PDA

View Full Version : HELP! hoe brand plaatje te verwijderen? 1z


Campion
14-05-2014, 14:02
Ik zit met een probleem en is zeer dringend!

Het brand plaatje onder de derde verstuiver wil er niet uit, hij zit vast in de zitting. Iemand een tip hoe ik deze eruit kan krijgen?

Als ik de verstuiver zo monteer dan lekt hij!

vwjohnny
14-05-2014, 17:13
keer laten schrikken met een drijver en een hamer?

anders heeft een garage er meestal wel speciaal gereedschap voor

golffan
14-05-2014, 17:40
Motor laten warmdraaien dan gaat het voor niets

Campion
14-05-2014, 17:53
Kan ik dat ongestraft doen? Hij verliest wel compressie die de verstuiver.

bramvw
16-05-2014, 11:40
Ik draai altijd een dikke/lange vreetbout in het verstuiverplaatjegat, en dan een tik met de hamer tegen de zijkant van die bout.
Dan gaat hij meestal wel los.

Campion
17-05-2014, 10:38
Heb hem eerst geprobeerd warm te maken met een heteluchtföhn maar de föhn smolt en het brandplaatje was nog niet eens warm. Toen maar met de gasbrander maar het vuur kwam overal behalve bij het plaatje dus daar maar snel mee gestopt.
Nog geprobeerd met een drijver hem los te slaan, maar behalve deukjes in het plaatje geen resultaat.
Toen maar een telescoopmagneet met een dot lager vet eraan in het verstuiver gat gehangen om brokstukjes op te vangen en hem aan één kant doorgeslagen met een beitel. Toen op een kwart een centerpuntje erin geslagen zodat hij iets meer naar binnen kwam en toen kon ik hem eruit vissen met een fietsspaak.
Schacht is wel wat beschadigd maar hij dicht gelukkig nog wel goed af.

Mijn haar is tijdens het starten wel 50 tinten grijzer geworden, en zou het ook niemand zo aanraden maar het is mij iig gelukt.