PDA

View Full Version : MK V 1.6 FSI problemen na ketting vervangen


red_spike
18-01-2015, 17:04
Ik heb een Golf V 1.6 FSI met 295K op de teller. Ik heb een BLP blok.
Nu is de ketting en alles wat erbij hoort laatst vervangen.
Daarna telkens compressie verlies op 1 cilinder (is op cilinder 1). Auto nagekeken en EGR klep was defect, die gerepareerd.
Nog een keer proberen en toen 2 cilinders (cilinder 1 en 4) met compressie verlies.
Nog een keer starten en toen weer 1 cilinder (cilinder 1) met compressie verlies.
Bij die cilinder de zuigerveren vervangen, ook al waren de oude nog in goede conditie.
Daarna nog steeds geen oplossing.
Ook zijn de verstuivers gereinigd en zijn de 16 klepstoters vernieuwd, puur voor de zekerheid, maar het mocht niks uitmaken.
Als laatste redmiddel de cilinderkop vervangen en die is dus ook in topconditie.
Gasklep gewisseld met andere auto (uiteraard ook ingesteld via de VAG COM) Geen verschil.
Inmiddels is de catalysator ook nagekeken en is ook in goede conditie.

De timing is ook nagekeken en deze is perfect, het is puur de compressie die niet goed is op alle 4 de cilinders.
Bougies en bobines zijn ook allemaal vervangen, maakt geen enkel verschil.

Wie kan mij helpen bij het oplossen van het probleem?

Audi1981
18-01-2015, 18:29
Als het op alle 4 de cilinders is en je hebt zojuist de kop vervangen, trek de zuigers maar en boor de boel maar naar 1e overmaat, je kan wel veren wisselen maar dit is zonder honen zinloos, dit is gewoon genoeg km voor zo'n blok lijkt me.
Meet de cilinders maar op... ;)

Ron mk1
19-01-2015, 08:15
Zuigerveren zitten vast gekoekt .
zuigers eruit halen en nieuwe veren plaatsen .

Heb ik laatst ook gedaan .

Als je maar zeker weet dat hij 100%op tijd staat natuurlijk.
Anders zou ik het eerst daar in zoeken.

BDP van de zuiger echt opgemeten met je meetklok?
Blokkeer gereedschap in de nokkenassen gezet ook?

VWJYI
19-01-2015, 13:24
Zoals al eens beschreven in het engels. Check de timing van je nokkenassen maar eens. Je zou niet de eerste zijn die na ketting wissel dit probleem heeft.

Audi1981
19-01-2015, 14:15
Hij geeft aan dat de kop vervangen is, alles op tijd staat...
Maar ook al zitten de veren vast, dan is hohnen/boren en nieuwe veren e/o zuigers geen verkeerde gedachte toch?

Ron mk1
20-01-2015, 08:16
Wij hebben alleen de veren vervangen , was niks te zien aan de wanden .
Auto loopt nu prima bij ons .

Ik was er eerst ook van overtuigd dat hij op tijd stond , maar bleek toch niet helemaal te kloppen ... ;)

Door schade en schande leert men .....

red_spike
20-01-2015, 12:22
Wij hebben alleen de veren vervangen , was niks te zien aan de wanden .
Auto loopt nu prima bij ons .

Ik was er eerst ook van overtuigd dat hij op tijd stond , maar bleek toch niet helemaal te kloppen ... ;)

Door schade en schande leert men .....

Liep jouw auto wel, die van mij doet het wel, maar zodra ik gas los laat, valt hij uit.
Stationair draaien doet hij niet, alleen als hij goed warm is.
Als hij warm is, draait hij 500-600 toeren.

Als ik rij en boven de 2000 toeren kom, merk je helemaal niks meer, alleen blijkt uit de meting dat hij heel veel onverbrande benzine door de uitlaat eruit gooit.

We hebben de timing inmiddels meerder malen gecheckt, maar zodra ik weer bij mijn auto ben, gaan we het nog een keer controleren op cilinder 1 en 4.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem.
Bedankt alvast