PDA

View Full Version : Weber verstopt


Tw3niej
31-07-2013, 17:19
Hallo,

Ik heb het probleem dat een van mijn 45er webers ergens verstopt zit.
Ik heb alle sproeiers er al uit gehad en door geblazen, net als de kanaaltjes.
Maar na dit 5 keer gedaan te hebben ben ik er wel een beetje klaar mee, iemand misschien tips die bekend is met dit probleem?

Mvg Twan

duudt
31-07-2013, 19:21
Wat is precies het probleem, houdt de motor in, loopt die onregelmatig?
Wat meer info is misschien wel handig

Tw3niej
31-07-2013, 19:53
Mijn excuses, hij loopt op twee cilinders.
Vlotter komt wel brandstof in, bougie is kurk droog.
Wissel ik de carburateurs om doen weer de cilinders met de verstopte carburateur niet mee, het zit hem dus in de carburateur.

Maarten
31-07-2013, 21:05
Komt er wel genoeg brandstof in de vlotterkamer?

Ik ben zelf ook nog een Weber newbie (met een vergelijbaar probleem) maar de ideeën die ik heb:

Needle gangbaar/verstopt?
Vlotter hoogte

duudt
31-07-2013, 21:13
Oké, is dit plotseling gekomen en heeft de motor hiervoor wel goed gelopen met de webers?
Blijf dit probleem ook bij toerental boven de 2500 toeren?
Bij stationair loopt de weber op de idle jet en boven de 2500 toeren op de hoofdsproeier, als het alleen bij stationair is kan je nog even de schroefjes met de veertjes eronder eruit draaien en controleren of de puntjes nog heel zijn.
Als deze schroefjes te hard aan worden gedraaid dan kunnen de puntjes afbreken en in het omloop kanaaltje van de stationairloop vast zitten.
De schroefjes zitten normaal afgesteld door ze helemaal in te draaien, en dan ongeveer 2,5 slag open te draaien.

duudt
31-07-2013, 21:22
Werken de pomp sproeiers wel?
Dit kan je ook controleren als de carb er vanaf is als je vlotterkamer vol zit, gas geven en dan moet er een spuitje benzine uit komen vlak bij de gasklep.
Als de carb het niet doet boven de 2500 toeren dan kan het zijn dat je venturi's verdraait zitten, dan staan de hoofdsproeiers niet in verbinding met de venturi's waardoor er geen benzine doorheen kan.

Tw3niej
01-08-2013, 06:19
Het is gekomen op de rollenbank, de auto heeft daar 3 dagen gestaan en ze hebben heel de tank leeg gereden.
Dus dat er rommel in zit is heel aannemelijk!
Hij loopt heel even rustig stationair, en daarna schiet die naar 3000 toeren en blijft daar hangen, zet ik de pomp uit gaat die weer rustiger lopen, dit is trouwens allemaal op 2 en soms 3 cilinders.

Pomp sproeiers werken wel, en hij heeft voor de tijd wel normaal gelopen dus venturi enzo zou dan goed moeten zitten maar ik ga het vandaag even checken voor de zekerheid.

duudt
01-08-2013, 06:47
Lijkt erop dat je vlotterkamer overstroomt als je pomp aan staat, maar dat verklaard nog niet dat ie naar 3000 toeren schiet.
Zet eerst je basis afstelling weer goed : zorg ervoor dat alle gaskleppen dicht staan en draai daarna de schroef voor de gasklep stand een halve slag in, stel ook de schroefjes met de veertjes eronder opnieuw af zodat ze alle 4 gelijk staan.

Controleer ook je vlotter naalden, haal je boven deksels er vanaf, blaas met je mond op de aansluiting van je benzine slang en beweeg de vlotter drijver met je hand.
Als je de drijver omhoog hebt geduwd zou de vlotternaald de aanvoer volledig af moeten sluiten.
En controleer meteen of je vlotter drijvers een gelijke stand hebben, de afstelling hiervan is ook belangrijk maar hangt af van het type drijver, plastic of messing.

Tw3niej
01-08-2013, 15:43
Ik heb vandaag verschillende pogingen gedaan, zonder succes.
het lijkt mij een verstopping in het stationair kanaal, als je rijd pakt die hem bij 3000 toeren ongeveer wel over op 4 cilinders.
ultrasoon laten reinigen is waarschijnlijk de enige optie?
zelf schoonmaken toont na 10x alles los te hebben gehaald nog steeds geen succes :D

duudt
01-08-2013, 21:32
Heb je al de stationairsproeiers van de ene naar de andere carb gewisseld om te kijken of het probleem zich dan voordoet bij de andere carb?
De gaatjes in de stationairsproeiers zijn zo klein, ook de gaatjes aan de zijkant van de sproeiers moeten goed schoon zijn.

Heb je de messing plugjes van de progressie gaatjes er al af gehad en deze gaatjes goed schoon gemaakt?
Het zijn de grotere plugjes naast de schroefjes met veertjes erom, door deze gaatjes gaat de benzine vanaf je stationairsproeiers langs je gaskleppen.

Tw3niej
02-08-2013, 14:48
Ja deze heb ik al verwisseld, en de progressiegaatjes zijn ook wel los.
ik vermoed het kanaal van stationair sproeier naar de progressiegaatjes, als ik de motor laat draaien en de schoef van de progressiegaatjes verwijder stroomt er geen brandstof.
Maar zullen ze dan aan beide kanten verstopt zitten, vreemd of gewoon toeval :confused:

ook heb ik het vlotter + deksel al verwisseld

duudt
03-08-2013, 22:08
Kan inderdaad bijna niets anders zijn dan dat de kanaaltjes verstopt zijn die naar de progressiegaatjes lopen.
Je kan even proberen om met een dun rubber slangetje op een lucht spuit de kanaaltjes door te spuiten, als je dit nog niet heb geprobeerd.

Zat er geen extra benzinefilter tussen je tank en je pomp toen ze je tank leeg hebben gereden op de rollenbank?
Trouwens knap lullig dat jij zelf met de problemen zit terwijl zij de problemen hebben veroorzaakt door de tank leeg te rijden.

Tw3niej
04-08-2013, 12:11
Nee ook stom van mij, ik heb er nu gelijk een filter tussen gezet!
De auto stond daar voor de msd ontsteking, en dat hebben ze allemaal zwart gedaan dus nu zit ik inderdaad met de problemen :screwy:
Bedankt voor de hulp, ze worden zsm ultrasoon gereinigd!

Maarten
04-08-2013, 13:27
Fijne beunhaas dan.....

Scirocco_1600
06-08-2013, 17:08
ik heb dit verhaal al eens gehoord van een vriend van mij , webers was verstopt ... maar hij kreeg hem ook niet gereinigd , anders weber gefixed en het was opgelost .