PDA

View Full Version : Lekkende motor?


_jurrien
09-08-2005, 20:16
Ik zie iedere keer een beetje olie liggen als ik ergens gestaan heb. Kan dat nou erg veel kwaad of moet ik daar echt snel naar gaan/laten kijken?

http://www.rror.nl/temp/fastbackonderzijde-006.jpg

aircooled
09-08-2005, 21:28
nee ziet er heel normaal uit!
gewoon blijven rijden! :biggrin: :biggrin:






kan je vliegwiel keering zijn!
stoterstang pijpjes!
slipt de koppeling al?
mooie winter klus toch! :cool:

evilnyntje
09-08-2005, 21:34
Kunnen ook de pakkingen zijn die aan de zijkant zitten, ik had het laatst ook. Ik meen kleppedekselpakkingen. Rookt de jouwe ook na een lange rit?

_jurrien
09-08-2005, 21:39
phiew, dankjewel Aircooled! Dat moest ik even horen/lezen! :) De koppeling slipt nog niet, maar ik kan wel relatief slecht in zijn 1 en 2 komen...

Hij rookt niet echt na lang rijden, sterker nog: hij gaat alleen maar beter rijden als ik een eindje op weg ben!

edit:
Over winterklusje gesproken dan. Ik heb niet zo veel ervaring met de motor zelf. Plaatwerk bewerken/lassen kan ik inmiddels wel een klein beetje, maar hoe moeilijk is 't dan om iets te doen met de vliegwiel keering en de stoterstang pijpjes? :o

Beetspeed
10-08-2005, 07:07
edit:
Over winterklusje gesproken dan. Ik heb niet zo veel ervaring met de motor zelf. Plaatwerk bewerken/lassen kan ik inmiddels wel een klein beetje, maar hoe moeilijk is 't dan om iets te doen met de vliegwiel keering en de stoterstang pijpjes? :o
Vliegwielkering is een typische verouderingskwaal en relatief makkelijk als je weet wat/hoe je moet doen. Dat zou ik eerst doen.
Uiteraard kunnen we je eventueel 'begeleiden' tijdens de operatie (motor moet eruit daarvoor) ;)

Groeten,
Walter

_jurrien
10-08-2005, 08:35
Begeleiding zal ik wel nodig hebben, Walter, dus alvast bedankt voor het aanbod :)

Olie bijvullen zo af en toe kan zeker geen kwaad, maar waar moet ik op letten hierbij? Wat voor type olie moet ik erin doen eigenlijk?

aircooled
10-08-2005, 14:39
Begeleiding zal ik wel nodig hebben, Walter, dus alvast bedankt voor het aanbod :)

Olie bijvullen zo af en toe kan zeker geen kwaad, maar waar moet ik op letten hierbij? Wat voor type olie moet ik erin doen eigenlijk?

gewoon 15w 40 er in.
motor er uit halen is nog het meeste werk. :confused:
vliegwiel keering is zeer eenvoudig!
stoterstangpijpjes vervangen ook,ik zou gewoon de verstelbare bestellen.
dan hoeven de koppen er niet af!
cheers.martijn

_jurrien
10-08-2005, 16:13
Hmm, meestal is het zo dat als iemand zegt dat 't gemakkelijk is, het voor mij toch nog best tegenvalt ;) Maar op zich ben ik nog steeds vol goede moed.

Waar kan ik die onderdelen vandaan halen?
http://www.paruzzi.com ?

_jurrien
30-08-2005, 20:53
12 september wordt mijn motortje opgeknapt bij de Boxer!

Mychatype3
31-08-2005, 19:58
12 september wordt mijn motortje opgeknapt bij de Boxer!

Welkom hier op het forum, zien we je zondag op de mc meeting goirle type3 meeting.

Groet
Mycha

1964 notch

kammetje
01-09-2005, 19:27
go ROn, maak dat motortje maar weer eens mooi

evilnyntje
01-09-2005, 19:29
Welkom hier op het forum, zien we je zondag op de mc meeting goirle type3 meeting.

Groet
Mycha

1964 notch

Hij zou komen kijken zei hij, heb het nog gevraagd toen ik ff langskwam en zijn type 3 op de brug ging.

_jurrien
01-09-2005, 22:00
Wie heb ik nou eigenlijk allemaal gezien toen ik Dinsdagavond bij de Boxer was? ;)

Mychatype3
05-09-2005, 11:18
Jurrien, top dat je er gisteren was....leuk kennis te maken. Hoe meer type3's in tilburg en omgeving hoe beter ;) .

Greetz mycha

_jurrien
07-09-2005, 21:21
hi Mycha,
Ja, ik vond 't ook erg gezellig en sowieso is het leuk om eens wat mensen te spreken die er allemaal nog veel meer van weten dan ik :)
Bedankt nog voor de sticker!