PDA

View Full Version : cruise control doet het nog steeds niet :(


Stefan2
20-09-2014, 23:12
Hallo allemaal. ik heb een lastig cruise control probleem.

Ik ben in het bezit van een golf 4 cabrio van 2000
en de cruise control doet het niet.

Wat heb ik al gedaan:
nieuwe hendel aan het stuur, nieuw remlicht schakelaar.

En de wagen tot 2x laten doormeten bij de VW.
Daar kwamen ze steeds met het probleem: de spanningspull voor vacuüm ontbreekt. en dat zou geregeld worden door het kastje de 'cruise control regelaar'.

Nou heb ik deze bij een erkend bedrijf die laten repareren, de eerste keer was hij ook kapot dus dat was duidelijk, ik dacht opgelost:)) maar helaas de gereviseerde die ik toegezonden kreeg deed niets, na terugsturing bleek dat hij wel goed was na testing.. maar bij mij deed de cruise control het niet ermee. nou na wat heen en weer gemaild heb ik een 3e regelapparaat toegezonden gekregen. en potjandrie nou doet hij het nog steeds niet.

Wat zou de lokale VW garage en repair centre en ikzelf over het hoofd gezien hebben?

Ik ben uiterst tevreden over hoe netjes de VW garage mij behandeld heeft en hoe netjes en meewerkend het repair centre met het probleem waar ik mee rond wandel omgaat. dat ik hun allebei geloof, alleen het probleem is tot heden toe nog niet opgelost.
dus hier nogmaals de vraag, en het zal vast iets kleins wezen. Wat zien we over het hoofd.
Alvast bedankt voor het meedenken

bramvw
21-09-2014, 14:56
Indien met schakelbak, koppelingspedaal schakelaar defect.

Stefan2
21-09-2014, 14:59
deze was reeds doorgemeten. maar dank je voor de tip. ik zal deze nogmaals doormeten. nog iemand tips?

Stefan2
21-09-2014, 18:13
ik zoek het uit.
bedankt hieraan had ik nog niet gedacht.

iemand nog meer tips? ik blijf zoeken tot hij het weer doet.
(ik kan er niet tegen dat het wel standaard op de auto zit en het niet doet!!)

Stefan2
21-09-2014, 18:14
ps bramvw hoe zijn jullie erachter gekomen dat het daaraan lag?

Oudelut
21-09-2014, 19:39
{*tring*}
"Volkswagen, goedemiddag!"
"Goedemiddag! Mijn cruise control doet het niet."
"Ah, dan moet u het slot van de bestuurdersdeur vernieuwen."

Het moet niet gekker worden... :screwy:

Jeff
21-09-2014, 20:49
Het slot van een golf 4 cabrio is toch van een golf 3?

bramvw
21-09-2014, 21:04
Klopt Jeff, was ik mee in de war.

Stefan2
23-09-2014, 20:45
nog iemand tips?

Ik heb wel al een afspraak gemaakt bij de VW volgende week.
mocht ik het probleem niet gevonden hebben.

wat ik wel merk is dat ik half gas rijd en het gas iets loslaat dat de gaspedaal iets intrekt en terug komt zonder dat de auto in toeren verhoogt.
zou dat er iets mee te maken hebben?

Oudelut
23-09-2014, 22:17
Dat wijst volgens mij op onvoldoende vacuüm... Stuurapparaat is gefixed zeg je, maar dat is de electronische aansturing, maar de vacuüm-aansturing?

Stefan2
25-09-2014, 18:44
ik ga dat uitzoeken. dank je voor het meedenken.

ik heb ineens veel pech met mn cabrio. Nou gaat ineens mijn bijrijders raam niet meer na boven. ik snap er niets van ik heb 3 km met de auto gereden. zou dat met elkaar te maken hebben??

Stefan2
30-09-2014, 16:57
het raamprobleem is opgelost, de motor zat vast.
maar het cruise control probleem is nog steeds niet opgelost, de auto staat al 2 dagen bij de VW garage ze komen steeds terug op een kapot regelapparaat. morgen komt er een oude computer voor cruise control uit te lezen na deze dealer. ik ben benieuwd.

Dokter D
30-09-2014, 17:57
Welke motor ligt er in de golf cabrio?
De auto opzich is natuurlijk gewoon een golf 3, de tdi's worden volledig electronisch gestuurd en de benzine modelen zullen nog vacuum gestuurd zijn.

De vacuum gestuurde modelen hebben vaker last van een kapote module of een vacuum lek.

Stefan2
30-09-2014, 18:24
er ligt een 1.8 benzine blok in. bj 2000

Stefan2
01-10-2014, 22:03
jaaa hij werkt weer. het probleem lag Niet aan de regelaar, en ook niet aan de VW dealer.

Ik heb (schijnbaar) een overgangsjaar van electronica van golf 4 na een nieuwe type golf 4 cabrio. de hendel van de 'oude type heeft de draadjes net anders liggen dan ""nieuwere type" maar de stekkers zijn gelijk. na een flinke zoektocht zijn ze bij de VW dealer erachter gekomen.
Ik ben zeer netjes behandeld door de dealer en heb al hun medewerkers op een grote doos koeken getrakteerd. o o wat ben ik nou blij dat alles opgelost is. ik begon al te denken dat er bij mij een draadje los zat. haha

bramvw
02-10-2014, 15:08
Mooi dat het opgelost is.

Oudelut
02-10-2014, 21:39
+1

Jeff
02-10-2014, 22:09
Mooi dat het werkt! :thumbup:

Dokter D
03-10-2014, 06:46
:thumbup:

wopitop
14-03-2015, 18:47
Zie je wel niet alle dealers zijn slecht.....

Trust me i'm a cardealer.

Frenkie
27-05-2022, 11:30
jaaa hij werkt weer. het probleem lag Niet aan de regelaar, en ook niet aan de VW dealer.

Ik heb (schijnbaar) een overgangsjaar van electronica van golf 4 na een nieuwe type golf 4 cabrio. de hendel van de 'oude type heeft de draadjes net anders liggen dan ""nieuwere type" maar de stekkers zijn gelijk.

Hoi Stefan. Ik vind net deze discussie. Kun je mij vertellen of het een kwestie was van draadjes verwisselen ? Ik wil nl. mijn oud type cruise control vervangen door een nieuw type