26
Dat kan op een blok als die van jou nogal eens heel erg veel uitmaken, vandaar de vraag. Nu is timing bij een type 1 toch wel anders dan voor een type 4 (waar ik wat meer in thuis ben), maar sommige dingen zijn redelijk algemeen gelukkig.
Svp niet meer zonder luchtfilters rijden hoor: zonde van je motor en het scheelt niet eens een halve pk denk ik als je K&N filters hebt...

Haha, leuk te lezen dat je dat idd al opgevallen is. Dat hoopte ik al.
[edit]De 36mm venturis zijn denk ik erg goed op een 2 liter fors getunde type 1 motor zoals die van jou. Lekker zo laten en zeker geen 32 erin doen. Hooguit zou je 34 kunnen overwegen als je een echt accelearatiegat houdt tot 4000 toeren, maar voorlopig zou ik het nog niet eens overwegen ;)
Tot zo'n 2500-3000 toeren lopen de webers toch voornamelijk op de stationairsproeier, dus als je daaronder wat wilt doen, zou je de stat.sproeier nog eens 1 tandje groter kunnen proberen (60) maar ik denk niet dat dat hoeft op een 2 liter. Eerst maar eens kijken naar de ontsteking?[end edit]

Ja, weet het; ik heb er zelf ook inlaatgeluid demperboxen voor gemaakt. Centraal is niet helemaal nodig. Een slimme omkapping kan ook een wereld van verschil maken, kost niks behalve wat plaatstaal en hoeft ook geen vermogen te kosten. Het ontwerp is wel ff belangrijk om ook echt geluid kwijt te raken.

YES!! Die moet er wel op natuurlijk :biggrin: Ga je nog naar Rosmalen? De Vari heb ik nu stilgezet om te gaan schuren en 'strak' maken, dus ik rij nu wel ff met de 412, maar dat mag de pret niet drukken.

Hehe, nou, eigenlijk niet, maar stiekum toch wel: heb namelijk via via een set weliswaar gebruikte, maar zeer bruikbare en in mijn ogen supercoole 97mm Alu/Nikasils (oettinger/mahle zeer waarschijnlijk) cylinder en zuigers gekocht: die passen dus fluitend op de originele wbx stud spacing en schoven ook zo verder uitdraaien in mijn Limbach kopjes :biggrin:
Die cylinders zijn met de destijds geleverde mahle zuigers gedacht voor een 82 slag, maar ik zag al dat de zuigerpen niet heel erg hoog zit, dus zou je met andere zuigers zelfs nog wat slag kunnen winnen (86mm ?), Het carter is er iig breed genoeg voor :D
Wat de cylinderinhoud van zo'n 'type 1- achtige' motor dan wordt kun je zelf wel uitrekenen denk ik, maar (meer dan) groot genoeg voor die kopjes iig.
Aan de andere kant zou je met de originele 76mm slag mooi een laag compressie turbo blokje kunnen maken. Ideeen genoeg zo je ziet.
Als ik wat foto's heb, zal ik in het oxyboxertopic op keversite wel even updaten.

Greets,
Walter[/QUOTE]

Oxy's hebben zeeeeeer mijn interesse :biggrin: maar waterboxers ook ;)
Lees al tijden de forums op het "shoptalk". Heb in het verleden een 1.9 waterboxer ponton gemaakt en wil nu een variant met 2.1 waterboxer op gas bouwen (2.1 wel een beetje aanpassen van 112pk naar ca. 150/160pk)


Zal me eens verdiepen in de ontsteking van mijn ponton hoe die staat etc. Heb er nu een 009 opzitten met een elektronisch binnenwerk van compu-fire.
Aan wat voor vervroeging/voor onsteking moet ik denken?

Met betrekking tot het luchtfilter verhaal was het gewoon om ff te proberen zonder luchtfilters........ puur ff op de strip not in real life :cool:
luchtfilterbakken ga ik ook eerst zelf ff een eenvoudig maken, kan ook een centraal luchtfilter lenen van een vriend van mij om te kijken wat het doet voor geluid enzo.

Als het allemaal een beetje meezit ga ik zeker ff naar Rosmalen (thuis wedstrijd vanuit Tilburg). Ben wel benieuwd naar je 412!
Mycha

Beetspeed
06-09-2005, 15:01
...wil nu een variant met 2.1 waterboxer op gas bouwen (2.1 wel een beetje aanpassen van 112pk naar ca. 150/160pk)

Leuk! Over die combinatie heb ik ook lang nagedacht, maar wil(de) het voorlopig maar bij luchtgekoeld houden ;)
Een 914 2 liter iets tunen geeft al 2056cc en met de originele platte injectiebuizen/behuizing past dat ook super onder de motordeksel van een type 3 en geeft dan vergelijkbaar vermogen als een standaard 2,1 DJ blok :biggrin: en dan is een gastussenstuk ook niet meer moeilijk aan te brengen...


Zal me eens verdiepen in de ontsteking van mijn ponton hoe die staat etc. Heb er nu een 009 opzitten met een elektronisch binnenwerk van compu-fire.
Aan wat voor vervroeging/voor onsteking moet ik denken?

