PDA

View Full Version : De benzineprijzen per land ..


Gert
18-08-2005, 11:24
We komen er weer erg slecht vanaf volgens CNN ..
We staan weer eens vooraan als klein kutlandje .
Maar deze keer wel als de sukkels met de hoogste benzineprijs :(

Waren er maar verkiezingen :mad:

Netherlands Amsterdam $6.48
Norway Oslo $6.27
Italy Milan $5.96
Denmark Copenhagen $5.93
Belgium Brussels $5.91
Sweden Stockholm $5.80
United Kingdom London $5.79
Germany Frankfurt $5.57
France Paris $5.54
Portugal Lisbon $5.35
Hungary Budapest $4.94
Luxembourg $4.82
Croatia Zagreb $4.81
Ireland Dublin $4.78
Switzerland Geneva $4.74
Spain Madrid $4.55
Japan Tokyo $4.24
Czech Republic Prague $4.19
Romania Bucharest $4.09
Andorra $4.08
Estonia Tallinn $3.62
Bulgaria Sofia $3.52
Brazil Brasilia $3.12
Cuba Havana $3.03
Taiwan Taipei $2.84
Lebanon Beirut $2.63
South Africa Johannesburg $2.62
Nicaragua Managua $2.61
Panama Panama City $2.19
Russia Moscow $2.10
Puerto Rico San Juan $1.74
Saudi Arabia Riyadh $0.91
Kuwait Kuwait City $0.78
Egypt Cairo $0.65
Nigeria Lagos $0.38
Venezuela Caracas $0.12

Tank wel in Venezuela : geen nagel om aan hullie kont te krabben maar de regering haalt iig geen superaccijnzen binnen

Hier is de pagina van CNN :

http://money.cnn.com/pf/features/lists/global_gasprices/

Gert
18-08-2005, 11:25
Voetnoot : prijzen zijn van maart 2005 .. tis alleen maar erger geworden daarna ...

krukab
18-08-2005, 11:27
Voetnoot : prijs is per US Gallon (3,78 liter)

John
25-08-2005, 21:07
Mijn oom en tante zijn hier uit Canada.
De mensen daar lopen al te klagen dat het in Canada zo duur is.
Dus ik vroeg wel hoeveel kost 1 liter bij jullie op het moment?
Dat kost daar dus 1 dollar en 4 cent.
Ik zeg ben je al wezen tanken hier?
Uhm nee nog niet.Ik zeg schrik niet maar hier is het 1 euro 43.
Zo dacht dat ze een hartverzakking kregen.

PeterZ
25-08-2005, 22:15
Voor al degenen die niet weten hoeveel 1,04 Canadese dollar is:
Het is € 0,75. (ik heb het zelf ook op moeten zoeken...)

Fred
25-08-2005, 22:42
Tjaaa, en nu zijn het de benzineprijzen die iedereen opvalt, maar binnenkort volgt de rest wat uit aardolie word gemaakt....kunststof, andere olie producten zoals rotzooi voor de makeup.....

Simpele dingen waar van het gros van de mensen niet weet dat het uit aardolie afkomstig is.....ja zelfs de kaas zit in een velletje wat uit aardolie word gemaakt....

Let maar op...

Zeend
25-08-2005, 22:53
Tsja, logisch.. we verstoken met z'n allen veel te veel, dat raakt hoe dan ook op. Dus wordt het duur. Eigenlijk net zoiets als spijlbussen, die raken ook op, en worden daardoor duur...


Jens

Thomas78
26-08-2005, 08:33
Tjaaa, en nu zijn het de benzineprijzen die iedereen opvalt, maar binnenkort volgt de rest wat uit aardolie word gemaakt....kunststof, andere olie producten zoals rotzooi voor de makeup.....

Simpele dingen waar van het gros van de mensen niet weet dat het uit aardolie afkomstig is.....ja zelfs de kaas zit in een velletje wat uit aardolie word gemaakt....

Let maar op...

En wat dacht je van de energierekening, kreeg van de Nuon deze week een leuk briefje over tariefsverhogingen. Prijs aardgas is gekoppeld aan de olieprijs.

En Den Haag lacht zicht rot... :mad:

Pedaalemmer
26-08-2005, 10:42
Tjaaa, en nu zijn het de benzineprijzen die iedereen opvalt, maar binnenkort volgt de rest wat uit aardolie word gemaakt....kunststof, andere olie producten zoals rotzooi voor de makeup.....

Simpele dingen waar van het gros van de mensen niet weet dat het uit aardolie afkomstig is.....ja zelfs de kaas zit in een velletje wat uit aardolie word gemaakt....

Let maar op...

Alleen is het wat indirecter..

Maar wanneer stappen we over op een andere brandstof?

krukab
26-08-2005, 10:50
ik ben iig al zover dat ik op de fiets naar me werk ga :p

beetje noodgedwongen ook, omdat geen van mijn auto's APK heeft :redface:

Fred
26-08-2005, 11:08
Alleen is het wat indirecter..

Maar wanneer stappen we over op een andere brandstof?


Klopt inderdaad dat het wat indirecter is, o.a vanwege veelal voorraad, maar zoals je wellicht weet werk ik op een raffinaderij, en daar merken we het al qua inkoop....


En....het eind is nog niet in zicht..

froggy
26-08-2005, 12:15
gisteren op de belgische tv (zal wel ongeveer hetzelfde zijn als voor nederland denk ik) zeiden ze dat als je rekening houd met inflatie en blablabla dat we dan nog steeds niet de recordprijzen van 1985 voor ruwe aardolie bereikt hebben.

Ik ben veel te jong om me dat te kunnen herineren maar somige onder julie zouden dat wel moeten kunne ;)

ploon
26-08-2005, 12:44
Maar wanneer stappen we over op een andere brandstof?
dat is dus iets wat den haag en shell (en co) niet zien zitten en ze werken het ook op alle mogelijke manieren tegen. zo is het rijden op zonnebloem olie illegaal. en dat terwijl er bv in duitsland juist subsidie op plantaardige brandstof zit! ik begrijp dat den haag nu een voorzichtig tikje op de vingers heeft gekregen van brussel (want die willen dat we millieu vriendelijker gaan tanken), maar daar trekken ze zich nog niet veel van aan.
ik zal de shell voorlopig maar niet gebruiken om te tanken (niet dat ik er al vaak kwam, maar alle kleine beetjes helpen)

Fred
26-08-2005, 13:19
Is ook wel goed voor die pens van je :D :D :D

;)

De enige manier om wat aan de benzineprijzen te doen is volgens mijn Shell boycotten.
Zij hebben wel de macht om iets tegen Den Haag te doen.

klik (http://www.boycot.nu/acties/shell/waarom.htm)


Shell boycotten heeft geen enkele nut, of je moet alle leveranciers die o.a benzine via hun krijgen ook boycotten...

Het is zelfs zo sterk dat Shell niet eens al hun producten zelf produceert, maar aankoopt bij andere bedrijven...

De olie business is een raar wereldje :D

Marco
26-08-2005, 20:09
Alleen is het wat indirecter..

Maar wanneer stappen we over op een andere brandstof?

De vraag is, wanneer stap JIJ over op andere brandstof :)

Koop een diesel en ga rijden op P.P.O en "je bent van al t geziek af"

Skywalker
03-09-2005, 22:46
.

DeNB3rt
04-09-2005, 00:32
ik ga binnekort es taken met zonnebloemolie :D :D

vwzone
04-09-2005, 05:17
dat is dus iets wat den haag en shell (en co) niet zien zitten en ze werken het ook op alle mogelijke manieren tegen. zo is het rijden op zonnebloem olie illegaal. en dat terwijl er bv in duitsland juist subsidie op plantaardige brandstof zit! ik begrijp dat den haag nu een voorzichtig tikje op de vingers heeft gekregen van brussel (want die willen dat we millieu vriendelijker gaan tanken), maar daar trekken ze zich nog niet veel van aan.
ik zal de shell voorlopig maar niet gebruiken om te tanken (niet dat ik er al vaak kwam, maar alle kleine beetjes helpen)

'Biodiesel accijnsvrij'
03 september 2005, 09:55:42

DEN HAAG (ANP) - Biodiesel en andere milieuvriendelijker brandstoffen zijn volgend jaar accijnsvrij verkrijgbaar. Het kabinet zal in 2006 geen belasting heffen op de biobrandstoffen, zo bevestigden ingewijden rond het kabinet in een reactie op berichtgeving hierover in De Telegraaf zaterdag.

De maatregel wordt op prinsjesdag bij de presentatie van het Belastingplan 2006 officieel bekendgemaakt. Op voorstel van staatssecretaris Van Geel (Milieu) zal het kabinet 70 miljoen euro uittrekken om het gebruik van biobrandstoffen op deze manier te stimuleren.

