PDA

View Full Version : oliepomp met echt filter?


feto
15-08-2005, 15:07
Heeft iemand hier zo'n oliepomp met een echt oliefilter erop op zijn kever zitten? Werkt dat goed of heb je verliezen in oliedruk? Zijn er verschillende uitvoeringen en verschillen in kwaliteit?

Zeend
15-08-2005, 15:18
Geen ervaring mee, maar volgens mij werken ze wel. Het is een pomp met een hogere opbrengst dan de standaard-pomp.
Ik weet niet of ze met alle typen uitlaten te monteren zijn.

Als je je motor echt gaat tunen, kun je denk ik beter een full-flow systeem gebruiken.


Jens

Beetspeed
16-08-2005, 14:47
Geen ervaring mee, maar volgens mij werken ze wel. Het is een pomp met een hogere opbrengst dan de standaard-pomp.
Ik weet niet of ze met alle typen uitlaten te monteren zijn.

Als je je motor echt gaat tunen, kun je denk ik beter een full-flow systeem gebruiken.


Jens
Mee eens; er schijnt echter vooral veel slechte kwaliteit van die aangegoten oliefilterflenspompen (...) op de markt te zijn. Lekkages die niet te verhelpen zijn en zo. Meestal te herkennen aan de lage prijs, wat weer makkelijk is.
Full flow is eigenlijk de enige methode....

primer-look
16-08-2005, 16:41
ik heb er zelf ook geen ervaring mee. Voor zover ik weet passen ze niet met een standaard uitlaat en word de olie temp hoger doordat de uitlaat het filter verwarmd.

Groeten

dennis

vwicked
16-08-2005, 19:16
Volkswagen gebruikt ze zelf ook dus het zal absoluut werken. Ze zitten standaad op de laatste Mexicokevers. Zitten volgens mij inderdaad grote kwaliteitsverschillen in. Wat ik mij heb laten vertellen hebben de goedkopere modellen geen bypass langs het filter waardoor bij hoge oliedruk je filter kan ontploffen.