PDA

View Full Version : turbo opdraaien van G2 GTD


bobby-digital
19-08-2005, 15:18
beste vw homeboyzzz,

heb als daily een golfke 2 GTD waarvan we de dieselpomp als wat hebben opgedraaid, waardoor die stukken beter rijdt en rookt:D
nu wil ik de turbo wat verder opdraaien maar niet zover dat alles aan gort wordt gedraaid, welke druk kan zo'n GTD blok maximaal hebben voordat alles in de soep loopt?? en waar kan ik die turbo opschroeven, is niet echt makkelijk bijkomen volgens mij

alvast bedankt

maarten

Marco
19-08-2005, 15:34
Lees de topic van stijn even over zn diesel. Pomp kun je btw heel makkelijk nog meer uit halen, zie dezelfde topic

vwjopie
19-08-2005, 15:38
link hem even als je wil marco...
misschien wel wat voor me broertje ook die is nu zijn nieuwe aanwinst aan het ophalen een 86ér GTD...

Allart-Ghetta
25-08-2005, 13:02
Ligt aan het merk-type turbo. Of het wastegate stangetje (als die er op zit) wat indraaien (korter maken). Of het inbusje aan de zijkant van de turbo wat indraaien waardoor je de veerdruk van de wastegate verhoogt.

Stijn
27-08-2005, 21:51
Wastegate stang verdraaien? Pussies! Afdoppen :D

serge pot
28-08-2005, 20:48
op het vw caddy forum staat hier legio info over

Marco
28-08-2005, 22:10
Wastegate stang verdraaien? Pussies! Afdoppen :D


WHAHAHAHAHA LMAO !!

bobby-digital
31-08-2005, 09:04
ga binnekort eerst eens de LT intercooler inbouwen, eens kijken wat dat scheelt..... en daarna de turbo beeeeeeeetje opdraaien:D moet wel heelblijven he

Stijn
31-08-2005, 09:40
Die van mij is nogsteeds heel, draait al tijden op bijna 2 bar!

bobby-digital
31-08-2005, 10:21
hmmm, zal wel eens kijken hoe die loopt als de IC ertussen zit, mocht dat niet hard genoeg gaan kan ik de turbo altijd nog opdraaien

Black Devil
31-08-2005, 11:08
kun je dit soort geintjes ook doen met een T3 TD? Kan mn zwagertje wat meer lol beleven haha

Stijn
31-08-2005, 15:06
tuurlijk

Bolletje
31-08-2005, 15:23
Weet iemand wat voor een type turbo er op een golf 2 GTD zit??

bobby-digital
31-08-2005, 15:44
zal sletka eens raadplegen vanavond, weet het niet uit m'n hoofd

Bolletje
31-08-2005, 17:25
Heb het al gevonden een K14.

Sander
07-09-2005, 14:59
Die van mij is nogsteeds heel, draait al tijden op bijna 2 bar!

En rookt meer dan de gemiddelde stadsbus :biggrin:

Black Devil
07-09-2005, 15:10
Hahaha, ja idd, dat golfje rookt continu ;)

Toen Stijn bij ons een golf 1 ophaalde en hij reed weg............ahaha

bobby-digital
09-09-2005, 11:02
zal van m'n diesel eens een filmpje maken, kun je ook leuke rooksignalen mee maken:D

Dennis@polo86c.nl
13-09-2005, 12:06
Jullie zijn echt stoer... :confused:

bobby-digital
13-09-2005, 13:48
ach ja kan altijd nog Polo gaan rijden....... das pas stoer :biggrin:

Dennis@polo86c.nl
13-09-2005, 14:21
Je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel, het gaat mij om die enorme roetuitstoot..
Nee, ik ben geen milieu-activist, maar om nu met nog-erger-dan-stadsbussen-rokende diesels te gaan rijden, dat vnidt ik niet stoer nee...

Polo rijden stoer? Wist ik niet :)

bobby-digital
13-09-2005, 15:12
snap ik natuurlijk, bij mij golf is dat gelukkig alleen als je flink doorstampt, met normaal rijden niet meer als gemiddeld voor een GTD uit 89.....

Gilex
13-09-2005, 19:38
ach ja kan altijd nog Polo gaan rijden....... das pas stoer :biggrin:


Ook die kan flink roeten :D als ik de box bijna maximaal zet dan wil je niet achter me zitten :eek:

Sander
13-09-2005, 22:25
Hahaha, ja idd, dat golfje rookt continu ;)

Toen Stijn bij ons een golf 1 ophaalde en hij reed weg............ahaha

Jij maar denken dat het de hoogovens zijn....dat is Stijn elke keer die bij mij door de straat blaast :biggrin:

Maarten
14-09-2005, 22:19
Roet = te weinig lucht (of teveel brandstof, het is maar hoe je het bekijkt)

Dus mijn advies is om nog iets meer druk te geven dan word die roet in meer vermogen omgezet en spaar je ook nog eens het milieu.

Zorg dat je een turbodruk meter aanschaft en die monteerd, dan unplug je de wastegate en dop je die af, meer/teveel druk = hogere inlaat temperaturen = hogere uitlaattemp wat je je turbo kan kosten.

Johan Fire and Ice
14-09-2005, 22:29
je kan ook de diesel pomp aanpassen zodat ik continue diesel geeft en niet bij bepaald toerental afkapt.
veel info hierover is , zoals serge al zei, te vinden op het vwcaddyforum
de meeste hier rijden al met die aanpassingen

iemand die hier veel over weet is caddy-daddy. Hij rijdt al tijden met aangepaste turbo en dieselpomp in combinatie met IC