Biobrandstoffen zijn zonder accijnsverlaging wat duurder dan gewone diesel en benzine. Biodiesel bijvoorbeeld is diesel vermengd met een deel koolzaadolie. Door die toevoeging is de brandstof duurder. De (deels) natuurlijke brandstoffen zijn aantrekkelijk omdat een auto op biodiesel minder CO2 en roet uitstoot.

Stimulering

Met het aanstaande belastingvoordeeltje beoogt het kabinet de Nederlandse autorijders en de sector vertrouwd te maken met biodiesel en 'biobenzine'. Het gaat vooral om ,,oefenen'' met de natuurlijke brandstoffen. De maatregel moet ook de ontwikkeling van de ,,tweede generatie biobrandstoffen'' bevorderen.

De Europese Commissie maande Nederland en zeven andere lidstaten kort voor de zomer al vaart te maken met de biobrandstoffen. Het gebruik ervan in Nederland loopt ver achter op het schema, dat in Europees verband is afgesproken. In 2010 moet 5,75 procent van de brandstoffen biologisch zijn. Niet alleen omdat auto's hierop schoner en zuiniger rijden, maar ook omdat biodiesel Europa minder afhankelijk maakt van de olieproducerende landen.

Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italie, Polen, Belgie en Zweden stimuleren de natuurlijke diesels en benzines al via een lagere accijns.

VwPolo89
04-09-2005, 08:27
ben gisteren gaan tanken hier in belgië, euro95 kost 1.39€

98 kost 1.51€
en diesel heb ik niet naar gekeken omdat we geen diesels hebben :D:p
en dan te bedenken dat het hier in belgië voor ongeveer 70% taks en btw is :s

Marco
04-09-2005, 15:10
'Biodiesel accijnsvrij'
03 september 2005, 09:55:42

DEN HAAG (ANP) - Biodiesel en andere milieuvriendelijker brandstoffen zijn volgend jaar accijnsvrij verkrijgbaar. Het kabinet zal in 2006 geen belasting heffen op de biobrandstoffen, zo bevestigden ingewijden rond het kabinet in een reactie op berichtgeving hierover in De Telegraaf zaterdag.

De maatregel wordt op prinsjesdag bij de presentatie van het Belastingplan 2006 officieel bekendgemaakt. Op voorstel van staatssecretaris Van Geel (Milieu) zal het kabinet 70 miljoen euro uittrekken om het gebruik van biobrandstoffen op deze manier te stimuleren.

Biobrandstoffen zijn zonder accijnsverlaging wat duurder dan gewone diesel en benzine. Biodiesel bijvoorbeeld is diesel vermengd met een deel koolzaadolie. Door die toevoeging is de brandstof duurder. De (deels) natuurlijke brandstoffen zijn aantrekkelijk omdat een auto op biodiesel minder CO2 en roet uitstoot.

Stimulering

Met het aanstaande belastingvoordeeltje beoogt het kabinet de Nederlandse autorijders en de sector vertrouwd te maken met biodiesel en 'biobenzine'. Het gaat vooral om ,,oefenen'' met de natuurlijke brandstoffen. De maatregel moet ook de ontwikkeling van de ,,tweede generatie biobrandstoffen'' bevorderen.

De Europese Commissie maande Nederland en zeven andere lidstaten kort voor de zomer al vaart te maken met de biobrandstoffen. Het gebruik ervan in Nederland loopt ver achter op het schema, dat in Europees verband is afgesproken. In 2010 moet 5,75 procent van de brandstoffen biologisch zijn. Niet alleen omdat auto's hierop schoner en zuiniger rijden, maar ook omdat biodiesel Europa minder afhankelijk maakt van de olieproducerende landen.

Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italie, Polen, Belgie en Zweden stimuleren de natuurlijke diesels en benzines al via een lagere accijns.


Ze zullen wel moeten !! Ik draag in elk geval al mijn steentje bij aan die 5,75 procent :)

Rico
04-09-2005, 15:13
heb net een reservetankje voor mijn bus gehaald, 1,559!!! gewoon euro 95 :mad: :mad: :mad:

KOM OP MET DAT KWARTJE VAN KOK, dat kan er nu ECHT WEL AF!!!!!

vwzone
04-09-2005, 15:16
heb net een reservetankje voor mijn bus gehaald, 1,559!!! gewoon euro 95 :mad: :mad: :mad:

KOM OP MET DAT KWARTJE VAN KOK, dat kan er nu ECHT WEL AF!!!!!

Kwartje? wat is dat. :biggrin:

krukab
06-09-2005, 14:06
Kwartje? wat is dat. :biggrin:

Frankrijk verlaagt belasting om hoge brandstofprijs

PARIJS (ANP) - Frankrijk is van plan voor consumenten en transportbedrijven de belasting te verlagen.
Parijs wil daarmee de hoge prijzen van benzine en diesel opvangen, zo maakte de Franse regering dinsdag bekend.

Volgens een woordvoerder van het ministrie van Financiën zal ,,elke'' extra euro die in de staatskas
belandt door de hoge brandstofprijzen, aan de burger worden teruggegeven.
Een speciale commissie is in het leven geroepen om te onderzoeken welke effecten de hoge
brandstofprijzen hebben op de inkomsten uit de brandstofaccijnzen en de BTW.

De Franse minister van Transport, Dominique Perben, heeft ondertussen verlagingen aangekondigd
van de vennootschapsbelasting voor transportbedrijven.
Het besluit volgt op een blokkade van brandstofopslagplaatsen door onafhankelijke transporteurs die
boos waren over de hogere brandstofprijzen.

bron: planet.nl/Gepubliceerd op dinsdag 06 september 2005


Goed, Frankrijk gaat er wat aan doen, en vanmorgen hoorde ik dat ze in België ook zoiets van plan zijn.

Nu Nederland nog !!

jan_gti_16v
06-09-2005, 17:25
afgelopen zaterdag wezen tanken

moest gewoon 63.25 aftikken.....

ok had wel exelium 98 getankt....

maar al met al moet er gewoon een landelijke demonstratie komen....

binnenkort is zelf auto rijden alleen nog maar voor high society weggelegd

kijk dat een ferarie een droom auto is ok maar dat zelfs tanken dalijk te duur is voor de doorsnee nederlander.....

vwzone
07-09-2005, 08:42
Nu Nederland nog !!

VVD: deel BTW op benzine terug naar automobilist
06 september 2005, 22:23:47

DEN HAAG (ANP) - De VVD vindt dat het kabinet iets moet doen om de automobilist te compenseren voor de sterk stijgende benzineprijzen. Het liberale Tweede-Kamerlid Hofstra denkt aan het teruggeven van de helft van de extra BTW-opbrengst op de hogere benzineprijs.

,,Dat betekent dat als de bezineprijs met een dubbeltje omhoog gaat, je 1 cent zou kunnen teruggeven.'' Volgens Hofstra overweegt de VVD met een voorstel van deze strekking te komen tijdens de algemene politieke beschouwingen na prinsjesdag.

Dat schiet lekker op. :cool:

millie
25-10-2005, 23:37
Venezuela Caracas $0.12
Als het zo door gaat met de benzineprijs is voordelig om even op een neer te rijden naar Venezuela!;)

DeNB3rt
25-10-2005, 23:45
Wordt biodiesel ook taxfree in belgie, dan kan ik alvast mijn golfje volkiepen met zonnebloem olie :D

Clawfinger
26-10-2005, 16:45
Dat de benzineprijzen hier zo hoog liggen, daar profiteert voornamelijk de overheid van.... :mad:

En waar steken ze dat geld in? In nog meer manieren om ons geld afhandig te maken... ik noem het nieuwe zorgstelsel :mad:

Het zijn een stel naaiers daar met elkaar in Den Haag... het wordt echt tijd voor verkiezingen! Weg met die Balkellende en z'n achterlijke kornuiten! :chair:

(Dit is niet opruiend bedoeld)

sjoost
26-10-2005, 17:02
Het is gewoon waanzin die benzine prijzen :chair: .
Dat stelletjes jokers in Den Haag lacht zich rot,daar stromen de pleuro's met met bakken binnen.
Maar goed wat verwacht je dan ook met zo'n zwakzinnige leider als Harry potter :dunno: .

Wahnsinn
26-10-2005, 17:18
Vandaag in Duitsland getankt voor 1,20 Euro 95.. Kijken wanneer het weer omhoog gaat.

krukab
17-11-2005, 15:12
Toch tankte ik gister bij de Shell op de Binckhorstlaan Euro95 voor 129,9 per liter.

