PDA

View Full Version : Invoeren/Keuren BE


GeoBem007
23-08-2005, 22:46
Hi VW'ers,

Ik heb een kevertje op't oog, maar het is een Hollander. Nu vroeg ik mij af of jullie weten hoe het zit om dat in BE ingeschreven te krijgen?

Ik meen mij te herinneren dat de RDW eigenlijk strenger zijn dan de Belgische keuring, maar of het uitmaakt dat hij eerder gekeurd is in NL weet ik ook niet?

Ik zou dus graag een NLse kever in BE willen inschrijven, maar heb absoluut geen idee hoe dat in zijn werk gaat :frown:

Groetjes,

Geoffrey

vwcrewcab
23-08-2005, 23:47
Ik weet nie of de keurig in belgie strenger is maar in ieder geval wel anders!
Bij mijn weten moet alles in belgie zo goed als standaard zijn, dus dat is misschien als wat!

froggy
24-08-2005, 05:36
hmm ik weet ook niet hoe dat het juist in elkaar zit maar ik denk dat je dan best eens naar een lokaal keuringstation gaat en het daar gaat navragen ik denk dat die je het beste kunnen helpen

Vonkr
24-08-2005, 06:35
Bij mijn weten moet alles in belgie zo goed als standaard zijn

Wel eens op de kevermeeting in Spa geweest? Daar rijdt vrijwel geen standaard auto rond..... ;)

Hoe het met de keuring zit weet ik helaas niet, sorry.

Ronald

vwcrewcab
24-08-2005, 10:43
Bij mijn weten moet alles in belgie zo goed als standaard zijn

Wel eens op de kevermeeting in Spa geweest? Daar rijdt vrijwel geen standaard auto rond..... ;)

Hoe het met de keuring zit weet ik helaas niet, sorry.

Ronald

Moet je maar eens in de garage box van die gasten kijken dan, staat een kompleet originele kever aan onderdelen in (bij wijze van).

Mijn Neef heeft dat ook, compleet verbouwde polo en een garage met de originele onderdelen van ophanging en motor enz. voor de keuring!!!

VwPolo89
24-08-2005, 11:13
Moet je maar eens in de garage box van die gasten kijken dan, staat een kompleet originele kever aan onderdelen in (bij wijze van).

Mijn Neef heeft dat ook, compleet verbouwde polo en een garage met de originele onderdelen van ophanging en motor enz. voor de keuring!!!

hebben wij ook, alle originele stukken enkel en alleen voor de keuring :)


spa is wel luchtgekoeld, zijn er dus vele met een oldtimer (ingeschreven als..) en die moeten niet meer naar de keuring, dus hebben ook geen originele stukken nodig :D

Zeend
24-08-2005, 11:53
Ik heb gehoord dat in Belgiƫ een typeplaatje heel belangrijk is. Deze zitten lang niet in alle Nederlandse wagens. Even op letten voor je zo'n wagen koopt.

Als het een origineel Nederlandse Kever is, heb je een grote kans dat het toch een Belg is... herkenbaar aan de 'BE VW' ruiten.


Jens

vwcrewcab
24-08-2005, 11:58
hebben wij ook, alle originele stukken enkel en alleen voor de keuring :)


spa is wel luchtgekoeld, zijn er dus vele met een oldtimer (ingeschreven als..) en die moeten niet meer naar de keuring, dus hebben ook geen originele stukken nodig :D

Aha, dat wist ik nie van die keuring!

GeoBem007
24-08-2005, 12:14
Inderdaad, oldtimer 'gekeurd' moet dus verder niet meer naar de keuring, maar mag je enkel naar en van meetings rijden of binnen de 25km van je huis ofzoiets..

Niet echt wat ik naar op zoek ben ;)

Ik weet ook niet hoe het zit met de NL keuring, maar blijkbaar mag je dus 'getuned' keuren. Sinds enkele jaren in Belgiƫ is dit dus niet meer mogelijk om dat te doen, de wagen moet 11cm boven de grond hangen, geen verstelbare veren, ik dacht dat de ori maat van banden/velgen er op moest.. maar voor de rest is't niet zo belangrijk.

Ik zal eens horen bij de verkoper van waar de kever is enzo, en ook eens gaan horen bij de keuring :)

Hartelijk bedankt allesinds!

vw golf 1979
24-08-2005, 17:52
denk dat hij sinds kort maar 9cm vd grond moet hangen en een schroefkit mag wel (als de bodemvrijheid groot genoeg is). maar als je het zeker wil weten ga dan ff langs bij een keuringsstation in de buurt

Zeend
24-08-2005, 18:08
denk dat hij sinds kort maar 9cm vd grond moet hangen en een schroefkit mag wel (als de bodemvrijheid groot genoeg is). maar als je het zeker wil weten ga dan ff langs bij een keuringsstation in de buurt

Schroefkit? :eek:
Om de bodem vast te zetten aan de koets denk ik?


Jens