PDA

View Full Version : Golf 4 1.8T AGU probleem Starten en uitvallen


powah
22-07-2013, 19:04
Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk proberen te schetsen, het is een heel vreemd probleem waar ik en de garage tot nu toe nog geen oplossing in hebben gevonden.


Mijn Golf 4 GTI valt uit. Dit gebeurd eigenlijk alleen als ik ongeveer 10km gereden heb, de auto neerzet en na 15minuten bijvoorbeeld weer vertrek. De motor is dus warm. Nadat ik vertrek valt hij binnen 2km uit. Soms kan ik hem dan weer starten doormiddel van de koppeling op te laten komen. Soms lukt dit niet en dan moet ik langs de weg stoppen. Hij start dan niet. Na ongeveer 2 tot 5 minuten start weer en kan ik vrolijk verder rijden. Laatst wou hij helemaal niet meer starten en hebben ze me moeten afslepen.

Als de auto is uitgevallen merk ik wel dat de turbo druk vrijwel weg is en ik geen vermogen heb. Ook als ik meer gas geef als ik rond de 110 a 120 rijd voel ik dat hij niet lekker wil trekken en dat hij inhoud.

Soms wil hij ook niet starten, dan slaat hij wel aan maar loopt heel beroerd rond de 500 toeren en valt dan uit. Als ik gas bij geef dan schokt hij en er komt dan wat zwarte rook uit de uitlaat. Als ik netjes even 30 minuten wacht is er vaak niets meer aan de hand en slaat hij vrolijk aan.

De problemen zijn verergerd naar mate het warmer werd eigenlijk. Het niet willen starten is eigenlijk alleen voorgekomen bij hele warme temperaturen.

Het volgende is al vervangen/na gekeken.

BDP Sensor
Nokkenas sensor
KVS Sensor
Gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd
ECU is eruit geweest, nieuwe software erop gekomen


Er zijn verder ook geen foutcodes als hij word uitgelezen. Er zaten eerst 2 foutcodes in, dat was de ECU en gasklephuis, nadat de ECU eruit geweest is en het gasklephuis is gereinigd zijn deze niet meer terug gekomen.


Filmpjes van het start probleem:
http://www.youtube.com/watch?v=aYvsZR9I4tk&feature

Scirocco_1600
22-07-2013, 19:11
toevallig al de lambdasonde gecheckt ? lijkt er op dat u wagen in noodloop gaat .

MK2-VRT
22-07-2013, 19:52
Van een kapotte lambda valt de wagen niet uit..Loopt hij ten alle tijden.

Eigenlijk moet je eens rijdend een log maken, als het toerental signaal ineens wegvalt als hij afslaat tijdens het rijden, zou ik toch eens de bedrading van de bdp sensor nalopen..Als die in orde is kan het ook nog iets met de brandstof toevoer zijn ( pomp in tank bv )

powah
22-07-2013, 20:02
@mk2

benzine pomp dacht de garage eerst ook aan maar kwam toen terug op zijn conclusie.

Hij staat nu weer bij Peter die had me al een paar x geappt of hij het weer deed en gaf het voorstel dat ik hem weer eens langs zou brengen.

Benzinepomp, kan dat te maken hebben het uitvallen op telkens hetzelfde punt? Mij lijkt het toch als het de benzine pomp is dat het meer sporadisch moet zijn?

golfje_295.000
22-07-2013, 20:08
en wat ik zei, heb je t daar niet met die peter over gehad?

onemirrorman
22-07-2013, 20:12
Ik heb dit soort problemen al eens gehad met mn golf 3.
Toen was het een loscontact in het contactslot, wellicht een optie om dit even na te kijken.

Succes.

MK2-VRT
22-07-2013, 20:18
Wacht peter maar eens even af..Hij is niet gek..En hij wilt ook niks met forums te maken hebben, dus vraag hem daar maar niks over..

powah
22-07-2013, 20:51
Peter zei dat het wss niet de bobine was.
contact lijkt me ook niet aangezien hij bij het slecht starten wel loopt en ik hem ook kan laten blijven lopen. Weliswaar belabbert.

Laten we hopen dat Peter eruit komt. Heb er wel vertrouwen in

Pewi Vwteam
22-07-2013, 22:41
Brandstof pomp relais probeer dat maar eens. Geeft geen storing in de computer. Kan wel nare ellende veroorzaken

powah
23-07-2013, 07:28
Ja die had ik al een tijd geleden vervangen. 70euro voor een relais haha. Was alleen te verkrijgen bij de dealer. Ongeveer 1km bij de dealer vandaan valt hij weer uit.

Rallyegolf20vt
23-07-2013, 13:56
Eind trap voor de ontsteking in de luchtfilterbak?

powah
24-07-2013, 19:11
Net de auto gaan ophalen bij peter, pkautosport, lmm is vervangen en er was nog een losse kabel. Vanmiddag had hij 50km zonder problemen ermee kunnen rijden en ik heb ernet ook nog even 25 bijgereden. So far so good, toppie.

Je ziet mk2-vrt al overal op het forum maar je komt hem ook al tegen als jeje auto gaat halen haha.

MK2-VRT
24-07-2013, 21:58
Hahah.. :D Nu ben ik hier niet zo actief als op het vwforum, maar soms is de wereld toch klein he :D

Mooi dat hij weer goed loopt :thumbup:

MK2-VRT
25-07-2013, 23:09
En.....? :D

powah
26-07-2013, 07:51
100km erop zitten en niks meer gemerkt.

Een ander probleempje, heeft verder niks hiermee te maken, hij hikt een HEEL klein beetje als hij stationair draait. Dit deed hij van te voren ook al. De toerenteller zelf beweegt niet maar je voelt dan zo'n klein bokje. Opzich geen probleem maar je merkt het telkens op haha