PDA

View Full Version : rem probleem


obimaster
20-07-2014, 10:25
bij deze in het nieuwe gedeelte
heb dit weekend toertje weest knallen met mijn golf2,
en heb het volgende probleem
heb de indruk als de remmen warm zijn, had toch wel effe liggen gas geven en paar keer serieus in de ankers moeten gaan. tot ik plots op de rem duwde, en er niets gebeurde. was net of de remkracht verdeler deed het niet. links voor blokkeeerde, dus trok hij naar rechts en remde niet echt af

heb het dan getest op een verlaten weg, paar keer serieus geremd dat de remmen heel warm werden, aan 60 per uur korte reactie op de rem, en terug hetzelfde probleem
maar was wel beter te controleren dan bij 150 +

remmen zijn verandert naar girling 60 met ebc yellow stuff en resente remolie wel nog gewone dot 4(geen race olie)
is dit nou het bekende fading?
of kan het er meer te maken hebben dat ik met een probleem zit in mijn abs denk namelijk dat mijn abs sensor rechts achter stuk is
gaat om een golf G60

mvg

Audi1981
20-07-2014, 16:30
Denk dat je met zo'n setup al snel aan de temp grenzen van je remvloeistof zit...
Hier; http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=127820
Is onder andere ook remvloeitstof besproken en welk kookpunt welk soort heeft.

Sven-GTI
20-07-2014, 19:13
Als je Dot4 remolie 3% vocht bevat zakt de temperatuur al van 230graden naar 160graden.
Meestal is dit na een aantal jaar.

De jouwe is nog vrij recent staat er dus neem aan dat die nog goed is. Weet niet of het fading is of iets anders, is moeilijk te zeggen zo want ik weet niet hoe warm je remmen worden.

Mijn remschijven waren echt helemaal blauw verkleurt van de hitte toen ik last van fading kreeg. Remblokken vielen toen ook uit elkaar..

obimaster
20-07-2014, 22:40
moet wel toe geven dat de schijven blauw waren.
heb hier nog wel wat nieuwe race remolie van ebc dus zal ze eens moeten wisselen
en het was ook dit weekend bij ons 30 graden buiten, doet er ook al geen goed aan
alvast bedankt voor de response

mvg