Das toch alweer een goeie 20 eurocent eraf in een maandje of 1,5 á 2 tijd.

Nou scheelt het wel dat er in Den Haag en directe omgeving een benzineoorlog woedt,
want het kan volgens mij nog goedkoper :rolleyes:

Mister Cool
17-11-2005, 15:28
Toch tankte ik gister bij de Shell op de Binckhorstlaan Euro95 voor 129,9 per liter.

Das toch alweer een goeie 20 eurocent eraf in een maandje of 1,5 á 2 tijd.

Nou scheelt het wel dat er in Den Haag en directe omgeving een benzineoorlog woedt,
want het kan volgens mij nog goedkoper :rolleyes:

Ja maar 't blijft belachelijk duur spul :(

Edward
26-05-2008, 11:28
en wat moet dat als er in de kroeg niet meer gerookt mag worden? Er zullen dan wel een extra hoeveelheid mensen stoppen.....= minder tax op peuken = compensatie op brandstof?

Ik hoorde signalen dat het gaz richting de 1.80, 2 euri ging ofzo?

martiepartie
26-05-2008, 11:52
dat heeft niets met roken te maken:)

de prijs voor ruwe olie stijgt enorm--> benzineprijs ook.. Er stond een artikel in de Elsevier, prijsstijging van ruwe olie lijdt tot stijgende prijzen van allerlei verbruiksartikelen. Dit heeft dan weer tot gevolg dat de consument minder 'over' heeft om te besteden. Daardoor stijgen de inkomsten van de overheid niet, simpel gezegd doordat de consument minder vertrouwen heeft en minder luxegoederen koopt.

Volgens mij blijven er een hoop consumenten gewoon tanken ( waar dus meer op verdiend wordt door de stijgende prijs van 't goedje) en zal de overheid hier wel meer inkomsten door genereren. Het grootste deel van de brandstofconsumptie is gebruikt voor zakelijke km's, die zijn nou eenmaal nodig en zullen ook gemaakt blijven worden.

De meeste zakelijke km's zijn gereden op diesel;--> wat is er de afgelopen maanden het hardst gestegen in prijs?? :) :)

Het duurt niet lang meer voordat ik mijn auto voordeliger op peuken kan laten rijden :screwy:

Edward
26-05-2008, 12:35
niet per definitie maar als de overheid door die rook gekkigheid inkomsten mist KAN ik me bedenken waar ze die dan wel weer vandaan halen.....het accijns gat zeg maar :(

helaas ben ik afhankelijk van brandstof. Ik zoek een huis dichterbij mn werk zodat ik met t fietsie kan....was al eerder een wens, nog voordat van deze enorme stijging sprake was.

G-eert-40
26-05-2008, 16:54
De meeste zakelijke km's zijn gereden op diesel;--> wat is er de afgelopen maanden het hardst gestegen in prijs?? :) :)

inderdaad, dat viel me ook erg op! dus een leuk alternatief is om op gas te gaan rijden, maar dat zal dan ook in no time stijgen. wilde graag eind dit jaar een golf lV tdi gaan zoeken, maar als ik de prijzen zie, bedenk ik me wel.

grtz.

DeNB3rt
28-05-2008, 18:57
diesel aan 1,469 € hier...

breadfan83
28-05-2008, 19:25
Venezuela Caracas $0.12
Als het zo door gaat met de benzineprijs is voordelig om even op een neer te rijden naar Venezuela!;)

Vanuit Sittard scheelt het in ieder geval al om van een tankbeurt een dagje Luxemburg te maken als je een Jerrycan achterin gooit... is toch belachelijk. :screwy:

Gelijk een paar pantoffels peuken meenemen voor iemand?

a.busser
28-05-2008, 19:39
Ik rij belastingvrij.... op gas :thumbup:

mk2 stoo
28-05-2008, 19:53
Ik heb zondag euro95 getankt....1.64 de litre :screwy:
Is gewoon niet normaal, ze moeten hier in NL hetzelfde doen als in bijv. engeland en Frankrijk...gewoon alles dicht zetten met de vrachtwagens...moet je maar kijken hoe snel dat het omlaag gaat ;)

Edward
28-05-2008, 20:30
http://www.kwartjevankokterug.nu/

hoerige kut regering......

Berserker
29-05-2008, 08:28
Ik heb zondag euro95 getankt....1.64 de litre :screwy:
Is gewoon niet normaal, ze moeten hier in NL hetzelfde doen als in bijv. engeland en Frankrijk...gewoon alles dicht zetten met de vrachtwagens...moet je maar kijken hoe snel dat het omlaag gaat ;)

Nee WIJ nederlanders gaan vrolijk 3 keer claxoneren om kwart voor 12.... :rolleyes:, dat zal ze leren, die doerakken....

breadfan83
29-05-2008, 12:23
Ik heb zondag euro95 getankt....1.64 de litre :screwy:
Is gewoon niet normaal, ze moeten hier in NL hetzelfde doen als in bijv. engeland en Frankrijk...gewoon alles dicht zetten met de vrachtwagens...moet je maar kijken hoe snel dat het omlaag gaat ;)

Als nou die buschauffeurs in de staking gewoon allemaal hun bus de snelweg op duwden, stond alles snel genoeg stil.
Dan krijgen zij hun slarisverhoging, de studenten hoeven niet meer door de regen te fietsen, en automobilisten krijgen hun "betaalbare" brandstof.

Yeah right... :screwy:

Marcski
29-05-2008, 13:03
de studenten hoeven niet meer door de regen te fietsen :gives:

Mitta
29-05-2008, 13:09
Als nou die buschauffeurs in de staking gewoon allemaal hun bus de snelweg op duwden, stond alles snel genoeg stil.
Dan krijgen zij hun slarisverhoging, de studenten hoeven niet meer door de regen te fietsen, en automobilisten krijgen hun "betaalbare" brandstof.

Yeah right... :screwy:

gewoon de weg net zo lang blokkeren tot de brandstof prijzen 50 cent gezakt zijn?:P :D :D :D

okkehel
29-05-2008, 17:09
Nee WIJ nederlanders gaan vrolijk 3 keer claxoneren om kwart voor 12.... :rolleyes:, dat zal ze leren, die doerakken....

Idd, Ik had toen ik het hoorde op de radio gelijk al zo iets van "dat gaat vast helpen!" :shake:
Maar goed misschien komen er nog hardere acties..

evilnyntje
29-05-2008, 18:53
Idd, Ik had toen ik het hoorde op de radio gelijk al zo iets van "dat gaat vast helpen!" :shake:
Maar goed misschien komen er nog hardere acties..
Gewoon nooit links stemmen dan komt het uiteindelijk goed, het kwartje van die linkse salonsocialisten was zgn ook tijdelijk.

breadfan83
29-05-2008, 20:00
:gives:

Tsk tsk tsk...

Misha
29-05-2008, 20:18
kwartje van kok, met de ingang van de euro etc etc zal het kwartje nu wel het euro'tje van kok zijn .. :)

T!m
04-06-2008, 15:43
Ik stel voor dat we met alle VW fora's een dag prikken om de snelwegen te blokkeren en in den haag stennis te schoppen.

Siem
05-06-2008, 10:12
als er genoeg animo voor is doe ik mee :)
(we gaan er natuurlijk niet met twee auto's staan :tongue: )

Edward
05-06-2008, 10:48
2 VW's haaks op de A2....in de spits....dat zou wel lache zijn.....

sjampoo
05-06-2008, 12:59
Gewoon nooit links stemmen dan komt het uiteindelijk goed, het kwartje van die linkse salonsocialisten was zgn ook tijdelijk.

Je zegt t zelf eigenlijk al: 't is net als op de weg: Voldoende links of Voldoende rechts houden.

Beetje 'in het midden' zwabberen is vragen om problemen: Hoe je 't ook doet: je blokkeert de boel.

Echt links zorgt ervoor dat we met z'n allen kunnen blijven rijden
en
Echt recht maakt zich niet druk om belastingen of heffingen.

Ben je 't met echt links of echt rechts niet eens? dan kun je d'r altijd makkelijk met een boog omheen!