Ik heb al wel een idee wat het ongeveer zou moeten zijn, maar laat eerst maar eens horen waar-ie nu op staat (stationair en de max vervroeging) :tongue: Helaas is vervroeging meer type 1 specifiek dan carbs...

Met betrekking tot het luchtfilter verhaal was het gewoon om ff te proberen zonder luchtfilters........ puur ff op de strip not in real life :cool:

Maar de strip is ook real life hoor. Ook op dat korte stukje (of juist...) kan er net dat ene zandkorreltje klem tussen je zuiger en cylinderwand komen te zitten waardoor...you get the picture.
Ik zou nooit zonder filters rijden, maar das natuurlijk heel persoonlijk want ik weet ook dat de als "echte dragracers" geziene gasten ook vaak zonder rijden.
Het staat inderdaad heel stoer zo van die gepolijste kelken...(maar 'looks' can and will kill..your engine)

Als het allemaal een beetje meezit ga ik zeker ff naar Rosmalen (thuis wedstrijd vanuit Tilburg). Ben wel benieuwd naar je 412!
Mycha
Ok, hopelijk zie ik je daar dan wel; anders moet je de sticker maar ff onder de ruitenwisser oid stoppen (hopelijk leest verder niemand dit..)

CU,
Walter

Mychatype3
07-09-2005, 09:10
[QUOTE=Beetspeed]Leuk! Over die combinatie heb ik ook lang nagedacht, maar wil(de) het voorlopig maar bij luchtgekoeld houden ;)
Een 914 2 liter iets tunen geeft al 2056cc en met de originele platte injectiebuizen/behuizing past dat ook super onder de motordeksel van een type 3 en geeft dan vergelijkbaar vermogen als een standaard 2,1 DJ blok :biggrin: en dan is een gastussenstuk ook niet meer moeilijk aan te brengen...


Luchtgekoeld is eigenlijk 'the only way to go" maar ik heb nog zoveel waterboxer onderdelen over dat het gewoon zonde is om het niet te doen......


Ik heb al wel een idee wat het ongeveer zou moeten zijn, maar laat eerst maar eens horen waar-ie nu op staat (stationair en de max vervroeging) :tongue: Helaas is vervroeging meer type 1 specifiek dan carbs...

Ik heb gister Ron nog ff gesproken...... ontsteking staat nu op 10 graden voor!! "we" denken dat de ontsteking niet in orde is... of de compu-fire is niet goed. Het is namelijk net of ie niet goed genoeg vervroegd :confused:

Groet mycha

Beetspeed
07-09-2005, 10:12
Ik heb gister Ron nog ff gesproken...... ontsteking staat nu op 10 graden voor!! "we" denken dat de ontsteking niet in orde is... of de compu-fire is niet goed. Het is namelijk net of ie niet goed genoeg vervroegd :confused:

Groet mycha
Ik denk dat 'we' het wel eens zijn daarover ;) Vandaar dat ik er ook naar vroeg hoe je onsteking stond. Was die Compufire ff vergeten... Er zijn er meer die met die module problemen hebben (gehad). Schijnt ook dat je bij sommige ervan een stuk van de module behuizing moet vijlen om hem erin te laten passen. Check dus zeker ff of-ie niet aanloopt ergens als je het blok ronddraait.

Wel grappig dat je noemt dat de onsteking 'op 10 graden voor' staat. Zo stellen inderdaad velen hun onsteking af; op de vooronsteking alleen, maar wie rijdt er nu alleen maar stationair??
Wat ik maar wil zeggen is dat op de vooronstekling alleen afstellen bij een getunde motor totaal niet interessant is! Wat je wil weten is op hoeveel de onsteking staat bij je maximale vervroeging. Daarom vroeg ik ook heel specifiek daarnaar (zie vorige post).
En nee, niet alle 009's hebben dezelfde mate van vervroeging; dus er gewoon 20 graden bij optellen kan wel, maar geeft forse onnauwkeurigheid; iets wat je je met een fors getuned blok niet kan permiteren. Ik heb 009's gezien die met verschillen zo groot als 19-24 krukasgraden vervroegen. De 009's staan niet altijd bekend om hun kwaliteit en dat blijkt (soms) als je wat gaat meten. Doordat de verdeler met halve snelheid draait, vervroegt de verdeler dus maar 10-12 graden en dat lijkt redelijk nauwkeurig, maar zoals gezegd door de 2:1 overbrenging wordt elke onnauwkeurigheid daarin dus met factor 2 vergroot! Vandaar het belang van een kwaliteitsstroomverdeler.
Het is dus interessant om de maximale vervroeging te weten (dus vanaf ca. 3000-3500 toeren): je weet - met de statonair vervroeging in je achterhoofd - dan hoeveel jouw 009 zelf vervroegt aan de krukas en dus ook of dat misschien niet teveel of te weinig is.
Je max vermogen haal je natuurlijk altijd (ver) boven de 3500 tpm, niet bij stationair dus ik stel het tijdstip van een getunde motor altijd boven dat toerental af. Helaas kan je aan de curve zelf bij een 009 ook niks veranderen, dus afstellen op/boven 3500 tpm is het enige wat je zinnigerwijs kan doen. Wat er dan stationair 'overblijft' is dus leuk om te weten, maar minder belangrijk.
Gelukkig (of helaas eigenlijk) heeft de 009 geen vacuum, dus je kunt gewoon onbelast achter de auto makkelijk de max vervroeging bepalen met je stroboscoopie ;) Ben benieuwd.
Misschien zie je dan ook wel meteen dat het ontstekingstijdtip gaan zwabberen of de totale vervroeging niet haalt: dan weet je weteen waar je de fout moet zoeken :) Je kan natuurlijk ook meteen ff de puntjes terugzetten en kijken of dat verschil maakt (en wat-ie dan max vervroegt) ;)

