red_spike
18-01-2015, 17:04
Ik heb een Golf V 1.6 FSI met 295K op de teller. Ik heb een BLP blok.
Nu is de ketting en alles wat erbij hoort laatst vervangen.
Daarna telkens compressie verlies op 1 cilinder (is op cilinder 1). Auto nagekeken en EGR klep was defect, die gerepareerd.
Nog een keer proberen en toen 2 cilinders (cilinder 1 en 4) met compressie verlies.
Nog een keer starten en toen weer 1 cilinder (cilinder 1) met compressie verlies.
Bij die cilinder de zuigerveren vervangen, ook al waren de oude nog in goede conditie.
Daarna nog steeds geen oplossing.
Ook zijn de verstuivers gereinigd en zijn de 16 klepstoters vernieuwd, puur voor de zekerheid, maar het mocht niks uitmaken.
Als laatste redmiddel de cilinderkop vervangen en die is dus ook in topconditie.
Gasklep gewisseld met andere auto (uiteraard ook ingesteld via de VAG COM) Geen verschil.
Inmiddels is de catalysator ook nagekeken en is ook in goede conditie.
De timing is ook nagekeken en deze is perfect, het is puur de compressie die niet goed is op alle 4 de cilinders.
Bougies en bobines zijn ook allemaal vervangen, maakt geen enkel verschil.
Wie kan mij helpen bij het oplossen van het probleem?
Nu is de ketting en alles wat erbij hoort laatst vervangen.
Daarna telkens compressie verlies op 1 cilinder (is op cilinder 1). Auto nagekeken en EGR klep was defect, die gerepareerd.
Nog een keer proberen en toen 2 cilinders (cilinder 1 en 4) met compressie verlies.
Nog een keer starten en toen weer 1 cilinder (cilinder 1) met compressie verlies.
Bij die cilinder de zuigerveren vervangen, ook al waren de oude nog in goede conditie.
Daarna nog steeds geen oplossing.
Ook zijn de verstuivers gereinigd en zijn de 16 klepstoters vernieuwd, puur voor de zekerheid, maar het mocht niks uitmaken.
Als laatste redmiddel de cilinderkop vervangen en die is dus ook in topconditie.
Gasklep gewisseld met andere auto (uiteraard ook ingesteld via de VAG COM) Geen verschil.
Inmiddels is de catalysator ook nagekeken en is ook in goede conditie.
De timing is ook nagekeken en deze is perfect, het is puur de compressie die niet goed is op alle 4 de cilinders.
Bougies en bobines zijn ook allemaal vervangen, maakt geen enkel verschil.
Wie kan mij helpen bij het oplossen van het probleem?