PDA

View Full Version : Carrosserie Rs6


indewarre
17-06-2014, 16:27
Weet iemand hier of de carrosserie van een rs6 type c5 van aluminium is gemaakt?

Ik meende de latere types wel.

Deckedm
18-06-2014, 15:03
Bij mij is in ieder geval de motorkap van alu... volgens mij de rest niet namelijk

carbreaker de autosloper
18-06-2014, 21:31
alu motorkap en schermen de rest is imo ijzerr
de deuren weet ik niet zal zoo effe kijken,,,,

jetta91
18-06-2014, 21:34
Is dat geen spaceframe? Dan is het volledig aluminium,
Moet dan, dacht ik, een space frame logo in de B spijl staan, onderaan,
Rond logo.

carbreaker de autosloper
18-06-2014, 21:49
nee c5 is mod 2002 2003 ,ik heb er 1 ,,,dat wil ie weten en de deuren zijn van blik ,,,trouwens

indewarre
19-06-2014, 14:27
OKe waar moet je echt op letten bij de aanschaf van een rs6 trouwens, ik ben aan het oriënteren aangezien de golf minder word (carrosserie) en na 10 jaar wil je ook wel eens iets anders.

carbreaker de autosloper
19-06-2014, 17:51
Je kan die van mij wel kopen serieus een super mooi ding met nu 150000km. Muisgrijs zwart leer matte lijsten carbon binnen in enz net een plus uitvoering ennnn onbegrensd met 507 abt pk

Deckedm
22-06-2014, 17:06
OKe waar moet je echt op letten bij de aanschaf van een rs6 trouwens, ik ben aan het oriënteren aangezien de golf minder word (carrosserie) en na 10 jaar wil je ook wel eens iets anders.


Hahah waar niet op, niet niet echt het betrouwbaarste modelletje van audi

turbos, DRC, automaatbak,koppelomvormer distributie 50.000km = motor eruit..
Al kreeg ik een BCy 4.2 gratis dan kwam het er nog niet in
EGT sensors, o2 sensoren, je kunt nergens en dan ook nergens bij...
onderdelen schrikbarend duur

Kennis van me kocht eentje, toponderhouden volgens de boekjes/eigenaar en hoppa kon er al met al nog een keer 8700 euro achteraan pompen om hem goed te krijgen.

Radiateur van zon ding kost 1K euros, immitatie niet te krijgen, en van een normale V8 past niet.. om je maar een voorbeeld te geven..

vissered
25-07-2014, 15:04
Hahah waar niet op, niet niet echt het betrouwbaarste modelletje van audi

turbos, DRC, automaatbak,koppelomvormer distributie 50.000km = motor eruit..
Al kreeg ik een BCy 4.2 gratis dan kwam het er nog niet in
EGT sensors, o2 sensoren, je kunt nergens en dan ook nergens bij...
onderdelen schrikbarend duur

Kennis van me kocht eentje, toponderhouden volgens de boekjes/eigenaar en hoppa kon er al met al nog een keer 8700 euro achteraan pompen om hem goed te krijgen.

Radiateur van zon ding kost 1K euros, immitatie niet te krijgen, en van een normale V8 past niet.. om je maar een voorbeeld te geven..




ken jij het gezegde voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.??
kijk als je een echte dikke bak wilt rijden moet je natuurlijk niet lid zijn van de voedselbank.

EnVeeZee
25-07-2014, 17:27
ken jij het gezegde voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.??
kijk als je een echte dikke bak wilt rijden moet je natuurlijk niet lid zijn van de voedselbank.

Wat is dat nou voor reactie :confused:

Johan1982MK1
25-07-2014, 18:00
Ja, en wat vind je een dikke bak?
Ik heb ooit eens wat aan een s4 gedaan, biturbo van '99
2 nw turbo's, beurt, wat kleine dingen. Maar of je nou wel of niet een dikke portemonnee hebt, dat sleutelen is echt klote. Je kan idd nergens bij.

DÁ-BRT
25-07-2014, 18:04
Wij hebben nummer 76 gehad van een RS6 plus een mooie parelmoer witte.

Nee, zijn niet van alu.

indewarre
25-07-2014, 20:27
Ja, en wat vind je een dikke bak?
Ik heb ooit eens wat aan een s4 gedaan, biturbo van '99
2 nw turbo's, beurt, wat kleine dingen. Maar of je nou wel of niet een dikke portemonnee hebt, dat sleutelen is echt klote. Je kan idd nergens bij.


das toch een v6? kom je daar ook overal kloten bij? Ik zit namelijk als alternatief te denken aan een a6 allroad v6 bi-turbo en die flink opschroeven

DÁ-BRT
25-07-2014, 21:47
De RS6 plus die wij hadden was een 4.2 V8 met 326pk

Het enige wat ik belachelijk vond was de alu ophanging. Bij het minste of geringste kon je al delen vervangen. Ook was de RVS uitlaat heel duur.

Johan1982MK1
25-07-2014, 22:13
das toch een v6? kom je daar ook overal kloten bij? Ik zit namelijk als alternatief te denken aan een a6 allroad v6 bi-turbo en die flink opschroeven

V6 ja.
Als de turbos eraf moeten kan je de motor eruit halen. Spruitstukken kom je ook niet bij. Was een quattro. Koop niet een ding waar nooit wat aan gedaan is want dan kom je nog wat tegen.

indewarre
25-07-2014, 22:25
Een keer de motor eruit halen vind ik niet erg kan ik nl. gewoon thuis doen op mijn brug als het maar niet om de zoveel duizend moet dan word je wel moedeloos idd.

DÁ-BRT
25-07-2014, 22:42
Ah, nu zie ik pas dat jullie het over de C5 hebben, wij hadden een 1998 C4

Marcski
26-07-2014, 13:38
C4 is nooit in RS6 geleverd geweest, alleen S6 en S6 plus

DÁ-BRT
26-07-2014, 15:32
Klopt heb je gelijk in, wij hadden een witte S6 Plus. Vergissing, is ook al weer 14 jaar geleden.

Marcski
26-07-2014, 17:33
Het was wel de eerste auto gebouwd door quattro GmbH ;)

carbreaker de autosloper
26-07-2014, 19:26
gewoooon fijne dikke auto is et ,de bestte bang voor de dollar ,met 500plus pk een dikke porsche kost veeel meer , :tongue:
enne voor de d riem hoeft de motor dr nie uit ,,alleen et front ,750e met water pomp en thermostaat enne die zit 80000km ,,,

indewarre
27-07-2014, 18:16
Bangmakerij dus hmmzz mijn keuze nog maar eens goed overdenken

indewarre
28-07-2014, 17:43
Vandaag ff op internet gezocht wat de kosten zijn van de onderdelen

Turbo's nieuw vanaf € 250 ps.
blokken en schijven vanaf € 800 per set
koelradiateur € 130,-
distributie met waterpomp €430

tot nu toe valt het me mee

De koppelomvormer kan ik nog niet vinden. Weet iemand hier hoe dat ding heet op zijn Duits?

carbreaker de autosloper
29-07-2014, 08:24
losse blokken 200 trouwens,,,

Black Devil
29-07-2014, 10:52
koppelomvormer noemen de duitsers een wandler