*zwaait met het handje naar Rita: Daaaag! Ga jij maar lekker een stukkie 'recht-door-zee varen; ik pak de vluchtstrook wel om je heen :) *

Mitta
05-06-2008, 13:57
Ik stel voor dat we met alle VW fora's een dag prikken om de snelwegen te blokkeren en in den haag stennis te schoppen.

dan ben ik van de partij:P

joostvw
05-06-2008, 23:16
ik snap niet dat er nog geen benzine extremisten zijn gaan "stennis schoppen"
dit is toch niet normaal meer (1.65)? dan kan de regering toch wel wat accijns eraf halen? want daar betaal je geloof ik al 50cent aan per liter. ik weet niet of dat precies klopt maar er stond laatst iets over in de krant.

als je met alle VW's gaat staken komen alleen maar alle VW's in een slecht daglicht te staan omdat jullie er dan allemaal voor zorgen dat de mensen niet door kunnen, dan kun je beter heel nederland oproepen door op andere fora ook een oproep te doen.
maar ze moeten dan uiteraard gewoon toegeven en dalen want dit kan toch niet?

ik ben zelf ene hardwerkende student. ik kan gewoon niet zonder auto omdat ik anders school en werk onmogelijk kan combineren. ik snap wel dat de regering minder auto's op de weg wil omdat dat dan beter is voor het milieu en dat ze het daarom maar heel duur maken maar nu is dus de hardwerkende student met goede bedoelingen om braaf te studeren ook de dope. den haag zou het auto rijden duurder maken en het OV beter maken maar zijn er bij jullie in de buurt de afgelopen 5 jaar meer bussen gaan rijden? bij mij niet hoor , nog steeds 1 per uur. daar heb je toch niks aan?
en eeh OV of stufie krijg ik niet want ik ben 21 en zit op het volwassenonderwijs (havo)
lang verhaal he?
doei

Berserker
06-06-2008, 08:04
Benzine wordt alleen door consumenten gebruikt en die zullen zich niet snel samengooien en demonstreren..

Bij de diesel ligt het anders, omdat daar verschillende sectoren de dupe van worden, (transportindustrie) en ook natuurlijk de vissers, en die hebben vorige week toch flinke stennis geschopt in Brussel.... :thumbup:

Dirk
09-06-2008, 08:16
Ik heb hem gisteren net over de grens lekker volgetankt...
€ 1,48 voor '95
€ 1,488 voor '98
En 500 meter verder betaal je voor één liter '95 € 1,615 kassa!
voor mij is het duidelijk ik gooi hem voortaan vol in België, sponsor ik die overheid toch gewoon.

Of we gaan fijn allemaal aan het gas in de wagen.....

[Toekomstvisiemodus aan} " op electriciteit moet je koken op gas moet je rijden" {Toekomstvisiemodus uit]

Dexter
09-06-2008, 10:39
Nee WIJ nederlanders gaan vrolijk 3 keer claxoneren om kwart voor 12.... :rolleyes:, dat zal ze leren, die doerakken....
Kost nog stroom ook, is ook niet goed voor het verbruik, moeten we nog meer tanken.

Erik
11-06-2008, 08:10
Gisteren getankt, betaal je 1,48€. :rolleyes:

Tjaap
11-06-2008, 16:55
ik hier al 1.609... bij de tango

ZOAB
11-06-2008, 18:56
Let op: morgen van 11.55 tot 12.25 uur wordt er maximaal 50 km/u gereden door vrachtwagens op de volgende locaties:
http://www.tln.nl/media/PR/Persberichten/Overzicht_locaties_publieksinformatie.pdf

Maar er zullen wel wat chauffeurs zijn die de tijden oprekken dus zal wel druk worden...

Tja, de diesel is ook duur, dat klopt, maar ik heb het toch nodig, dus ik gooi m maar telkens vol he...

Edward
16-06-2008, 06:32
HOERA, er worden per dag meer vaten olie opgepompt...waarvan hoogswaarschinnlijk 3/4 naar de You Naait me Steeds gaat.....

Tjaap
16-06-2008, 19:41
HOERA, er worden per dag meer vaten olie opgepompt...waarvan hoogswaarschinnlijk 3/4 naar de You Naait me Steeds gaat.....
dat maakt niks uit, of het daar heen gaat of niet, bij dalende vraag in de US zal niet alleen daar de prijs zakken.

Renegade
17-06-2008, 10:53
en in de "You Naait me Steeds" is er al stennis omdat de prijs daar ook naar een recordhoogte is van maarliefst 77cent per liter !!! :screwy:

Marcski
17-06-2008, 12:30
ja, maar daar rijden ze maar 6 kilometer mee in plaats van 15 met een europese auto, dus netto kom je op dezelfde kostprijs per kilometer uit ;)

martiepartie
17-06-2008, 12:45
:) en daar hebben ze geen Kok's Quarter (pounder) en belachelijk hoge accijnzen op de brandstoffen.

jetta91
17-06-2008, 18:08
Het onderstaand ebericht krege ik binnen via hyves,

zou het werken????



Dit bericht kreeg ik van een hyves vriend en die weer van een vriendin. STA HIER 100% ACHTER. omdat ik zelf beheerder ben van de site stuur ik hem niet naar 10mensen maar naar iedereen in deze hyves: nu 508


Er zijn nu al geruchten
dat de benzineprijs
voor de zomervakantie tot
1,80? per liter zal stijgen.
Benzineprijs


Willen jullie dat de benzineprijs
daalt?

DAT KAN!

Maar dan moeten we

NU HANDELEN

en slim handelen.

Afgelopen jaar zijn er een aantal ideeën uitgebracht zoals: « Koop op een bepaalde dag geen benzine »

De oliemaatschappijen hadden hier wel lol om. Zij wisten ook wel dat we de benzine die we op maandag niet kochten wel op dinsdag zouden kopen.

Dat was wel een beetje lastig voor ze geweest maar niet een echt probleem.

Iemand heeft een plan bedacht
dat kan werken

ALS WE HET ECHT

WILLEN

Lees het vervolg en doe met ons mee om het plan tot uitvoering te brengen!


Benzine wordt nu verkocht tegen

1,66? per liter

(prijs euro 95 in Nederland)


We worden massaal afgezet door de oliemaatschappijen.


Weten jullie nog? Toen ze de prijs lieten stijgen tot over de euro. Toen was er een « dreigend aardolietekort ». Nou, er is geen aardolietekort. Er is zelfs meer aardolie nu dan 35 jaar geleden toen één liter slechts 0,20? kostte.

We moeten aggresief reageren en ze laten zien dat de consument de prijs bepaalt, niet de oliemaatschappijen.

De enige manier om de benzineprijs te laten dalen is door ze te treffen daar waar het pijn doet: hun portemonnee!


DAT KUNNEN

WIJ OOK ECHT!


HOE?


Aangezien we allemaal onze auto nodig hebben kunnen we natuurlijk niet zonder benzine.

Maar we kunnen een belangrijke invloed hebben op de benzineprijs.

ALS WE SAMENWERKEN

kunnen we een

PRIJZENOORLOG TOT STAND BRENGEN!!!

Hier is het idee:


De rest van 2008,

KOPEN WE GEEN BENZINE MEER

Van de twee grootste oliemaatschappijen:


TOTAL en SHELL


Denk er eens over na!

Als de twee grootste oliemaatschappijen géén benzine meer verkopen zullen ze wel de prijzen moeten verlagen. Dat zal onmiddelijk de gewenste prijzenoorlog tot stand brengen. Maar om het gewenste effect te bereiken, moeten we miljoenen klanten van TOTAL en SHELL bereiken.

Zo moeten we handelen:

Ik stuur dit bericht naar zo?n 30 mensen.

Als ieder van deze mensen het naar zo?n 10 anderen stuurt, hebben we al 300 mensen bereikt.

Deze 300 sturen het naar 3 000 mensen?

Drie schakels verder bereiken we 3 MILJOEN mensen en even later?

Jullie snappen wel wat ik bedoel?
Als ieder van jullie dit bericht aan minstens 10 mensen doorstuurt binnen een dag, zullen we met

3 MILJOEN

mensen

oorlog aan het voeren zijn tegen de oliemaatschappijen binnen ongeveer 6 DAGEN!

Denken jullie nou echt dat ze dan nog een keuze hebben?

Benzineprijs

JA, WE KUNNEN WINNEN

MAAR?



Dan is het absoluut

NOODZAKELIJK

dat we onze benzine

ELDERS

dan bij de

TOTAL en SHELL

blijven kopen totdat we ons doel bereiken

en VOORAL,

DAT WE DIT BERICHT DOORGEVEN

Kunnen wij op jullie rekenen
?????????????????

René
17-06-2008, 19:07
En iedereen maar denken dat het ooit zal helpen...
Dan kan je nog beter 3x toeteren om 12u ofzo volgens mij.....

Berserker
18-06-2008, 08:15
Ik heb er zo'n schijthekel aan als mensen zoiets doorsturen via hyves, verwijder ze dan meestal ook wel uit mijn lijst...

Daarbij is dat stukje geschreven door een behoorlijk vmbo'er (niks tegen vmbo'ers) alsof de oliemaatschappijen nu echt het probleem zijn, nee het is de overheid..

