PDA

View Full Version : Olie temp meter jetta 2 afn


Jobo245
28-10-2014, 22:36
Ik heb een vraag aan jullie, ik heb een poosje terug van een kennis wat oldschool meters gekregen, o.a vacuum meter, volt meter en een olie temp meter van motometer, echter zat er geen sensor meer bij aangezien deze kennis ze zelf een jaar of 20 zelf gebruikt heeft en sensor kwijt is.

Nu wil ik in me nieuwe auto een jetta 2 met afn diesel blok de meters aansluiten, alleen kan ik nergens heel duidelijk vinden hoe ik de olie temp moet aansluiten,

Wat ik weet is:

Sensor bij de meter
Op het oliefilterhuis op blindplug.

Het probleem is dat ik geen lege plekken meer heb op oliefilterhuis.
Dit is mijn filterhuis:

http://i321.photobucket.com/albums/nn391/hondathebest/64695465-88F3-4A37-950F-04E4A8B40044.jpg

Nu vroeg ik mij af kan ik eventueel een draad aftappen of moet ik een andere oliefilterhuis met een extra plug en nieuwe sensor bij de meter bestellen?

Gr job

Turbo-Variant
30-10-2014, 11:51
De bovenste sensor op de foto is voor de olietemperatuur. Deze zit aangesloten op de MFA in de tellerklok, mits aanwezig.

Indien er geen tellerklok met MFA zit kan je deze sensor gebruiken.

yuli
30-10-2014, 12:14
Als je olie temp hebt op je MFA en je wil de analoge meter erbij zul je een verloop met t-stuk moeten zetten.

T-stukken zijn goed te vinden de verloopstukken is echter zeer moeilijk. De olietemp sensor voor de analoge meter is namelijk vaak langer en dat past niet direct in alleen een t-stuk. Ik heb er 1 speciaal laten draaien.

Jobo245
30-10-2014, 19:19
Ik heb geen mfa meter, dus als ik het goed begrijp kan ik deze draad er dus afhalen en de draad voor analoge meter erop plaatsen.

mocht ik een mfa teller willen plaatsen ooit moet ik dus goed opzoek! Bedankt voor de hulp