PDA

View Full Version : help! system is infected?? help!


René
02-09-2005, 21:07
ik heb nu sinds gister `t probleem dat er naast mijn klokje in de taakbalk een gevarendriehoekje knippert die zegt dat m`n systeem infected is....

ook krijg ik vaak na het aanklikken van links of bij het aanmelden van mijn hotmail dit scherm (in plaats van de link of m`n mail)

http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/watmoekdoen_original.jpg


ik heb nu al een paar keer Ad-Aware SE er overheen gegooid maar het helpt niets

enig idee wat ik er mee aan moet?
groeten rene en alvast bedankt

Henk_Pigo
02-09-2005, 21:14
Heb je een antivirus? Anders zoek ff op Google op "W32.sinnaka.a removal tool" oid

Ik zie dat norton al wel een update heeft hiervoor.

Marcski
02-09-2005, 21:14
direct de stekkers uit je adsl- of kabelmodem trekken en in de prullenbak gooien. Nog beter is een minuutje in de magnetron..
Straks infecteer je ons nog!

En daarna je internetprovider bellen, en een nieuw virusvrij modem bestellen..

René
02-09-2005, 21:16
ik heb zo het idee dat het een pop-up is.... of kan dat niet?

René
02-09-2005, 21:23
W32.Sinnaka.A@mm is a worm that uses its own SMTP engine to send itself as an email attachment.

René
02-09-2005, 21:51
als ik dubbelklik op het icoontje doe komt er een popup:

http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/watmoekdoen2.JPG

moet ik dit doen of niet....
en.. het icoontje is nu weg

Marco
02-09-2005, 22:08
Draai eens n fatsoenlijk anti spyware programma en niet alleen Ad-Aware. ff Hitman Pro (gratis) dowloaden en Microsoft anti spyware, met deze 2 kun je 99% van alle spyware aan.

Vervolgens PLEUAH je die KANKAH IE ook in de prullenbak en ga je netjes Firefox gebruiken, dat scheelt ook al n hoop.

vwbullit
02-09-2005, 22:14
ik heb norton internet security zit firewall antivirus anti spam hele tering zooi op
en werkt heel goed

Marco
02-09-2005, 22:16
Altijd leuk Norton, behalve dat t je computer met 40% vertraagd... De-installeer t maar eens, lijkt t net of je ineens een extra processor hebt :)

Been there, done that :D

Goed modem met hardware matige firewall, Speedtouch 550 bijv.

René
02-09-2005, 22:18
Draai eens n fatsoenlijk anti spyware programma en niet alleen Ad-Aware. ff Hitman Pro (gratis) dowloaden en Microsoft anti spyware, met deze 2 kun je 99% van alle spyware aan.

Vervolgens PLEUAH je die KANKAH IE ook in de prullenbak en ga je netjes Firefox gebruiken, dat scheelt ook al n hoop.

oke.... als je met links komt ben ik weer blij :)

Marco
02-09-2005, 22:21
www.hitmanpro.nl en die Microsoft Anti spyware haal je bij www.microsoft.nl, ff kijken bij veel gezochte rubrieken, je vind em wel (ga er ff vanuit dat je een geldige licentie hebt) anders is ie niet legaal te verkrijgen

René
02-09-2005, 22:33
okee thanx

chrisjuh
02-09-2005, 22:42
Pestpatrol is ook wel een goede, nadeel is dattie echt alles ziet, zoals bijvoorbeeld een MP3 tje waar eigenlijk niets mee aan de hand is, maar voor de rest; perfect!

Pedaalemmer
06-09-2005, 08:08
Die antispyware en virrusscanners zijn leuk maar je pc zal never nooit meer vrij zijn van spyware...

In dit soort gevallen kost het midner tijd en minder irritatie...de oplossing format c:\

oftewel ff xp er opnieuw opzetten. Die spyware blijf je tegenkomen de antispyware software krijgt nooit alles weg gewoonweg omdat hun niks kunnen voorkomen maar alleen kunnen genezen.

Blikopener
06-09-2005, 18:56
OS X.... :tongue:

Marco
06-09-2005, 22:56
Die antispyware en virrusscanners zijn leuk maar je pc zal never nooit meer vrij zijn van spyware...

In dit soort gevallen kost het midner tijd en minder irritatie...de oplossing format c:\

oftewel ff xp er opnieuw opzetten. Die spyware blijf je tegenkomen de antispyware software krijgt nooit alles weg gewoonweg omdat hun niks kunnen voorkomen maar alleen kunnen genezen.

Weet niet, maar welk ASP ik ook draai er wordt niks meer gevonden en alles draait prima. Volgens mij is t echt wel schoon te krijgen....

Gui
16-09-2005, 09:41
Gebruik voortaan ook geen internet explorer maar Firefox:
http://www.mozilla.org/products/firefox/

Hitmanpro werkt ook heel goed maar neit om virus weg te halen!

http://www.free-av.com/ is gooie free antivirus!

en check effe met google hoe je de virus kan verwijderen!

g-luck

JeeWee
26-09-2005, 18:04
Hoi ik heb Norton antivirus maar dat moet je elk jaar weer updaten kost 25 euro per jaar ofzo. Belachelijk, maar als je het nieuw pakket koopt heb je ook anti spam enzo erbij, dat lijkt mij erg aantrekkelijk maar kost iets van 65 euro, slik, kun je dat niet ergens gratis downloaden ofzo?
Norton werkt verder wel prettig, en ik zal firefox downloaden om Internet Explorer te vervangen!

Zestienkleppen
26-09-2005, 22:08
Ik gebruik AntiVir (www.free-av.com), op advies van www.schoonepc.nl

Vertraagd de compjoeter nauwelijks, en het werkt goed.

Uiteraard HitMan Pro 2 eens in de zoveel tijd eroverheen laten draaien.

Gui
28-09-2005, 17:54
Dudes....

met firefox hoef je bijna nooit Hitman te draaien.. eens in de 2-3 manden of zo! its all free! Bijna alles dat tegen Microsoft ingaat werkt altijd goed... ie... als je geen illegale versie van Word wilt... en geen zin om het te kopen is www.abisource.com een andere oplossing :P

Freeware is the way to go!

@JeeWee: Norton antivirus is wel aan te komen maar dan niet legaal.. geen updates etc.. Gratis is het nooit.. je betalt je internet verbinding wel!

@admins: Mag ik hier links posten van torrents of DL programas ?

Marcski
29-09-2005, 00:14
nope, sorry, illegale software verspreiden is niet toegestaan hier