PDA

View Full Version : Versnellingsbak revisie vraag 6bak (JCQ)


psycho-realm
08-12-2013, 12:49
Beste forum gebruikers,

Ik zit met de volgende vraag.

Type: VW Golf 1.4 TSI gt. 125kw
bakcode: JCQ
Km stand: ±140.000

Mijn auto monteur heeft geconcludeerd dat mijn versnellingsbak aan een revisie toe is. (ik hoor soms als hij in de vrij staat lichte ratel, en onder het rijden soms).
Vliegwiel is gecontroleerd dit is nog in orde.


Nou heb ik zelf met diverse versnellingsbak revisie bedrijven gebeld.

Er zijn twee opties:

Revisie van versnellingsbak, gemodificeerde lagers. Prijs (excl. uitbouwen/inbouwen) ± €850

Revisie van versnellingsbak, gemodificeerde lagers. gemodificeerde as, en gemodificeerd bakhuis Prijs (excl. uitbouwen/inbouwen) ± €1750



Van de ene kant wil ik natuurlijk een betrouwbare bak hebben voor minimaal de komende 200.000km ofzo.. van de andere kant heb ik zoiets.. goed is goed. Ik ben niet van plan de auto nog te chippen of andere motorische aanpassingen te doen.

Is het modificeren van de as en bakhuis (zwaar) aan te raden bij Golf V?

Wat zouden jullie doen?

psycho-realm
20-12-2013, 10:59
Ff een update:

Bak blijkt afgebroken tandwielen bij de 5 en 6 te hebben. Helaas iets meer kosten als een standaard revisie 1100 euro :wow: ! en dan heb ik nog iemand kunnen vinden die het goedkoop (zwart) kan reviseren bij een VW garage!

Tevens pakken ze meteen mijn massa vliegwiel aan. Deze word 'bijgeslepen' ipv nieuw... 350euro ipv 650...

pfft dure reparaties zeg! Eigenlijk niet normaal bij deze km stand...
Maja ga maar eens een rechtzaak aanspannen.. hoeveel geld en tijd ben je dan kwijt?:/

ewcaddymk1
20-12-2013, 11:33
mtdi hier op het forum ,dat is de bak-man hier. zou hem even een pm doen voor de mogelijkheden mischien kan hij jou meer vertellen

MelG60
20-12-2013, 13:58
Bijgeslepen 2massa vliegwiel? Wat is dat voor iets raars?

Schade aan de 5de en 6de versnelling komt veel voor bij deze bakken, meestal door oliegebrek. Een tweedehands goede bak is ongeveer 1000 tot 1500 met garantie, vaak is dat een betere keuze.

MK2-VRT
22-12-2013, 16:25
Ook nog nooit van gehoord van dat bijslijpen..

Als hij kapot is, is hij ook echt kapot, dan kun je doen wat je wilt, hij blijft kapot.

Altijd een nieuwe monteren, anders snij je je erna toch zelf in de vingers..Is het niet meteen, is het achter een X aantal km wel.

psycho-realm
23-01-2014, 15:28
Bijgeslepen 2massa vliegwiel? Wat is dat voor iets raars?

Schade aan de 5de en 6de versnelling komt veel voor bij deze bakken, meestal door oliegebrek. Een tweedehands goede bak is ongeveer 1000 tot 1500 met garantie, vaak is dat een betere keuze.


Massa vliegwiel is d.m.v. een draaibank opnieuw uitgebalanceerd. hij was nog niet kapot.

Blijkbaar was 3de 5de en 6de versnellingsbak de tandwielen afgebroken. Ik moet nog eens langs de monteur gaan dan kan ik er een fotootje van maken.

psycho-realm
23-01-2014, 15:32
Bijgeslepen 2massa vliegwiel? Wat is dat voor iets raars?

Schade aan de 5de en 6de versnelling komt veel voor bij deze bakken, meestal door oliegebrek. Een tweedehands goede bak is ongeveer 1000 tot 1500 met garantie, vaak is dat een betere keuze.


Ik heb 1400 betaald voor een complete revisie inc. inbouwen. De bak is naar een VW dealer in duitsland gegaan en daar heeft iemand hem zwart voor me gereviseerd.

chrisr
06-03-2014, 08:48
Dat is ook geen geld als er nieuwe tandwielparen voor 5de en 6de versnelling zijn ingegaan.....