PDA

View Full Version : Autoverzekering fors omhoog


Heleen
13-02-2004, 23:44
Ik kom net thuis van een gezellig avondje in de kroeg, zie ik daar een envelop van Interpolis liggen.. joepie, de nieuwe papieren. Zit er wel ff de minder leuke boodschap bij in dat mijn verzekering bijna 30 euro per maand is gestegen.. ik vind het niet echt meer reëel nu, betaal meer dan 100 euro per maand voortaan! Nog meer mensen die in dit schuitje zitten? Van maatschappij wisselen word moeilijk omdat ik nog steeds een leeftijd heb waarop de meesten me niet aan willen nemen met de GTI... :(

FMA
13-02-2004, 23:57
100 euro per maand?? :shock:

dan ben ik blij dat de auto op naam van m'n ma staat, kost me maar 330 euro per jaar...

MMgolfnut1
14-02-2004, 00:03
Jezus, da's triest! Ik probeer m'n golf 2 als klassieker te verzekeren. Ik ben rustig aan het rondkijken voor een goede verzekeraar.
Als bij mijn huidige maatschappij de prijs ook zo omhoog gaat moet ie zeker in een klassiekerverzekering :(

Marco
14-02-2004, 11:49
Dat is erg raar heleen, ik ben ook bij interpolis verzekerd, maar voor mij is de premie niet gestegen, hij was voor dit jaar weer gedaald.

Zou even een belletje plegen, heb je dat rechtstreeks bij interpolis gedaan of via een tussenpersoon?.

Ik betaal voor mijn 8v GTI nu € 34,92 per maand met 3 schadevrije jaren (35% korting)

Chrispy
14-02-2004, 11:50
ik betaal 8 euro per maand met twee jaar schadevrij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heleen
14-02-2004, 13:04
@ Marco: ik heb hem destijds via internet bij Interpolis verzekerd.. en jij bent iets ouder dan ik denk ik ;) Gaat natuurlijk o.a. om de combinatie leeftijd/pk's maar de boodschap was: de premie is gemiddeld 3% gestegen ivm met het hoge aantal schadeclaims in 2003.. die berichten krijg ik elk jaar en zolang ik de 23 of 24 nog niet gepasseerd ben zal mijn verzekering ook niet dalen. Daar heb ik ook geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is dat ik de twee jaar dat ik verzekerd ben schadevrij heb gereden en mijn verzekering ipv 3% ongeveer 35% is gestegen.. dat is nogal een verschil. Maar ik hoorde via via over een maatschappij waar ik de GTI als het goed is voor ongeveer 60 euro per maand moet kunnen verzekeren, dus ik stap maandag meteen over.

RubenG60
14-02-2004, 14:49
ik heb wa+ en betaal 51 euro in de maand

John
14-02-2004, 20:26
Ik heb ook WA+ en ik betaal 31 eurie per maand.

Tommy
14-02-2004, 20:36
Marco is een ouwe zak, bijna bejaard!! al een jaar of 21 toch? :D

Marco
14-02-2004, 21:10
Hahahhaha, ja idd

Ben 21

Maar hoe heb je em dan verzekerd heleen? Wa of Wa+ of..??

Ik gewoon WA (incl inzittenden)

vwleusden
14-02-2004, 21:44
70 euro per maand voor de mk1 en 2 bij elkaar, mk2 WA+ en MK1 WA op eigen naam.... 23 jaar, 4 schadevrije jaren.

Cody GTI
15-02-2004, 09:13
betaal voor m´n Golf IV GTI 20VT eur 49,= per maand voor een volledige casco verzekering (´all-risk´) , heb dan ook 75% no-claim en tig schadevrije jaren :D zit overigens bij Centraal Beheer.

Heleen
15-02-2004, 12:14
Hahahhaha, ja idd

Ben 21

Maar hoe heb je em dan verzekerd heleen? Wa of Wa+ of..??

Ik gewoon WA (incl inzittenden)

Hmmm damn, ik ben ook 21... Auto is WA+ verzekerd, maar ik stap dus maandag over.

Marco
15-02-2004, 13:37
Okeej, WA+ dat scheelt idd wel. Als je em dan voor 60 euro WA+ verzekerd kunt krijgen..........

OVERSTAPPEN!!

Jopie GTI
15-02-2004, 21:33
http://www.kerkhof-ass.nl/
anders moet je hier ff kijken, kijken ze naa het gewicht van de auto en niet naar het vermogen

Carlos
16-02-2004, 15:44
Is dat niet bij de alle verzekeringen zo dat naar het gewicht van auto kijken en niet naar het vermogen...

Heleen
16-02-2004, 15:48
Nee.. De meeste maatschappijen zoals Univé, Interpolis e.d. kijken zeker wel naar de pk's, of liever gezegd, de combinatie pk's/leeftijd. Daarom hoor je vaak ook dat mensen onder de 23/24 niet aangenomen worden met een GTI (en dan hebben we het maar niet over VR6 of G60...) Maar gelukkig zijn er dus ook die het wél doen :)

Tjaap
16-02-2004, 16:00
ze kijken zelfs naar het imago van de auto

jetta is zwaarder en stuk sneller dan m'n golf, maar jetta is goedkoper

Heleen
16-02-2004, 16:05
Tja, je kunt er dus niets van op aan... ik heb em straks weer verzekerd voor 76 euro in de maand, WA+.. ga ik er zelfs 2 euro op vooruit :D

