PDA

View Full Version : Kenteken verlichting hulp


psycho-realm
06-01-2015, 12:40
Beste mede forumgebruikers,

Ik heb het volgende probleem bij mijn MKV uit 2006. Een van de kenteken lampjes doet het niet meer en de kabel is nergens te bekennen.

Iemand tips hoe ik bij de kabel kom? Wellicht is die los geschoten en ligt hij ergens los erin. Ik heb de socket waar het lampje inzit al eruit gehaald maar kan met geen mogelijkheid de kabel vinden... :confused: Er is natuurlijk maar beperkt ruimte bij te komen.

Ik ben een beetje bang dat er niks anders op zit dan de hele bumper te demonteren.. of toch niet?

http://i.imgur.com/pRG8Qzz.jpg
http://i.imgur.com/P23pOJ1.jpg

Audi1981
06-01-2015, 19:59
Bumper demonteren is meestal niet zo'n ramp hoor ;)

Nico45
06-01-2015, 21:14
Misschien kun je een andere kabel van je verlichting af tappen bijv. van het andere lampje dan hoeft niet je hele bumper er af :thumbup:

psycho-realm
07-01-2015, 14:52
Misschien kun je een andere kabel van je verlichting af tappen bijv. van het andere lampje dan hoeft niet je hele bumper er af :thumbup:


Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad een optie waar ik zelf ook al aan dacht, maar dit is riskant omdat ik nauwelijks speling heb in de kabel.... er is dus niet veel ruimte om te werken.

psycho-realm
07-01-2015, 14:53
Bumper demonteren is meestal niet zo'n ramp hoor ;)

Ahh.. nou ik denk dat er dan toch niks anders opzit :redface:

Polo1w
07-01-2015, 15:16
Wat ik altijd eerst probeer: vissen met een koperdraadje/ijzerdraadje met een haakje eraan gebogen😄👍

Nico45
07-01-2015, 16:51
Of met zo n antenne met zo n magneet er aan even hengelen in de bumper ;)

Audi1981
07-01-2015, 18:15
Met koperen bedrading en messing stekkerschoentjes zie ik daar het nut niet zo van in, of jij moet die speciale kopermagneet hebben ;)

Erik Baas
07-01-2015, 19:22
of jij moet die speciale kopermagneet hebben ;)Onwaarschijnlijk. Die dingen zijn dun gezaaid en schreeuwend duur. ;-p

The_Maxx
13-01-2015, 23:20
Normaal gezien zit de bekabeling van de ene naar de andere lamp of in elk geval in hetzelfde (korte) stukje kabelboom.
Wellicht kun je proberen om de andere lamp te demonteren (dit keer wel met kabel) en zo ook de kabel terugvinden die je kwijt bent.
Daarna is het een kwestie van de kabel van de ene naar de andere kant leiden met bijvoorbeeld een stuk installatiekabel, die kun je makkelijk verbuigen om van de ene naar de andere kant te komen, kabel vastmaken en naar de andere kant trekken.

Johan1982MK1
13-01-2015, 23:28
Andere ook eruit pakken idd. Kijke hoe t xit en misschien kom je erbij.
Doorlussen werkt wss niet ivm je canbus. Dsn blijf je melding houden.