En als ze steeds meer olie oppompen betekent dat niet dat er meer olie is, want het verbruik is natuurlijk ook toegenomen..

En natuurlijk krijgt de Tango (of een ander tankstation) van hele andere oliemaatschappijen de benzine :rolleyes: ...

evilnyntje
06-08-2008, 11:45
http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2008/05/-atkipete-has-sent-me.html

Arne
06-08-2008, 11:54
Ik heb er zo'n schijthekel aan als mensen zoiets doorsturen via hyves, verwijder ze dan meestal ook wel uit mijn lijst...

Daarbij is dat stukje geschreven door een behoorlijk vmbo'er (niks tegen vmbo'ers) alsof de oliemaatschappijen nu echt het probleem zijn, nee het is de overheid..

En als ze steeds meer olie oppompen betekent dat niet dat er meer olie is, want het verbruik is natuurlijk ook toegenomen..

En natuurlijk krijgt de Tango (of een ander tankstation) van hele andere oliemaatschappijen de benzine :rolleyes: ...

Slaat idd echt helemaal nergens op. Ik werk zelf bij een benzinestation exploitatie maatschappij en wij zijn echt niet zo blij met die hoge prijzen hoor.

Wolgast
06-08-2008, 13:50
Hier in Duitsland hebben ze ook weer eens wat nieuws bedacht... Hier gaat de BIO brandstof er misschien uit!!!
Dit omdat de produktie ervan niet lonend meer is, en er andere (??) alternatieven op de loer liggen. tevens vind de overheid hier dat het inmorreel is om van een gewas brandstof te maken terwijl in andere delen van de wereld mensen omvallen van de honger.
Maar de Duitser heeft tegenwoordig de LPG tank uitgevonden.... wordt niet goed van al die werbung daarvan! Ook aardgas is erg populair hier.
Maar wij betalen hier voor een liter diesel rond de 1,45
Super kost hier ongeveer 1,46
Benzin is niet meer....
Aardgas weet ik zo niet wat dat p.kg kost meen 1,09 ofzo
LPG zit rond de 70 cent.

Wij hier thuis betalen voor een liter diesel 1,23.....moeten we wel 4000 L in 1x afnemen natuurlijk....

En hier verzinnen ze ook steeds weer wat nieuws om de automobilist te naaien. Denk aan de ''Feinstaubplakette''... Gaat waarschijnlijk ook weer verdwijnen omdat de belasting gekoppeld gaat worden aan de CO2 uitstoot van je auto. Je zal maar een oud Golfje rijden op Diesel....
Ik betaal nu voor mijn Golf III (euro 2 norm) GTD 320 € belasting p. jaar. Volgend jaar wordt dat het dubbele ongeveer.... Ik weet het, nog steeds een schijntje voorwat je in NL betaalt, maar toch...
Ook hier wordt autorijden langzaam maar zeker een luxe......''Wie Früher...''

VWJYI
09-08-2008, 23:45
vadaag nog effe km of 10 de grens over gewipt en getankt voor 1,38 de liter....

Edward
15-08-2008, 08:34
jawel, de Shell hier boekt hem onder de 1,50 grens op 1,489

Edward
15-08-2008, 08:39
ik heb bij Shell gewerkt op het R&D lab en ik weet wel waar al jullie geld heen gaat hoor.....geld speelde geen rol daaroo....apparatuur aankopen, bi_zar! :D

Vergeet niet dat diversen onderzoek en onderhoud aan een chemische plant enzo erg veel kost. ;)

Dat neemt zeker niet weg dat die euri '95 wat kan zakken. Winst is winst, of het nu 8 miljard is of 4. :thumbup:

DeNB3rt
17-10-2008, 19:28
even bumpen, diesel aan 1,03 hier :D eindelijk flink goedkoper!

MartinGT
17-10-2008, 19:34
1,30 voor een liter Euro 95 hier. Het begint er weer een beetje op te lijken! :cool:

ZOAB
17-10-2008, 19:38
even bumpen, diesel aan 1,03 hier :D eindelijk flink goedkoper!
Ik zag de diesel vd week nog op 1,23 tussen Dreumel en Zaltbommel.. stelletje achterlijken...

Alberto
17-10-2008, 19:43
1,12 diesel hier in buitenpost
en 1,32 de benzine

Siem
04-11-2008, 15:39
1.26,9 hier (euro 95)

Sethenor
04-11-2008, 15:57
Euro 95 - 125.9
Diesel - 109.5

Henk_Pigo
04-11-2008, 16:01
Wat had Shell ook alweer voor winst gemaakt vorig jaar? Het was in elk geval een bedrag wat we met elkaar nooit bij elkaar zullen kunnen sparen... echt bizar.

De olieprijzen zijn alweer flink gedaald, maar ik heb het idee dat Fokke en Sukke gelijk gaan krijgen met de "Wet van behoud van energieprijs"

blackphantom
06-11-2008, 14:43
Euro 95 - 1,243

Schijnt in noordwijk 1 te zijn waar het 1,14 is voor euro 95

RubenD
06-11-2008, 15:20
Shell inversteerde volgens mij ondanks de winst nog zo'n 90% van de jaaromzet in nieuwe bronnen en materialen. Verhoudingsgewijs hebben ze dus niet echt veel winst gemaakt...

Dirk
16-11-2008, 22:00
Vandaag BP Ultimate 98 getankt voor €1,31 en mijn LPG tank volgegooid voor €0,40 de liter (altijd leuk tanken). Van mij mogen de prijzen nog wel even blijven dalen. Ik ga er in ieder geval nu niet meer voor de grens over (België)

mk2 td driver
21-11-2008, 19:03
vandaag hier in wierden, diesel 98,9 CENT per liter :D

Patrick86
22-11-2008, 12:44
DE HAAN BAEXEM heeft euro 95 vandaag op 1,195 staan!

ArjenE
22-11-2008, 13:07
hier bij de pomp heb ik hem net volgegooid met euro98 voor 1,24 cent de liter

Mitta
22-11-2008, 13:13
eergister heb ik euro95 getankt voor € 1,165

Diesel stond zelfs op: € 0,999

passat-g60
02-12-2008, 19:01
in de buurd bij een redelijke goedkope pomp 0.93 cen voor diesel en 1.10 voor euro 95 :thumbup:

Area51
15-12-2008, 11:23
Gister bij de Makro in Delft diesel getank voor 0,923

martinus83
17-12-2008, 07:54
0,949 voor diesel

benzine, ehm ik meen 1,154

TinQ te Oss, brabant

dekilo
17-12-2008, 08:10
In Maasmechelen Belgie 1.01 de benzine.

Lennart
17-12-2008, 09:38
Hoe lang zou het zo blijven? :)

Area51
17-12-2008, 10:02
Zolang als de kredietcrisis gaat duren denk ik..

Siem
18-12-2008, 13:59
Gister voor €45,- tank vol, had hem niet helemaal leeg.
prijs zat rond de €1.17 bij de texaco in Haaksbergen

Alberto
19-12-2008, 21:20
Zolang als de kredietcrisis gaat duren denk ik..
nee joh ...was gister op de radio
Opec wil de prijs weer omhoog hebben ..dus oile productie was omlaag gedraaid ( was gister iets van 40 dollar per vat :thumbup: )

ze zijn dus al weer bezig :screwy:

Der Ghopmeister
24-12-2008, 08:28
Komas
Griendtsveenweg 24
7901EA HOOGEVEEN
Diesel € 0.88 21 december 2008
Euro 95 € 1.10 21 december 2008
----------------------------------------------------------
Shell Express Hoogeveen
Alteveerstraat 125
7906CE HOOGEVEEN
Diesel € 0.89 21 december 2008
Euro 95 € 1.12 21 december 2008
----------------------------------------------------------
Shell Tankstation Klok
Schutstraat 187
7907CE HOOGEVEEN
Diesel € 0.90 21 december 2008
Speciale diesel € 0.98 21 december 2008
Euro 95 € 1.12 21 december 2008
Speciale benzine € 1.19 21 december 2008

in hoogeveen de 3 goedkoopste :D

Op de site (http://www.athloncarlease.com/athlon-nl/Producten-diensten/Online-diensten/Goedkoper-tanken) van athlon carlease staat een leuk overzicht die redelijk up to date is :thumbup:

Gertjan
24-12-2008, 12:35
Ik heb van de week bij de Dijk tank in Schiedam voor 1.125 getankt :thumbup:

Tiki Madness
25-12-2008, 13:34
diesel hier in poppel(belgië)80,8 cent

Michael

Alberto
30-12-2008, 22:38
gister in duitsland :

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding2080396.jpg

Area51
08-06-2009, 15:41
Die tijd ligt alweer een poosje achter ons Alberto :(

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2009/06_juni/08/verrijkingsonderdelen/brandstoffengrafiek.jpg

Bron; RTL Nieuws.nl (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/06_juni/08/binnenland/0608_1130_benzineprijs_flink_omhoog.xml)

Edward
08-06-2009, 15:47
werd wel weer tijd ja, ik hield er net knaken aan over was wel ff wennen.

