PDA

View Full Version : Uitlaat montage pasta nodig of niet?


powah
26-03-2014, 15:28
Ik lees hier dus verschillende meningen over.
De enige zegt doen, de andere zegt is niet nodig. Maar kwaad kan het niet lijkt me.
Bij mijn huidige uitlaat heeft de vorige eigenaar ook iets opgesmeerd maar daardoor heb ik de flex erin kunnen zetten om hem los te krijgen. Hierdoor moet er ook een nieuwe op nu.

Met montage pasta moet hij toch gewoon na 2 jaar bijvoorbeeld nog makkelijk van elkaar af gaan of kan hij hierdoor ook zo vast zitten dat hij bijna niet meer los te krijgen is op een normale manier?

tim_j
26-03-2014, 16:54
met een beetje kracht komt de pasta verbinding zo los, tenzij de buizen zo ontzettend strak sluiten dan is 't weleens onmogelijk.
Ik gebruik meestal wel een beetje pasta, verhit dit met een verffohn/brandertje en dan is het zeker weten dicht.

Style
26-03-2014, 17:29
Doe idd het zelfde maar ik heb ook mee gemaakt als het idd er goed tussen zat dat de pijp bijna niet los te krijgen was

fearless
26-03-2014, 18:59
Ik doe het wel op het werk. Die uitlaten hoeven toch niet meer los.

Het hoeft niet, maar ik vind het wel zo fijn om te weten dat ie nergens meer kan lekken.

Als je je klem goed plaatst, dus net voor de sleuf en je joekelt de klem met een luchtsleutel vast, dan zit ie het beste. Sommige plaatsen de klem op de sleuf, dan gaat ie altijd lekken.

Ook met flensverbindingen doe ik het op de pakking, als dat los moet kan je het er wel weer afhalen met een staalborstel.

Geen enkele pijp komt fatsoenlijk soepel los, ook niet na 2 jaar. Als je de pijpen 1 keer goed geklemd hebt. Dan kan je er beter een flens verbinding tussen maken..

The_Maxx
27-03-2014, 12:00
Goed op elkaar sluitende pijpen heb je mestal geen uitlaatcement voor nodig.
Dun laagje kan altijd.

Persoonlijk heb ik er nog nooit last van gehad dat het niet goed los te krijgen was. Juist pijpen waar niks tussen zit, roesten nog wel eens aan elkaar vast.
Maar zolang er uitlaatcement tussen zat, 1 tik met de hamer erop en de cement zat niet meer vast.
Demonteren gaat wel stroef, maar beter stroef dan dat je moet slijpen.

powah
27-03-2014, 12:15
Aangezien ik hem op de oprit moet vervangen met bokjes en as steunen, is het soms nog al lastig om kracht te zetten.

Ik heb ervoor gekozen om tube te halen. Ik smeer het er dunnetjes op en dan komt het wel goed.

Ja ik kreeg er totaal geen beweging in. De hele uitlaat zat gewoon met ijzeren ringen vast gemaakt aan de haken, geen rubbers etc. 90euro voor een nieuwe uitlaat is dan ook wel te overleven.

Maar Jullie zeggen de klemmen helemaal voor de sleuven? Wou het al half half doen.

Kevert
27-03-2014, 13:21
Ja gewoon in het midden van de sleuven bevestigen, anders klemt het alleen maar goed aan het uiteinde. Als je de klem in het midden ervan doet drukt ie tenminste de beide zijdes aan. En uitlaat pasta smeer ik er ook altijd beetje tussen, weet je zeker dat hij gasdicht is, beetje lullig als ie net wat lekt en dan kun je er weer onder kruipen ;).

powah
27-03-2014, 15:11
Nou, hij bleef dus lekken, de klemmen kon ik niet meer vast draaien.

wel 5 a 6x los gehaald en gekeken. Uiteindelijk bleek het zo dat de klemmen die heuts mij verkocht had niet strak genoeg gaan voor de uitlaat. Wel redelijk strak, dus het leek alsof ze klemde maar er bleef altijd een klein beetje lekken. Toen een van de oude uitlaat klemmen gepakt, 1x goed aangedraaid en klaar. Nu heb ik wel 1 van die uitlaat klemmen gesloopt dus moet even nieuwe gaan halen.

powah
29-03-2014, 17:55
Ik ga hier ff een newbie vraagje stellen.

Uitlaatpakking op het spruitstuk vervangen. Is het mogelijk dat deze wat rookt de eerste tijd?

fearless
01-04-2014, 21:48
Ja gewoon in het midden van de sleuven bevestigen, anders klemt het alleen maar goed aan het uiteinde. Als je de klem in het midden ervan doet drukt ie tenminste de beide zijdes aan. En uitlaat pasta smeer ik er ook altijd beetje tussen, weet je zeker dat hij gasdicht is, beetje lullig als ie net wat lekt en dan kun je er weer onder kruipen ;).


Als je dat doet gaat ie lekken op het begin van de sleuf, daarom zet je je klem daar. Is voor mij niet meer dan normaal. Klemmen aan het begin van de sleuf.
Nou is het met pasta wel over met lekken, maar toch....