PDA

View Full Version : ruitenwisser werking Golf 5


hansje V
14-10-2013, 18:26
beste, mijn Golf 5 heeft een bijzonder werking van de ruitenwissers.

ruiten sproeiers werken voor en achter niet.
ruiten wisser achter werkt helemaal niet.
ruiten wisser voor stopt als je stil staat, werkt dus alleen als je rijd.

weet iemand raad??

hansje V
01-11-2013, 11:31
i.v.m. uitblijven van reacties zelf aan het vogelen geslagen. problemen zijn nu opgelost;

uitblijven van werking ruitenwisser achter inclusief ruitensproeier lag aan de ruitenwissermotor. deze vervangen en werkend.

ruitenwisser voor, werkte niet omdat de sensor motorkap open/dicht aangaf dat de motorkap open staat. sensor verwijderd, resultaat: geen melding meer dat motorkap openstaat en ruitenwisser inclusief sproeier werkt optimaal.

VeeDubber
01-11-2013, 12:12
Die motorkapsensor heeft mij ook al eens de nodige hoofdbrekens gekost! Had je thread niet gezien, sorry!

renshoff
02-11-2013, 11:03
Even gebruik maken van dit topic.

Mijn vader heeft ook problemen met zijn ruitenwisser. Deze gaan soms moeilijk omhoog of stoppen gewoon in de slag.

Heb er even een filmpje van gemaakt. Klik (http://www.youtube.com/watch?v=7HW8demRf2c&feature=youtu.be) Dit doet hij zowel rijdend of stilstaand. Ik krijg geen melding dat de motorkap openstaat en er zit fabrieksaf Xenon in. :thumbup:

Kan iemand mij helpen ? :D

VeeDubber
02-11-2013, 12:35
Dit is ook geen beeld wat je ziet bij de motorkapsensor. Het lijkt mij hier dat je last hebt van 1 van de 3 volgende dingen:

- Zwaar lopend mechaniek
- Defecte ruitenwissermotor
- Kabelbreuk naar de ruitenwissermotor

renshoff
02-11-2013, 17:07
Hoe kan ik de mechaniek het beste smeren? Heb net gekeken maar dan moeten volgens mij eerst de wisserarmen zelf eraf ofniet ?

Kan ik nog iets uitsluiten aan de laatste 2 punten ?

VeeDubber
02-11-2013, 17:21
Je kunt eigenlijk het wissermechaniek pas beoordelen als je alles los hebt liggen. Met andere woorden, dan moet hij er uit ja. Andere punten uit sluiten is met de multimeter voltages en weerstanden gaan meten om te bepalen of alle voeding wel aankomt bij de motor.