Jetta MaNiA
06-07-2009, 13:46
Gister in Duitsland 1,301 voor euro 95
Diesel is duurder dan in NL

RJTuning
03-09-2009, 20:55
vorige week in zwitserland. 0,68 zwitserse franken. omgerekend 1.00 euro per liter

Area51
03-09-2009, 21:14
Oostenrijk, 4 augustus jongstleden ..

http://img200.imageshack.us/img200/3357/154121.jpg

Edward
04-09-2009, 05:48
Luxemburg 20-08-2009: 1.08 schoon aan de haak.....het kan dus wel....

Der Ghopmeister
04-09-2009, 06:01
Brand Oil
Industrieweg 108
7903AK HOOGEVEEN
Diesel € 0.98 31 augustus 2009

Shell Express Hoogeveen
Alteveerstraat 125
7906CE HOOGEVEEN
Euro 95 € 1.34 31 augustus 2009

Komas
Griendtsveenweg 24
7901EA HOOGEVEEN
Super plus € 1.39 31 augustus 2009

Het is echt shoppen in hoogeveen :D

Area51
09-03-2010, 15:59
Het gaat weer lekker (ondanks de 'lage' dollar/olieprijzen) de verkeerde kant op :mad:

Donderdagmiddag bij de BP in Rijswijk Euro98 (voor de spijlbus) getankt voor 1.56 en 2 dagen later bij de Shell in Luxemburg 1.15 .. das meer dan 40ct per liter verschil !!
Er ging (na bijna 400km rijden) ruim 40L in, het was dus meer dan 16,- verschil op een volle tank !!

Met dit soort accijnzen die ze binnenkrijgen moet de crisis toch in een maandje of wat opgelost zijn, of niet soms ??

breadfan83
09-03-2010, 17:12
Net over de grens met België scheelde 't me twee weken terug ook al 14 cent per liter. Is nogal wat voor 'n kwartiertje rijden. :screwy:

DoriDaan
11-03-2010, 18:06
Teneriffe 18febr-tot 25febr (mijn vakantie) 0,80ct per liter euro 95

jetta91
11-03-2010, 18:11
jammer dat je in het vliegtuig maar 500 ml vloeibare stoffen mee mag nemen he :)

T!m
12-03-2010, 14:11
In Zwitserland zijn de benzine en diesel momenteel ongeveer € 1.09 de liter.

Area51
17-03-2010, 16:06
Hier gaat euro98 (wat ik in de spijl gooi) al over de 1.60 ....

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/03_maart/17/binnenland/prijzen-van-benzine-en-lpg-omhoog.xml

Der Ghopmeister
02-04-2010, 06:52
www.benzineshop.nl

Gratis bezorging door het hele land :screwy:

Sethenor
02-04-2010, 11:07
http://img176.imageshack.us/img176/766/rrszactiekalender.jpg

Area51
04-08-2011, 10:38
Op Noorwegen na staan we bovenaan in Europa met (schandalig) hoge brandstofprijzen.
Een goede kennis van mij tankte eergister in Luxemburg Euro95 voor 1,33 ...

http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php

jetta91
04-08-2011, 11:46
hoezo hoge brandstofprijzen?? we rijden hier in nederland toch op accijnz?

Zollie
04-08-2011, 11:49
heb ik frankrijk diesel getankt voor 1,22 :) was wel puur toeval dat ik langs die pomp reed :)

Ebut
04-08-2011, 11:51
Ik ga wel tanken in Algerije :D

Area51
04-08-2011, 12:57
heb ik frankrijk diesel getankt voor 1,22 :) was wel puur toeval dat ik langs die pomp reed :)

In Frankrijk zijn de prijsverschillen erg groot .. ik tankte op de péage Euro98 voor 1,68 en 3 dagen later bij een pomp in een wat groter dorp was ik 1,48 per liter kwijt.

Pedaalemmer
04-08-2011, 13:23
hier in de regio scheelt het soms bijna 10 cent per pomp voor een liter diesel. maandag Diesel getankt voor 1.30 p/L

steef-oo
04-08-2011, 13:38
op curacao kost een liter euro95 2,40 gulden...

omgerekend.. 95 eurocent..

mark89769
17-08-2011, 15:22
langs de snelweg in zwitserland afgelopen week, €2,00 per liter diesel!

Richard
17-08-2011, 15:34
lankawi maleisie..20 liter benzine voor 25 rm ( 5.86 euro) oftewel 29 cent de liter

Alberto
17-08-2011, 18:20
net voor 1,56 getankt ... euro 95 :cool:

maniacmark
18-08-2011, 10:55
Canada: 1.13 can dollar per liter (wel euro 87) = 83 cent per liter

Area51
30-10-2012, 14:22
Brandstof Diepte / Hoogte record

Euro95, 13-12-2001; 1,049 en bijna 11 jaar later op 02-10-2012; 1,895 !!
Diesel, 29-05-2003; 0,751 en ruim 9 jaar later op 16-10-2012; 1,558 !!
LPG, 24-05-2003; 0,379 en ook ruim 9 jaar later op 15-03-2012; 0,923 !!

Euro 95 is in bijna 11 jaar 0,85ct duurder geworden, diesel is in ruim 9 jaar tijd ruim verdubbeld en LPG bijna 2,5x zo duur geworden.

ronaroot
30-10-2012, 15:16
Ja het is te erg voor woorden eigenlijk ....

Het voordeel (wat ik heb) is dat ik in de grensstreek woon en een paar km rijden om bij onze buren te tanken bespaard gemiddels € 0,20 - € 0,25 per liter.(euro95)
Maar vindt het te gek dat er zoveel verschil in zit.

Area51
16-09-2013, 07:21
Euro95 was afgelopen vrijdag in België 1,529, gister tank ik hier in Den Haag euro95 voor 1,749.. scheelt 22 ct pL !!

Sven-GTI
16-09-2013, 18:38
3 weken terug zat ik in Zuid-Frankrijk tegen de Spaanse grens.

Euro 95 heb ik op z'n goedkoopst op 1,33 gespot. Gemiddeld 1,40.

2H-2H
16-09-2013, 18:42
Tenerife was een liter euro95 1,11

Lesley
07-10-2013, 17:25
Maakt mij niet uit wat de benzine kost, rij lpg!

SchokR
07-10-2013, 18:57
http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php

Area51
29-10-2013, 08:34
Ondertussen is in België de maximum(advies)prijs gezakt naar 1,58....

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131028_00812942

Dat betekend dat je 'binnendoor' kunt tanken voor zo'n 1,40 terwijl de adviesprijs hier in Nederland nog op 1,75 staat (eergisteren nog getankt voor 1,66)

SteffenUS
30-10-2013, 16:14
Hier is het ongeveer $1.- per liter voor Euro95 (ik gooi er 91 in voor $0,88), en mensen klagen dat de brandstof zo duur is....

Area51
05-11-2013, 08:14
Afgelopen zondag in Malmedy Euro95 getankt voor 1,45...
bij de laatste Nederlandse pomp net vóór de Belgische grens stond er 1,74 op het bord :eek:

Larsv5
05-11-2013, 08:28
lankawi maleisie..20 liter benzine voor 25 rm ( 5.86 euro) oftewel 29 cent de liter


Ben in singapore geweest van de week maar daar is het echt om te janken hoe duur het is daar, gelukkig werd er voor me getanked :D

Larsv5
05-11-2013, 08:29
op curacao kost een liter euro95 2,40 gulden...

omgerekend.. 95 eurocent..


