PDA

View Full Version : Golf1 1978 om af te maken


CAR-POOL
07-07-2013, 21:22
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m692976083-golf-1-1978-compleet-gestript-belastingvrij.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Leuk project om verder af te maken lijkt mij

Tjaap
07-07-2013, 21:27
Als ik hem was zou ik dat hoogste bod heel snel aanpakken.

Dokter D
07-07-2013, 21:29
:goodpost:

CAR-POOL
07-07-2013, 21:36
Als hij verder helemaal lasklaar is is hij wel meer waard.

Rinus66
07-07-2013, 21:39
Zo te zien een MX.

Tjaap
07-07-2013, 21:51
Als hij verder helemaal lasklaar is is hij wel meer waard.
Waarom?

CAR-POOL
07-07-2013, 21:52
Omdat Golfjes1 ook zeldzamer worden vooral de modellen met de kleine achterlichten , en langzamerhand en het toch een klassieker begint te worden

Tjaap
07-07-2013, 21:57
Als je hem wilt afbouwen moet je spuiten, interieur doen, motor waarschijnlijk ook nog deels.. En wat heb je dan? Een auto van 3000,-

Dit is gewoon een paar honderd euro waard.
Zat van de week de Ads te lezen in de auto-motor klassiek. VW staat echt bizar hoog qua prijs. Je kan een hele leuke jaren 60 yank kopen voor de prijs die hier voor een golf1 gevraagd word.

heinz74
08-07-2013, 08:56
altijd een risico als je zoiets koopt..
ziet er leuk uit zo in de 'grondverf'..,maar dat kan ook spuitbussen primer zijn van de Action..
laswerk wat eronder zit eventueel braai en schijtwerk..
interieur kan in de kliko..
je kunt/moet er gewoon nog veel geld inpompen (uren niet rekenen)..en dan heb je een standaard Golf 1 ,nou vooruit een MX dan ..whatever
die niet fatsoenlijk remt..geen vermogen heeft (1,3-1,1)..en mischien 2500 euro waard is....maar dat krijg je er niet meer voor
let wel ik vind een Golf 1 nog steeds fantastisch en ergens (toch zeker als GTI) nog het leukste model..maar ik vind dit gewoon geen wijze uitgave...
ik wilde zeggen investering..maar dat is geen een auto meer als er geen stijgerend paard of carerra op staat (of Alpina)

nielsvwteam
08-07-2013, 09:18
Helemaal mee eens!!

Barn171
08-07-2013, 09:43
laswerk wat eronder zit eventueel braai en schijtwerk..

Als je naar de wielrand rechtsachter kijkt, is dat de term "braai en schijtwerk" nog niet eens waard...

En eerlijk is eerlijk, wie wil er nu een korte achterlichten golf met kunststof bumpers, "want hij heeft korte lampen en kunststof bumpers"? Jaargang '97/'80 zijn gewoon veel minder waard, het is geen vlees en geen vis. En MX, ik weet niet waar dat vandaan komt, maar het is gewoon een L, dus standaard met chroom biesjes, niks aan...

Barn171
08-07-2013, 09:44
sorry verkoper, als je dit allemaal leest... :redface:

Arnaud
08-07-2013, 10:51
Volgens Car-pool is alles wat VW heet en onder bouwjaar 1980 is een fortuin waard..

Barn171
08-07-2013, 11:10
dan sluit ik me daar toch niet helemaal bij aan

CAR-POOL
08-07-2013, 17:30
MX was een jubileum actiemodel in Nederland. Het was een L uitvoering voor minder geld en extra opties. En hobby kost tijd geld iemand die restauratie project koopt besteed dit vaak niet uit en heeft hier vaak zelf verstand van, alles uitbestedrn is het inderdaad niet waard , maar misschien voor de eigenaar wel! b. Mijn golft uit 1976 en.volgens vwe register staan hier nog maar 11 op origineel NL kenteken , moeten ze dan nog veel zeldzamer worden? Dan te bedenken dat deze auto"s na 7 8 jaar 9 al rijp voor de sloop en nu is de auto 37 jaar oud en nog steeds helemaal origineel dat vind ik zelf toch wel.wat waard!

RobbieMK1
08-07-2013, 19:10
Het is ook maar wat een gek ervoor geeft, gelukkig wel ;)

heinz74
08-07-2013, 21:04
tuurlijk zijn die eerste bouwjaren schaars geworden...
kan tal van andere merken en type's opnoemen uit de jaren 50-60-70 die je nooit meer ziet..ook niet op meetings en rally's ed
dat spul is gewoon opgereden in het dagelijkse verkeer en afgevoerd..er zullen altijd wel liefhebbers blijven die een B kadett ,golf 1,Escort Mk1,Simca 1000,Fiat 500 etc
hebben staan..al dan niet gerestaureerd
maar de kosten hebben en de kennis vergaren om zoiets te restaureren (lees niet alleen oplappen) zal nooit opwegen tegen de uiteindelijke waarde
vergeet niet dat voor de leek een Golf 1 GTI met kleine achterlichten en ditto bumpers al niks meer is dan een "snel ouw golfke met kuipstoelen'..evenals een C1 coupe GTE een geel zwart ouw Kadettje..
en een E Type juist een dure Jaguar..een Gullwing SL een dure klassieke Benz etc etc..
al die moeite weegt niet op..en weinig mensen zijn (nog) gek genoeg

Tjaap
09-07-2013, 13:15
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116357

Als je dit voor 950,- koopt is dat hok hierboven echt geen 1000 waard

Style
09-07-2013, 14:26
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116357

Als je dit voor 950,- koopt is dat hok hierboven echt geen 1000 waard

Idd dat verschil toch een beetje te groot :D

CAR-POOL
11-07-2013, 00:36
Ja dat is inderdaad wel een verschil , 76er is wel veel zeldzamer dan een '78er maar stiekem vind ik toch vind ik dat de Golfjes met kleine achterlichten het allemaal wel waard zijn , maar 1000 is inderdaad wat aan de hoge kant