Edward
16-02-2004, 17:35
WA vol casco, 450euri per jaar

volksaddiction
16-02-2004, 23:21
He Heleen,
heb je www.verzekeruzelf.nl al geprobeerd ?
Daar heb ik ook al mijn oldtimers lopen....
A.R. verzekerd voor 8 euro per maand (oldtimer)
Voor je golf kom je op een 45,- p/m W.A. en 75,- W.A.+

Heleen
17-02-2004, 17:25
Ik heb al een briefje gedaan naar Independer, dan verzeker ik em bij Generali voor ong. 76 euro per maand, WA+.. eerst dat dus maar even afwachten ;)

Heleen
20-02-2004, 17:39
Generali neemt mij dus ook niet aan ivm de leeftijd!! Maar ik heb toch nog een andere gevonden via Independer (die ook Generali voor mij benadert heeft), namelijk Centraal Beheer. Daar rekenen ze gewoon een toeslag ivm met je leeftijd maar zelfs met die toeslag ben ik nog goedkoper uit dan bij Interpolis EN Generali.. zit nu namelijk op 74 euro, weer 2 euro erop vooruit :D Nu alleen nog ff opstappen bij Interpolis en ik ben weer blij! Kan Centraal Beheer Achmea dus bij iedereen aanraden!

volksaddiction
20-02-2004, 17:43
en verzekeruzelf ?
Niet meer geprobeerd ?
Leeftijd is altijd een probleem, zeker in de grote stad
Betaal je zo 140% ipv 40% korting !
Heb zelf nog s zitten kijken, scheelt voor mij niet veel WA+ bij RVS of verzekeruzelf
WA wel, 46,- bij RVS en 26,- bij verzekeruzelf
Misschien toch maar eens overstappen naar WA, nissan 100nix is toch oud genoeg nu om naar WA te gaan....

Heleen
21-02-2004, 10:21
Ik wacht dit nu eerst ff af, maar ik heb ze aan de telefoon gehad en dit is incl. toeslag ivm met mijn leeftijd.. daar werken ze dus met toeslagen ipv het gewoon niet aannemen van jongere mensen. Kleine kans dus dat dit nu ook niet doorgaat (hoop ik :? )

RK
21-02-2004, 11:19
Generali neemt mij dus ook niet aan ivm de leeftijd!! Maar ik heb toch nog een andere gevonden via Independer (die ook Generali voor mij benadert heeft), namelijk Centraal Beheer. Daar rekenen ze gewoon een toeslag ivm met je leeftijd maar zelfs met die toeslag ben ik nog goedkoper uit dan bij Interpolis EN Generali.. zit nu namelijk op 74 euro, weer 2 euro erop vooruit :D Nu alleen nog ff opstappen bij Interpolis en ik ben weer blij! Kan Centraal Beheer Achmea dus bij iedereen aanraden!

ik ben al jaren verzekerd via CB|Achmea, daarnaast ben ik ruim 12 jaar werkzaam geweest bij Achmea.

Marco
21-02-2004, 12:37
Ja maar das niet te vergelijken, want jij krijgt zowieso meer korting omdat je daar werkt.

RK
21-02-2004, 14:38
Ja maar das niet te vergelijken, want jij krijgt zowieso meer korting omdat je daar werkt.

altijd eerst goed lezen :D niet alleen op forums, maar ook vooral de kleine lettertjes in offertes en op polissen.

Ik HEB gewerkt bij Achmea (overigens niet bij CB). We hadden het hier niet alleen over tarieven maar meer over acceptatiecriteria en die zijn bij CB -ook voor niet personeelsleden- zeer gunstig!

Ben inmiddels 4 jaar weg maar nog steeds verzekerd bij CB.

Heleen
22-02-2004, 11:01
Ik ben ze in ieder geval zeer dankbaar!

Heleen
25-03-2004, 11:50
Nog even een naberichtje... ik heb me dus niet verzekerd bij Achmea omdat bleek dat mijn premie drastisch gestegen was omdat ik nog een lopende zaak had, oeps :cool: Achteraf klopte dat ook wel, ik dacht alleen dat dat allang afgehandeld was. Ben ik net ff aan het internetbankieren, wat zie ik: 219 euro bij van Interpolis. Ikke gelijk bellen, ja hoor, mijn bonusmalis is hersteld (dus twee schadevrije jaren) en wat ik de afgelopen drie maand teveel heb betaald heb ik dus terug, en zelfs nog wel ietsje meer dan dat... maar daar hoor je mij niet over klagen :D Eind goed, al goed.. Lang leve Interpolis, alleen de volgende keer moeten ze er gewoon ff bij vertellen wáárom mijn premie nou zo gestegen is :) Dat gaven ze ook gelijk toe, dat gebeurde normaal ook wel maar was hier blijkbaar eventjes misgegaan.

Zestienkleppen
25-03-2004, 12:18
Toch netjes dat het opgelost word als ze iets fout hebben gedaan, het gaat ook wel eens anders.
Tja verzekeringen, je kunt niet met ze en je kunt niet ....

MaceNL
25-03-2004, 13:57
He Heleen,
heb je www.verzekeruzelf.nl al geprobeerd ?
Daar heb ik ook al mijn oldtimers lopen....
A.R. verzekerd voor 8 euro per maand (oldtimer)
Voor je golf kom je op een 45,- p/m W.A. en 75,- W.A.+

Goeie tip gaat mij wel wat geld schelen, bedankt !

Christiaan
25-03-2004, 14:04
Ben zelf ook verzekerd bij CB, zowel de cabrio als de polo van me meis....lang leve de collectiviteits korting van me werk :D

De cabrio is WA+ verzekered, de polo WA, en dat voor nog geen 90 euri per maand. Lijkt op zich veel, maar een cabrio is nogal duur in de verzekering....