PDA

View Full Version : Bodem behandelen


Vossie
16-08-2005, 16:31
Met de restauratie van de scirocco maak ik de bodem kaal. Nu moet de bodem weer op nieuw in de berscherming komen te staan. Nu vraag ik mij af wat de het beste is. Ik wou eigenlijk de bodem behandelen met Body-Schutz en afspuiten met de carosserie kleur (zo is hij nu (origineel) ook behandeld). Nu vroeg ik mij af of de bodem eerst nog een laag epoxyprimer moet hebben voordat de Body-Schutz eropgaat., Zo ja, wel merk en type kan ik het beste daarvoor gebruiken. Verder vroeg ik mij af of het raadzaam is de bodem eerst met fertan oid te behandelen en welk lak ik het beste kan gebruiken voor het aflakken van de laag Body-Schutz.

vwmk2driver
16-08-2005, 17:49
hee.

ik ga het zo doen.

laten stralen of zelf kaal maken dus gelijk mooi vet vrij dan in de epoxy primer is overigens wel erg duur maar wat je hier mee wint is dat het vocht en zo dicht is dus in principe al zou je er noooit mee gaan rijden is die laag alleen al goed en gaat het niet meer roesten.
voor de steenslag en dergelijke spuit je de bekende plekken in met body sckutz tenminste die gelige rommel van de vw dealer.

dit is al voldoende. maar wil je je bodem een kleur geven omdat dat bijvoorbeeld leuk staat kan je dat nog is over de body schutz doen maar is niet nodig als hij in de epoxy staat.

en wat je ook kan doen is over het geheel tectyl spuiten dit heeft als voordeel.
extra bescherm laag nog is en alles is gewoon netjes zwart en blijft ook langs zwart en is zo weer bij de werken enzo

Vossie
16-08-2005, 17:54
weet je ook welke epoyx primer? 1 of 2 komponenten (even bij sigma op de site gekeken, maar kon door de bomen het bos niet meer zien. Bpdem gaat trouwens niet in kleur omdat ik dat "leuk" vind, maar omdat er onder de tektiel een gele laglaag verborgen is

vwmk2driver
18-08-2005, 11:39
dat weet ik nog niet.

denk wel dat het uit maakt of hetje het op kaal staal doed of op lak

arnus71
19-08-2005, 14:59
Misschien is dit iets voor je:
Ferpox 1k epoxy-primer (http://www.rustbuster.nl/Fertan/Ferpox.htm)

Zelf heb ik het al gebruikt, werkt goed en is makkeljlk in de omgang. Op rustbuster hebben ze ook andere goedjes voor bv bodemafwerking, hier (http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Bodempakket.htm) bijvoorbeeld.

Vossie
19-08-2005, 15:14
Ik was wel bekend met rustbusten, en de fertan/ferpox combinatie met daarover bodyschutz en een laglaag en vond ik opzich een optie. Rx wou ik gebruiken voor de achteras/buitenkant van de tank. RX leek me niet helemaal ideaal voor de bodem door het ontbreken van de bodyschutz.

Maar ik was een beetje opzoek naar andere alternatieven en het schijnt dat sikkens EP iedeaal is voor de bodem (afwerken met bodyschutz en lak), alleen moet ik nog even uitvogelen waar dat te krijgen is.

Maar ik sta altijd open voor suggesties

rallye16vt
19-08-2005, 22:26
Hoi Vossie

Je kunt ook 2k epoxy nemen, is vrij goedkoop en heeft een goede hechting en word keihard en dicht uiteraard ook af. (gebruiken ze bij straalbedrijven ook)

Vossie
20-08-2005, 00:31
sikkens ep is een 2k epoxy. 2k lijkt mij ook beter, heb het idee dat je met een 1k epoxy toch aan kwaliteit iets inleverd.

rallye16vt
20-08-2005, 08:28
Ja inderdaad 2k is beter, en ik weet niet of ik hier prijzen mag noemen?
Maar een mooie oude rocco heeft ook wel iets.

Vossie
22-08-2005, 09:28
van mij mag je wel prijzen noemen, anders doe het even via een PM

rallye16vt
22-08-2005, 09:58
Ik heb je pm gestuurd, als het is gelukt?