PDA

View Full Version : Emphaser, wie kent het?


VWRopie
11-07-2005, 19:43
Hoi allen,

Ik ben pas bij een audiozaak in Renkum geweest (was daar toevallig) en die winkelier was lid van een scirocco-club. Even staan praten enzo en over mijn toekomstige audio gehad. Hij kwam toen aanzetten met Emphaser, als ik het mij goed herinner een Amerikaans merk. Volgens hem was dit een redelijk betaalbaar maar zeer goed spul. Alles beetje uitgezocht wat ik wou hebben en kwam op €2300,- incl. BTW. Daarbij zaten dan: sub-kist van emphaser, 2 versterkers van emphaser, twee deurspeakers (13cm) emphaser, 2 dashspeakers (8.3cm) emphaser, condensator, bekabeling, JVC-radio, en nog wat kleine dingetjes.

Kent iemand het merk Emphaser en zo ja: wat vind je er van?

Groetjes Robert

Big_Mac_Mark
11-07-2005, 22:47
Emphaser is goed spul!!!

Een maat van me heeft het in de auto, speelt alles haarzuiver, en precies goed!

chrisjuh
11-07-2005, 23:05
Emphaser is een topmerk, werd vroeger hier in Nederland verkocht door ACR maar die bestaan hier niet meer, maar in Duitsland nog steeds een van de grootste en bij hun is dit samen met Rodek het hogere segment.

vwjopie
12-07-2005, 06:40
zo te horen een top merk dus ro...
dan weet je wat je uit moet geven :eek:

MauSeR35
12-07-2005, 19:17
acr concept bestaat nog wel volgens mij of iig weer wel, zijn wel een aantal shops die dit voeren.
tis idd goed spul, maar zoals met alle audio bijna, de klankt moet je aanstaan. dus eerst altijd een paar dingen luisteren waaruit je wil gaan kiezen, weet je zeker dat t lekker gaat klinken.
verder vraag ik me nog een dingetje af, waarom neem je twee setjes co-axialen (in je dashboard en in je deur) vaak klinkt een composetje beter dan..
(ps is niet als aanval bedoeld hoor)

vwjopie
12-07-2005, 21:35
voorzover ik weet is me broertje in die winkel voorglicht om het zo te doen...
ik weet ook niet precies hoe en wat...
volgende keer zal ik effe meegaan misschien word ik dan ook wat wijzer...

vwjopie
13-07-2005, 06:38
Emphaser is een topmerk, werd vroeger hier in Nederland verkocht door ACR maar die bestaan hier niet meer, maar in Duitsland nog steeds een van de grootste en bij hun is dit samen met Rodek het hogere segment.

Waar ik (robert) geweest ben dat was dus ACR in Renkum ;)

teknix
13-07-2005, 20:39
Het is idd goed spuk,maar 2300 euro vindt ik nogal wat voor zo'n setje.
Het kan nooit onverstandig zijn om hier en daar nog wat te gaan rondneuzen.

VWRopie
14-07-2005, 19:30
Het is idd goed spuk,maar 2300 euro vindt ik nogal wat voor zo'n setje.
Het kan nooit onverstandig zijn om hier en daar nog wat te gaan rondneuzen.
Dat doe ik zo en zo altijd, maar die man had ook een prijzen overzicht van een andere winkel (aahhh dat mag niet :P) en dan zou ik toch gauw een 500.- meer kwijt zijn :eek:

Sander
18-07-2005, 11:43
Emphaser is op zich heel aardig. Maar niet mijn eerste keus. Vond het over het algemeen te schel klinken. Net als Infinity en JBL trouwens. Voordat ik dat geld uitgaf zou ik me eerst es uitgebreid inlezen op www.showyoursound.nl
Ook daar zijn 2 stromingen over wel of geen achterspeakers maar wel erg veel goede info. Zelf zou ik kiezen voor een mooie headunit met een 4-kanaals versterker, een subwoofer en een composet. Voor 2300 euro heb je dan heel veel keus in mooi spul. Met een goede accu lijkt me een condensator overbodig.
Steek dat geld liever in goede bekabeling een inbouw.

Dave Polo hing daar altijd rond en heeft veel verstand van zaken. Hing die hier ook niet rond??

vwbullit
23-07-2005, 20:33
ik heb 2 composetjes van focal in mn golf en 3 pioneer versterkers en een pioneer sub.

Heb er zeer tevreden over.
Wil op zn tijd toch een subje van focal.
Ik vind zuiverheid belangrijker dan hardheid.
Ondanks dat mn lippen trillen vind ik het behoordlijk hard gaan.
2 st 9 series en een 7 serie versterker op de sub