PDA

View Full Version : Audi S2 Krummer


16-ventiler
11-02-2004, 13:27
Nou hij is klaar, wou hem toch even laten zien, wat vinden jullie ervan?

http://img22.photobucket.com/albums/v66/da_klubbhopper/100_0519.jpg

http://img22.photobucket.com/albums/v66/da_klubbhopper/100_0517.jpg

Allart-Ghetta
11-02-2004, 13:40
Geining maar wat moet je ermee, een 16V biturbo maken?

16-ventiler
11-02-2004, 13:45
nee enkele, heeft externe wastegate

CPP
11-02-2004, 13:46
Netjes gedaan, komt hier een Garet of een KKK op

Zestienkleppen
11-02-2004, 14:05
Netjes, 1 pijp is ervanaf of niet? Krijg je geen problemen met de gasstroming in het ronde overblijfsel?

16-ventiler
12-02-2004, 11:19
Komt een KKK op, de K024 denk ik zoals het er nu uit ziet.

CPP
12-02-2004, 19:29
Oke dan, zeker geen verkeerse keus. Ga je dit trouwens in een 2er bouwen. Ik ben hier nl ook al een tijdje over aan't denken, voor in mijn 2 . Wat is je complete kostenplaatje voor de gehele ombouw.

Mazzl

Marco
12-02-2004, 20:51
Dat weet ie nog niet, want hij heeft nog niet alles :)

Tommy
12-02-2004, 21:57
Dat weet ie nog niet, want hij heeft nog niet alles :)

jij blijkbaar wel :P

VolkswagenRacing
13-02-2004, 00:33
Ook al een inlaatspruitstuk verlast?
Zuigers,drijstangen ook uit het s2 blok gehaald?

16-ventiler
13-02-2004, 11:20
Inlaat krijg ik binnenkort over de post
zuigers en drijfstangen idd uit S2 blok (3b motor)

add CCP, het komt idd in een mk2, tot nu toe valt mij het kostenplaatje mee, maar dan heb ik de dure jongens zoals rallye IC oid nog niet.
Rij straks eerst met digifant 1 en std chip, en dan moet er een andere MAP sensor in komen S2 of RS2 en custum chip laten maken.

Tommy
13-02-2004, 11:35
ziet er interessant uit... wordt er nu een opening afgedicht ofzo? Ik zie 2 gaten waarvan ik denk... waarom 2 en niet 1... (ben ook maar een leek ;) ) misschien al een foto van ook zown opzet als jij gaat maken?

Jeroentjuh
13-02-2004, 12:15
Maar dan heb ik de dure jongens zoals rallye IC oid nog niet.

Ja die prijzen die ze voor een Rallye IC vragen zijn gewoon aso, en vaak is het gewoon een Golf G60 IC (zonder airco).
Ga ook eens informeren wat het kost om een IC op maat te maken, kun je de in- en uitlaat precies zo laten maken als je maar wil.

MauSeR35
15-02-2004, 16:56
waarom geen watergekoelde IC? als t toch op maat gemaakt kan worden...zal trouwens wel duur zijn

VolkswagenRacing
15-02-2004, 17:09
Watergekoeld is nog niet bewezen effectiever te zijn. Wel bewezen stukken duurder te zijn.

MauSeR35
15-02-2004, 17:39
ah ok dat t duurder was wist ik wel (meer componenten) maar dacht eigenlijk dat t ook wel effectiever zou zijn maarja zoveel verstand heb ik er ook weer nie van dus laat ik mijn kop maar ff houden

VolkswagenRacing
15-02-2004, 18:19
:D nee joh.. Het vloeistof in die intercooler moet ook weer gekoeld worden door een aparte radiateur. Dus bij stilstand zal de vloeistof warm zijn. En dus een slechte koeling van de inlaat lucht.

MauSeR35
15-02-2004, 18:46
nou ok dan nog een ding, een extra fan erbij ? wel veel plek nodig dan maar ja, nog een goed argument voor lcuht

Jeroentjuh
15-02-2004, 23:04
FMIC is ut beste..

16-ventiler
16-02-2004, 15:06
Jeroen, heb je / weet je adres dan die custom made radiators/IC's maakt

Jeroentjuh
16-02-2004, 20:53
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/90832.htm?zoek=g60

VolkswagenRacing
24-02-2004, 13:18
Jij gaat het injectie systeem van een g60 gebruiken toch?
Ga je dan met 2 cmputers werken? of laat je alles door de g60 comp doen?

MelG60
24-02-2004, 17:52
Waarom zou je in godsnaam 2 computers moeten gebruiken?

VolkswagenRacing
24-02-2004, 18:09
Ik ben niet zo slim en denk dat die computer die nu in me 16v zit dingen aanstuurt. Die g60 comp zou alleen het injectie systeem aannsturen. Of kan die g60 comp de taken van de 16v comp ook overnemen?

16-ventiler
24-02-2004, 18:55
wat je al van computer mag spreken op een kr die vervalt en daarvoor in de plaats komt het digifant 1 van een g60, met andere injectoren en andere chip etc etc.