PDA

View Full Version : Polo GT 1983 sprint €2250


Robert vd Berg
04-12-2014, 23:46
Vraagprijs drastisch verlaagd, ik heb het geld nodig voor een andere auto, en gaat de GT als deze niet verkocht wordt sowieso een kwartaal de schuur in, aangezien deze in de overgangsregeling wegenbelasting zit..


Te koop ivm werk/ tijdsgebrek/ ruimtegebrek.
Polo GT 100pk GK sleeptuimelaar.

Kilometerstand: 141.000, maar dat is eigenlijk enkel de carrosserie. *Alle bewegende delen zijn sinds de auto in mijn bezit is wel zo ongeveer aan de beurt geweest. Remmen, ophanging etc etc.
Blok is helemaal uit mekaar geweest. Onderblok is volledig gereinigd, gecontroleerd op alle toleranties wat bij een revisie aan bod komt, maar dit is allemaal niet noemenswaardig versleten. Kop is volledig opnieuw opgebouwd met Schrick gesmede tuimelaars, Schrick dubbele klepveren, en een Schrick 296/296/103 nokkenas.
In- en uitlaatpoorten zijn bewerkt, kleppen opnieuw ingepolijst, en opnieuw gesteld.
Keihin carburateurbank 36mm, met handgemaakt en geoptimaliseerd inlaatspruitstuk (gaat vloeiend over van ovaal naar rond).
Omgebouwde ontsteking (electronische vervroeging) zonder toerenbegrenzer, en verstelbaar nokkenastandwiel.
Sparingen voor de kleppen in de zuigers zijn 3mm verdiept om de kleplift kwijt te kunnen.
Groep N open uitlaat met spaghetti en Novus adsorbtiedemper. Geluid is niet extreem..
Dit alles is dit voorjaar bij Tovami in Goes afgesteld, met een eindresultaat van 84,8 wiel pk's (dus ongeveer 100pk, 15% verlies t.o.v krukas pk's)
Bak is een ADH, vrij korte versnellingen wat resulteert in een paar leuke strepen over de straat -naughty-
Toerenbegrenzer zit er niet meer op, en het blok is opgebouwd om netjes de toerenteller krom te draaien. Ik ben zelf niet verder gegaan dan 8500rpm, omdat ik een enorme schijterd ben *-nana-

Wat is er nog meer gedaan?
Nieuwe tank, nieuwe rvs gevlochten brandstofleidingen. Electronische brandstofpomp met drukregelaar.
Wielkasten zijn uitgerold en verkleind, om brede sloffen kwijt te kunnen.
Zowel de wielkasten als de volledige bodem roestvrij gemaakt en volledig in de BiTac gezet.
Roest en deuken zijn weggewerkt, lasnaden waar nodig gestraald, overnieuw gekit en geprimerd.
Voorspatborden en motorkap zijn vervangen, deze waren of verroest, of te ver gedeukt.
Stoelen zijn opgeknapt met nieuwe binnenwerken.

Wat moet er nog gebeuren?
Harten van de ATS cup velgen moeten nog in kleur. Ik heb 1 velg in kleur van de auto gebracht, maar dit is te smaakgevoelig, aangezien de ATS velgen origineel zwart horen te zijn.

Wat koop je nou eigenlijk?
Een motorisch volledig aangepakte originele sleeptuimelaar GT.
Volledig origineel zeldzaam GT interieur. Volledig zwart hemeltje, zwarte zonnekleppen, GT stoelen en dashboard met toerenteller én originele oliedruk en voltmeter.
Gloednieuw opgemaakte ATS cupvelgen met nieuwe banden. (De velgen zijn gericht en gepolijst!)
Set winterbanden tegen meerprijs verkrijgbaar.
Kortom, een praktisch afgebouwde Polo GT, welke alleen optisch nog een paar dagen werk nodig zal hebben!

Korte opsomming van de uitgaven die ik heb gedaan, dit is zonder arbeidsloon:
Aanschaf auto, in dramatische staat: €1400
Aanschaf velgen+banden, richten, stralen, polijsten, en ventielen: €850
Ombouw kop, afstellen, bewerken: €900+
Klein materiaal zoals tank, brandstoflijn, ontsteking, uitlaat etc etc: €400
Kleur + uurloon van degene die het heeft aangebracht €700

Ik ben bereid met de prijs to iets boven de €2000 te zakken, aangezien ik een nieuwe auto op het oog heb, en de Polo is te bezichtigen in Ede!