PDA

View Full Version : golf 6 koplampen in golf 5


golfr32
19-02-2014, 21:14
Hallo mede forum-mensen,

Wie kan me helpen met het volgende problemen met mijn auto. Ik bezit sinds kort een golf v variant tdi uit 2008 met vol opties en mooi panoramadak die ik heb gekocht met schade. De auto had aan de voorkant zoveel schade dat ik overweeg heb om deze om te bouwen na een golf 6 neus. De ombouw is goed gelukt met wat aanpassingen maar stuit nog op drietal problemen:

- De golf 6 xenonkoplampen die ik heb gekocht zit TFL-light(dagrijverl.) in. En mijn oude orginele front had ook xenonlampen maar geen drl-light.

Het volgend probleem is er hierdoor ontstaan:
- de koplampen van de golf 5 waren uitgevoerd met 12 pins-stekkers en de koplampen van de golf 6 14 pins-stekkers. Ben toen met het probleem na vas-technics geweest die hebben mij de koplampen aangesloten alles werkt bijna na behoren.
- De drl-light blijven nu niet branden als de auto gestart word, en heb nu een melding op mijn display dat de fernlight(stadslicht) niet doen. Maar dat kan komen omdat er nu leds zijn ipv gloeilampen. En soms gaan de TFL-light ook even aan tijdens het rijden.
- En de hoogte regeling werkt nu ook niet omdat de xenonkoplamp golf 5 met 4 draden is uitgevoerd voor de hoogteregeling en de golf 6 koplampen met 2 draden is uitvoerd.
- coming Home functie doet het ook niet meer.
Nu is mijn vraag wie heeft er ervaring mee om deze 3 problemen werkend te krijgen?

Vas-technics had er van dat de Steuergerät van de golf 5 uitgevoerd was met meerdere losse kleine stekkers en de golf 6 met een paar grote combistekkers waardoor deze niet uitgewisseld kunnen worden. Want de koplampen van de golf 6 xenon worden de leds gevoed door de Steuergerät die gecodeerd is voor leds.
De leds worden nu gevoed door de draden van het stadslicht en er zijn 2 draden samen gevoegd pen 12 en pen 10 zo uit men hoofd. De jongens van vas-technics weten het nu ook niet hoe het moet. Ze hadden mij wel toe gezegt dat je wellicht op pen 12 direct voeding moest zetten elders van de zekeringskast. De leds moesten wel exact 13v hebben anders deden ze het niet.
Kan je de leds ook brandend krijgen dat je nu tussen de voedingsdraad van de leds weerstanden plaats? En dat de melding op display uit gaat en de Steuergerät nu ziet dat er gloeilampen in zitten dat de leds gewoon gaan branden?

Help Help!!!!!

Mk1-Addict
04-03-2014, 23:34
ik heb me laten vertellen dat Bram van de BM shop in Boven Leeuwen dingen kan die anderen niet kunnen...

http://www.bm-onderdelenshop.nl/

geoff89
06-04-2014, 08:58
ik heb me laten vertellen dat Bram van de BM shop in Boven Leeuwen dingen kan die anderen niet kunnen...

http://www.bm-onderdelenshop.nl/

Dat kan hij zeker. Wij doen met het werk ook veel zaken met Bram. (zit bij een VW dealer kort bij Bram)
Als hij het niet voor elkaar krijgt, kan het niet :tongue: