PDA

View Full Version : Welke turbo TD??


GTD Special
30-06-2005, 14:08
Ik heb een vraag over turbo's, aangezien ik het overzicht een beetje kwijt ben. Het gaat om de turbo's van de VW Golf 2 TD die standaard door VW geleverd zijn. Hierbij heb ik de volgende vragen:

- Welke turbo is bij welke motor (standaard) toegepast? Garrett, KKK...bij JR/RA/SB/1V.
- Welke turbo's zijn luchtgekoeld en welke watergekoeld?

Wat ik bijvoorbeeld wel weet is dat bij het motorblok JR zowel een Garrett (T3) als een KKK (K24) standaard zijn geleverd. Ook weet ik dat bij de RA en SB motoren een watergekoelde Garrett turbo werd geleverd, maar wat is de code van deze turbo? Ik zou hier graag een overzicht van willen maken, dan wordt mijn website uiteindelijk wat completer. Meer informatie over maximale turbodruk per turbo is ook welkom ;)

Alvast bedankt voor de informatie!

Allart-Ghetta
30-06-2005, 14:28
Ik heb een vraag over turbo's, aangezien ik het overzicht een beetje kwijt ben. Het gaat om de turbo's van de VW Golf 2 TD die standaard door VW geleverd zijn. Hierbij heb ik de volgende vragen:

- Welke turbo is bij welke motor (standaard) toegepast? Garrett, KKK...bij JR/RA/SB/1V.
- Welke turbo's zijn luchtgekoeld en welke watergekoeld?

Wat ik bijvoorbeeld wel weet is dat bij het motorblok JR zowel een Garrett (T3) als een KKK (K24) standaard zijn geleverd. Ook weet ik dat bij de RA en SB motoren een watergekoelde Garrett turbo werd geleverd, maar wat is de code van deze turbo? Ik zou hier graag een overzicht van willen maken, dan wordt mijn website uiteindelijk wat completer. Meer informatie over maximale turbodruk per turbo is ook welkom ;)

Alvast bedankt voor de informatie!

Luchtgekoelde turbo :D je bedoelt vast alleen oliegekoeld ipv water- en oliegekoeld.

sjampoo
30-06-2005, 15:39
Luchtgekoelde turbo?? Inderdaad: zal wel Olie vs Olie + Water gekoeld bedoelen...

GTD Special
30-06-2005, 17:07
Het wordt over het algemeen watergekoeld en luchtgekoeld genoemd. Dat olie ook een koelende werking heeft spreekt voor zich. Kijk bijvoorbeeld eens in de catalogus van Turboworld en je komt deze vaktermen al tegen :wink:

Maar goed voor jullie dan. Watergekoeld + oliegekoeld vs. oliegekoeld. Misschien dat jullie me aan informatie kunnen helpen...

GTD Special
01-07-2005, 18:58
Niemand een idee :confused:

serge pot
05-07-2005, 14:44
c heck eens www.vwcaddyforum.nl

GTD Special
06-07-2005, 19:21
Ok, bedankt. Ik zal dat eens proberen ;)