Groeten,
Walter

Mychatype3
08-09-2005, 20:25
Wel grappig dat je noemt dat de onsteking 'op 10 graden voor' staat. Zo stellen inderdaad velen hun onsteking af; op de vooronsteking alleen, maar wie rijdt er nu alleen maar stationair??
Groeten,
Walter

He Walter,
Gisteren hebben we de ontsteking eens onderhanden genomen :) Puntjes erin.... alles gecheckt :rolleyes: en allemaal oke!

Luchtsproeier is nu ook nog verandert naar 180 en de "dip" is nu weg :p

Ga volgende week eens een keer zonder klep rijden en nog meer testen.......gisteren te weinig tijd :redface: Keep you posted.

Greetz mycha

Beetspeed
09-09-2005, 07:40
He Walter,
Gisteren hebben we de ontsteking eens onderhanden genomen :) Puntjes erin.... alles gecheckt :rolleyes: en allemaal oke!

Luchtsproeier is nu ook nog verandert naar 180 en de "dip" is nu weg :p

Greetz mycha
Leuk! Dat is nou tunen ;)
Ben toch nog steeds wel benieuwd naar wat je totale vooronsteking is :cool:

Greets,
Walter

Mychatype3
21-11-2005, 18:12
Het heeft ff geduurd maar het blok hangt er weer in en loopt :tongue:

Wat heb ik allemaal gedaan:

Klepgeometrie geheel opnieuw , stoterstangen opnieuw opmaat gemaakt!!!! geometrie is nu 100%

Kleine olielekkages verholpen, oliepomp, stoterstangbuizen etc.

Uitlaad ingepakt met speciaal doek......... klinkt nu super diep :D

Carburateurs opnieuw gepoeierd....... moet nog kleine wijziging doen maar hij gaat nu als de brandweer. Imulziepijpen veranderd van F11 naar F50, venturie's gewisseld naar 32 (was 36) en sproeiers aangepast.
Loopt nu nog iets te arm maar ga woensdag stationair en hoofdsproeier nog een maatje groter zetten, nu 52 en 140 ga naar 55 en 145. Lucht is nu 200 dat laat ik zo eerst maar eens de stationair en hoofd daarna mogelijk nog lucht indien nodig naar 190!!!

Das Drag day 4 ik ben er bijn klaar voor :eek: :D duurt alleen nog zo lang :cool: Nou ja vast nog wel een meeting waar een snelle type3 opvalt tussen de kevers :)

mark_84
21-11-2005, 18:48
dus foto's :rolleyes:

Beetspeed
21-11-2005, 19:00
Klinkt zeer goed allemaal. Wat een forse veranderingen trouwens!
De juiste klepgeometrie is idd zeer belangrijk, vooral voor de levensduur van je geleiders.
Als ik zo de huidige sproeierbezetting lees, heb je nu een setje Alfa 40'er Webers erop geschroefd :rolleyes:

Je kunt je nu iig alvast voorbereiden op de zoete wraak bij Das Dyno Day :D

Echt benieuwd wat het allemaal uitgemaakt heeft.
Tnx,
Walter

Tiki Madness
22-11-2005, 16:01
vreemd wat 1 stap grotere sproeier met het lopen van je motor kan doen.Ik ben getuige hij klinkt DIEP!!!!!!!!!1

Mychatype3
22-11-2005, 17:01
Als ik zo de huidige sproeierbezetting lees, heb je nu een setje Alfa 40'er Webers erop geschroefd :rolleyes:

Walter

He Walter, 40ers van alfa/weber heb ik ook ff geprobeerd maar das geen suc6.....de F67 zijn wel aardig maar net nie..... zowel F11 als F67 bleef ik een toeren dip houden rond 3000-4000. Met de F50 en de kleine venturie's 32 in mijn 44ers komt het toch goed :D

Het is een bijzonder blok om af te stellen... denk dat het komt door de "kleine"cc (2030) op de heftige nokkenas Engle 140 met de goed geflowde koppen van CB :cool: compressie is ook niet overdreven 9.2:1
start bijzonder goed, loopt mooi stationair en trekt door tot 6500...

Kom binnenkort een keertje naar Tilburg als je zin hebt, kan je hem horen en voelen :tongue: + de bumper strips meenemen.
Groet Mycha

Beetspeed
22-11-2005, 22:04
:cool: Ik PB je wel ff.