Was een paar jaar geleden ook wel anders, toen was het 95 cent voor een gallon en kreeg je er een polar bij :D

Lesley
05-11-2013, 08:30
Tank hier in Zwolle voor 66 cent lpg en moest op de snelwel 88 cent betalen

Area51
07-01-2014, 08:54
Ik ben afgelopen zondagmorgen vroeg (06:30) richting Maastricht gereden (voor het Kever Winterfestijn) en dan kon ik op de A16 Euro95 tanken voor 1,78 per liter of doorrijden en dan in Baarle-Nassau (Belgische enclave in Nederland) gaan tanken voor 1,47 per liter !!
Op een tankinhoud van 50L scheelt dat toch ff dik 15,- en aangezien ik toch die kant op moest...

http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/22189948/__Accijns_nekslag_pomphouder__.html

Area51
14-08-2014, 15:34
Als dit echt zo is; http://driek.us/?p=250

Scirocco_1600
14-08-2014, 17:00
wat ik mij heb laten wijsmaken dat de prijs voor een vat ruwe olie nu even duur is als 10 jaar terug :s wat snap je daar dan aan ?

carbreaker de autosloper
14-08-2014, 20:48
in italie langs de snelweg 1.94 voor senzo piompbo loodvrij is da

Area51
14-08-2014, 21:25
in Frankrijk is het langs de autoroute ook 1,69, duik je echter de snelweg af en tank je bij een supermarkt dan kun je -beetje goed zoeken- voor 1,46 tanken

jones
15-08-2014, 17:26
andorra vorige week 1,25/1,28 spanje 1,38/1,44.
was leuk rijden met de audi daar

rallyegolf driver
15-08-2014, 19:46
Eergisteren nog 1,32 betaald in Salzburg voor Super 95.....

tim_j
31-08-2014, 10:56
Vorige week in de dorpjes bij Nantes nog 1.48 betaald voor Euro 98.. :D

Style
31-08-2014, 12:27
Ik betaalde gisteren in Luxenburg 1,31 voor Euro 95

Area51
16-09-2014, 20:08
En tot eergisten maar vol blijven houden dat er juist meer aan accijnzen binnenkwam;
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/we_zouden_een_vrolijk_ziejewel_dansje_doen_als_het_niet_zo_treurig_was.html

Area51
16-10-2014, 07:21
De olieprijs is nog nooit zó laag geweest ($80,- per vat), maar de prijs van brandstof daalt maar minimaal... om dadelijk bij de eerste de beste olieprijsstijging natuurlijk wel gelijk mee omhoog te stijgen !

Erik Baas
16-10-2014, 13:10
Dat is niet helemaal waar: "benzineprijs 4 cent gedaald deze maand. Prijs even hoog als een jaar geleden, 12 cent lager dan 2 jaar geleden" (Twitter, bron http://www.cijfernieuws.nl/benzine/ )

Area51
16-10-2014, 20:48
Ik moet je inderdaad gelijk geven... net bij de Makro in Delft getankt en daar was de Euro95 1,609 per liter !

VdubMKII
17-10-2014, 10:57
Gisteren hier over de grens in belgie 142,9 betaald.

guusvandevenne
17-10-2014, 10:59
Ik moet je inderdaad gelijk geven... net bij de Makro in Delft getankt en daar was de Euro95 1,609 per liter !

Die moet ik onthouden!

Etino
18-10-2014, 00:27
Gisteren hier over de grens in belgie 142,9 betaald.
Gister in Duitsland, net 1 minuut over de grens, E10 1,43 en Super 95 kostte iets van 1,47.
Tank vol voor 60 euro, net geen 41 liter.

Erik Baas
18-10-2014, 00:36
Bij Argos in Bergen (NH): Euro €1,619, diesel €1,339.

Tjaap
18-10-2014, 09:08
Toch tankte ik gister bij de Shell op de Binckhorstlaan Euro95 voor 129,9 per liter.

Das toch alweer een goeie 20 eurocent eraf in een maandje of 1,5 á 2 tijd.

Nou scheelt het wel dat er in Den Haag en directe omgeving een benzineoorlog woedt,
want het kan volgens mij nog goedkoper :rolleyes:
:wow:
2005

Area51
24-10-2014, 07:57
Gisteravond reed ik langs de Tango in Delft (Provincialeweg 15) en daar was het dwaze donderdag...

Euro95 met 16 ct per liter korting, oftewel 1,569 !

SciroccomTDI
24-10-2014, 10:49
Ik tankte gisteren Diesel bij de Shell Brouwers in Heerlen, voor:

1.329

Dat is best wel fijn :)

Robbbert
24-10-2014, 11:19
Hier in België kost de diesel op plaatsen €1,234 :tongue:

Pro FM
24-10-2014, 11:36
afgelopen week diesel getankt bij Shell Van Loon in Gouda (bloemendaal) voor 127,9

ar1g3
24-10-2014, 11:43
Hier in België kost de diesel op plaatsen €1,234 :tongue:
Ja we moeten er van genieten voor die sjarels in Brussel die prijzen weer opdrijven, ze gaan namelijk hogere accijnzen op diesel zetten...

Fabi0_R
07-01-2015, 13:15
zag vandaag een advertentie dat de dieselprijs minder dan een euro gaat worden in belgie en de benzine prijs vandemaand ook weer gaat dalen! handig alsje op de grens woont :D

richard-polo
07-01-2015, 13:35
Gisteren toevallig getankt in Lommel, 46euro zat ie vol. kosten me vorige maand nog dik 65 euro

Area51
07-01-2015, 15:23
Euro95 was maandagavond bij de Makro pomp in Delft 1,419 !! Diesel was 1,129 !!

Van Limburg
07-01-2015, 15:23
handig als je aan de grens woont? sta nu nog langer aan te schuiven:D

Fabi0_R
07-01-2015, 18:04
hier is het voor euro 95 1,239 en diesel 1,112 momenteel maar die prijzen gaan dus weer zakken

Dokter D
07-01-2015, 18:46
Super plus is iets duurder geworden:d

http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/3/4/image_65700.jpg

VdubMKII
08-01-2015, 17:24
Paar dagen terug hier over de grens 1,19.9 betaald voor de Euro 95 :D

Erik Baas
08-01-2015, 17:32
Het heeft helaas niet alleen maar voordelen: "Lage olieprijs raakt 30.000 banen. Door de lage olieprijs worden investeringen uitgesteld. Bedrijven in de oliesector krijgen klappen." - http://nos.nl/artikel/2012309-lage-olieprijs-raakt-30-000-banen.html

Jelle-Mk1G60
08-01-2015, 19:18
Donderdag zakt in België de DIESEL onder €1 !!!!!!

ar1g3
09-01-2015, 00:08
Donderdag zakt in België de DIESEL onder €1 !!!!!!
Oh dacht dat het al dinsdag was? Hmm hopelijk redt ik het nog tot donderdag op 1 tank :D

Area51
09-02-2015, 09:53
De diesel was gisteren in België (in de Sankt Vith) 1,189, dus net zo veel als zaterdag hier bij ons in Rijswijk... 18km verderop in Luxemburg heb ik getankt voor 1,02 per liter

richard-polo
09-02-2015, 10:21
1,039 zaterdag getankt in Lommel...{onbemande pomp}

Larsv5
09-02-2015, 12:24
Brandstof hier in Irak is niet zo heel gek duur..... (exacte prijs weet ik niet van benzine en diesel maar JETfuel is 0,51 cent per liter).

Area51
17-03-2015, 16:11
Euro95 was maandagavond bij de Makro pomp in Delft 1,419 !! Diesel was 1,129 !!

Euro95 inmiddels weer op de 1,529, diesel weer 1,269 (bij de Shell hier op de Binckhorstlaan)

Met dank aan de lage olieprijs (nog nooit zó laag geweest) én de lage euro.... en laat olie nou net in $'s worden betaald.
Als de euro zo laag blijft en de olieprijs weer naar het oude niveau gaat dan gaat de literprijs van euro95 over de 2,- vrees ik

Robbbert
18-03-2015, 11:08
Al een geluk dat ze op het moment weer aan het dalen zijn.
Morgen max €1,255 voor een liter diesel in België.

Area51
05-06-2015, 14:16
Euro95 inmiddels weer op de 1,529, diesel weer 1,269 (bij de Shell hier op de Binckhorstlaan)



Euro95 inmiddels alweer op 1,639, diesel 1,299 terwijl de olieprijs (per vat) nog steeds laag is (bijna gehalveerd tov vorig jaar juni).
Mocht de olieprijs weer op z'n oude niveau komen dan zal de Euro95 ruim over de 2,- per liter gaan vrees ik...

Rick
05-06-2015, 14:21
1,72 hier bij de Texaco het hoogst en net iets onder de 1,60 bij de Tinq.

KennyH
05-06-2015, 16:01
Daarom tank ik in duitsland of belgie! :thumbup:

Oprotten hier met die accijns, lekker aan van die bootvluchtelingen uitgeven! :screwy:

Edit: zojuist weer lekker getankt voor 1.46,9 in duitsland :D

Renegade
06-06-2015, 10:03
€1,51 per litertje euro 98 in belgië aangezien de 20vt dat het lekkerste vind :thumbup:

g-loudertje
06-06-2015, 10:23
€1,87 voor een litertje Competition 102 omgeving brielle. De gti is er merkbaar feller, sneller en mooi meegenomen, zuiniger.

