Log in

View Full Version : Stuurhuis MK5 onderdeelnummers?


Jan_Kaas
08-10-2013, 14:29
Goeiedag,

Ik heb sinds kort problemen met de stuurbekrachtiging. Werkt wel, maar heel zwaar. Ze kunnen hem niet opnieuw inleren, en stuurhoeksensor doet ook moeilijk. Dealer hier wil gelijk het stuurhuis vervangen a 4000/5000 gulden. Ze gaven mij dit nummer mee: 1k1423055cx

Nu ben ik eerst op zoek gegaan naar een tweedehands stuurhuis, alleen verschillen de meeste alleen in de laatste 2 letters. Weet iemand of deze onderling gewoon uitwisselbaar zijn, of moet ik er perse een hebben met CX op het eind. Even ophalen en uitproberen gaat dus niet aangezien er 8000 km tussen mijn auto en de onderdelen hier zit.

Gaat om een golf V uit 2005 1.9tdi. Oud kenteken is 65-RF-KV.

VeeDubber
08-10-2013, 21:17
Ik verwacht eerder dat het een stuurhoeksensor is dan een stuurhuis. Is er al uitgelezen wat voor fouten er zijn opgeslagen?

Sven-GTI
09-10-2013, 11:33
...aangezien er 8000 km tussen mijn auto en de onderdelen hier zit...


Waar staat die auto helemaal dan :wow:

Jan_Kaas
09-10-2013, 11:58
Auto staat op Aruba,

Hij gaf G85, stuurhoeksensor en J500 (stuurbekr?) aan.
Beide waren opnieuw geprobeerd in te leren, naar wat ik er van begrepen heb.

Vind t sowieso wel apart dat het erin zit nadat de accu polen los zijn geweest, meestal moet het na een stukje rijden weer uitgaan..

Sven-GTI
09-10-2013, 13:37
Lijkt mij dat dit een storing is en niet zozeer iets mis met het stuurhuis.

Maar het is lastig te zeggen zo, eigenlijk zou je vagcom eraan moet hangen en dan alles goed uitlezen.
Ik heb het bij een mk5 wel vaker meegemaakt dat na het loshalen van de accu (langere tijd) de auto bepaalde storingen kreeg.


De meeste verdwijnen vanzelf, maar ik reset de boel dan altijd even met vagcom

Jan_Kaas
09-10-2013, 20:15
Bij de dealer hadden ze geen vagcom, wel een soortgelijk iets. Volgens hen was t opvolger van oid maar wat daar waar van is weet ik niet.. Ze hebbem daar sowieso weinig ervaring mdt mk5 enz aangezien ze zelf pas vanaf mk6 verkocht hebben..

Sven-GTI
09-10-2013, 20:23
Blijft de auto daar of komt deze nog naar Nederland?

Jan_Kaas
10-10-2013, 11:52
Blijft de auto daar of komt deze nog naar Nederland?

Planning was om hem daar te verkopen maar denk niet dat dat zo makkelijk gaat als hij zo zwaar stuurt. Dingen zijn daar best geld waard, is op een R32 na de enige golf 5 op t eiland.

Jan_Kaas
17-06-2014, 21:07
Update:

Stuurhuis is vervangen. Storing was er nog steeds niet uit. Toen stuurhoeksensor besteld, maar nog niet geplaatst. Had ook nog steeds een ABS storing, wiellager LA vervangen. Rondje gereden en die storing weg. Parkeer de auto en stuurbekrachtiging werkt ook opeens weer. Apart verhaal maar gelukkig werkt alles weer..