Hennuh
11-06-2015, 18:06
Helemaal eens, vind het het verschil merkbaar vergeleken met BP98

Neill_s
11-06-2015, 20:29
Gisteren weer even de grens overgestoken bij Hazeldonk om een aantal liters Esso Euro95 in de tank te gooien voor €1,39 per liter. Merk overigens duidelijk verschil tussen merkbrandstof en de goedkope pompen. Check engine, abgas werkstatt gaat branden als ik goedkope peut er in gooi, met Esso, Shell, enz. geen problemen.

Area51
10-08-2015, 08:30
Met dank aan de lage olieprijs (nog nooit zó laag geweest) én de lage euro.... en laat olie nou net in $'s worden betaald.
Als de euro zo laag blijft en de olieprijs weer naar het oude niveau gaat dan gaat de literprijs van euro95 over de 2,- vrees ik


http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/cbs-olie-veel-goedkoper-maar-benzine-nauwelijks

Zaterdag nog in België getankt, in de buurt van Hechtel... diesel was daar bij de onbemande pomp 1,084

Rick
10-08-2015, 09:10
Afgelopen zaterdag getankt voor 1,54. (95) Ik heb hem nog nooit zo laag gezien sinds ik mijn auto heb. :)

VWJYI
10-08-2015, 11:05
Gisteren in luxemburg getankt voor €1,25 en afgelopen week hier over de grens in belgie voor €1,35 😜

Style
10-08-2015, 11:44
Ik ook gisteren in Luxenburg 1,25 langs de snelweg

Area51
26-08-2015, 16:18
Via Facebook...


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/11880609_1658945327655844_7220511274065850380_n.jpg?oh=a74776549aa96308f25e1247dadcdba0&oe=566B963A

Naar aanleiding van de sterk gedaalde olieprijs sinds vorig jaar, hebben we een berekening gemaakt om na te gaan waarom we dit verschil niet, of nauwelijks terug zien aan de pomp. In het verleden hebben oliemaatschappijen en pomphouders ons voorgehouden dat, dit zou komen doordat de overheid steeds hogere accijns rekent.

Dat de overheid veel te veel geld uit onze zak haalt, verkeerd besteedt en nog steeds meer wil hebben, is bekend. Maar uit deze berekening blijkt dus duidelijk dat oliemaatschappijen ook heel graag en heel diep in onze zakken graaien.

Prijs van 1 liter euro 95 per 26/8/2014 1,80, accijns 1,08, bij een olieprijs van 103,27/vat oliemaatschappijen 0,72/l
Prijs van 1 liter euro 95 per 14/7/2015 1,78, accijns 1,08, bij een olieprijs van 57,63/vat oliemaatschappijen 0,70/l

Een verschil van 45,64 per vat resulteert, bij gelijke accijns, in een prijsverschil van 2 cent p/l aan de pomp. Dit terwijl de olieprijs per vat nagenoeg gehalveerd is. Een (advies)literprijs van 1,47 is in dit geval dus aanmerkelijk reëler. Met andere woorden de oliemaatschappijen pakken binnen één jaar 0,31 cent per liter! meer uit onze zakken.

Bronnen:
http://www.dollarkoers.nl/olieprijs/365/
http://www.dollarkoers.nl/brandstofprijzen/euro95/365/
http://www.brandstof-zoeker.nl/adviesprijzen/euro95/#.VdycPSXtlBc

Thomas 8v
27-08-2015, 14:33
Ik ga straks nog eens tanken met de diesel RS. Even de prijzen opgezocht online

http://brandstofprijzen.vroom.be/station_details.php?a=aWQ9NDU5MCZiYWNrTGluaz1icmFuZHN0b2ZwcmlqemVuLnZyb29tLmJlL2luZGV4LnBocC9zZWFyY2hSZXN1bHQvRGllc2VsL0JyZWUvJmNvZGU9ZWoxNkptTmhjbUoxY21GdWRGOTBlWEJsUFRFbVlYSmxZVU52WkdVOVFrVmZiR2xmT0RFMEpteGhkRDAxTVM0eE5ETTFOemttYkc1blBUVXVOak15TlRFNEptTm9aV05yWldROWRISjFaUT09

Diesel aan 0.988 euro , Euro 95 : 1.252 en Euro 98: 1.364

We profiteren ervan zolang het duurt.

Rick
27-08-2015, 14:36
1.438 is op het moment het goedkoopste wat je hier in de buurt kan tanken (95)

VeeDubber
27-08-2015, 15:41
Via Facebook...

Ik geloof dat hier iemand de wisselkoers dollar/euro over het hoofd ziet

Area51
27-08-2015, 18:18
Ik geloof dat hier iemand de wisselkoers dollar/euro over het hoofd ziet


Klopt, dat schhot mij later ook nog te binnen;

op 26/8/2014 stond de dollar op 1,32 ... op 14/7/2015 staat hij op 1,10

Sven-GTI
27-08-2015, 22:12
2 weken geleden in Oostenrijk geweest voor een weekje. Nooit meer dan 1.20 per liter, goedkoopste was 1.14 per liter. Diesel zat zelfs onder de 1 euro :o

Zo is auto rijden een stuk leuker :D

B-ram
28-08-2015, 10:47
Gister diesel getankt voor 1.079. In Leeuwarden. En lpg is daar nu 0.479. (Voor de 6.6 liter v8 chevy)

Van Limburg
28-08-2015, 10:57
Aan de colruyt in Bree, limburg, België is de dieselprijs onder de euro gegaan!

Rick
28-08-2015, 11:05
2 weken geleden in Oostenrijk geweest voor een weekje. Nooit meer dan 1.20 per liter, goedkoopste was 1.14 per liter. Diesel zat zelfs onder de 1 euro :o

Zo is auto rijden een stuk leuker :D


En dat te bedenken dat de wegenbelasting daar al bij in zit. :D..... :eek:

SciroccomTDI
28-08-2015, 11:12
Hoe zijn de wegen in Oostenrijk? Ik ben er nog nooit geweest :(

Area51
28-08-2015, 11:33
Gister diesel getankt voor 1.079. In Leeuwarden.

Ik zou maar wat Liters 'op voorraad' gaan nemen... olieprijs is alweer aan het oplopen :(

Sven-GTI
28-08-2015, 11:56
Supergoed! En drempels kennen ze daar ook niet. Ben voornamelijk regio Salzburg geweest, echt heel erg mooi om te rijden daar door de bergen en langs alle meren! :D

Area51
15-01-2016, 17:51
Gisteren bij de Tango (dwaze donderdag) diesel getankt voor 0,984.. binnenkort naar Luxemburg.. daar istie 0,864

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t35.0-12/12562409_1022364104469360_1628392003_o.jpg?oh=708233e394610c24dfd3c67f4700a97f&oe=569AEB00

Olie staat nu onder de $30,- per vat !!

jasonnl
17-01-2016, 20:38
gisteren wat leuks op de radio gehoord.

Een of andere politicus had het idee om de belasting op brandstof omhoog te doen in heel europa om daar de vluchtelingencrisis van te betalen omdat de olie nu zo goedkoop was

SciroccomTDI
17-01-2016, 22:20
Dat doet mij denken aan betalen voor de WC bij een bierkroeg ...

Black Devil
18-01-2016, 06:27
Was van het weekend in Kiel Duitsland met de T4. Diesel 88,5 cent per liter.

richard-polo
18-01-2016, 09:23
Dat doet mij denken aan betalen voor de WC bij een bierkroeg ...

Kom jij de zeik die naast de pot ligt opruimen voor niks dan?

SciroccomTDI
18-01-2016, 11:22
Kom jij de zeik die naast de pot ligt opruimen voor niks dan?

Ik bedoelde niet dat die mensen niet betaald hoeven te worden, maar meer dat je al voor het bier betaalt... en vervolgens voor het oplossen van het door dat bier veroorzaakt probleem..

Natuurlijk moet ht opruimen ook betaald worden, maar je zou verwachten dat het al in de prijs inbegrepen is, net als de barmensen en de portiers..

Pedaalemmer
18-01-2016, 13:57
Fijn dat je met diesel weer hoeveelheid liter nagenoeg gelijk is aan een euro, heb ik weer wat minder moeite mee de wegenbelasting te betalen per maand

tim_j
18-01-2016, 14:19
Zojuist 1.38 voor euro95 betaald ergens in Dordrecht.

Rick
18-01-2016, 18:25
Vanmiddag €1,30/l getankt in Soest - Avia.

Erik Baas
19-08-2016, 12:19
Hoorn, van Aalstweg: een nieuwe self-service pomp verkoopt Euro 95 voor € 1,40 p/l. Bij andere pompen in de omgeving varieert dat van ~ 1,50 tot 1,59.